1 of 2 |  1 2 > 
You’re the Top
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2016-12-06

Deze musical , met muziek van Cole Porter (Anything Goes, Kiss me Kate) komt volgend seizoen naar Nederland, met in de hoofdrol Paul Groot.
In 1995 was hij eerder in Nederland, toen met Willem Nijholt en Gerrie van der Klei. Regie wordt gedaan door Gijs de Lange.

  [ # 1 ] 26 February 2017 06:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Erg benieuwd, wie is hier de producent van? Dan kun je wel gokken vaak wie de hoofdrol gaat spelen.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 2 ] 27 February 2017 12:37 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik vermoed dat dat dezelfde persoon is. Jeroen suggereerde het ook al:

Jeroen - 26 February 2017 02:50 PM
sky14 - 25 February 2017 10:15 PM

Wie zou nu bijna 25 jaar later Gerrie kunnen vervangen als Paul Groot Willem Nijeholt opvolgd . Anouk van Nes ?  Esther Boxtel ? Marjolein Teepen ?

|Dat zal heel erg afhangen van wie dit produceert. Het lijkt me commercieel zeker geen kat in het bakkie, dus wie weet wordt dit stuk wel gebracht omdat de producente er zelf in wil meespelen?

Oftewel Esther Maas (PIT Producties). En Paul Groot heeft natuurlijk al eerder in haar producties gespeeld. Eerst in Putting it Together, en nu in Into The Woods.

  [ # 3 ] 27 February 2017 08:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ALs het PIT is is dat een mogelijkheid, misschien bij Janke Dekker producties ook nog.

Maar het kan ook Tresore zijn, of DeLaMar. Ik denk niet niet een titel waar een van de gebruikelijke producenten mee gaat komen (Stage, Dommelgraaf en Cornellisen,. Opus One, Rick Engelkes, Senf)

  [ # 4 ] 28 February 2017 01:02 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Janke Dekker Producties zal het niet zijn. Op de Facebookpagina stond onlangs dat ze op de VVTP beurs waren met Burn-out? Geen tijd voor! en de reprise van Dansen met de Vijand. Ik neem tenminste aan dat je daar al je producties presenteert.

  [ # 5 ] 02 March 2017 02:51 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Marjolein Keuning werd in de wandelgangen genoemd als tegenspeelster van Paul Groot. Of zij ook daadwerkelijk gecast is weet ik niet.

  [ # 6 ] 31 March 2017 12:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De producent is Cor Franc/American Songbook, net als bij de eerste versie in 1995. De première is op 22 januari 2018 in de Stadsschouwburg Utrecht.

Bron: Interview met Paul Groot in De Telegraaf


Marjolein Keuning wordt inderdaad Linda Porter, Marcel Jonker zal de rol van Monty Woolley vertolken. En er komt een live orkest (al is het eigenlijk belachelijk dat je dat tegenwoordig als iets bijzonders moet zien).

Bron: Theater De Tamboer‎

Te gek dat Marcel weer in Nederland te zien zal zijn. Na De Producers heb ik hem volgens mij alleen nog gezien in JCS in Concert (meerdere keren) en Musicals Gone Mad.

  [ # 7 ] 24 April 2017 08:09 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hitmusical komt terug *

You’re the top
over het verborgen leven en songs van   Cole   Porter  
Paul Groot als Cole Porter met o.a. Marjolein Keuning en Marcel Jonker

Op 12 januari a.s.  start de theatertournee van de You’re The Top. De musical brengt een wervelend beeld van de muziek en   het levensverhaal van de legendarische songwriter Cole Porter, gespeeld door Paul Groot. De première vindt plaats op 22 januari 2018 in de Stadsschouwburg Utrecht. 
Cole   Porter is de parel onder de allerbeste songwriters van Amerika. Hij combineerde zijn buitengewone talent met een zeer opvallende levensstijl en een verborgen leven… hij kon niet zichzelf zijn in het openbaar. Hij schreef wereldberoemde songs: I’ve Got You Under My Skin, Night And Day, Ev’ry Time We Say Goodbye en de   musicals Anything Goes, High Society en Kiss Me, Kate. Niet alleen de tekst maar ook de   muziek.  Zijn songs zijn hartstochtelijk, dan weer geniaal ondeugend en weerspiegelen zijn leven: opgewekt, wereldwijs, verlangend, elegant en de Top. Maar terwijl zijn succes ongekende hoogte bereikt, groeit zijn eenzaamheid.
You’re the Top: een muzikale, emotionele musical met:
Paul Groot als Cole Porter; 
Marjolein   Keuning als Linda Porter; 
Marcel Jonker als Monty Woolley
en Jochem Smit, Rick Sessink, Perry Dossett e.a.
Met live orkest.

Muziek en liedteksten Cole Porter
Concept en muziekkeuze Cor Franc
Script Pieter van de Waterbeemd
Regie Gijs de Lange
Producent American Songbook Productions B.V.
Tourneeplanning Ruud de Graaf, Impact Entertainment   B.V.

In 1995/1996 trok You’re the Top volle zalen, had twee reprises, kreeg juichende kritieken, won de Edison Populair 1995 en een nominatie voor de Louis d’Or.

  [ # 8 ] 24 April 2017 12:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Heel fijn dat dit (weer) komt, ik verheug me er op.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 9 ] 24 April 2017 03:44 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Hier was al een topic van: http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/17539.

