2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Uitmarkt 2017
  [ # 16 ] 25 August 2017 07:17 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

René en Lone treden ook op met The Bridges of Madison County.

  [ # 17 ] 25 August 2017 05:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

GEORGE BAKER ZINGT MEE MET MUSICAL VAMOS! OP SING-A-LONG UITMARKT - Speciale meezingversie mega-hit ‘Una Paloma Blanca’

George Baker zingt aanstaande zondag tijdens de sing-a-long op de Uitmarkt voor een keer samen met de cast van de nieuwe musicalcomedy VAMOS! zijn megahit ‘Una Paloma Blanca’. Dit nummer, dat gaat over vrijheid, is in de voorstelling het lijflied van hoofdrolspelers Lenette van Dongen, Cystine Carreon en Carolina Dijkhuizen. Ze vertolken in de voorstelling drie vrouwen, die ieder met een eigen motief, vertrekken naar Spanje om een bed-en-breakfast te beginnen. Naast ‘Una Paloma Blanca’ zal de cast ook nog een ander nummer uit de nieuwe voorstelling ten gehore brengen.

VAMOS! - De nieuwe musicalcomedy van producenten Rick Engelkes en RTL Live Entertainment is gebaseerd op de verhalen uit de populaire tv-series Ik Vertrek en Het Roer Om. Het script is van Allard Blom, de songs zijn van Jeroen Sleyfer en de Martin Michel is verantwoordelijk voor de regie. De voorstelling gaat op 1 oktober as in première in het DeLaMar Theater in Amsterdam en is daarna tot en met 17 maart 2018 te zien in de Nederlandse theaters.

Sweeney Todd op de Uitmarkt

Aankomend weekend staat de producent van Sweeney Todd, Stichting Zonnehuis Muziektheater, opnieuw op de Uitmarkt informatiemarkt. Dit jaar vindt de Uitmarkt plaats op en rond het Oosterdok in Amsterdam. De stand van Zonnehuis Muziektheater en OpusOne met nummer 128 staat op het Marineterrein. Na een reeks uitverkochte voorstellingen in Het Zonnehuis vorige zomer, is Sweeney Todd nu slechts negen keer te zien in Amsterdam. Van 6 september t/m 11 november 2017 gaat deze voorstelling van Stichting Zonnehuis Muziektheater op tournee langs de Nederlandse theaters.

In Stephen Sondheims Sweeney Todd gaan horror en humor hand in hand. Het verhaal vertelt over de onterecht veroordeelde barbier (René van Kooten) op zoek naar wraak en zijn buurvrouw Mevrouw Lovett (Vera Mann), de eigenaresse van een slechtlopende bakkerswinkel. In hun opmerkelijke samenwerking vullen ze elkaar perfect aan: hij vermoordt zijn klanten en zij verwerkt de lichamen tot smakelijke pasteitjes. De Nederlandse vertaling en regie zijn van Koen van Dijk, de arrangementen zijn van Marco Braam en Paul Maassen is muzikaal leider.

Meet & Greet en maak kans op kaarten
Aanstaande zondag vindt van 14.00 tot 14.30 uur een meet & greet plaats met een deel van de cast van Sweeney Todd, namelijk Vera Mann, Roberto de Groot, Michelle van de Ven, Mitch Wolterink, Jeroen C. Molenaar en April van Amelsvoort. Tijdens de meet & greet worden onder alle aanwezigen ook twee kaarten verloot voor een voorstelling van Sweeney Todd in het DeLaMar Theater in Amsterdam. Tot slot zijn er ter ere van de reprise in beperkte oplage Sweeney Todd totebags te koop in de stand van Stichting Zonnehuis Muziektheater en OpusOne.

