3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
A New Brain
  [ # 31 ] 15 July 2017 11:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Nou, ik ga heel eerlijk zijn: al met al was ik niet heel erg enthousiast! Ik ben een fan van kleine producties en zeker op originele locaties als deze en ik weet dat het de eerste productie hier was en dus niet alles perfect is, maar ik vond de zitplaatsen erg armoedig. 2 tribunes met in het midden een langwerpig speelvlak. De tribunes lopen niet snel genoeg omhoog, waardoor je dus vaak tegen het hoofd van je voorganger aankijkt (en ik ben niet eens klein). Je zit met je knieën tegen de rug van degene voor je aan en degene achter jou zit op zijn/haar beurt met de knieën tegen jou aan. En ook naast elkaar zit je echt opgepropt. Op een gegeven moment zit je zo krampachtig dat het je kijkplezier bederft. Ik heb het laatste half uur van de voorstelling om zitten kijken, wat jammer is omdat dat juist het mooiste stuk van de show is, maar ik wist niet meer hoe ik moest zitten!

De show op zich was mooi, maar toch had ik het me anders voorgesteld. De personages van Dennis Willekens en Eva Poppink waren naar mijn mening overbodig. Ze voegden niet echt iets toe en wekten eerder irritatie op. Veel personages werden ook te groot neergezet door de cast. Dat is jammer. Het publiek zit zà³ dichtbij dat de zang en het spel een stuk kleiner zouden kunnen, waardoor het beter overkomt. Nu was het middenstuk bijna hysterisch en dat doet het verhaal geen eer aan. Maargoed, prachtige muziek en een zeer getalenteerde cast. Met name Jonathan Demoor stal m’n hart met z’n fijne stemgeluid en erg fijn om Peggy Sandaal weer in een musical te zien.

Ben benieuwd hoe anderen het ervaren hebben…

  [ # 32 ] 16 July 2017 12:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Het te groot neerzetten is bewust natuurlijk. Wat je als publiek ziet, is hoe Gordon tegen de mensen aankijkt en door zijn aandoening wordt alles in zijn hoofd overdreven en extreem uitvergroot, waardoor het naar mijn idee noodzakelijk is om het juist zo groot te spelen. Zal niet spoileren hoe en wat, maar de verandering tegen het einde vond ik daarom juist ook onwijs tof gedaan en valt het eerste gedeelte ook beter op zijn plek.

Tribunes waren voor mij idd het enige minpuntje aan de verder erg mooie voorstelling. Cast stuk voor stuk erg hoog niveau, erg fijne muziek, mooie vorm 😊

  [ # 33 ] 17 July 2017 11:22 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik vond het een aparte voorstelling maar wel heel goed. Ik houd ook meer van een musical met meer realistische personages zodat je kan meeleven. Maar daar was dit stuk niet naar. Het karikatuurachtige vond ik vaak wel grappig en is inderdaad hoe de hoofdpersoon het beleeft. Mooie muziek en sterke cast. Ik begreep alleen de rol van de zwerver niet echt. Iemand die dit kan uitleggen? Ik twijfel nog of ik misschien woensdag of donderdag nog een keertje afreis naar Amsterdam. 😊

  [ # 34 ] 17 July 2017 11:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik sluit me volledig aan bij milcof. Toen de grote opsmuk afging halverwege snapte ik dat het de manier was om Gordon zijn aandoening uit te beelden. Voor wat betreft de zwerver: volgens mij moet ze een soort gids voorstellen, die personages aanzet tot nadenken over wat echt belangrijk is. Geld niet, spullen niet, maar mensen om je heen. En dat legt ze Gordon tegen het einde ook op: ik heb de boeken gevonden dus ze zijn van mij, je mag ze terugkopen voor een enorm bedrag. “Het zijn maar boeken, laat gaan,” zegt zijn vriend dan. En hij laat het gaan. Dat haalde ik er in ieder geval uit. Overigens vond ik de personages van Dennis en Eva niet overbodig, je hebt bij deze voorstelling toch wat “ensemble” nodig.

Ik heb weinig tijd deze week om nog een keer te gaan, dus waarschijnlijk blijft het bij deze ene keer. Ik ben sowieso benieuwd wat De Kernploeg nog meer in petto heeft. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 35 ] 17 July 2017 11:39 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Oh en ja de zitplaatsen zijn wel erg belabberd. Ik heb rugklachten en dan zijn die bankjes niet echt bevorderlijk. Bij het mlab hadden ze ook tribunes maar die zaten een stuk beter. Ik snap niet dat ze niet zo iets hebben neergezet. Gelukkig is het een een acter.😉

  [ # 36 ] 17 July 2017 07:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Geen rugleuning dus? Dan houdt het voor mij helaas ook op.

  [ # 37 ] 17 July 2017 07:27 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Nee geen ruglleuning. Tenzij je op de achterste rij gaat zitten. Maar hoe dat zit weet ik niet.

  [ # 38 ] 17 July 2017 08:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik zou deze opmerkingen zeker doorspelen naar de producent! Het is dat ik helaas sowieso niet kan, anders had deze informatie me ook wel doen twijfelen. Lijkt me niet dat een producent het publiek op voorhand al wil afschrikken of het kijkplezier tijdens de show wil bederven 😉

De recensies in de landelijke kranten zijn overigens redelijk positief, niet iedere recensent is even overtuigd van de show zelf maar de performances van cast & orkest komen er goed vanaf. De bezoekersreacties op social media zijn al helemaal goed. Fijn voor De Kernploeg, hoop dat ze volgend jaar weer een productie kunnen realiseren!

  [ # 39 ] 18 July 2017 06:00 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ben benieuwd of er vanuit de kernploeg nog een soort enquete komt voor de bezoekers. Dan zou ik persoonlijk daarin namelijk zeker iets zeggen over de zitplekken.

  [ # 40 ] 18 July 2017 06:43 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Die zitplaatsen hebben het kijkplezier voor mij erg negatief beinvloed. Ik was erg afgeleid door de opstelling (ga toch naar de overkant zitten kijken), de warmte, de zichtlijnen en het gebrek aan zitcomfort (met het laatste half uur kramp in mijn kuiten tot gevolg) en heb daardoor voor mijn gevoel niet genoeg van de voorstelling kunnen genieten. Zonde, want goed vond ik het zeker.

  [ # 41 ] 18 July 2017 10:58 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

ik zag Joost de Jong bij A New Brain
Hij liep er druk rond maar ik vraag me af wat hij er moest doen.
Hij was geen bezoeker.

  [ # 42 ] 18 July 2017 12:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Geen programma gepakt? Daarin staat Joost de Jong vermeld onder het kopje Horeca & Hosts.

  [ # 43 ] 18 July 2017 12:09 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Jeroen - 18 July 2017 12:00 PM

Geen programma gepakt? Daarin staat Joost de Jong vermeld onder het kopje Horeca & Hosts.

Tja!ik zie het
shame

  [ # 44 ] 20 July 2017 11:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Die bankjes waren voor mij ook een drama, je kunt geen kant uit met je benen. Ik had me zo verheugd op deze voorstelling maar het zitten plus dat het veel te warm was binnen hebben het totaal voor mij verpest. Laatste half uur heb ik dan ook niks van mee gekregen had alleen maar iets van ik wil er uit maar ja totaal niet mogelijk zonder de voorstelling te onderbreken.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 45 ] 20 July 2017 01:54 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb een mailtje naar de producent gestuurd. Het antwoord was dat ze zich hier zeer van bewust zijn en het voor een volgende voorstelling in 2018 zeker anders gaan doen.

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4