2 of 3 |  < 1 2 3 > 
The Little Mermaid - Vlaanderen (Marmelade)
  [ # 16 ] 24 November 2017 01:14 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Disney-musical ‘The Little Mermaid’ wegens succes verlengd

Extra voorstellingen tijdens kerstvakantie in Flanders Expo Gent

Vanaf 13 december brengt Marmalade de Disney-musical ‘The Little Mermaid’ voor het eerst naar België. Wegens groot succes zijn er extra voorstellingen gepland tijdens de kerstvakantie, op woensdag 27, donderdag 28, vrijdag 29 en zaterdag 30 december. Dat maakt het entertainmentbedrijf vandaag bekend.

Na het grote musicalsucces van ‘Beauty and the Beast’ eind vorig jaar wordt Flanders Expo dit keer omgetoverd tot de magische onderwaterwereld van Ariël. Het wordt een ongezien totaalspektakel met prachtige stemmen, verrassende effecten, indrukwekkende acrobatie en unieke decors en kostuums. De voorstelling wordt live uitgevoerd in het Nederlands.

Topcast
Voor deze Vlaamse productie hebben regisseur Frank Van Laecke en producent Yoshi Aesaert een topcast samengesteld bestaande uit gerenommeerde musicalsterren en enkele jonge grote talenten:
-Ianthe Tavernier als Ariël
-Juan Gerlo als Prins Erik
-Kobe van Herwegen als Sebastiaan
-Anne Mie Gils als Ursula
-Hans Peter Janssens als Koning Triton
-Jan Schepens als Slijmbol
-Frank Hoelen als Grimbert
-Nordin De Moor als Slijmbal
-Marc Lauwrys als Jutter
-Ivan Pecnik als Chef Louis


Praktisch
De Disney-musical ‘The Little Mermaid’ is te zien vanaf 13 tot en met 30 december in Flanders Expo Gent. Tickets zijn verkrijgbaar vanaf 35 euro via http://www.thelittlemermaid.be of tel. 070 275 010 (max. 0,30 cent/minuut — enkel op werkdagen tussen 9.30 en 17.30 uur).


Groepen vanaf 20 personen ontvangen een korting van 10% op de ticketprijzen. Een all-in vip-arrangement is al beschikbaar vanaf 185 euro per persoon excl. btw (minimaal 10 personen).

Voor een sprookjesachtige driegangenmaaltijd in restaurant ‘The Little Mermaid’ betaal je slechts 45 euro, of 24,50 euro voor kinderen tot 12 jaar.


Bekijk de trailer: https://vimeo.com/238934841

  [ # 17 ] 30 November 2017 08:55 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Michiel De Meyer wordt Disney-prins

Michiel De Meyer en Juan Gerlo als Prins Erik in musical ‘The Little Mermaid’


Vandaag maakte entertainmentbedrijf Marmalade bekend dat Michiel De Meyer, bekend als Arne in ‘Thuis’ en van ‘Steracteur Sterartiest’, de rol van Prins Erik zal vertolken in de Disney-musical ‘The Little Mermaid’ tijdens de kerstvakantie in Flanders Expo Gent. Michiel neemt deze rol over van Juan Gerlo tijdens de voorstellingen van 26 tot en met 30 december, telkens om 14.30 uur.

Michiel De Meyer mag zich vanaf vandaag de nieuwste Disney-prins noemen. Samen met Juan Gerlo speelt hij de rol van Prins Erik in de Disney-musical ‘The Little Mermaid’. Naast zijn rollen in ‘Thuis’ en ‘Ghost Rockers’, en zijn opmerkelijke optreden in ‘Steracteur Sterartiest’, was Michiel eerder al in heel wat musicals te zien, waaronder ‘Beauty & the Beast’, ‘Jungle Book’ en ‘The Sound of Music’. Producent Yoshi Aesaert van Marmalade: “We zijn bijzonder trots om onze ijzersterke cast verder aan te vullen met nog méér musicaltalent. Zeker met twee prinsen als Michiel en Juan, aan de zijde van Ianthe Tavernier als Ariël, wordt ‘The Little Mermaid’ een sprookjesmusical om naar uit te kijken.”

Totaalspektakel
Na het grote musicalsucces van ‘Beauty and the Beast’ eind vorig jaar wordt Flanders Expo dit keer omgetoverd tot de magische onderwaterwereld van Ariël. Het wordt een ongezien totaalspektakel met prachtige stemmen, verrassende effecten, indrukwekkende acrobatie en unieke decors en kostuums. De voorstelling wordt live uitgevoerd in het Nederlands. De regie is in handen van Frank Van Laecke. De Disney-musical ‘The Little Mermaid’ zal voor het eerst te zien zijn in België.

