1 of 2 |  1 2 > 
AIDA Seizoen 2017/2018 of 2018/2019
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

http://www.telegraaf.nl/prive/27469236/__Verlinde_denkt_aan_terugkeer_musical_Aida__.html


Super nieuws.
De rollen is wel een dingetje omdat Romy al een open sollicitatie heeft gedaan naar de rol.
Zelf hoop ik meer op dit rijtje

Aida         Tjindjara Metschendorp
Radames   Ruud van Overdijk
Amneris   Celinde Schoenmakers
Zoser   Rene van Kooten
Mereb     Robin van den Akker
Farao   Tony Neef
Amonasro   Ivo Chundro / Jerrel Houtsnee
Nehebka   Carolina Dijkhuizen

  [ # 1 ] 20 January 2017 02:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Nou dan kan je er ook bijna op aan dat het Romy ook daadwerkelijk wordt als deze show er komt. Ikzelf zou graag weer René terug willen zien als Radames, want de filmpjes die ik heb gezien waren echt perfect! Show nog nooit gezien, dus hopelijk over een paar jaar dat ik hem kan gaan bekijken!

  [ # 2 ] 20 January 2017 02:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Super cast!! Al zou ik Renee v Wegberg, Renee de Gruijl of Jeske vd Staak ook wel als Amneris willen zien…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 3 ] 20 January 2017 02:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Van mij mag Willemijn Verkaik ook Amneris spelen, maar Celinde vindt ik ook prima. Romy als Aida vind ik qua zang een goed idee, qua spel ben ik nog niet overtuigd. Als ze het doet, verwacht ik eigenlijk dat ze gaat voor alternatepositie. Als ze net als de vorige keer drie alternerende Aidas hebben, mag April Darby daar ook wel één van zijn. 😊 Ook bij bovenstaand lijstje voel ik niet al te veel weerstand…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 20 January 2017 02:37 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2010-02-12

Geweldig nieuws! Ik zou voor April Darby als Aida gaan en Rene van Kooten als Radames!

  [ # 5 ] 20 January 2017 03:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Opgeblazen verhaal. Het enige dat Albert zegt is dat Aida een keer terugkomt. Is geen nieuws. Elke grote Disney-musical komt elke 8-10 jaar terug.

Stage zal wel drie keer uitkijken voordat ze zich zo weer aan Romy ophangen. Ze heeft niet het uithoudingsvermogen om een hoofdrol vaak te spelen. Het Houston-repertoire ligt haar goed, maar is wel het enige trucje dat ze kent. Acteren is ondermaats. De mededeling “eerst mama, nu dochter” is wel goed voor wat aandacht in de media, maar dat is maar tijdelijk.

  [ # 6 ] 20 January 2017 03:13 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Dan liever April Darby als Aida!
Ruud van Overdijk zou een prima Radames zijn.
Maar waarom Romy niet als Amneris?
Daar lijkt ze me geschikter voor en is meteen ook een leuke stunt!

  [ # 7 ] 20 January 2017 04:15 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Zoals ik ook al in het “Te zien op..”-topic zei is de timing van dit bericht wel opmerkelijk. Niet alleen vanwege de uitspraak van Romy, maar ook omdat niet zo lang geleden One de musical is aangekondigd. Deze zou volgens de berichten eind 2018 in première gaan, en bevat een verhaal dat vrij veel gelijkenissen vertoont met Aïda. Ik weet natuurlijk niet hoe vergevorderd deze plannen zijn, maar ik zou het niet gek vinden als SE met een revival van Aïda probeert de producenten van One een loef af te steken.

Complottheorieën aside: ik heb van Aïda alleen slecht beeldmateriaal gezien/cd-opnames gehoord en dat vond ik al prachtig, dus ik zie het graag terug in de theaters verschijnen! Romy als Aïda lijkt me qua zang geweldig, qua acteren weet ik het ook zo net nog niet. Jammer dat Matteo van der Grijn niet zo’n goede zanger is, anders had ik hem graag als Radames gezien… Edwin Jonker lijkt me ook top, maar wellicht te oud?

[ Gewijzigd: 20 January 2017 04:28 PM by Laush ]
  [ # 8 ] 20 January 2017 04:40 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2016-06-10

Oh lord yes please! Deze staat zo hoog op t verlanglijstje. En waarom dat gebitch op Romy? Laten we eerlijk zijn: liever dat zij de rol deelt met April/Tjindara dan die kraai van een Chaira Borderslee. Ben wel benieuwd of dit dan op tour gaat of dat ie naar t CT gaat.

