Audities ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Succesvol kinderboek ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’
van Mark Tijsmans wordt grote familiemusical!

Eerste live vertolking voor kinderboek
van bekende Vlaamse acteur/zanger/auteur
 
Deep Bridge presenteert dit najaar de familiemusical ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’. Deze gloednieuwe voorstelling is gebaseerd op het succesvolle, gelijknamige kinderboek van Mark Tijsmans en zal tijdens de herfstperiode te zien zijn in Antwerpen. Nooit eerder werd een kinderboek van Mark Tijsmans live op de planken gebracht en de bekende Vlaamse acteur/zanger/auteur, is dan ook terecht trots op dit debuut. Tijsmans haalde de mosterd voor ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’ bij het verhaal van King Arthur. Opvallend aan de voorstelling is dat de volledige cast - op Merlijn, de tovenaar na - uit kinderen zal bestaan. Jongeren tussen 12 en 22 jaar met dans- en zangtalent, kunnen zich aanmelden voor de casting op 11, 12 en 13 april via deze link:https://pages.inthepicture.com/theaterenmusicaloimundo . Tickets zullen vanaf 18 april beschikbaar zijn via http://www.deepbridge.be


“Ik probeer nu te maken wat ik vroeger altijd graag gelezen en gekeken heb. Dolle avonturen waar je jezelf zonder gevaar in kan verliezen. Verhalen waarop je je kan laten meedrijven tot in het diepste van je fantasie! ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’ is daarvan een mooi voorbeeld. Ik vind het een hele eer dat Deep Bridge zo in het verhaal gelooft en kijk er enorm naar uit om “mijn” Ridders nu echt tot leven te zien komen in een leuke familiemusical’, aldus een trotse Mark Tijsmans.


‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’ is gebaseerd op het verhaal van King Arthur. Het verhaal speelt zich af in Brittannië, waar Koning Uther ten strijde trekt tegen de Saksen en alle kinderen in veiligheid gebracht worden in het afgelegen kasteel Camelot. Aangezien de achterhoede van het koninklijke leger niet komt opdagen om hen te beschermen, nemen de kids zelf deze taak voor hun rekening. Een prachtig verhaal vol humor en ontroering voor het hele gezin.
 

Audities ‘De Ridders van de Ronde Keukentafel’
Mark doet een warme oproep naar jongeren tussen 12 en 22 jaar met dans- en zangtalent, om zich aan te melden voor de casting op 11, 12 en 13 april.  Wil jij graag schitteren als de jonge Gwynevere, Lancelot, Tristan, of één van de andere personages? Schrijf je dan in via deze link:https://pages.inthepicture.com/theaterenmusicaloimundo


Mark Tijsmans
Mark Tijsmans is een Vlaams televisie- en toneelacteur, zanger, musicalartiest en jeugdauteur, die bekend werd door hoofdrollen in ‘Het Park’, ‘Thuis’, en ‘Flikken’. Naast televisie, speelde hij ook mee in diverse musicals zoals ‘Peter Pan’, ‘Camelot’ en ‘Romeo en Julia’. Tijsmans maakte in 2006 zijn debuut als jeugdauteur met ‘Het Geheim van te veel Torens’. Hij werd sindsdien genomineerd voor diverse Vlaamse boekenprijzen, waaronder de Boekenleeuw en de Gouden Klaproos (SABAM).