2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
A New Brain
  [ # 16 ] 10 March 2017 12:20 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Laush - 09 March 2017 11:06 AM

Tof nieuws! Fijn dat er steeds meer van dit soort initiatieven komen. In de Telegraaf staat overigens een interview met initiatiefnemer en producent Erwin Aarts (ook te lezen via Blendle).

Het kan ook gelezen worden via PressReader.

  [ # 17 ] 15 April 2017 07:27 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Tony Neef en Peggy Sandaal doen ook mee!

  [ # 18 ] 15 April 2017 07:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Tony Neef en Peggy Sandaal maken de cast van A New Brain compleet, dat heeft De Kernploeg zojuist bekend gemaakt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 19 ] 15 April 2017 11:21 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Leuk Peggy weer in het theater te zien!

  [ # 20 ] 19 April 2017 06:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De volledige lap tekst bij de al eerder aangegeven nieuwe castleden

Tony Neef en Peggy Sandaal completeren cast ‘A New Brain’

Ook acteurs/zangers Tony Neef en Peggy Sandaal zijn deze zomer te zien in de musical A New Brain. Dat liet Erwin Aarts van De Kernploeg vandaag weten. Eerder werd al bekend dat Freek Bartels, Lone van Roosendaal, Jonathan Demoor, Dennis Willekens, Eva Poppink en Christanne de Bruijn rollen vertolken in deze Broadway-musical van William Finn (Falsettos, Little Miss Sunshine). A New Brain speelt in een beperkte run van 14 t/m 23 juli in de Scheepsbouwloods van de NDSM-werf in Amsterdam.

A New Brain vertelt het tragikomische verhaal van de jonge componist Gordon Schwinn die door een door een hersenaandoening acuut geopereerd moet worden en bang is dat hij dood gaat met de mooiste muziek nog in zijn hoofd. A New Brain is een boeiende, snelle, energieke, absurde en bovenal humoristische musical.

De muziek en liedteksten zijn van Wiliam Finn, die eerder een Tony Award won voor zijn voorstelling Falsettos. Hij schreef het scenario met James Lapine (Into the Woods). De regie van de Nederlandse versie is in handen van Benno Hoogveld. Florus van Rooijen maakt de vertaling en de cast wordt begeleid door een live band onder leiding van Jeroen Sleyfer.

De Kernploeg wil voortaan iedere zomer een eigen, intieme versie van een niet of nauwelijks in Nederland gespeelde Amerikaanse musical (van toen en nu) brengen met als doel een extra dimensie aan het huidige musicalveld te geven.

A New Brain | 14, 15, 21 en 22 juli om 20.45 uur en op 16 en 23 juli om 16.00 | Scheepsbouwloods van de NDSM-werf in Amsterdam | http://www.anewbrain.nl

  [ # 21 ] 26 June 2017 06:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Repetities musical A New Brain gestart

De repetities van de musical A New Brain zijn vandaag gestart in Amsterdam. De musical vertelt het tragikomische verhaal van de jonge componist Gordon Schwinn (Freek Bartels) die door een door een hersenaandoening acuut geopereerd moet worden en bang is dat hij dood gaat met de mooiste muziek nog in zijn hoofd. Naast Freek bestaat de sterrencast uit Lone van Roosendaal, Jonathan Demoor, Tony Neef, Dennis Willekens, Eva Poppink, Peggy Sandaal en Christanne de Bruijn. A New Brain is een boeiende, snelle, energieke, absurde en bovenal humoristische musical die slechts zes keer, tussen 14 t/m 23 juli, te zien is in de Scheepsbouwloods van de NDSM-werf in Amsterdam-Noord.

De muziek en liedteksten zijn van Wiliam Finn (Little Miss Sunshine), die eerder een Tony Award won voor zijn voorstelling Falsettos. Hij schreef het scenario met James Lapine (Into the Woods) en de arrangementen zijn van Jason Robert Brown (The Bridges of Madison County). De regie van de Nederlandse versie is in handen van Benno Hoogveld. Florus van Rooijen maakt de vertaling en de cast wordt begeleid door een live band onder leiding van Rosite van der Woude.

De Kernploeg wil voortaan iedere zomer een eigen, intieme versie van een niet of nauwelijks in Nederland gespeelde Amerikaanse musical (van toen en nu) brengen met als doel een extra dimensie aan het huidige musicalveld te geven. De Kernploeg is een initiatief van Erwin Aarts.

A New Brain | Alleen te zien op 14, 15, 21 en 22 juli om 20.45 uur en op 16 en 23 juli om 16.00 | Scheepsbouwloods van de NDSM-werf in Amsterdam | http://www.anewbrain.nl

  [ # 22 ] 07 July 2017 09:41 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Lance - 09 March 2017 11:40 AM

Ik word heel blij van het idee dat Floris van Rooijen gaat vertalen (al was de vertaling van Petra van der Eerden net zo goed een hele mooie vertaling).

Nou, ik heb het de perspresentatie gezien bij Musical Reports, het is geen slechte vertaling, maar vond die van Petra wel sterker. Zeker in het laatste nummer.

  [ # 23 ] 07 July 2017 12:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Klaske - 07 July 2017 09:41 AM
Lance - 09 March 2017 11:40 AM

Ik word heel blij van het idee dat Floris van Rooijen gaat vertalen (al was de vertaling van Petra van der Eerden net zo goed een hele mooie vertaling).

Nou, ik heb het de perspresentatie gezien bij Musical Reports, het is geen slechte vertaling, maar vond die van Petra wel sterker. Zeker in het laatste nummer.

