Rocky Horror Show in Vlaanderen
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

‘S WERELDS MEEST BEKENDE ROCK ’N ROLL MUSICAL
‘THE ROCKY HORROR SHOW’
KOMT TERUG NAAR VLAANDEREN
Deep Bridge brengt dit najaar de succesvolle rock ’n roll musical ‘The Rocky Horror Show’ terug naar Vlaanderen en op een unieke locatie. Deze legendarische rockmusical toert al sinds 1973 de wereld rond op de muziek en teksten van Richard O’Brien.
De musical is intussen uitgegroeid tot een echte ‘cult’ en kende onlangs een succesvolle revival in London ter gelegenheid van zijn 40e verjaardag, waar o.a. Stephen Fry, Antony Head en ex-Spice Girl Emma Bunton in meespeelden.

De originele musical ging 1973 in première in het Londense Royal Court Theater, geleid en geproduceerd door Jim Sharman. De voorstelling werd meteen een groot succes en een groot aantal vaste fans omarmde de productie.
De musical is een mengeling van elementen uit B-films, met name de Britse Hammerhorrorfilms over het monster van Frankenstein en Dracula, en sciencefictionfilms uit de periode 1930-1950.

Bekijk hier de Rocky Horror UK Trailer.
​“EENS FENOMEEN, ALTIJD FENOMEEN!”

De show vertelt het verhaal van een net verloofd koppel dat, tijdens het vluchten voor een storm, in het huis van een gestoorde travestiet-wetenschapper belandt, die aan hen zijn nieuwe nieuwe creatie onthult: het knap en gespierd monster Rocky Horror.

Het hoofdpersonage Dr. Frank-N-Furter is een parodie op Dr. Frankenstein uit de gelijknamige films.
Andere personages komen ook uit een smeltkroes van B-films. Als uiteindelijk de inwoners van het kasteel zich ontpoppen tot buitenaardse wezens van de planeet Transexual, compleet met nylonkousen en straalpistolen, is de parodie compleet. ​


“THE ROCKY HORROR SHOW MOET
JE NIET BEKIJKEN MAAR BELEVEN”

Het is een humoristische hulde aan de science fiction en de B-horrorfilms uit de late jaren veertig tot zeventig. De show is in de loop der jaren uitgegroeid tot een echte ‘cult’ en heeft een lange traditie van gestoorde interactie met zijn publiek opgebouwd.

Deep Bridge doet bij deze ook een auditie-oproep aan alle ongewone talenten die graag extravagant uit de hoek komen en het beste van zichzelf willen laten zien! Heb je geen schrik om je in een korset en netkousen te hullen en durf je je nek uitsteken? Toon het ons dan op 25 en 26 april! Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven via http://www.deepbridge.be.

Tickets zullen vanaf 18 april beschikbaar zijn via http://www.deepbridge.be.


STANY CRETS
​
In 2002 regisseerde Stany Crets al eens ‘The Rocky Horror Show’, dat toen al voor absurde en hilarische taferelen op het podium zorgde.
Daarnaast nam hij ook de regie voor musicals als ‘Evita’, ‘Spamalot’ en ‘Assepoester, het tamelijk ware verhaal’ voor zijn rekening.
​
“Het is de beste rockshow ever, de beste musical ever, de beste comedy ever, de beste bullshit ever. Kortom wat een heerlijk feest van muziek en dikke truut. Ik wou dat ik hem geschreven had, maar ben al blij dat ik ‘m voor de tweede maal mag regisseren. Let’s do the time warp again and again and again!!!!”​


PRAKTISCHE INFO

TICKETS
Beschikbaar vanaf 18 april via http://www.deepbridge.be.

DATA
Openingsdatum: 31 oktober 2017
Op een unieke locatie in Antwerpen.

PERS
Dominik Van Landeghem
t: +32 473 570 993
e: .(JavaScript must be enabled to view this email address)

  [ # 1 ] 07 April 2017 05:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Wel fijn dat er in Vlaanderen de laatste tijd zoveel nieuwe producenten bijkomen. Hopelijk wordt dit wat.

  [ # 2 ] 11 May 2017 01:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Stany Crets kiest voor top musicalcast in zijn Rocky Horror Show

Talent met een hoek af
Op 31 oktober strijkt de internationale rock ’n roll musical ‘The Rocky Horror Show’ neer in Vlaanderen. Deze legendarische show is uitgegroeid tot een ware cult en heeft een lange traditie van gestoorde interactie met zijn publiek opgebouwd.

