4 of 6 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
Mozart! naar Vlaanderen (en Nederland?)
  [ # 46 ] 26 November 2017 10:26 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Ondanks dat ik toch wat negatief dingen hier op het forum over over Mozart (niet zo zeer de productie, casting e.d.) ben ik toch wel heel erg benieuwd wat jullie verwachtingen zijn, en of jullie/ de Nederlandsers bereid zijn om te boeken en hiervoor naar Antwerpen te reizen…

  [ # 47 ] 26 November 2017 10:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben wel van plan te gaan, maar heb nog geen ticket (ik vergeet steeds te bellen 😂). Ik moet zeggen dat ik dichter bij Antwerpen woon dan bij Amsterdam, waar ik eventuele Nederlandse voorstellingen toch wel zou verwachten…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 48 ] 26 November 2017 10:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zou graag gaan, maar ik vind de kerstvakantie nogal ongelukkig gekozen.

  [ # 49 ] 26 November 2017 11:43 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Is zondag 7 januari denriere ?

  [ # 50 ] 26 November 2017 11:43 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

sky14 - 26 November 2017 11:43 AM

Is zondag 7 januari denriere ?

Waarschijnlijk wel ja

  [ # 51 ] 26 November 2017 04:28 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Vanmiddag was Ana Milva gomez live op insta waarin ze zegt dat ze in een maart een tijdje in Nederland is. Wie weet, komt deze productie inmaakt naar de RAI?

  [ # 52 ] 27 November 2017 03:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

musicalmens - 26 November 2017 10:26 AM

Ondanks dat ik toch wat negatief dingen hier op het forum over over Mozart (niet zo zeer de productie, casting e.d.) ben ik toch wel heel erg benieuwd wat jullie verwachtingen zijn, en of jullie/ de Nederlandsers bereid zijn om te boeken en hiervoor naar Antwerpen te reizen…

Als je van musicals als “Elisabeth” en “Rebecca” houdt staat er een fantastische show te wachten. Fantastische muziek, geweldige choreografie en veel meer. Het enige waar je bij deze versie een punt van kritiek kan geven is het, naar mijn mening, het decor. Maar dat is maar een heel klein punt van kritiek, het kon gewoon mooier vind ik.

musicalmens - 26 November 2017 04:28 PM

Vanmiddag was Ana Milva gomez live op insta waarin ze zegt dat ze in een maart een tijdje in Nederland is. Wie weet, komt deze productie inmaakt naar de RAI?

Dit zou zeer goed kunnen, al hoop ik dat ze naar een deftige theaterzaal opzoek gaan ipv RAI. Staat theater Amsterdam toevallig die periode leeg? Zie dat het RAI geen publieke evenementen heeft van 11 maart tot 14 april. Het is dus plausibel.

  [ # 53 ] 27 November 2017 01:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Fentom - 27 November 2017 03:13 AM
musicalmens - 26 November 2017 10:26 AM

Dit zou zeer goed kunnen, al hoop ik dat ze naar een deftige theaterzaal opzoek gaan ipv RAI. Staat theater Amsterdam toevallig die periode leeg? Zie dat het RAI geen publieke evenementen heeft van 11 maart tot 14 april. Het is dus plausibel.

Hoop heel erg dat deze nog naar de RAI komt…

  [ # 54 ] 10 December 2017 12:34 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Wat een weer zeg… Denk dat veel die uit NL komen zullen afhanken voor de premiere van vandaag…

  [ # 55 ] 15 December 2017 10:53 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2014-10-05

Gisteren naar deze musical gaan kijken in de Stadsschouwburg in Antwerpen. De zaal was niet slecht gevuld maar lang niet uitverkocht. Vreemd toch dat zoveel producties zoals hier ook “verlengen wegens enorm succes” en dat zalen dan maar half of driekwart vol zitten ...

De voorstelling zelf is een exacte kopie van de Duitse succesmusical die ik daar ook zag en intussen ook op Blu-Ray heb. Ik ken de voorstelling dus vrij goed. Qua acteren, zang en decor valt er weinig aan te merken. Prima kopieerwerk van de originele productie. Ruben Van Keer is fantastisch als Mozart, en ook de andere hoofdrollen en ensemble zijn prima tot heel goed. Zelfs “Brigitte van de buurtpolitie”, die in die serie blijkbaar geen jota kan acteren, speelt hier prima!

Eén grote MAAR: de verstaanbaarheid van de liedjes is ronduit abominabel. Zeker bij ensemble-zang met vol orkest versta je geen letter van wat ze zingen. Ook bij solo gezongen liedjes of duetten durft de tekst al eens heel moeilijk verstaanbaar zijn. Dat is een euvel dat de hele voorstelling door blijft. Zo is het moeilijk voor mensen - zoals mijn vrienden die de musical totaal niet kenden - om het verhaal deftig te zien opbouwen. Er gaat zo enorm veel verloren.

Bijzonder jammer dat dit enorme technische euvel al dat prima werk voor de rest voor de helft verknalt. Want het is niet één keer, of een paar keer, het is heel vaak en het stoort enorm als je geen letter verstaat. Ook bij de première was datzelfde probleem er, zo hoorde ik van mensen die de première zagen. Ook bij het buitengaan hoorde je verschillende mensen hierover “klagen”. Terecht ...

Verder ... mooie musical, leuke muziek, knap decor, prima geacteerd ... maar écht jammer van de verstaanbaarheid.