Ik snap al dat dubbele vertalen nooit zo goed. Petra van der Eerden maakte een prima vertaling van A NEW BRAIN en dan wordt het opnieuw gedaan door Florus van Rooijen. Florus maakte een mooie vertaling van THE LAST FIVE YEARS, vervolgens maakt Allard Blom er ook eentje voor Zee van Cortez en Koen van Dijk nog eentje voor Tresore. Heel Nederland kent de teksten van “Diep in de zee” en “Kom er bij”, maar het moet perse “Onder de zee” en “Kom er in” worden omdat er een nieuwe vertaling van Martine Bijl moet komen.

Op zich houdt het de vertalers lekker aan het werk (ben ik wel voorstander van), maar wat is de gedachte van de producent er achter?

  [ # 24 ] 07 July 2017 01:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Wat betreft de Disney-shows, en dat zal wellicht ook voor andere voorstellingen gelden: rechten.

De bekende teksten kent men van de films, maar dat zijn (in ieder geval ten dele) andere makers, ander medium etc., en dus andere rechten. Of dat ligt bij Disney of de vertalers zelf, dat weet ik dan weer niet (denk bij Disney), maar dat is volgens mij in ieder geval de reden waarom wat dat betreft de vertaling in de musicals anders is dan in de films.

  [ # 25 ] 07 July 2017 01:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

milcof - 07 July 2017 01:17 PM

Wat betreft de Disney-shows, en dat zal wellicht ook voor andere voorstellingen gelden: rechten.

De bekende teksten kent men van de films, maar dat zijn (in ieder geval ten dele) andere makers, ander medium etc., en dus andere rechten. Of dat ligt bij Disney of de vertalers zelf, dat weet ik dan weer niet (denk bij Disney), maar dat is volgens mij in ieder geval de reden waarom wat dat betreft de vertaling in de musicals anders is dan in de films.

Nee, Disney beheert alle rechten. De vertaler krijgt een fee voor alle uitvoeringen die gespeeld worden, maar heeft niets te zeggen over waar, wat of wanneer. Voor de Duitstalige versies van BEAUTY AND THE BEAST bijvoorbeeld heeft Lutz Riedel zowel de film- als de musicalvertaling gedaan.

  [ # 26 ] 07 July 2017 02:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Naja, zo dacht ik iig dat het voor de Nederlandse markt zat. Maar wie weet heb ik het mis hoor. Maar misschien is dit sws een discussie voor een ander topic :p

  [ # 27 ] 07 July 2017 03:32 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

P E R S B E R I C H T

Amsterdam, 7 juli 2017

Extra voorstellingen musical A New Brain

De musical A New Brain die vanaf volgende week te zien is in de Scheepsbouwloods van de Amsterdamse NDSM-werf krijgt twee extra speeldata. Door de aanhoudende vraag naar kaarten zijn vier van de zes voorstellingen reeds uitverkocht en heeft de cast - bestaande uit Freek Bartels, Lone van Roosendaal, Tony Neef, Jonathan Demoor, Eva Poppink, Dennis Willekens, Peggy Sandaal en Christanne de Bruijn - de agenda’s naast elkaar gelegd en twee extra speeldata gevonden. A New Brain is nu ook te zien op woensdag 19 en donderdag 20 juli. Langer verlengen is niet mogelijk vanwege de volle agenda’s van cast en crew. De musical is tot en met zondag 23 juli te zien.

Erwin Aarts van De Kernploeg is blij met dit succes. “Vanuit onze ambitie een extra dimensie aan het huidige musicalveld toe te voegen, hebben we een risico genomen om een onbekende musicaltitel naar Nederland te brengen. Het is dan ook fantastisch om te zien dat het publiek ons nu al omarmt, terwijl A New Brain pas volgende week zaterdag in première gaat.”

De musical vertelt het tragikomische verhaal van de jonge componist Gordon Schwinn (Freek Bartels) die door een hersenaandoening acuut geopereerd moet worden en bang is dat hij dood gaat met de mooiste muziek nog in zijn hoofd. A New Brain is een boeiende, snelle, energieke, absurde en bovenal humoristische musical. De muziek en liedteksten zijn van William Finn, die eerder een Tony Award won voor zijn voorstelling Falsettos. Hij schreef het scenario met James Lapine (Into the Woods). De regie van de Nederlandse versie is in handen van Benno Hoogveld. Florus van Rooijen verzorgde de vertaling en de cast wordt begeleid door een live band onder leiding van Rosite van der Woude.

De Kernploeg is voornemens voortaan iedere zomer een eigen, intieme versie van een niet of nauwelijks in Nederland gespeelde Amerikaanse musical (van toen en nu) te brengen. De naam De Kernploeg is afgeleid van Jerome Kern, de eerste echte Amerikaanse musicalcomponist. Daarnaast verwijst de naam naar de werkwijze: muziek en script komen op de eerste plaats. De Kernploeg is een initiatief van Erwin Aarts.

http://www.anewbrain.nl

  [ # 28 ] 07 July 2017 03:51 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV bezocht de cast van A New Brain en maakte een videoreportage met gesprekken met Freek Bartels, Lone van Roosendaal, Jonathan Demoor e.a.

De video is te zien onder Artikelen.

  [ # 29 ] 14 July 2017 10:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Wie is er, net als ik, vanavond geweest en wat vonden jullie ervan?

  [ # 30 ] 14 July 2017 10:37 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ben ook benieuwd!  Wat vond je er zelf van? Ik ga het zondag zien.

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4