2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Annie - Mark Vijn
  [ # 16 ] 03 May 2019 04:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Annie de musical komend theaterseizoen ook naar België
Op veler verzoek te zien in Oostende, Gent en Antwerpen

In samenwerking met Mark Vijn Theaterproducties en de Theateralliantie geeft de Belgische theaterproducent Music Hall gehoor aan het verzoek om Annie de musical ook naar België te brengen. Annie zal in november te zien zijn in Gent en Oostende. In februari 2020 komt Annie terug voor een reeks voorstellingen in de Stadsschouwburg Antwerpen. Ook in België zullen Willemijn Verkaik (Wicked, Frozen) en Edwin Jonker (Jezus in The Passion 2019) respectievelijk de rollen van Miss Hannigan en Oliver Warbucks vertolken. Vanaf vandaag heeft Music Hall de zoektocht naar de Belgische Annie gestart. Wie in Nederland de titelrol mag gaan spelen, is nog niet bekend.

Roodharige heldin als stoer meisje van nu
Deze wereldberoemde musical met hits als ‘Tomorrow’ en ‘It’s a hard knock life’ inspireerde al generaties kinderen en volwassenen. Nu is Annie terug en ze is sterker dan ooit. Vastbesloten haar ouders terug te vinden, overwint Annie alle tegenslagen en komt met de andere weeskinderen in opstand tegen de gemene Miss Hannigan. Wanneer miljardair Oliver Warbucks Annie helpt in haar zoektocht, krijgt haar leven plotseling een bijzondere wending.

Opvolger Fiddler on the Roof
Na het succes van de musical Fiddler on the Roof met Thomas Acda presenteert de Theateralliantie nu i.s.m. Mark Vijn Theaterproducties de hartverwarmende musical Annie in de grootste Nederlandse theaters. Na ruim zeven jaar is deze musicalsensatie opnieuw te zien in Nederland in een geheel vernieuwde, sprankelende regie van William Spaaij in samenwerking met het creatieve team van Fiddler on the Roof. Annie gaat op 1 december in het Chassé Theater in Breda in première en is van november 2019 tot en met mei 2020 exclusief te zien in de volgende 16 theaters: Schouwburg Het Park (Hoorn), Capitole (Gent, België), Kursaal (Oostende, België), De Harmonie (Leeuwarden), Stadsschouwburg en de Vereeniging (Nijmegen), Parkstad Limburg Theaters (Heerlen), Zwolse Theaters (Zwolle), Wilminktheater (Enschede), MartiniPlaza (Groningen), Stadsschouwburg Antwerpen (Antwerpen, België), Zuiderstrandtheater (Den Haag), Theater Orpheus (Apeldoorn), Chassé Theater (Breda), Luxor Theater (Rotterdam), Stadsschouwburg (Utrecht) en DeLaMar Theater (Amsterdam).

Theateralliantie
De Theateralliantie presenteert in nauwe samenwerking met theaters en producenten grootschalige kwaliteitsvoorstellingen aan het Nederlands publiek. Middels deze innovatieve constructie bracht de Theateralliantie Fiddler on the Roof, Selma Ann Louis, Sophie, The Color Purple, We zijn hier voor Robbie en The Addams Family. Vanaf juni zal Amadeus in samenwerking met Het Nationale Theater te zien zijn in 15 Nederlandse theaters.

Mark Vijn Theaterproducties
Al 25 jaar produceert Mark Vijn theatervoorstellingen en was als producent onder andere verantwoordelijk voor Sweet Charity en Chess. In 2000 fuseerde zijn bedrijf met Stage Entertainment Nederland, waar Mark als producent verantwoordelijk was voor de musicals CopaCabana, A Chorus Line en het toneelstuk The Mousetrap van Agatha Christie. In 2003 ging Mark Vijn verder als zelfstandig producent en produceerde onder andere Anatevka, Je Anne en Chicago. In 2011 ging de musical De Producers in première, maar werd ondanks lovende recensies na drie weken stopgezet wegens tegenvallende kaartverkoop. Sindsdien produceert het bedrijf alleen de kindermusical Het Zandkasteel. Met Annie zet het bedrijf weer de stap naar grootschalige musicalproducties.

  [ # 17 ] 02 June 2019 10:25 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Iemand enig idee wie Grace speelt ?
Sophie Veldhuizen, Nandi van Beurden vallen af… Wieneke is nu echt te oud.


Noortje Herlaar ?
Chantal Janzen ?
Celine Purcell ?

  [ # 18 ] 02 June 2019 07:51 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2003-10-17

Anne Stalman?

