1 of 8 |  1 2 3 >  Last ›
The Color Purple naar NL
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Musicaljournaal meldde vandaag dat het Zonnehuis een aantal mooie producties in de planning heeft. Naast The Bridges of Madison County zijn dat onder andere Fun Home en Parade. Maar de titel waar ik een gat van in de lucht spong is The Color Purple. Ik heb deze voorstelling vorig jaar op Broadway gezien met de legendarische Cynthia Erivo als Celie en het was één van de beste producties die ik ooit heb gezien. Wederom ben ik zeer blij dat het Zonnehuis deze stappen zet om prachtige, minder bekende shows naar Nederland te halen!

  [ # 1 ] 16 February 2017 10:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik had bij alle drie de titels wel een soort van “shut up and take my money”-gevoel. :lol: En ik wil gewoon nu weten wie ze gaan casten.  :cheese:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 16 February 2017 11:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Voorspellingsrondje doen? 😉  In de subsidie-aanvraag voor het AFK heeft Stichting Zonnehuis Muziektheater erg de nadruk gelegd op het willen bereiken van minderheidsgroepen alsook diversiteit binnen de cast en crew (denk aan color-blind casting), wat ik echt heel tof vind. Deze producties lijken me ook uitstekend binnen dat doel passen. Hurray voor vooruitstrevend muziektheater (of musical, whatever 😉)!

  [ # 3 ] 16 February 2017 11:53 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Ik vind color-blind casting zeer vooruitstrevend en dat juig ik zeker toe! Maar bij The Color Purple vind ik dat echt een no-go. De cast daarvan moet, vanuit historisch en ethisch oogpunt, uit aleen maar donkere mensen bestaan. Bij de andere producties lijkt color-blind casting me wel een zeer goed idee. Ik moet wel zeggen dat ik niet heel bekend ben met Parade. 😅

  [ # 4 ] 17 February 2017 12:02 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat is eigenlijk precies wat ik ook dacht bij die color blind casting in dit geval. 😉 Ik ben benieuwd of hier wat Nederlands talent vanuit Duitstalig gebied wordt overgevlogen…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 17 February 2017 12:40 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Eden15 - 16 February 2017 11:53 PM

Ik vind color-blind casting zeer vooruitstrevend en dat juig ik zeker toe! Maar bij The Color Purple vind ik dat echt een no-go. De cast daarvan moet, vanuit historisch en ethisch oogpunt, uit aleen maar donkere mensen bestaan.

Color-blind casting wordt gedaan om het standaard casten van blanke acteurs in rollen die niet specifiek om een bepaalde huidskleur vragen tegen te gaan, bijvoorbeeld een donkere Javert in Les Mis. The Color Purple is inderdaad een verhaal over de African-American community en dan is color-blind casting niet van toepassing, zeker omdat het verhaal gecentreerd is rondom die community-specifieke issues.

Het lijkt me dat de producent The Color Purple op de planken brengt omdát het een “zwart” verhaal is , en idd bij die andere producties dan color-blind gaat casten om diversiteit binnen musical/muziektheater te stimuleren.

[ Gewijzigd: 17 February 2017 01:00 AM by Laush ]
  [ # 6 ] 17 February 2017 07:45 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Laush - 17 February 2017 12:40 AM

Color-blind casting wordt gedaan om het standaard casten van blanke acteurs in rollen die niet specifiek om een bepaalde huidskleur vragen tegen te gaan, bijvoorbeeld een donkere Javert in Les Mis.

Helaas verschillen de meningen soms over de invulling van color-blind casting maar ik denk dat wij wel op één lijn liggen. 😉 Het Zonnehuis zal hoop ik dezelfde visie hanteren.