Regisseur Stany Crets verwelkomt na 15 jaar ‘The Rocky Horror Show’ terug in zijn thuisstad Antwerpen en bleek bij de lancering laaiend enthousiast:

“Het is de beste rockshow ever, de beste musical ever, de beste comedy ever, de beste bullshit ever. Een heerlijk feest van muziek en dikke truut. Ik wou dat ik hem geschreven had, maar ben al blij dat ik ‘m voor de tweede keer mag regisseren. Let’s do the time warp again and again and again!!!”
Na de intensieve audities hebben Stany Crets, choreograaf Laurent Flament en producent Deep Bridge een topcast verzameld om deze extravagante personages en de nog geschiftere verhaallijnen te vertolken.

Laurenz Hoorelbeke, voor velen ook wel bekend als ‘het prinske’ uit ‘Assepoester, het tamelijk ware verhaal’ heeft al jaren musicalervaring op zijn conto staan bij succesvolle musicals als ‘Ben X de musical’, ‘Spamalot’ en ‘Doornroosje’ en sleept nu voor het eerst een grote hoofdrol binnen als Dr. Frank-N-Furter: de vreemde, travestiet-wetenschapper met een manisch en onverzadigbaar libido.

Nordin De Moor, die onlangs zijn sporen verdiende met zijn waanzinnige Chaplin-vertolking, speelt de onschuldige Brad Majors. Aan zijn zijde aanstormend toptalent Shana Pieters, bekend uit ‘Evita’ en ‘Rapunzel’. Zij schittert als Brad’s verloofde Janet Weiss. Dit onwetend koppeltje belandt tijdens de show in een van hun meest onvergetelijke nachten uit hun leven.

De rol van (sexy creatie) Rocky zal vertolkt worden door Matthew Michel, intussen overal erkend als waar musicaltalent, bekend uit ‘Ghost Rockers’, ‘Kadanza Together’, ‘Grease’ en de Ketnetband. Sébastien De Smet, die zijn palmares onlangs verrijkte met zijn glansrol als Ché in ‘Evita’ zal de rol spelen van de nogal beangstigende butler Riff Raff. Columbia wordt vertolkt door Maja Van Honsté, Magenta door Jasmine Jaspers en Sven Tummeleer zal de dubbele rol van Eddie en Dr Scott op zich nemen. Mart van den Hout zal als alternate voor Dr. Frank-N-Furter instaan.

Deze topcast wordt verder aangevuld door een fantastisch ensemble van Phantoms en Transylvanians: Kenny Verelst, Floris De Vooght, Baptiste Vuylsteke, Helle Vanderheyden (bekend uit Prinsessia), Saïn Vantomme, Sofie De Schryver, Pieter Casteleyn en Line Ellegiers.

Stany Crets zocht en vond zijn gading binnen het musicallandschap:

“Ieder persbericht in musicalland stoeft tegenwoordig met ‘een topcast’. Vanaf nu kan niemand dit nog claimen, want ze zitten allemaal in The Rocky Horror Show!”

Als locatie koos Deep Bridge niet voor een voor de hand liggend theater maar voor De Shop in Antwerpen, een evenementenhal die van oorsprong een hal was voor scheepsherstellers. Deep Bridge koos voor The Rocky Horror Show speciaal deze uitzonderlijke locatie uit wegens het hoge rock ‘n roll-gehalte en de vele mogelijkheden tot catering- en party arrangementen.

Feest gegarandeerd voor, tijdens én na de show!

The Rocky Horror Show zal te zien zijn vanaf 31 oktober in De Shop in Antwerpen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 11 May 2017 02:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Of het een topcast is weet ik niet. Wel dat de heren allemaal bekende namen zijn uit de Vlaamse musicalwereld, en de dames nagenoeg ook.

  [ # 4 ] 11 May 2017 02:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag net in de agenda dat de speeldagen van The Rocky Horror Show en van De Ridders van de Ronde Keukentafel voor een deel overlappen én dat het bij elkaar in de buurt is. Het zou best kunnen dat ik deze twee ga combineren, scheelt weer een keer op en neer… Ik vind de cast in ieder geval interessant genoeg.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 05 July 2017 08:26 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

KOEN VAN IMPE VERTELT THE ROCKY HORROR SHOW
TERUG VAN WEGGEWEEST

The Rocky Horror Show heeft haar storyteller beet. Koen Van Impe mag vanaf 31 oktober het verhaal van deze cultvoorstelling aan elkaar praten. 15 jaar geleden dartelde Koen Van Impe zelf nog rond als Dr. Frank-N-Furter in de toenmalige voorstellingen van The Rocky Horror Show. Vandaag wordt hij verteller.
“Het voelt zo goed om weer in The Rocky Horror Show te mogen opdraven, na 15 jaar. En het zijn die 15 jaren in leeftijd én overgewicht die me nu de rol van verteller hebben opgeleverd. Over een reality check gesproken.
Maar van zodra ik de pruik en het kostuum zag die voor mij werden gereserveerd, was ik onmiddellijk verkocht. Het is nu aan anderen om in korset rond te huppelen en ik zal daar met alle plezier over vertellen.”