Algemene informatie
Sweeney Todd is van 6 september t/m 11 november 2017 te zien in de Nederlandse theaters. Voor meer informatie en speeldata kijk op http://www.sweeneytoddmusical.nl

  [ # 18 ] 25 August 2017 05:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Disney’s The Lion King verlengd tot augustus 2018

Stage Entertainment Nederland kijkt uit naar nieuw theaterseizoen
Met de nieuwe producties On Your Feet! en Was Getekend, Annie M.G. Schmidt gaat Stage Entertainment Nederland een nieuw theaterseizoen tegemoet. Daarnaast wordt de ‘Koning der Musicals’ Disney’s The Lion King verlengd tot augustus 2018. Aankomend weekend wordt het nieuwe culturele seizoen geopend met alweer de 40e editie van de Uitmarkt in Amsterdam, dit jaar op een nieuwe locatie namelijk het Oosterdok. Op zondagavond mogen de musicals van Stage Entertainment natuurlijk niet ontbreken op het hoofdpodium tijdens de jaarlijkse Musical Sing-a-Long van AVROTROS, welke live wordt uitgezonden om 21.15 uur op NPO 1.

Zomerse vibes bij de stand
Bij de stands van Stage Entertainment Nederland op de Uitmarkt kan je informatie verkrijgen over de diverse producties van komend seizoen, maar er is natuurlijk meer te doen. Bij de strandtent van On Your Feet! waan je jezelf in de zomerse sferen van Miami en heb je de mogelijkheid om een salsa workshop te volgen. Uiteraard komen er diverse castleden langs voor signeersessies en heb je de mogelijkheid om met je vrienden op de foto te gaan in de sferen van jouw favoriete musical. Gedurende de Uitmarkt is de nieuwe uitgave van het Stage Musical Magazine gratis verkrijgbaar, het magazine bevat interviews met castleden en er wordt vooruitgeblikt op aankomend theaterseizoen.

Musical Sing-a-Long
Op zondag 27 augustus wordt de Uitmarkt traditioneel afgesloten met de Musical Sing-a-Long van AVROTROS. De cast van On Your Feet! laat van zich horen met een medley van de hits van Gloria Estefan. Een bijzonder moment, want voor het eerst staan Vajèn van den Bosch en Jim Bakkum in de rollen van Gloria Estefan en haar man Emilio op het podium. Ook voor de cast van Was Getekend, Annie M.G. Schmidt, met onder anderen William Spaaij, Marjolijn Touw, Wim van den Driessche en Jeske van de Staak, is het dit het eerste optreden. Zij geven een voorproefje van de nieuwe Nederlandse biografische musical. De cast van Disney’s The Lion King pakt dit jaar groots uit, met een optreden waarmee zij de Afrikaanse savanne naar de Musical Sing-a-Long brengen. De Musical Sing-a-Long is live te volgen vanaf 21:15 uur bij AVROTROS op NPO 1.

Theaterseizoen 2017/2018
Disney’s The Lion King zal ook in het nieuwe theaterseizoen te zien zijn in het AFAS Circustheater te Scheveningen met een verlenging tot augustus 2018. Naast deze ‘Koning der Musicals’ brengt Stage Entertainment Nederland de succesvolle Broadway-show On Your Feet! over het leven van ‘The Queen of Latin Pop’ Gloria Estefan en haar man en producer Emilio naar het Beatrix Theater te Utrecht. Was Getekend, Annie M.G. Schmidt zal aankomend seizoen te zien zijn in 45 theaters in Nederland, dé nieuwe Nederlandse voorstelling over het leven van Annie M.G. Schmidt, gebaseerd op de succesvolle biografie van Annejet van der Zijl. Na het succes van Elisabeth in Concert afgelopen juni keert Stage Entertainment Nederland ook dit seizoen terug met een openlucht musicalevenement op een unieke locatie.

Premières
·      Was Getekend, Annie M.G. Schmidt zondag 24 september in het DeLaMar Theater Amsterdam.
·      On Your Feet! zondag 29 oktober in het Beatrix Theater in Utrecht.

Huidige producties
      Disney’s The Lion King viert dinsdag 10 oktober met een feestelijke voorstelling haar eerste verjaardag in het AFAS Circustheater in Scheveningen.

