Musical Simone Kleinsma
change_status
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2012-03-03

In een interview met het AD zegt Simone Kleinsma het volgende:
“Een mooie musical - er komt iets aan waar ik nog niks over mag zeggen”.

Iemand een idee over welke musical ze het zou kunnen hebben?

Bron: http://www.ad.nl/show/ik-vertrouw-erop-dat-ik-nog-jaren-door-kan~a00b2ff7/

[ Gewijzigd: 07 February 2017 05:35 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 09 January 2017 09:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Gypsy?

  [ # 2 ] 09 January 2017 09:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Annie MG ?

  [ # 3 ] 09 January 2017 09:04 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Ik ben bang voor de Annie musical, daar moeten ze Lone voor casten en absoluut geen Simone.
De moeder in Anatevka, samen met Paul de Leeuw als Tevje😊 ?

  [ # 4 ] 09 January 2017 09:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik dacht ook meteen aan Gypsy eigenlijk.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 09 January 2017 09:07 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Grand circle, het bemiddelingsbureau van musical licenties voor amateurverenigingen, heeft op de website gezet dat onder andere cabaret en 9 to 5 aankomend seizoen door professionele productiehuizen opgevoerd gaan worden en daarom geblokkeerd zijn voor amateurs. Misschien is Simone gevraagd voor één van deze musicals.

  [ # 6 ] 09 January 2017 09:08 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Mijn gebeden zouden echt verhoord zijn als Simone Gypsy zou gaan doen.

  [ # 7 ] 09 January 2017 09:40 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Een productie van 9 to 5 lijkt me best aannemelijk. Deze stond immers al in de planning en was zelfs al (gedeeltelijk) gecast, maar moest -dacht ik- vanwege de fusie van Stage/AVE even in de ijskast. Daarnaast heeft Albert Verlinde in een interview gezegd -kan het helaas niet terugvinden- dat Stage aankomend seizoen alleen nieuwe musicals produceert.  Overigens vertelt William Spaaij in een reportage van BackstageNow al een rol voor aankomend seizoen in de pocket te hebben, dus daar kunnen we dan ook lekker over speculeren 😉


edit: Ik moet mezelf corrigeren, dit is wat AV zei:

maar ik kan je nu al verzekeren dat in het seizoen 2017-2018 de meerderheid van onze shows weer nieuw is: we brengen dan in ieder geval één zelf ontwikkelde musical en één buitenlandse show, die sindskort op Broadway is te zien.

[ Gewijzigd: 09 January 2017 09:59 PM by Laush ]
  [ # 8 ] 09 January 2017 10:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het is natuurlijk goed mogelijk dat Simone in Late Night iets mag zeggen. Ben nu niet aan het kijken.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 10 January 2017 10:47 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2012-03-03

Gypsy opgezocht, dat zou echt heel tof zijn! 9 to 5 is inderdaad een goede optie.
Annie M.G. zie ik eerlijk gezegd niet voor me, in ieder geval niet in de hoofdrol….

  [ # 10 ] 10 January 2017 12:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Staat de voorstelling rond Vincent Van Gogh nog op de planning? Misschien heeft ze hierin een rol?

  [ # 11 ] 07 February 2017 03:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het wordt Annie M.G. !

Simone Kleinsma in de hoofdrol van musical over Annie MG Schmidt
7 februari 2017 16:30
Simone Kleinsma in de hoofdrol van musical over Annie MG SchmidtSimone Kleinsma krijgt de hoofdrol in een musical over het leven van Annie M.G. Schmidt. De voorstelling heeft de titel Was getekend, Annie M.G. en gaat eind september in première. Er volgt een tournee langs theaters in het land. Stage Entertainment liet meerdere schrijvers een scenario uitwerken. Uiteindelijk viel de keuze op de tekst van Dick van den Heuvel, die eerder ook de bejubelde musical over Ramses Shaffy schreef. Het wordt een grote voorstelling met ongeveer twintig acteurs en muzikale begeleiding door een live orkest.

De musical over Annie M.G. Schmidt (1911-1995) is gebaseerd op de biografie die Annejet van der Zijl over haar schreef. In het verhaal komt de nadruk te liggen op haar ontwikkeling van schuchtere Zeeuwse bibliothecaresse tot de succesvolle auteur van populaire kinderboeken, tv-series en musicals. Annie Schmidt is de geestelijk moeder van Jip en Janneke, Abeltje en Pluk van de Petteflet. Samen met componist Harry Bannink legde ze in de jaren zestig van de vorige eeuw de basis voor de Nederlandse musicaltraditie.

Liedjes van haar hand als ’Vluchten kan niet meer’, ’M’n opa’ en ’Op een mooie Pinksterdag’ groeiden uit tot klassiekers.

Ook de relatie die Annie Schmidt als 39-jarige schrijfster aanknoopte met de getrouwde Dick van Duijn, vormt een verhaallijn voor de musical. Met deze Rotterdamse zakenman en chemicus kreeg ze haar zoon Flip. Het zelfgekozen levenseinde van haar man was de basis voor haar toneelstuk ’Er valt een traan op de tompoes’.

Hoofdrolspeelster Simone Kleinsma heeft een indrukwekkende loopbaan achter de rug in het amusement. Ze was te zien in tv-series en won prijzen voor haar rollen in musicals als ’Sunset Boulevard’, ’Mamma Mia!’ en ’Moeder ik wil bij de revue’. Ze is nu in de theaters te zien in ’Musicals in Concert’, waarin ze onder meer het lied ’Het is over’ zingt. Dit nummer, waarin een getrouwde vrouw zich erbij neerlegt dat haar man een ander heeft, groeide uit tot een klassieker. Het is afkomstig uit de voorstelling ’Heerlijk duurt het langst’, de eerste musical van Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink.

Biografische musicals over iconische landgenoten als Ramses Shaffy, Wim Sonneveld en Robert Long waren de afgelopen jaren publiekstrekkers in de Nederlandse theaters. Deze voorstellingen kregen goede kritieken en werden gezien als welkom tegenwicht voor de vele vertaalde buitenlandse musicals waarmee de theaterbezoeker werd overspoeld. In die lijn komt producent DommelGraaf & Cornelissen komend najaar ook met een musical over het leven van Liesbeth List.

Bron: MusicalJournaal.nl

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 07 February 2017 05:35 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En we gaan verder bij de topic over deze musical

http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/17519/