Koen Van Impe volgde een opleiding drama aan het Conservatorium van Antwerpen en speelde in tal van theatergezelschappen. Ook als tv-acteur bouwde hij een cv op met rollen in ‘Katarakt’, ‘Aspe’, ‘Kiekens’ en ‘Salamander’. Als filmacteur schitterde Koen in oa. ‘De Indringer’, ‘Ben X’, ‘De SM Rechter’ en ‘Daens’.

  [ # 6 ] 26 October 2017 11:10 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

NU AL EXTRA SHOWS VOOR DE ‘ROCKY HORROR SHOW’
‘S WERELDS BEKENDSTE ROCK ‘N ROLL MUSICAL

Gestoorde figuren, netkousen en naaldhakken doen het momenteel blijkbaar goed in Vlaanderen. Want Deep Bridge kondigt 1 week voor de première, op Halloween, al verlengingen aan van de ‘Rocky Horror Show’.

De voorstelling kwam 15 jaar geleden voor het laatst terug naar Vlaanderen. Met groot succes. Alhoewel: half Vlaanderen vloekte indertijd omdat ze de show gemist hadden. Regisseur Stany Crets verwacht ook niets minder dan samen met zijn publiek ‘t Stad op stelten zet met deze gestoorde interactieve publieksshow!

De ‘Rocky Horror Show’ is en blijft een hilarische én wilde rit vol rock ‘n roll en losbandigheid die niemand snel zal vergeten. Al meer dan 40 jaar scoort deze cultshow aanhangers over de ganse wereld! En als je er op dit moment nog geen fan van bent dan ben je het straks wel!

De show is nu te zien tot en met zondag 19 november in De Shop, op ‘t Eilandje in Antwerpen.
Tickets zijn beschikbaar via http://www.deepbridge.be.

“‘t Is geen sprookje. Bij momenten scabreus, nogal sexy en een hoop vetlapperij. No kids, please! En mocht er toevallig eentje in de zaal hebben gezeten: tja, it wasn’t me.”
STANY CRETS - REGIE

  [ # 7 ] 28 October 2017 03:02 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Jeroen - 11 May 2017 02:18 PM

Of het een topcast is weet ik niet. Wel dat de heren allemaal bekende namen zijn uit de Vlaamse musicalwereld, en de dames nagenoeg ook.

Kan je beter je geld sparen en naar de tour in Duitsland gaan. Die is namelijk met West End actrices en acteurs en volledig Engelstalig. De keuze is snel gemaakt.

  [ # 8 ] 13 November 2017 03:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2014-09-28

PERSBERICHT​
OPNIEUW EXTRA VOORSTELLINGEN
VOOR ‘ROCKY HORROR SHOW’
De ‘Rocky Horror Show’ blijft iedereen omver blazen! Begin november ging de cultmusical in première in De Shop in Antwerpen. Vijftien jaar na de laatste reeks vol schunnigheden en vetlapperij kon Vlaanderen eindelijk terug getuige zijn van deze gestoorde interactieve publieksshow die bol staat van de absurditeit, netkousen en onvervalste rock ‘n roll.

De bezoekers zijn laaiend enthousiast en de ticketverkoop ging in een recordtempo de hoogte in. Net zoals de sfeer in de zaal trouwens, die na elke voorstelling bezaaid is met rijst, waterpistolen, confetti en rubberen handschoenenen.
Heel wat shows zijn ondertussen al uitverkocht. Daardoor werden er extra voorstellingen in verkoop gezet en loopt de productie nu nog tot en met zondag 26 november in De Shop in Antwerpen. Wees er dus snel bij om nog je tickets te bemachtigen via http://www.deepbridge.be. Deze hilarische bewerking van Stany Crets mag je écht niet missen.

De obscene rollercoaster die ‘Rocky Horror Show’ heet vertelt het (flinterdunne) verhaal van seutenkoppel Janet ‘Slet!’ Weiss en Brad ‘Asshole!’ Major die na autopech terecht komen bij de manipulatieve travestiet-wetenschapper Dr. Frank-N-Furter, zijn bedenkelijke supercreatie Rocky, de mysterieuze bediende Riff Raff, wacko’s Magenta en Columbia, de rivaliserende Dr. Scott en een ziekelijke bende Transylvanians.