  [ # 9 ] 20 January 2017 05:05 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2014-11-09

Ik heb de vorige versie niet gezien, dus ik ben heel benieuwd.
Ik stem voor April als Aïda 😊

  [ # 10 ] 20 January 2017 07:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Jeap - 20 January 2017 04:08 PM

Ik vind Ruud een goed zanger maar ondermaats acteur. Moet dan nog echt flink wat aan gebeuren. Ik zie Freek er ook nog wel kans op maken.

Eens met wat je zegt over Ruud. Die rauwe stem past prima bij Radames, maar vind het geen briljante speler. Bovendien mag ie dan wel paar maandjes sportschool er tegen aangooien, want de vorige Radamessen (zowel Bastiaan als Rene) zaten toch behoorlijk wat strakker in hun vel toen dan Ruud nu. Freek speelt goed maar is m.i. qua uiterlijk en klankkleur van zijn stem niet zo geschikt als Radames.  Zou me verbazen als hij het wordt, maar ik vind’m bijna altijd goed spelen dus slecht zal hij de rol zeker niet neerzetten.

Romy Monteiro lijkt me ook niet ideaal als Aida om een soortgelijke reden als Freek voor Radames: haar stem is meer geschikt voor de Amnerisrol. Dat langdurig “schreeuwerige” van bijvoorbeeld “Gezegend Nubie” gaat Romy echt geen 7 x per week een tour lang volhouden. Maar Amneris is m.i. dan weer veel meer à³à³k een spel rol ( dat is eigenlijk het karakter dat de grootste ontwikkeling doormaakt in de musical) en daarvoor moet je gevoel voor (komische) timing hebben en dat lijkt nu juist weer niet Romy d’r sterkste punt te zijn. Ik vrees dat als Aia snel na The Bodyguard komt, Romy om verkooptechnische reden een interessante keuze is voor een rol, maar blij zou ik er niet direct mee zijn. Genoemde namen as Willemijn en Jeske zie ik in ieder geval veel liever als Amneris en als Aida dan ook weer liever iemand met een echte gospelachtige stem die dat een tour lang volhoudt omdat dat haar natuurlijke klankkleur is en niet omdat ze zich moet forceren (Chaira was inderdaad bij tijd en wijlen ook niet om aan te horen) . Die moeten er vast wel rondlopen. Zou Rene van Kooten inmiddels geen geschikte farao kunnen spelen ? Ook altijd goed in alles wat ie doet. Mateo geen kanditaat voor Radames ? Of is die ook al weet te oud inmiddels voor die rol ? In ieder geval wel een goed acteur én hij heeft dat lekkere hese/rauwe in zijn stem.

Hoe dan ook, wel fijn als het doorgaat, was toch wel één van mijn lievelingsshows van de laatste jaren. Al vind ik eenmaal per jaar een mooie concertante ook prima hoor. Dan kan ik daar weer even lekker op bijtanken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 11 ] 20 January 2017 07:28 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik zeg: “gewoon” weer Carolina als Aida! Maar dan nu first cast!

  [ # 12 ] 20 January 2017 07:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Mark - 20 January 2017 07:17 PM

als Aida dan ook weer liever iemand met een echte gospelachtige stem die dat een tour lang volhoudt omdat dat haar natuurlijke klankkleur is en niet omdat ze zich moet forceren

Zou Gaia Aikman het aankunnen? En dan evt Romy als Amneris ernaast.

  [ # 13 ] 20 January 2017 07:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond Chaira een prachtige Aida. Vooral qua spel.

  [ # 14 ] 21 January 2017 09:56 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

martijn-j - 20 January 2017 07:56 PM

Ik vond Chaira een prachtige Aida. Vooral qua spel.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Als Carolina Aida zou gaan spelen sla ik over. Zij heeft naar mijn idee de score nooit aangekunt. Als Amneris zou ik graag Renee van Wegberg zien. Romy als Aida zie ik niet helemaal voor me maar misschien doen een paar acteerlessen haar goed.

  [ # 15 ] 21 January 2017 10:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Met “een paar acteerlessen” doe je het vak tekort. Je wordt ook geen professioneel zangeres met “een paar zanglessen” of autocoureur met “een paar rijlessen”.

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ Dissus      Shock 2017-2018 ››