19 of 28 | ‹ First  < 17 18 19 20 21 >  Last ›
Anastasia Scheveningen
  [ # 271 ] 21 September 2019 09:50 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2019-09-21

Afgelopen donderdag ben ik voor het eerst naar de voorstelling geweest. Allereerst wil ik graag zeggen dat ik de muziek geweldig vond! Er zitten een aantal heerlijke nummers in deze musical (Journey tot he past, My Petersburg etc.), de zang van alle acteurs was geweldig (heb geen valse noot kunnen ontdekken) en het feit dat er een live orkest meespeelt voegt wat mij betreft echt iets toe aan de belevenis! Het acteerwerk was goed en de kostuums en het decor waren ook ontzettend mooi!

Het lukte mij echter, ondanks de vele positieve punten, vooral bij de eerste act niet echt om in het verhaal te komen. Dit kan deels te maken hebben met het feit dat we bijna helemaal achteraan zaten en dat er achter ons een groep kinderen zaten die de hele voorstelling druk aan het kletsen waren. Op den duur kwam er zelfs nog een bak chips tevoorschijn, om het feest compleet te maken. De ouders corrigeerden de kinderen totaal niet en de mensen erop aanspreken had ook geen effect.

Van het tweede deel van de voorstelling heb ik veel meer genoten! De vaart zat voor mijn gevoel wat meer in het verhaal. Het acteerwerk was voor mij vrij consistent. Er stonden geen acteurs op de planken die ik slecht vond, maar ook niemand die enorm boven de rest uit sprong. Er waren vooral een aantal momenten / scenes in de voorstelling die veel indruk op me hebben gemaakt.

De scene met de geesten en daarna het moment tussen Anya en Dimitri, waarbij ze in a crowd of thousands zongen vond ik heel indrukwekkend en mooi! Daarnaast konden vooral de scene tussen Vlad en Lily en de balletscène op enthousiaste reacties vanuit het publiek en een enorm applaus rekenen! Die scene tussen Vlad en Lily vond ik sowieso geweldig, maar de reacties vanuit het publiek maakten de scene nog mooier. De sfeer zat er op dat moment goed in!

Wat eerder gezegd is op dit forum over de rol van Gleb, daar kan ik me wel in vinden. Voor mij persoonlijk kwam dit personage niet helemaal uit de verf, hoewel ik verder best wel fan ben van Rene en zijn zang en acteerkwaliteiten!

Al met al vond ik het een hele mooie voorstelling en heb ik zeker genoten! Ik denk dat ik nog wel een keer wil gaan, maar niet op hele korte termijn.

  [ # 272 ] 21 September 2019 08:32 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-06-29

Hoeveel muzikanten zitten er eigenlijk in het orkest? Volgens mij zouden het er oorspronkelijk 15 zijn toen ik de voorstelling vorige week gezien heb, leek het alsof de muziek iets minder vol is vergeleken met de Broadway-productie.

   Handtekening   

Onarchy how you say, how you say, anarchy?

  [ # 273 ] 22 September 2019 11:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was op de première van Anastasia. In afwachting van Jacco’s recensie nu eerst ons videoverslag van de première. Met gesprekken met Tessa Sunniva van Tol, Milan van Waardenburg, René van Kooten en componist Stephen Flaherty.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworlds eigen plek.

  [ # 274 ] 23 September 2019 08:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

William Spaaij zit nu bij Koffietijd en geeft aan dat hij vanaf januari weer zelf het theater in gaat, maar hij kan nog niets zeggen over welke voorstelling en welke rol. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Milan van Waardenburg maar tijdelijk in Anastasia zou blijven (maar correct me if I’m wrong). Zou het kunnen dat William hem gaat opvolgen?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 275 ] 23 September 2019 10:35 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

June - 23 September 2019 08:52 AM

William Spaaij zit nu bij Koffietijd en geeft aan dat hij vanaf januari weer zelf het theater in gaat, maar hij kan nog niets zeggen over welke voorstelling en welke rol. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Milan van Waardenburg maar tijdelijk in Anastasia zou blijven (maar correct me if I’m wrong). Zou het kunnen dat William hem gaat opvolgen?

