1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
A New Brain
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Freek Bartels vertelde tijdens het koffieconcert met Carolina Dijkhuizen dat hij in de zomerperiode in de kleinschalige productie A New Brain gaat spelen.

  [ # 1 ] 12 February 2017 02:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat zou heel gaaf zijn, want A New Brain is prachtig.

  [ # 2 ] 12 February 2017 07:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Daar horen we graag meer over? Zou DeLaMar dat gaan oppikken?

  [ # 3 ] 13 February 2017 12:25 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik moest ook denken aan het DeLaMar, omdat ze met Atelier DeLaMar nu ook een muziektheatertak hebben. Maar het zou natuurlijk ook om een eigen initiatief kunnen gaan, net als De Brug Musicaltheater.

  [ # 4 ] 09 March 2017 05:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Acteurs Freek Bartels en Lone van Roosendaal zijn deze zomer te zien in de musical A New Brain. De voorstelling is half juli twee weken te zien in de Scheepsbouwloods van de NDSM-werf in Amsterdam.

Dat heeft de stichting De Kernploeg donderdag bekendgemaakt. Het nieuwe platform wil voortaan iedere zomer een eigen, intieme versie van een niet of nauwelijks in Nederland gespeelde Amerikaanse musical brengen.

Andere rollen zijn er voor Jonathan Demoor, Dennis Willekens, Eva Poppink en Christanne de Bruijn.

A New Brain vertelt het tragikomische verhaal van componist Gordon Schwinn (Bartels) die door een plotselinge hersenaandoening acuut geopereerd moet worden. Daarvoor moet niet alleen zijn schedel open, maar ook zijn geest: kiest hij aan de vooravond van de operatie voor zijn dierbaren of grijpt hij dat moment aan om dat ene briljante nummer te schrijven waarmee hij, mocht de operatie niet slagen, het ‘eeuwige leven’ krijgt?

Muziek
De cast wordt begeleid door een live-band. De muziek en liedteksten zijn van Wiliam Finn, die eerder een Tony Award won voor zijn voorstelling Falsettos. Hij schreef het scenario met James Lapine (Into the Woods). De regie van de Nederlandse versie is in handen van Benno Hoogveld.

Bron http://www.nu.nl

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 09 March 2017 07:55 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ja las het net ook op nu.nl.
Via wie gaat de kaart verkoop? Zie iets van de kernploeg maar die site is uit de lucht?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 6 ] 09 March 2017 08:08 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De kernploeg is inderdaad de producent. Speeldata zijn 14 t/m 23 juli.

Met vier producties in één seizoen is het voortijdig stoppen van Sky voor Lone achteraf niet slecht geweest voor haar carrière.

http://anewbrain.nl/

  [ # 7 ] 09 March 2017 08:54 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Doorlopend werk zal financieel vast beter zijn dan een serie korte klusjes. Maar creatief ia dat natuurlijk wel heel leuk.

Ik ben heel benieuwd naar deze locatievoorstelling.

  [ # 8 ] 09 March 2017 09:15 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

lijkt me geweldig, fijne cast al en ik ben dol op initiatieven als dit. Ik ga boeken.

  [ # 9 ] 09 March 2017 09:19 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben benieuwd, ik heb meteen geboekt.  😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 10 ] 09 March 2017 09:27 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Hoe heb je geboekt dan, bij mij doet de website het niet

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 11 ] 09 March 2017 09:31 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Via http://anewbrain.nl , op de homepage staat “koop hier snel je kaarten”, daar heb ik op geklikt. 😊

Edit: ik zie dat het met mijn iPad (nu?) niet werkt, ik word terug verwezen naar de homepage. Op mijn Android telefoon en Windows desktop werkte het wel.

Edit 2: ik zie dat ik word doorverwezen naar de-kernploeg.nl, maar het is dezelfde website. Dan nog eens klikken op “koop hier snel je kaarten” en dan kom je op de boekingsite.

[ Gewijzigd: 09 March 2017 09:35 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 09 March 2017 09:33 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik heb Adblock even uitgezet en dan doet de site het wel. Inmiddels geboekt.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 13 ] 09 March 2017 11:06 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Tof nieuws! Fijn dat er steeds meer van dit soort initiatieven komen. In de Telegraaf staat overigens een interview met initiatiefnemer en producent Erwin Aarts (ook te lezen via Blendle).

  [ # 14 ] 09 March 2017 11:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ik word heel blij van het idee dat Floris van Rooijen gaat vertalen (al was de vertaling van Petra van der Eerden net zo goed een hele mooie vertaling).

  [ # 15 ] 09 March 2017 11:49 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik word blij van dit nieuws!

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4