8 of 8 | ‹ First  < 6 7 8
The Color Purple naar NL
  [ # 106 ] 29 November 2018 11:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Ik zag het deze week in Utrecht (overigens met Edwin Jonker als Mister). Na een wat moeizame eerste akte, werd ik uiteindelijk toch wel geraakt. En vooral: wat tof en goed dat een productie als deze te zien is in Nederland! Wat mij betreft moeten we dat alleen maar ondersteunen.

Wel vind ik de vraag die Luna hierboven opwerpt, of dit onderwerp wel geschikt is voor een musical, wel terecht. Soms voelde een liedje geforceerd luchtig en dat kwam de dramatiek niet echt ten goede. Ook het script vond ik nogal rommelig. Jammer dat Ana Milva Gomes niet meedoet met de tour, ik ben razendbenieuwd hoe zij de rol van Shug zou spelen.

Ik had 0 voorkennis (behalve dat ene filmpje van Cynthia Erivo tijdens de laatste voorstelling op Broadway) en heb zeker een mooie avond gehad. Vooral genoten van Naomi, wat was ze goed. Ga hier vooral heen mensen!

  [ # 107 ] 29 November 2018 11:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

DvW1407, wat fijn! Dank je voor jouw beleving :-)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 108 ] 17 December 2018 08:57 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  113
Geregistreerd  2010-10-23

Ik ben afgelopen week 4 keer naar The Color Purple geweest (en ik zag de show al in Londen en Amsterdam). Ik vind het echt geweldig, wat een pracht van een voorstelling! De cast is zo bezield, het verhaal en muziek zijn zo mooi, ik zou zo nog eens gaan 😊

  [ # 109 ] 18 December 2018 05:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

-

(Antwoord inmiddels gevonden)  :red:

[ Gewijzigd: 18 December 2018 05:36 PM by galinda met een ga ]
  [ # 110 ] 20 December 2018 08:15 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Een beetje off topic: komt OpusOne rondom juni weer met een nieuwe productie of niet? Ik kan me niet herinneren dat ik daar al iets over gehoord heb.

  [ # 111 ] 28 December 2018 05:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Wat een enorm teleurstellende voorstelling. Ik heb niet eens zin om er woorden aan te verspillen. Grotendeels niet te verstaan. Knullig vertaald. Het is een dramatisch verhaal maar er werd erg matig geacteerd en op momenten ronduit slecht gezongen. En pas aan het slot kreeg ik iets van gevoel voor de karakters. Zonde van de tijd en het geld.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 112 ] 28 December 2018 07:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

Ik heb de voorstelling gisteren gezien. Ik was echt wel geraakt, maar pfoe, wat een zware voorstelling. Ik weet dat het geen makkelijk onderwerp is en ik vind ook niet dat het als ‘makkelijk’ gebracht hoeft te worden, maar iets meer luchtigheid om even adem te kunnen halen was fijn geweest. Ik ben blij dat ik hem gezien heb (zeker voor een Tientje in het Chassé Theater), maar ik was gisteren ook blij toen de voorstelling afgelopen was. En dat heb ik echt niet vaak.

  [ # 113 ] 29 December 2018 01:09 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Theo - 28 December 2018 05:19 PM

Wat een enorm teleurstellende voorstelling. Ik heb niet eens zin om er woorden aan te verspillen. Grotendeels niet te verstaan. Knullig vertaald. Het is een dramatisch verhaal maar er werd erg matig geacteerd en op momenten ronduit slecht gezongen. En pas aan het slot kreeg ik iets van gevoel voor de karakters. Zonde van de tijd en het geld.

Hier kan ik het helaas mee eens zijn. Ik ben zelfs na de 1e acte naar huis gegaan. En dat heb ik nog nooit eerder gedaan. Jammer want ik verwachtte er best wat van. Ik vond het vooral hak oo de tak met weinig opbouw, waardoor ik niet mee kon gaan in het verhaal.

‹ First  < 6 7 8
8 of 8