Freek Bartels gaat naar Hello Dolly, ik denk eerder in die hoek dat William naar Showponies gaat ?

  [ # 276 ] 23 September 2019 01:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

De eerste recensies van de schrijvende pers zijn ook binnen: AD en NRC. Beide kranten geven de productie vier sterren, maar ze zijn volkomen tegengesteld in hun oordeel over Milan van Waardenburg.

  [ # 277 ] 23 September 2019 01:54 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ik kan me inderdaad herinneren dat ik ergens had gelezen dat Milan van Waardenburg de rol maar voor een aantal maanden zou spelen. Persoonlijk zou ik William Spaaij wel voor me kunnen zien als Dimitri, al denk ik dat hij inderdaad eerder naar een productie als Showponies gaat.

Ik ben benieuwd wie de rol dan over zal nemen (al kan ik het me ook fout herinneren en zal Milan gewoon aanblijven als Dimitri).  Hopelijk krijgen we dan niet een stuntcasting tegen die tijd (Ferry Doedens als Dimitri? I hope not).

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 278 ] 23 September 2019 02:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Nog meer recensies: Trouw vindt het mooi maar wel erg overdadig (3 sterren) en Theaterkrant gooit een nieuwe term op: de vergaapmusical.

  [ # 279 ] 24 September 2019 12:04 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

June - 23 September 2019 08:52 AM

William Spaaij zit nu bij Koffietijd en geeft aan dat hij vanaf januari weer zelf het theater in gaat, maar hij kan nog niets zeggen over welke voorstelling en welke rol. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Milan van Waardenburg maar tijdelijk in Anastasia zou blijven (maar correct me if I’m wrong). Zou het kunnen dat William hem gaat opvolgen?

Ik vind William een geweldige acteur (een van de beste in het musicalgenre) en ook een hele goede danser. Maar ik vind hem niet meer dan een redelijke zanger. En volgens mij wordt er voor deze productie vocaal toch wel iets meer gevraagd.

Dan zou ik liever iemand als Jamai Loman zien. Al weet ik niet of hij dat fysiek nog wel aankan.

  [ # 280 ] 25 September 2019 10:22 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

4 sterren van de Volkskrant. Veel lof voor productie en cast, met alleen een beetje kritiek op Rene van Kooten.

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/gerrie-van-der-klei-verleent-anastasia-grandeur~bc886e77/

  [ # 281 ] 25 September 2019 12:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Kaartverkoop gaat niet echt heel hard geloof ik. Heb een aantal data gecheckt de komende 6 weken en de zaal zat steeds pas voor een derde vol of zo.

Mooie plek op een zaterdagavond 19 oktober kost € 108, dat is ook wel behoorlijk aan de prijs

  [ # 282 ] 26 September 2019 03:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  135
Geregistreerd  2009-07-06

jeroen100 - 25 September 2019 12:47 PM

Kaartverkoop gaat niet echt heel hard geloof ik. Heb een aantal data gecheckt de komende 6 weken en de zaal zat steeds pas voor een derde vol of zo.

Mooie plek op een zaterdagavond 19 oktober kost € 108, dat is ook wel behoorlijk aan de prijs

Dat loopt inderdaad niet. De 50% kortingsacties zullen wel snel komen.

  [ # 283 ] 26 September 2019 09:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Vanavond een prachtige voorstelling mogen zien. Milan is voor mij perfectie qua zang en spel. Verder een genot om grande dame Gerrie weer te mogen zien. Ad en Ellen zijn ook zeker een genot om te zien.
Verder fijn om weer een prachtig decor, kostuums en live orkest te zien.

Zaal was vanavond zo goed als uitverkocht. Fijn voor een donderdagavond!

  [ # 284 ] 27 September 2019 08:41 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Ik ga donderdagavond 10 oktober, al bijna! Wel met 30% kortingsactie van ING, ik had nog genoeg rentepunten, scheelt toch weer als je met het gezin gaat.

  [ # 285 ] 27 September 2019 03:02 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik Weet niks over de voorstelling. Ken het verhaal niet. Is het aan te raden dit zo te houden voordat ik er heen ga? En welke plaatsen raden jullie aan?

‹ First  < 17 18 19 20 21 >  Last ›
19 of 28