   Handtekening   

Groetjes Roos

  [ # 19 ] 16 July 2019 08:47 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De cast is compleet.

Miss Hannigan - Willemijn Verkaik
Daddy Warbucks - Edwin Jonker
Grace Farrell - Eva van Gessel
Rooster - Sjoerd Sruijt
Lily - Myrthe Huber
President Roosevelt - Doris Baaten

Ensemble:
Danny Houtkooper, Melinda de Vries, Dieter Spileers, Amanda Payne, Sammy Uivel, Michael Muyderman en Sterre Verschoor

  [ # 20 ] 16 July 2019 04:58 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

een vrouw die president Roosevelt speelt? serieus?

ik ben best voor out of the box denken, maar dit is gewoon een bestaand persoon geweest, een man, bijzondere keuze en dat doet verder niks af aan de kwaliteiten van Doris

  [ # 21 ] 16 July 2019 05:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat het om een echte persoon gaat deed mij ook even fronsen, maar bij mij heeft de out-of-the-box-gedachte toch de overhand. Annie wordt -wat?- elke vijf, zes jaar gerecycled, dan vind ik het wel prima als het meisje een keer niet persé blank met korte rode krullen is, Warbucks een keer niet een witte kale man is en ja, dat een historische figuur als Roosevelt een keer door een vrouw gespeeld wordt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 22 ] 16 July 2019 06:34 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Maken ze er geheel andere Annie musical van dan? Met wat jij zegt ook een Annie die er anders uit ziet etc? Of bedoelde je dat je dat leuk lijkt? Lijkt mij ook leuk als ze er wat anders van maken..

  [ # 23 ] 16 July 2019 07:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Op de posters staat een meisje met een rossige, lange paardenstaart, dus ja, ik verwacht nu wel dat ze niet nu een Annie met korte krulpruik opgooien.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 24 ] 16 July 2019 08:06 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

myrte - 16 July 2019 06:34 PM

Maken ze er geheel andere Annie musical van dan? Met wat jij zegt ook een Annie die er anders uit ziet etc? Of bedoelde je dat je dat leuk lijkt? Lijkt mij ook leuk als ze er wat anders van maken..

Heb je de nieuwe film versie uit 2014 gezien? Daar zat Roosevelt volgens mij niet eens in.

https://www.youtube.com/watch?v=F6lNi7cZ-Ho

  [ # 25 ] 17 July 2019 06:58 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

June - 16 July 2019 07:24 PM

Op de posters staat een meisje met een rossige, lange paardenstaart, dus ja, ik verwacht nu wel dat ze niet nu een Annie met korte krulpruik opgooien.

Een tijdje terug zag ik de “Annie’s” voorbij komen op Facebook of Instagram. Ik geloof dat daar ook een getint meisje bij zat, maar weet het niet meer zeker.

  [ # 26 ] 17 July 2019 07:00 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

IngeG - 17 July 2019 06:58 AM
June - 16 July 2019 07:24 PM

Op de posters staat een meisje met een rossige, lange paardenstaart, dus ja, ik verwacht nu wel dat ze niet nu een Annie met korte krulpruik opgooien.

Een tijdje terug zag ik de “Annie’s” voorbij komen op Facebook of Instagram. Ik geloof dat daar ook een getint meisje bij zat, maar weet het niet meer zeker.

Zoals June ook al zei: getinte Annie, Daddy Warbucks met haar, allemaal helemaal prima. Als het verhaal maar blijft staan. Maar Doris als President weet ik nog niet…. Of ze maken er Clinton van 😉

   Handtekening   

~

  [ # 27 ] 17 July 2019 12:02 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

June - 16 July 2019 05:27 PM

Dat het om een echte persoon gaat deed mij ook even fronsen, maar bij mij heeft de out-of-the-box-gedachte toch de overhand. Annie wordt -wat?- elke vijf, zes jaar gerecycled, dan vind ik het wel prima als het meisje een keer niet persé blank met korte rode krullen is, Warbucks een keer niet een witte kale man is en ja, dat een historische figuur als Roosevelt een keer door een vrouw gespeeld wordt.