  [ # 19 ] 25 August 2017 07:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Heb bij de opening van de Uitmarkt zojuist op TV toch altijd weer de fijne nostalgische gevoelens van (der)tien jaar geleden; hoe wij daar rondliepen en tussen stonden bij de Musical Sing-a-long. Weten jullie nog Niels, Hinke en Bianca?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 20 ] 26 August 2017 05:28 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Ik ben vandaag geweest en hoop op een snelle terugkeer naar het Museumplein.
Her en der wat groepjes standjes en een podium, totaal niet het gevoel van 1 evenement.
Snel wisselen tussen verschillende podia is onmogelijk.

Daarnaast geen papieren programma aanwezig. Er wordt verwezen naar internet of zuilen.
Die zuilen geven echter van slechts 4 podia het programma en niet van alle!

Ik kijk wel al uit naar de sing-a-long en met name de bijdrage van SvO.
De Castor zal er een rol in hebben!

  [ # 21 ] 26 August 2017 05:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ikduz - 26 August 2017 05:28 PM

...geen papieren programma aanwezig. Er wordt verwezen naar internet of zuilen.
Die zuilen geven echter van slechts 4 podia het programma en niet van alle!

Mijn ervaring van internet bij grote evenementen is dat het netwerk door de drukte vaak volledig plat ligt.
Hoe groot is de kans dat dat bij de Uitmarkt anders is?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 22 ] 27 August 2017 06:40 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Is er straks ook weer chat? Vind dat Erg vermakelijk altijd

  [ # 23 ] 27 August 2017 07:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De chat staat gewoon open, maar er is nu nog niet zoveel spannends te bespreken natuurlijk 😉

  [ # 24 ] 27 August 2017 09:04 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Goed, mag ik aftrappen?

Even het algemene zeurblokje:
Orkest was weer te hard, te groot verschil tussen preview-performances en geroutineerde performances, over sommige previews lijkt amper nagedacht.
Goed, tot zover.

De hoogtepunten
- The Lion King: IJzersterke performance. Zang, dans, beleving - alles top. Helemaal het gevoel van de show! Kijk, dát is een preview.
- Elisabeth: Natuurlijk hetzelfde lied als altijd, maar die vrouw blijft op eenzame hoogte staan. Niet elk nootje was raak, maar een vrouw met deze reputatie en klasse komt ermee weg.
- Was getekend, Annie M.G.: Pure klasse! Had graag wat originelere liedjes gehoord (gezien deze altijd al voorbij komen in de Annie-blokjes), maar qua performance dik in orde. Wat een hoop toppers bij elkaar in dit stuk
- From Sammy with love: Wat een dans, wat een klasse, wat een plezier!
- The Bridges of Madison County: Prachtig gezongen, prachtig gespeeld, wat een chemie! Heerlijk. Musical pur sang, zonder oubollig te zijn.

Een verrassing
was VAMOS. Hoewel ik niet tot de doelgroep behoor die straks in de zaal zit, juich ik dit genre toe, mits goed gecast. En dat is hier het geval! Je ziet heel vaak van die gespeelde “feestjes” op het toneel, maar dit was gewoon echt een feestje.

Middelmatig..
- Tina de Musical: Matig qua thematiek en wel erg gemakkelijk scoren, maar an sich niet slecht uitgevoerd
-  Liesbeth: Goede zang, maar toch deed het me weinig terwijl ik normaal voor-biografieshows ben. Ga het toch zien vanwege de fijne cast.
- Opvliegers: Goede actrices, heel vrolijk, maar stemmen ‘blenden’ nog niet.
- My Fair Lady: te zeer een “we hanteren een klassieke spelstijl” methode. Jammer, want ondanks de leeftijd van deze show kan het frisser dan dit worden gebracht. Mooie Esmee, wordt ongetwijfeld een ster. Gunde haar alleen een andere show.
- De Marathon: Vrolijk, maar voor een niet-musical-liefhebbend makersteam…toch wel erg “musical” 😉
- Soldaat van Oranje: Ze dachten zeker: als wij niets doen, wie dan? Volgend jaar toch niet meer doen. Prachtverhaal, prachtacteurs, maar matige zang dus niet geschikt voor Sing-a-long. Producent, lees mee en kom volgend jaar niet terug! In de Hangaar in het totaaltheater past dit, niet op een meezingevenement.
- On Your Feet: The Bodyguard 2…Ik heb echt té veel “feestjes” meegemaakt in het theater…Waar zijn de verhalen met een beetje meer drama?
Hoe lang zou ik al niet meer in het Beatrix Theater zijn geweest? Kom er voorlopig ook niet meer vrees ik…

