3 of 8 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
The Color Purple naar NL
  [ # 31 ] 08 December 2017 12:59 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

June - 07 December 2017 11:57 PM

De locatie vind ik ook een beetje een domper. De faciliteiten aldaar, althans zoals ze beschikbaar waren voor A New Brain, zijn niet bepaald berekend op 500 man. Ik hoop dat Opus One een goede schoonmaakploeg regelt voor deze run in de loods.

Volgens mij gaat het wel om een andere locatie. Op de tickets voor The Color Purple staat als locatie NDSM Plein 85. Als ik het me goed herinner was de ingang voor A New Brain juist hier.

  [ # 32 ] 08 December 2017 10:10 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Echt een gezellige locatie om een middag of avond uit te gaan ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 33 ] 09 December 2017 12:42 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De volledige tekst van het persbericht

Houten, 7 december 2017

Nieuw musicaltheater in Amsterdam-Noord opent met The Color Purple
Broadway musical The Color Purple voor het eerst in Nederland

Na het boek, de Spielbergfilm, de twee musicalversies op Broadway en talloze prijzen komt The Color Purple vanaf april 2018 naar een gloednieuw theater in Amsterdam-Noord. Waar vorige eeuw grote mammoettankers van de helling af rolden en schepen werden opgeknapt, tovert producent OpusOne in het voorjaar op de NDSM-werf een loods compleet om tot (pop-up) musicaltheater. Het verhaal van drie zwarte vrouwen, in het zuiden van Amerika in het begin van de twintigste eeuw, vertelt over een zoektocht naar persoonlijk geluk. Jong talent Naomi van der Linden treedt met haar rol van Celie in de voetsporen van Whoopi Goldberg en maakt hiermee haar grote hoofdroldebuut. Na Kiss of the Spider Woman, Sweeney Todd en The Bridges of Madison County is dit de vierde voorstelling in deze reeks van OpusOne.
The Color Purple speelt vanaf 12 april tot en met 14 mei 2018 in de NDSM Loods in Amsterdam-Noord.
Het boek The Color Purple van Alice Walker won in 1983 de prestigieuze Pullitzer Price. Regisseur Steven Spielberg zag zijn kans schoon en verfilmde vlak daarna de bestseller met Whoopi Goldberg en Oprah Winfrey in de hoofdrollen. The Color Purple brak in 2005 door als musical op Broadway en ontving elf Tony nominaties. Na een speelperiode van ruim drie jaar en verschillende Amerikaanse tournees vond de vernieuwde versie via Londen opnieuw de weg naar New York. Ook deze revival werd een hit en sleepte twee Tony Awards in de wacht met Cynthia Erivo als leading lady.

Het verhaal
The Color Purple vertelt het tijdloze levensverhaal van drie zwarte vrouwen in het zuiden van Amerika aan het begin van de 20e eeuw, een tijd waarin slavernij is afgeschaft maar de gevolgen nog sterk voelbaar zijn. Hoofdpersoon Celie leidt een leven dat gedomineerd lijkt door armoede, misbruik en geweld. Maar Celie maakt zich vrij door haar eigenwaarde te vinden en op te komen voor haar persoonlijk geluk. Ze wordt daarbij geholpen door haar schoonzusje Sofia en door Shug Avery, een rondreizende zangeres. Gedrieën staan zij op tegen een eeuwenoud onrecht.

NDSM Loods
De productie heeft haar thuisbasis gevonden op de bloeiende NDSM-werf. De loods zal compleet worden omgetoverd tot een theater met plek voor een kleine 500 bezoekers. Door de plaatsing van de tribune, stoelen en het decor heeft iedere plek een perfect zicht op het toneel. OpusOne werkt voor The Color Purple met een prijssysteem waarin in de eerste speelweken de kaarten voor de beste prijs beschikbaar zijn.

Praktische informatie
The Color Purple is vanaf 12 april tot en met 14 mei 2018 te zien in de NDSM Loods in Amsterdam-Noord. Kijk voor meer informatie en kaartverkoop op http://www.colorpurplemusical.nl.

Cast en Creatives
De productie bestaat uit een 13-koppige cast, waarin Naomi van der Linden de hoofdrol speelt. De rest van de cast wordt in de komende dagen bekend gemaakt.