Ik ben benieuwd naar hoe dit uitpakt. Het is wel fijn dat een jonge generatie dit te zien en later deze versie met de filmversie(s) kan vergelijken en zien dat er ook anders gecast kan worden…

Tevens denk ik ook wel dat Doris understudy wordt van Hannigan en is deze casting misschien vooral een goed doorschuifsysteem…

  [ # 28 ] 17 July 2019 07:11 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

William Spaaij was laatst te gast bij 100%NL, toen vertelde hij dat er in deze versie ook geen hond te zien zal zijn

  [ # 29 ] 17 July 2019 09:38 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Annie zonder Sandy? Een vrouwelijke president? Het wordt steeds gekker.. Weet nou niet of ik perse blij word van deze berichten..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 30 ] 18 July 2019 11:25 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Doris Baaten speelt eerste vrouwelijke president in Annie
Complete cast van Annie de musical is bekend

Voor het eerst in de opvoeringsgeschiedenis van de musical Annie zal de rol van de president vertolkt worden door een vrouw. Zojuist werd in Shownieuws bekend gemaakt dat Doris Baaten (o.a. Was getekend Annie M.G. Schmidt en Fiddler on the Roof) deze rol op zich zal nemen. Baaten speelde in meer dan 18 musicals en mocht voor haar rol als Friedel van Galen in Hij Gelooft In Mij een Musical Award in ontvangst nemen.

13-koppige cast Annie de musical compleet
Naast de 30 kinderen die in Annie te zien zijn, is nu ook de 13-koppige cast compleet. Eva van Gessel zal naast Edwin Jonker te zien zijn in de rol van Grace Farrel, Oliver Warbucks’ loyale assistent. Sjoerd Spruijt en Myrthe Huber kruipen in de huid van de geniepige Rooster Hannigan en onnozele Lily Waldorf die samen met Miss Hannigan, gespeeld door Willemijn Verkaik, proberen om Annie en Warbucks op te lichten. Danny Houtkooper, Melinda de Vries, Dieter Spileers, Amanda Payne, Sammy Uivel, Michael Muyderman en Sterre Verschoor maken als ensemble de cast van Annie de musical compleet.

Roodharige heldin als stoer meisje van nu
Deze wereldberoemde musical met hits als ‘Tomorrow’ en ‘It’s a hard knock life’ inspireerde al generaties kinderen en volwassenen. Nu is Annie terug en ze is sterker dan ooit. Vastbesloten haar ouders terug te vinden, overwint Annie alle tegenslagen en komt met de andere weeskinderen in opstand tegen de gemene Miss Hannigan (Willemijn Verkaik). Wanneer miljardair Oliver Warbucks (Edwin Jonker) Annie helpt in haar zoektocht, krijgt haar leven plotseling een bijzondere wending.

Opvolger Fiddler on the Roof
Na het succes van de musical Fiddler on the Roof met Thomas Acda presenteert de Theateralliantie i.s.m. Mark Vijn Theaterproducties met hetzelfde creatieve team de hartverwarmende musical Annie. Na ruim zeven jaar is deze musicalsensatie opnieuw te zien in Nederland. Annie gaat op 1 december in het Chassé Theater in Breda in première en is daarna tot en met mei 2020 exclusief te zien in de volgende 13 Nederlandse theaters: De Harmonie (Leeuwarden), Stadsschouwburg en de Vereeniging (Nijmegen), Parkstad Limburg Theaters (Heerlen), Zwolse Theaters (Zwolle), Wilminktheater (Enschede), MartiniPlaza (Groningen), Zuiderstandtheater (Den Haag), Schouwburg Het Park (Hoorn), Theater Orpheus (Apeldoorn), Chassé Theater (Breda), Luxor Theater (Rotterdam), Stadsschouwburg (Utrecht) en DeLaMar Theater (Amsterdam).

Theateralliantie
De Theateralliantie presenteert in nauwe samenwerking met theaters en producenten grootschalige kwaliteitsvoorstellingen aan het Nederlands publiek. Middels deze innovatieve constructie bracht de Theateralliantie Fiddler on the Roof, Selma Ann Louis, Sophie, The Color Purple, We zijn hier voor Robbie en The Addams Family. Vanaf september zal Amadeus in samenwerking met Het Nationale Theater te zien zijn in 13 Nederlandse theaters.

Mark Vijn Theaterproducties
Al 25 jaar produceert Mark Vijn theatervoorstellingen en was als producent onder andere verantwoordelijk voor Sweet Charity en Chess. In 2000 fuseerde zijn bedrijf met Stage Entertainment Nederland, waar Mark als producent verantwoordelijk was voor de musicals CopaCabana, A Chorus Line en het toneelstuk The Mousetrap van Agatha Christie. In 2003 ging Mark Vijn verder als zelfstandig producent en produceerde onder andere Anatevka, Je Anne, Chicago en De Producers. Sinds 2008 produceert het bedrijf Het Zandkasteel, met 11 jaar de langstlopende kindermusical in Nederland.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6