Kortom: het is erg dat ik het moet zeggen, maar het was een van de betere Sing-a-longs van de laatste jaren.
Heb in een aantal dingen zin, maar als ik mijn keuze moest maken op basis van dit programma zou ik musicalmoe worden.

Op een fijn seizoen!

  [ # 25 ] 27 August 2017 09:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond Renee als Liesbeth echt het hoogtepunt van de avond. Haar Jurk heeft al een award gewonnen op de chat en de voorstelling wordt vast ook heel mooi.

  [ # 26 ] 27 August 2017 09:55 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2012-03-10

Het is erg om te zeggen, maar — ondanks een aantal uitglijders (SvO… auw) en producties die me totaal niet aanspraken — voor mijn gevoel één van de betere Singalongs in jaren.

De aftrap met Do-Re-Mi kan weleens een keertje opgepimpt worden met een andere klassieker, maar dat is muggenziften van mijn kant.
My Fair Lady. Het kwam wat stijfjes op gang, maar het einde mocht er zeker wezen. Het verhaal heeft mij nooit erg aangesproken, maar voor de doelgroep niks mis mee. Han Oldigs mag alleen iets minder ‘kijk mij eens jolig zijn’ spelen. Het is nu meer karikatuur dan mens.
Opvliegers 3… Misschien ben ik qua geluid en tekst blij dat deel 1 en 2 langs me heen zijn gegaan en het orkest vrij hard ingesteld stond. Ik weet ook niet of dit iets was voor de Musical Singalong.
Soldaat van Oranje. Dat Erik Hazelhoff Roelfzema geen zanger was hoeft niet direct te betekenen dat de musical-versie ook moet klinken als hij bij opkomst zijn teen gestoten heeft. En als het niet meer te redden valt send in the ships.
Tina de Musical. Ik denk dat Mariska zichzelf niet goed hoorde, want ze was het orkest even kwijt. De Tina naast haar pakte het toch vrij oké op. Nu ben ik totaal niet de doelgroep van Tina, en ben ik vaak van het kamp ‘moet overal ineens een musical van gemaakt worden?’ — al moet ik toegeven dat HEMA de Musical voor mij echt een guilty pleasure is — dus ik ben flink bevooroordeeld. Op zich valt het standaard verhaal van de voorstelling wel mee. Past perfect bij de lectuur waarop ze gebaseerd is. Helaas de teksten ook. Er was een tijd dat in Nederland hele mooie kleinkunstliedjes voorkwamen in musicals van Hollandse bodem. Als ik soms het Sinterklaasrijm in nieuwe Nederlandse producties hoor — als mede in Nederlandse muziek — ben ik bang dat we de kunst aan het verliezen zijn.