Topcast
De cast voor deze Vlaamse productie bestaat uit gerenommeerde musicalsterren en jonge grote talenten:

-Ianthe Tavernier als Ariël
-Juan Gerlo en Michiel De Meyer (van 26 t.e.m. 30 december om 14.30 uur) als Prins Erik
-Kobe van Herwegen als Sebastiaan
-Anne Mie Gils als Ursula
-Hans Peter Janssens als Koning Triton
-Jan Schepens als Slijmbol
-Frank Hoelen als Grimbert
-Nordin De Moor als Slijmbal
-Frank Hoelen als Grimbert
-Marc Lauwrys als Jutter
-Ivan Pecnik als Chef Louis


Praktisch
De Disney-musical ‘The Little Mermaid’ is te zien vanaf 13 december in Flanders Expo Gent, en werd reeds wegens succes verlengd tot en met 30 december. Tickets zijn verkrijgbaar vanaf 35 euro via http://www.thelittlemermaid.be of tel. 070 275 010 (max. 0,30 cent/minuut — enkel op werkdagen tussen 9.30 en 17.30 uur).
Groepen vanaf 20 personen ontvangen een korting van 10% op de ticketprijzen. Een all-in vip-arrangement is al beschikbaar vanaf 185 euro per persoon excl. btw (minimaal 10 personen).
Voor een sprookjesachtige driegangenmaaltijd in restaurant ‘The Little Mermaid’ betaal je slechts 45 euro, of 24,50 euro voor kinderen tot 12 jaar.


Bekijk de trailer: https://vimeo.com/238934841

  [ # 18 ] 17 December 2017 10:26 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Ik heb gisteren deze voorstelling bezocht.
Volledige eerste cast met uitzondering van Hans Peter Janssens.

Ik heb vorig jaar Beauty and the Beast van Marmelade gezien, en de minpunten van deze show hebben ze allemaal kunnen wegwerken bij deze voorstelling.
Ze hebben ditmaal gekozen voor een “klassieke” theateropstelling.
Dit kwam de voorstelling ten goede que geluid,zicht,...

Ik zag gisteren een hel sterke voorstelling met heel innoverende kostuums en decors. Het zag er echt allemaal top uit!
De cast is ook fenomenaal, vooral Ianthe Tavernier straalt en zingt prachtig! Ze hebben echt een fantastische cast voor deze voorstelling verzameld met de Vlaamse musicaltop!
Ivan Pecknik, Jan Schepens (eens een heel andere kant dan dat we van hem al hebben gezien), Marc Lauwrys, Juan Gerlo,... iedereen was top!
Wie naast ianthe er echt uit sprongen voor mij waren Kobe Van Herwegen en Anne Mie Gils.
Als kind ging ik altijd naar de studio 100 musicals, en Anne Mie is ontzettend sterk in dit soort rollen!
Ze zit wel heel erg vast aan haar kostuum, en de scènes met Ursula vond ik qua licht en decor niet sterk, teveel groen en rook waardoor de aandacht van de acteurs verloren ging.

Het grootste minpunt bij deze voorstelling vond ik het missen van een live orkest. Natuurlijk is een orkest altijd een meerwaarde, maar in tijden van besparing is het ergens logisch, want mensen gaan niet nog meer willen betalen voor een ticket. Aan alles hangt voor- en nadelen.
Maar in deze voorstelling wordt tijdens heel veel dialogen een underscore gebruikt, en als deze live opgenomen is zie je acteurs stressen om dit te halen. Zelfs Anne Mie Gils had er op het einde lastig mee. En dit is heel jammer.


Ik kijk al heel erg uit naar de productie van volgend jaar!

  [ # 19 ] 17 December 2017 01:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Zag net een filmpje op de Marmalade FB, het is DIEP in de zee?! Ziet er erg cool uit die set.

  [ # 20 ] 17 December 2017 04:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Weet iemand of Ianthe een understudy heeft? Afgelopen donderdag en komende donderdag stond/staat een show gepland, maar Ianthe doet mee aan Steracteur Sterartiest dat op donderdagavond live wordt uitgezonden…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 21 ] 17 December 2017 07:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Twananas - 17 December 2017 01:03 PM

Zag net een filmpje op de Marmalade FB, het is DIEP in de zee?!

Dat was het in de tekenfilm toch ook?

June - 17 December 2017 04:33 PM

Weet iemand of Ianthe een understudy heeft?

Ik meen ergens gelezen te hebben Charlotte Campion. Ik weet alleen even niet meer waar dus pin me er niet op vast…

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 22 ] 17 December 2017 07:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Gaby* - 17 December 2017 07:23 PM
Twananas - 17 December 2017 01:03 PM

Zag net een filmpje op de Marmalade FB, het is DIEP in de zee?!

Dat was het in de tekenfilm toch ook?

Maar op het NLse cast album is het ‘Onder de zee’ wat natuurlijk niet kan. Dus happy te horen het gewoon ‘Diep in de zee’ is 😊 Op de website staat dat ‘t de vertaling van Martine Bijl is.