   Handtekening   

No day but today

***

http://www.zingenz.nl

  [ # 9 ] 17 November 2017 11:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Iemand de show toevallig al gezien? Is het de moeite waard?

  [ # 10 ] 18 November 2017 10:14 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Ik heb de show twee weken geleden gezien en vond het heel goed, veel gelachen - het was even wennen om de gekende liedjes in het Nederlands te horen, maar de cast is echt zeer sterk. Het verhaal is absurd, maar dat mag ook al eens en de interactie met het publiek maakt het af. Het is eens iets totaal anders!

  [ # 11 ] 24 November 2017 11:35 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Ik heb vernomen dat deze voorstelling volgend jaar opnieuw te zien zal zijn.

  [ # 12 ] 26 November 2017 06:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

   
#BREAKING De Rocky Horror Show was 4 weken lang een waanzinnig rock’n roll-feest. Jullie willen meer? Jullie krijgen meer!

We trekken naar de Lotto Arena voor de Rocky Horror Show 2.0, bigger and éven better! Mis het grootste en zotste musicalfeest éver niet, op zaterdag 27 januari in de Lotto Arena! 💥

‼️ WATCH OUT: enkel bij het halen van 3000 registraties tegen 15/12 gaat de show éffectief door! Iedereen dus snel registreren is de boodschap, hier: http://bit.ly/2n6yZj4

#sharingiscaring #spreadtheword #rockyhorrorshow #lottoarena #timewarp

  [ # 13 ] 27 January 2018 11:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Ik kom zonet terug van de show in de Lotto Arena: wat een feest!! Ik heb nooit iets gehad met het verhaal, zo heb ik de film zelfs nooit kunnen uitzien, het boeide me gewoonweg niet. Maar vandaag was ik echt mee. Supercast, superpubliek en een ongelooflijk leuke sfeer. ik wil meer van dit! Vooral Laurenz Hoorelbeke als Dr Frank was geniaal. Deep Bridge heeft me echt verrast met dit spektakel. En zo leuk hoe het publiek voorbereid was en zo intens mee deed.

Op de Gentse Feesten zou je ze dit jaar nog eens aan het werk kunnen zien 😊.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 14 ] 02 February 2018 05:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

DAK LOTTO ARENA KAPOT
ROCKY HORROR MOET NAAR GENTSE FEESTEN

Maf, maffer, mafst!!! Cool, cooler, coolest!! En allemaal om ter zotst! Pure heerlijke waanzin! De ‘Rocky Horror Show’ XXL ging zaterdag helemaal door het dak van de Lotto Arena. Dat hadden ze hier nog niet meegemaakt.

Deep Bridge stuntte vorig najaar met de leukste en vreemdste cultmusical ter wereld in De Shop in Antwerpen. Om op de laatste avond plots aan te kondigen dat de show éénmalig zou verhuizen naar de Lotto Arena. Op voorwaarde dat er drieduizend mensen zouden komen kijken. Die schreven in en waren er allemaal.

Op zaterdag 27 januari stroomden de netkousen uit de metro. De verkeerslichten gloeiden rood en groen van opwinding om toch maar iedereen van de Antwerpse Ring te helpen. De hele buurt van het Sportpaleis daverde op het ritme van de Time Warp! Rocky Horror was here

Allemaal vrienden met maar één doel: een leuke avond met een maffe cult musical beleven. And hell, they did! Ze maakten met zijn drieduizend een slagveld van de Lotto Arena. Die lag op een mum van tijd vol met rijst en confetti, werd belegerd door creaturen met waterpistolen en rubberen handschoenen… Ze hebben hier al veel meegemaakt, maar dit nog niet. Hier gaat nog over gesproken worden.

De ‘Rocky Horror Show’ is gewoon de max. Dat werd voor de zoveelste keer bewezen door Dr. Frank ‘n Furter, Janet ‘Slet’ Weiss, Brad ‘Asshole’ Major en al die andere zalige gekken zoals Riff Raff, Magenta en schreeuw zo nog maar een paar namen van ziekelijk heerlijke figuren. Dit is niet meer of niet minder dan het bewijs dat musical, in welke vorm ook, een plaats heeft in Vlaanderen en ver daarbuiten. Sommigen zeggen zelfs: hoe maffer hoe liever.

En het is nog niet gedaan met de ‘Rocky Horror Show’. Helemaal niet. Let’s do the Time Warp again! We beuken een gat in de tijd tijdens de Gentse Feesten in de Capitole in Gent.

Rocky Horror gaat terug naar waar het allemaal begon. Stany Crets kondigde het al aan en dus is ‘t waar.

Tickets zijn vanaf 2 februari met een lanceringskorting van 15% te verkrijgen via deepbridge.be.