June - 17 February 2017 12:02 AM

Ik ben benieuwd of hier wat Nederlands talent vanuit Duitstalig gebied wordt overgevlogen…

Doel je hier op Ana Milva Gomes? Die zou volgens mij heel goed binnen deze productie passen als Celie of Shug. Bij Sofia dacht ik aan Gitty Pregers. Wie ook Celie wel aan zou kunnen is April Darby. Die heeft dat wel bewezen met The Bodyguard. Ondanks dat Urvin Monte zich minder met theater gaat bezighouden, hoop ik dat hij hier een uitzondering voor maakt. Hebben jullie nog ideeën?

[ Gewijzigd: 17 February 2017 07:57 AM by Eden15 ]
  [ # 7 ] 17 February 2017 08:13 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Eden15 - 17 February 2017 07:45 AM
Laush - 17 February 2017 12:40 AM

Color-blind casting wordt gedaan om het standaard casten van blanke acteurs in rollen die niet specifiek om een bepaalde huidskleur vragen tegen te gaan, bijvoorbeeld een donkere Javert in Les Mis.

Helaas verschillen de meningen soms over de invulling van color-blind casting maar ik denk dat wij wel op één lijn liggen. 😉 Het Zonnehuis zal hoop ik dezelfde visie hanteren.

June - 17 February 2017 12:02 AM

Ik ben benieuwd of hier wat Nederlands talent vanuit Duitstalig gebied wordt overgevlogen…

Doel je hier op Ana Milva Gomes? Die zou volgens mij heel goed binnen deze productie passen als Celie of Shug. Bij Sofia dacht ik aan Gitty Pregers. Wie ook Celie wel aan zou kunnen is April Darby. Die heeft dat wel bewezen met The Bodyguard. Ondanks dat Urvin Monte zich minder met theater gaat bezighouden, hoop ik dat hij hier een uitzondering voor maakt. Hebben jullie nog ideeën?

Nyassa Alberta, Tjindjara Metschendorp, Chaira Borderslee ?

  [ # 8 ] 17 February 2017 08:52 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Pfoe ik hoop toch echt geen Chaira Borderslee!! Ik zat ook te denken aan Gitty Pregers inderdaad en zie Nyassa, Carolina, Peggy Sandaal ook wel voor me

  [ # 9 ] 17 February 2017 09:04 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

MarronSisters - 17 February 2017 08:52 AM

Pfoe ik hoop toch echt geen Chaira Borderslee!!

Ik had juist precies het tegenovergestelde. Ik heb altijd een zwak gehad voor Chaira en vond haar één van de beste Aida’s ooit. Chaira als Shug zou ik erg passend vinden. Zo zie je maar hoe erg meningen kunnen verschillen! 👍🏻

  [ # 10 ] 17 February 2017 09:17 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zie Leona wel voor me als Celie.

  [ # 11 ] 18 February 2017 12:08 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Celie is 14 t/m 20 jaar in het verhaal..

  [ # 12 ] 18 February 2017 05:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat klopt niet hoor. Celie is 54 aan het einde van het verhaal.

  [ # 13 ] 19 February 2017 12:55 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

MarronSisters - 17 February 2017 08:52 AM

Pfoe ik hoop toch echt geen Chaira Borderslee!! Ik zat ook te denken aan Gitty Pregers inderdaad en zie Nyassa, Carolina, Peggy Sandaal ook wel voor me

Wat heeft iedereen toch tegen haar ?

  [ # 14 ] 19 February 2017 09:48 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik vind het niet kunnen hoe ze zich over collega’s heeft uitgelaten in de media in het verleden. En ik vind haar stem daarnaast niet fijn en mijn inziens heeft ze een gebrek aan uitstraling. Ze doet me helemaal niets. Niet als ze zingt en niet als ze acteert…

  [ # 15 ] 19 March 2017 07:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Deze komt er sowieso!! Bron;

Musical The Color Purple in 2018 naar Nederlandse theaters
http://nu.nl/entertainment/4552815/musical-the-color-purple-in-2018-nederlandse-theaters.html

Sofia; Gitty Pregers
Harpo; Edwin Jonker
Shuy Avery; Johanne Telesford

 1 2 3 >  Last ›
1 of 8