  [ # 23 ] 17 December 2017 08:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

June - 17 December 2017 04:33 PM

Weet iemand of Ianthe een understudy heeft? Afgelopen donderdag en komende donderdag stond/staat een show gepland, maar Ianthe doet mee aan Steracteur Sterartiest dat op donderdagavond live wordt uitgezonden…

In een reactie op een Facebook bericht van Musical Vibes afgelopen 14 december om 22:42 (sorry, krijg het niet goed gekopieerd) staat dat Lotte Stevens haar understudy is…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 24 ] 17 December 2017 09:56 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Twananas - 17 December 2017 07:35 PM
Gaby* - 17 December 2017 07:23 PM
Twananas - 17 December 2017 01:03 PM

Zag net een filmpje op de Marmalade FB, het is DIEP in de zee?!

Dat was het in de tekenfilm toch ook?

Maar op het NLse cast album is het ‘Onder de zee’ wat natuurlijk niet kan. Dus happy te horen het gewoon ‘Diep in de zee’ is 😊 Op de website staat dat ‘t de vertaling van Martine Bijl is.

Ooooo! Op die manier! Ik ken het tekenfilm-album van binnen en buiten, maar het castalbum van de musical bepaald niet… snap helemaal wat je wil zeggen, ‘onder de zee’ klinkt idd heel raar, haha!

Madelonne - 17 December 2017 08:02 PM
June - 17 December 2017 04:33 PM

Weet iemand of Ianthe een understudy heeft? Afgelopen donderdag en komende donderdag stond/staat een show gepland, maar Ianthe doet mee aan Steracteur Sterartiest dat op donderdagavond live wordt uitgezonden…

In een reactie op een Facebook bericht van Musical Vibes afgelopen 14 december om 22:42 (sorry, krijg het niet goed gekopieerd) staat dat Lotte Stevens haar understudy is…

Dan heb ik het vast verkeerd gelezen (kon het ook niet meer terugvinden). Vond Lotte fantastisch als Liesl von Trapp, benieuwd hoe ze als Ariël is 😊

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 25 ] 23 December 2017 09:34 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Geen idee of het mag (ik heb het niet zelf gefilmd, kwam het op youtube tegen), maar ik wou de fenomenale Annie Mie Gils als Ursula toch met jullie delen.

https://www.youtube.com/watch?v=pwcLDFUXU2I

  [ # 26 ] 26 December 2017 02:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik zit hier in een gàªnant lege Expo, nog niet de helft van de stoelen is gevuld!

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 27 ] 27 December 2017 05:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Ik was er gisterennamiddag ook en idd de zijkanten waren helemaal leeg ... toch wel zonde - maar goed niet iedereen is vrij op 2e kerstdag - hoop dat het dan ‘s avonds en in het weekend wat voller is ... Deze keer geen speciale vorm voor het podium, maar een klassiek recht (wel zeer groot) podium en de stoelen waren toch iets beter dan vorig jaar.

De show op zich vond ik wel geslaagd: een groot podium met groot projectiescherm die ons van het land naar de zee bracht in mooie overgangen. Het overige decor was miniem, maar het schip was wel groot en indrukwekkend ... De kostuums waren prachtig en kleurrijk, al had ik wel iets meer meermin willen zien, je had echt nog wel wat fantasie nodig ...

De twee mooiste scènes waren ‘diep in de zee’ en ‘kus haar dan’: prachtige acrobatie, waterfonteinen en een betoverend gebeuren op de scène.

De cast: Ianthe deed het schitterend in haar eerste hoofdrol, een prachtige stem en Ariël, zeker in duo met Michiel De Meyer die opging als Prins Erik. Ze waren goed op elkaar afgestemd en je zag de liefde vanaf de eerste scène alleen maar groeien.

Ann Mie Gils - het blijft een topvakvrouw, Ursula is haar op het lijf geschreven.

Kobe van Herwegen als Sebastiaan: met het leuke accent, mopjes en bewegingen bracht hij geregeld de humoristisch noot in het stuk.

Hans Peter Janssens als Koning Triton: jammer dat hij niet zoveel te zingen of te zeggen had ...

Jan Schepens als Slijmbol en Nordin De Moor als Slijmbal: een leuk, ietwat raar griezelig duo.

Marc Lauwrys als Jutter: wat ontzettend grappig was deze rare meeuw, een noodzakelijk ingrediënt voor een familieshow als deze.

Ivan Pecnik als Chef Louis: een kleine rol, maar zo grappig zeker in de scène waarin Sebastiaan wordt gevangen om te worden gekookt.

En ook het ensemble verdient een pluim zeker voor de verschillende mooie ensemblestukken.

Het was een leuke entertainende musicalnamiddag met de nodige Disneymagie!

  [ # 28 ] 14 January 2018 06:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Little mermaid zal in de paasvakantie ook te zien zijn te Hasselt.

  [ # 29 ] 17 January 2018 08:16 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Fentom - 14 January 2018 06:20 PM

Little mermaid zal in de paasvakantie ook te zien zijn te Hasselt.

Ik heb dat ook al ergens gelezen, maar ik kan nergens een officiële mededeling vinden.

  [ # 30 ] 18 January 2018 01:10 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Dat zou eventjes op hun website gestaan hebben.
Moest het zo zijn, zal ik zeker gaan kijken (is een half uurtje van bij mij), want Gent was iets te ver weg voor mij.

 < 1 2 3 > 
2 of 3