  [ # 10 ] 08 December 2017 04:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Vanavond Willem Nijholt en Paul Groot in DWDD

De Amerikaanse componist en songwriter Cole Porter staat aan de wieg van het American Songbook. Hij schreef vele hits waaronder ‘I’ve got you under my skin’, ‘Anything Goes’ en ‘Everytime we say goodbye’. Het leven en het werk van Cole Porter waren een grote inspiratiebron voor de Nederlandse acteur, zanger en danser Willem Nijholt. Hij vertolkte Porter in 1995 in de musical: ‘You’re The Top’, naar eigen zeggen een hoogtepunt in zijn carrière. In 2018 is de musical opnieuw in de theaters te zien, deze keer vertolkt Paul Groot de Amerikaanse componist. Te gast zijn Willem Nijholt en Paul Groot, die ook ‘Everytime we say goodbye’ zingt, met begeleiding van het Jazz Orchestra of the Concertgebouw.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 11 ] 19 January 2018 09:02 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik zag gisteren in Naaldwijk een try-out en ik ben wel positief. De songs van Cole Porter mag ik graag en met acteurs als Paul Groot, Marjolein Keuning en Marcel Jonker kan het dus eigenlijk al niet meer misgaan.

Ik had de vorige versie van 22 jaar geleden niet gezien, maar ik kon me wel een voorstelling maken hoe Willem Nijholt en Gerrie van der Kleij de hoofdrollen hebben ingevuld. Wat dat betreft had ik ook deze versie wel wat uitbundiger verwacht, zeker in de eerste akte, het kwam naar mijn idee wat moeilijk op gang. Het hielp daarbij ook niet, dat sommige arrangementen van de songs eerder bevreemdend dan verrassend op mij overkwamen.

Los daarvan werden de circa 30 Engelstalige (dus niet vertaalde) songs soms geheel, soms in een mash-up van 2 of 3) vakkundig uitgevoerd door alle acht castleden en was het verhaal goed te volgen. Het script kent vele flash-backs naar het verleden wat valkuilen konden zijn, maar daar had de cast geen enkele moeite mee. Leuk om Marcel Jonker weer eens op toneel te zien en dat geldt zeker voor Marjolein Keuning na 8 jaar GTST!

  [ # 12 ] 23 January 2018 06:32 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteren was de première van You’re The Top in Utrecht en Musicalworld maakte een videoverslag van de avond.
Bekijk de videoreportage onder Artikelen.

Binnenkort ook onze recensie van deze Cole Porter-musical.

  [ # 13 ] 10 March 2018 09:12 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Helaas is Marcel Jonker geveld door de griep en heeft een zware keelontsteking. Derhalve waren er enkele voorstellingen verplaatst van You’re the Top naar een latere datum in de tournee. Gelukkig kunnen we weer van start, want we hebben Henk Poort bereid gevonden de rol van Monty Wooley over nemen van Marcel Jonker, totdat deze weer hersteld is.

You’re the Top is de goed ontvangen Muziektheaterproductie over het interessante leven van de Amerikaanse Songwriter Cole Porter met in de hoofdrol PAUL GROOT. Marjolein Keuning speelt zijn vrouw Linda. De cast bestaat verder uit 6 personen en er is een Live Orkest. De voorstelling is boordevol prachtige songs uit het rijke repertoire van Porter.

De eerstvolgende voorstellingen worden gespeeld in Maastricht en Sittard, met HENK POORT als Monty Wooley (de beste vriend van Cole Porter)
We hebben goede hoop dat Marcel later deze week weer in de voorstelling kan spelen.

Wij zijn erg blij dat de voorstellingen doorgang kunnen vinden met een zo gerenommeerd acteur en zanger als Henk Poort.


Helaas is Marcel Jonker nog steeds geveld door griep en een zware keelontsteking. Henk Poort neemt daarom nog een aantal voorstellingen over. Hij speelt de rol van Monty Woolley.

You’re the Top is de goed ontvangen Muziektheaterproductie over het interessante leven van de Amerikaanse Songwriter Cole Porter met in de hoofdrol PAUL GROOT. Marjolein Keuning (de real life vrouw van Henk Poort) speelt zijn vrouw Linda. De cast bestaat verder uit 6 personen en er is een Live Orkest. De voorstelling is boordevol prachtige songs uit het rijke repertoire van Porter.

De eerstvolgende voorstellingen worden gespeeld in Tilburg, Alkmaar en Oosterhout, met HENK POORT als Monty Wooley (de beste vriend van Cole Porter) Wij zijn erg blij dat de voorstellingen doorgang kunnen vinden met een zo gerenommeerd acteur en zanger als Henk Poort.

za 10-03-2018
Theater De Bussel
OOSTERHOUT
20:15
0162-428600
http://www.theaterdebussel.nl

You’re the Top is een muziektheaterproductie met een cast van 8 personen en een live orkest.
De tournee loopt tm 12 mei.

[ Gewijzigd: 10 March 2018 09:19 AM by Jeroen ]
  [ # 14 ] 13 March 2018 10:39 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

Vanavond speelde Jeroen Phaff Monty Wooley.

  [ # 15 ] 14 March 2018 08:50 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik begreep via via dat ook in Gouda Jeroen Phaff zal optreden.  Vreemd dat de berichtgeving hierover is opgehouden.
Het lijkt er dus op dat Marcel Jonker het goed te pakken heeft. Jammer, want zijn stemgeluid is toch behoorlijk uniek, en ik vind m een fijn acteur,

 1 2 > 
1 of 2