Regie & vertaling: Koen van Dijk | Choreografie: Carolien Canters | Muzikale leiding & arrangementen: Menno Theunissen | Decor: Eric Goossens | Kostuums: Joost van Wijmen | Geluid: Tobias Stolk | Licht: Benno Barends
BASED UPON THE NOVEL WRITTEN BY ALICE WALKER AND THE WARNER BROS/AMBLIN ENTERTAINMENT MOTION PICTURE

Book by: MARSHA NORMAN | Music & Lyrics by: BRENDA RUSSELL, ALLEE WILLIS & STEPHEN BRAY
“THE COLOR PURPLE was produced on Broadway at the Broadway Theater by Oprah Winfrey, Scott Sanders, Roy Furman and Quincy Jones. The world premiere of THE COLOR PURPLE was produced by the Alliance Theatre, Atlanta, Georgia.”

  [ # 34 ] 09 December 2017 02:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Bovenstaand nieuwsbericht spreekt over een pop-up musicaltheater, maar in dit artikel staat dat het gaat om een permanent theater + een kleine zaal voor “uitprobeersels” à  la M-Lab. De afgelopen producties in het Zonnehuis hebben (door hoge huurprijzen) verlies gedraaid, vandaar deze nieuwe locatie. Gezellig of niet, we zullen er toch naartoe moeten voor alle toekomstige producties 😉

Beetje offtopic misschien, maar weet iemand wat exact het verschil is tussen OpusOne en Stichting Zonnehuis Muziektheater? OpusOne wordt doorgaans als uitvoerend producent vermeldt en verzorgt ook alle marketing + communicatie, maar bijvoorbeeld de subsidieaanvraag bij AFK is onder de naam van Zonnehuis Muziektheater gedaan. Ook hebben beide instanties Maarten Voogel als directeur/zakelijk leider, dus ik begrijp het onderscheid niet helemaal.

  [ # 35 ] 09 December 2017 02:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben vooral heel erg blij dat The Color Purple naar Nederland komt en waar dat dan te zien is, is voor mij nogal bijzaak. Aan de andere kant vind ik het wel gek dat er zo ontzettend veel theaters in Amsterdam zijn en dat er dan toch weer eentje bij moet. Het kan toch niet zo zijn dat het huren van een bestaande zaal duurder is dat het opzetten van een nieuwe zaal?

  [ # 36 ] 11 December 2017 12:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Edwin Jonker gaat Mister spelen.

  [ # 37 ] 11 December 2017 12:22 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Vandaag presenteren wij vol trots de volgende hoofdrolspeler: Edwin Jonker! Hij zal de rol van Mister spelen in ‘The Color Purple’. Afgelopen seizoenen was Edwin te zien in ‘Sister Act’, ‘Dreamgirls’, en ‘A Chorus Line’. In 2001 ontving hij een John Kraaykamp Musical Award voor Beste Mannelijke Bijrol voor zijn rol als Tom Collins in ‘Rent’. Op dit moment is Edwin te zien in de serie ‘Vaders & Moeders’ op Videoland. Boek nu de beste plaatsen voor de beste prijs via http://www.colorpurplemusical.nl.

  [ # 38 ] 13 December 2017 05:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Carolina is niet het type voor Celie, meer het type voor Shug Avery inderdaad! Ben benieuwd 😊

  [ # 39 ] 13 December 2017 09:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Al zou ik persoonlijk liever April Darby als Shug Avery zien. 😊

  [ # 40 ] 14 December 2017 10:55 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

HOI. - 13 December 2017 09:18 PM

Al zou ik persoonlijk liever April Darby als Shug Avery zien. 😊

Amen to that!

  [ # 41 ] 16 December 2017 09:28 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Jeanine la Rose als Sofia ... verder in de cast; Carlos de Vries (Harpo), Jerrel Houtsnee (Priester),Kenneth Herdigein (Vader), Elindo Avastia

[ Gewijzigd: 16 December 2017 09:42 AM by Alfredje ]
  [ # 42 ] 18 December 2017 07:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ana Milva Gomes gaat Shug spelen! *klein vreugedansje* :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 43 ] 19 December 2017 12:56 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

June - 18 December 2017 07:07 PM

Ana Milva Gomes gaat Shug spelen! *klein vreugedansje* :lol:

Dit maakt mij ontzettend blij!

  [ # 44 ] 21 December 2017 02:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ja!! Dat is heel fijn nieuws!!

Ik ben niet zo heel bekend met deze show, dus zou niet weten wie het zijn maar: Joanne Telesford(Darlene), Jennifer Norden(Jarene) en Elindo Avastia(Adam) zijn ook toegevoegd aan de cast. Fijn om Joanne Telesford weer eens in een voorstelling te zien!!

  [ # 45 ] 05 March 2018 11:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De koningin zal aanwezig zijn op de première.

https://www.koninklijkhuis.nl/actueel/nieuws/2018/03/05/koningin-maxima-aanwezig-bij-premiere-musical-the-color-purple

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 8