  ‘Ik leef mijn leven en ik laat je lekker staan.’
  ‘Hee, ik ben Bobby. Nou mooi is dat.’
Tina maakt het uit met Bobby, terwijl Bobby niet wist dat het aan was. Vervolgens moet ie zich eerst voorstellen om daarna direct heel verongelijkt te reageren. Voordat twee vriendinnen uitleggen dat een ‘knul, flauwekul’ is. De situatie alsmede de tekst voelen erg krampachtig. Voortaan denk ik bij Tina… lik m’n ratata. Whatever that may be.
Elisabeth op een nootje na fantastisch en aangezien Pia mijn — wat we verschillen van elkaar zit enkel in zo’n dertig jaar — celebrity-crush is vergeef ik dat direct. Kan ik al boeken?
De Marathon. Deze preview heeft mij overtuigd om toch te gaan boeken. Komisch, lekker nummer. Je ziet dat deze mannen al een tijdje samen op het podium staan.
Liesbeth. Ik heb nooit echt nummers van Liesbeth List geluisterd. Wel van Ramses Shaffy. Ondanks dat ik — tot nu toe — niets met het originele materiaal had was dit één van de betere previews. De Shaffy Cantate was niet nodig geweest, maar ook fijn om even de rest van de cast te zien. Renée behoudt haar eigen geluid, is geen imitatie van Liesbeth, maar toch schemert haar manier van zingen er toch doorheen. Hele mooie balans. Lijkt me heel moeilijk om te vinden. Zit door deze preview toch te twijfelen om Liesbeth een kans te geven.
Bridges of Madison County. Een prachtige preview. Ik hou van het nummer: liefdevol en poëtisch. Lone zong zo veel beter dan bij het Musical Award Gala. Zo fijn dat deze nog een keer terugkomt.
Ook bij The Lion King was te horen dat deze mensen al langer op het podium staan. En ook bij The Lion King zit ik erover te denken om een kaartje te kopen. Prachtige performance.
Was getekend, Annie M.G. Schmidt was fijn om naar te kijken. Ik ben sowieso fan van Foxtrot — wat in mijn ogen waarschijnlijk het beste werk van Annie is en waarvan de politieke contexten zo pijnlijk actueel blijven — al worden in vrijwel ieder Annie-blok deze nummers verwerkt. Heb destijds genoten van de serie Annie M.G. en ben benieuwd op welke manier de voorstelling zich gaat onderscheiden (aangezien zij beiden op hetzelfde boek zijn gebaseerd) en hoe Simone de rol vorm gaat geven in de nabije toekomst. Jetske, William, Marjolein en Wim zitten zo te horen en te zien duidelijk op hun plek komend seizoen. Hier wil ik sowieso heen. Misschien na deze productie een mooie revival van Foxtrot?
From Sammy with love is ook een productie waarbij deze preview me heeft overtuigd om toch te boeken. Deze kwaliteit ontbrak de laatste jaren bij het Singalong: de positieve verrassing en iemand overtuigen om dit te komen zien.
Vamos! Was serieus een feestje. Het is niet mijn productie, maar het plezier straalde er bij de cast van af, zelfs toen ze fungeerden als achtergronddansers van George Baker. Voor de mensen die van deze shows houden zou ik veel voor Vamos! dan Opvliegers 3 kiezen.
On Your Feet is weer een voorstelling die ik met alle liefde aan me voorbij laat gaan. Vajen zag er eerder uit als white-trash dan latina… En bij Jim weten we direct dat we die niet hoeven te casten voor een toekomstige rol in Hamilton (als hij ooit komt) aangezien die jongen voor geen meter kan rappen. Een vreemde afsluiter. Het leek ineens of Everlasting Love een nummer van Gloria Estefan was… een bizarre keuze. Zowel de casting als het verhaal spreken me niet aan. Dus bij On Your Feet zal ik ver uit de buurt blijven.

  [ # 27 ] 28 August 2017 12:19 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik werd erg moe van het jeugd-tv toontje van Romy.

  [ # 28 ] 28 August 2017 04:15 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

My fair lady
Vond het redelijk goed uitgevoerd, maar het trekt mij totaal niet. Dat is puur persoonlijk, dus niets ten nadele van de cast.

Opvliegers 3
Wat een aanfluiting! De eerste 2 versies vond ik fantastisch, maar ze hadden gewoon moeten stoppen toen 3 van de 4 dames stopten. Deze vier klonken nog niet echt lekker bij elkaar en bovendien wordt het verhaal erg ongeloofwaardig nu. Ze hadden beter kunnen stoppen op het hoogtepunt vorig jaar. Sla deel 3 denk ik over.

Soldaat van Oranje
Ik zei al tegen degene die naast me op de bank zat te kijken: nou, mij benieuwen, want meestal is dit redelijk vals. En jawel, ook dit jaar weer geen sterk optreden van SvO! Sowieso hebben we dit lied nu wel gehoord. Het is altijd of deze of “als wij niets doen”.

