2 of 2 |  < 1 2
Fun Home naar Londen
  [ # 16 ] 29 August 2018 02:01 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2011-05-23

Ik ben een tijdje geleden ook naar deze voorstelling geweest, en ben heel blij dat ik daarvoor naar Londen ben afgereisd. Ik vond het erg goed. Het greep me ook erg aan. Het verhaal, en daarnaast vond ik het confronterend dat zo weinig voorstellingen hoofdpersonages hebben die niet hetero zijn (zeker lesbische vrouwen, zeker als je de grappig bedoelde homobijrollen in sommige stukken buiten beschouwing laat). Ik hoop natuurlijk dat jullie nu met tig titels komen om te bewijzen dat ik ongelijk heb, maar ik zou het zo niet weten.

Ik heb het boek ook gelezen, wat mij betreft doet de voorstelling daar zeker recht aan. Ik vond de musical op bepaalde punten zelfs beter dan het boek. Voor mij kwam de moeder hier beter uit de verf, ik begreep haar beter en ze raakte me meer (nu heeft Alison Bechdel ook een boek geschreven dat meer over haar moeder gaat, dus dat zou ik ook nog kunnen lezen). Het verhaal was naar mijn idee ook veel ronder dan in het boek. En het draaide wat minder om het intellectuele, de literaire verwijzingen. Allemaal heel goede ingrepen, wat mij betreft.

Achteraf hoorden we een paar mensen wel bespreken dat niet alle acteurs het Amerikaanse accent even goed wisten vast te houden, maar daarvoor is mijn Engels niet goed genoeg; dat hoor ik niet zo. De kinderen vond ik alle drie ook steengoed. Dat nummer dat ze met z’n drieën doen: wow!

Het enige nadeel was dat we de voorstelling bleken te hebben uitgekozen die ook geschikt was voor blinden en slechtzienden. En dat er daarvan een aantal op de rij achter ons zaten. Zij konden gebruikmaken van audiodescriptie. Natuurlijk voor hen heel leuk, maar het geluid van hun koptelefoons stond erg hard en natuurlijk werden vooral de stille/emotionele momenten benut om uit te leggen wat er op het toneel te zien was. Ik heb mijn avond er niet door laten verpesten, maar het was jammer.

 < 1 2
2 of 2