  [ # 56 ] 15 December 2017 11:45 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Ik sluit me helemaal bij je aan
Was er gisteren ook bij en heb dat bijna altijd daar heb in april Evita daar gezien was wederom slecht verstaanbaar.
Ik vind dat erg jammer.

Verder Magnifique show.
Je kan goed zien en horen dat het van de makers van Elisabeth is.

  [ # 57 ] 15 December 2017 02:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Geluidsproblemen zijn helaas vaak standaard bij Music Hall. Misschien moeten ze de schouwburg eens een update geven!? De zaal heeft zoveel kwaliteiten maar het wordt in mijn ogen een beetje verwaarloosd!

Dat gezegd hebbende; desondanks heel benieuwd wat ik er over een week van zal vinden!

  [ # 58 ] 15 December 2017 02:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

TasmanianDevil - 15 December 2017 10:53 AM

de Duitse succesmusical

Duitstalig, niet Duits. Het is Oostenrijks 😉

TasmanianDevil - 15 December 2017 10:53 AM

Zelfs “Brigitte van de buurtpolitie”, die in die serie blijkbaar geen jota kan acteren, speelt hier prima!

Ilse la Monaca is best een bekende musicalactrice. Heeft al grote musicalrollen gehad, vooral in het buitenland wel.

  [ # 59 ] 15 December 2017 05:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het geluid in de Stadsschouwburg is al jaren verschrikkelijk. Ze zetten de speakers vooraan in de zaal vol open, waardoor je met piepende oren naar huis gaat als je in het voorste blok zit. Verder achteraan is het beter maar dan moet je weinig tot geen mimiek willen zien. Dat was al zo bij Mamma Mia! in 2006 en daarvoor waarschijnlijk ook al. Ik ben bij dezen definitief overtuigd om niet te gaan in Antwerpen, ik hoop maar dat ze echt nog naar Nederland komen, anders is het helaas pindakaas voor mij om deze show te zien. Zonde, want je mag van een grote schouwburg als die in Antwerpen meer kwaliteit verwachten…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 60 ] 16 December 2017 11:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

TasmanianDevil - 15 December 2017 10:53 AM

Gisteren naar deze musical gaan kijken in de Stadsschouwburg in Antwerpen. De zaal was niet slecht gevuld maar lang niet uitverkocht. Vreemd toch dat zoveel producties zoals hier ook “verlengen wegens enorm succes” en dat zalen dan maar half of driekwart vol zitten ...

De voorstelling zelf is een exacte kopie van de Duitse succesmusical die ik daar ook zag en intussen ook op Blu-Ray heb. Ik ken de voorstelling dus vrij goed. Qua acteren, zang en decor valt er weinig aan te merken. Prima kopieerwerk van de originele productie. Ruben Van Keer is fantastisch als Mozart, en ook de andere hoofdrollen en ensemble zijn prima tot heel goed. Zelfs “Brigitte van de buurtpolitie”, die in die serie blijkbaar geen jota kan acteren, speelt hier prima!

Eén grote MAAR: de verstaanbaarheid van de liedjes is ronduit abominabel. Zeker bij ensemble-zang met vol orkest versta je geen letter van wat ze zingen. Ook bij solo gezongen liedjes of duetten durft de tekst al eens heel moeilijk verstaanbaar zijn. Dat is een euvel dat de hele voorstelling door blijft. Zo is het moeilijk voor mensen - zoals mijn vrienden die de musical totaal niet kenden - om het verhaal deftig te zien opbouwen. Er gaat zo enorm veel verloren.

Bijzonder jammer dat dit enorme technische euvel al dat prima werk voor de rest voor de helft verknalt. Want het is niet één keer, of een paar keer, het is heel vaak en het stoort enorm als je geen letter verstaat. Ook bij de première was datzelfde probleem er, zo hoorde ik van mensen die de première zagen. Ook bij het buitengaan hoorde je verschillende mensen hierover “klagen”. Terecht ...

Verder ... mooie musical, leuke muziek, knap decor, prima geacteerd ... maar écht jammer van de verstaanbaarheid.

Ik heb Mozart zonet gezien en sluit me compleet aan met bovenstaande. Ik vond het prachtig. Ik kan Rebecca en Elisabeth van voor tot achter meezingen, maar heb me echter nooit willen verdiepen in Mozart. Voor mij was alles dus nieuw. Ik vind het één van de beste dingen die we de laatste jaren in musicalland hebben gekregen (In Vlaanderen). Decor en kostuums zijn prachtig, choreo vond ik ook top en ik heb 4x kippenvel gehad. Het lied van Constance en het lied van de barones waren voor mij hoogtepunten. Ook de twee ‘massascenes’ aan het einde van elke akte bezorgden mij kippenvel.

Als ik dan toch iets van kritiek mag hebben: verstaanbaarheid moet aan gewerkt worden (solo’s vond ik het prima, vanaf er meerderen tegelijk zongen verstond je niets meer), en vooral in de eerste akte zitten wat mij betreft enkele overbodige scenes (*geeuw*). Daarnaast vind ik de uitwerking van Mozart’s lijdensweg heel beperkt, dat in tegenstelling tot de Franse ‘Mozart’.

Ondanks kleine kritiekpuntjes: ga dat zien!! Wat een kwaliteit!

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
4 of 6