Tina, de musical
Ik ben niet de doelgroep. Vond het kinderachtig en de teksten verschrikkelijk! “Lik maar aan m’n ratata”???

Elisabeth
Ondanks wat schoonheidsfoutjes en weer hetzelfde nummer kan ik hiervan blijven genieten! Wat een vakvrouw! Verheug me erop het concert nogmaals te zien, al had ik ook gehoopt op iets nieuws.

De Marathon
Deze voorstelling nog steeds niet gezien. Twijfelde enorm, maar dit optreden vond ik leuk, dus ik ben om. Ga zeker kaartjes scoren!

Liesbeth
Renee deed het verrassend goed. Of ik ga kijken weet ik nog niet, omdat het me niet echt trekt, maar zeker een goede performance van Renee.

The Bridges of Madison County
Prachtig! Mooie show en zo fijn dat ie terugkomt!

The Lion King
Sterk optreden! ‘Arm land’ niet per definitie een sing-a-long nummer natuurlijk, maar wel prachtig uitgevoerd. Helaas overstemde het orkest de zang van Gaia wel naarmate het lied vorderde.

Was getekend, Annie MG
Mooi gedaan. Denk wel dat veel mensen op Simone hadden gehoopt, maar ik miste haar niet per se in deze preview.

From Sammy with Love
Prachtige dans en een zeer dijn duo: Stanley en Freek! Denk dat dit een groot succes gaat worden komend seizoen.

Vamos
Wat een feest, heerlijk!! Hoop dat ze dit plezier vasthouden in hun voorstelling. Ik ga zeker kijken!

On your feet
Door de casting was ik al niet heel enthousiast, maar wilde het toch een kans gaan geven in het theater. Door dit optreden ben ik daar niet meer zo zeker van. Natuurlijk zijn de repetities nog niet gestart, maar mennnn wat een slechte en rommelige performance was dit. Vajen zong redelijk, maar het is niet echt haar genre naar mijn mening en in de tweede helft van het optreden werd het zo chaotisch dat ze een beetje zoekraakte. Jim….tja, laat ik maar niks zeggen. Komt echt niets positiefs bij me binnen namelijk. Ik sla deze show over!


De presentatie van Frits vind ik altijd fijn, maar hij kan het volgens mij beter alleen doen. Ik irriteerde me aan Romy’s gemaakte manier van “presenteren”.

  [ # 29 ] 28 August 2017 04:17 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Magic - 28 August 2017 12:19 AM

Ik werd erg moe van het jeugd-tv toontje van Romy.

Ik vond Romy juist erg gegroeid in haar manier van presenteren (maar misschien ben ik gewoon jeugdig van geest?)

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 30 ] 28 August 2017 06:16 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Nou, het was weer billenknijpen hoor. De keuzes die soms gemaakt reden, ik begrijp ze echt niet. En dan heb ik het over de keuze voor het onderwerp (Tina de musical??? Zit de doelgroep niet meer te wachten op iets over een over Lil Kleine ofzo?)

My fair lady:
Ik vond Esmee heel goed in A Chorus Line. Ze deed het hier wel ok maar inderdaad, over het algemeen heel klassiek gebracht. Dat kan een goede keuze zijn voor de doelgroep maar het oogje wat mij betreft wat stoffig. Benieuwd hoe het als geheel uitpakt. Ik heb goede herinneringen aan deze show dus leuk om weer eens stukjes te zien.

Opvliegers 3:
1 en 2 ook niet gezien, deel 3 sla ik zeker over. Ik kon er niet naar kijken en luisteren. Skip.

Soldaat van Oranje:
Ik heb Soldaat in juni nog gezien, de 2e kaar na een keertje helemaal aan het begin. Ik vond de show een uitgebluste indruk maken, met ook een beroerde Erik (ik hoopte op Jonathan Demoor maar helaas). Waarom lijken ze het niet belangrijk te vinden dat men kan zingen? Ook de nieuwe Erik is qua zang weer om te huilen. Wat ontzettend jammer. De show zou toch nog veel sterker zijn als er ook goed wordt gezongen?

Tina, de musical:
Ik ben ook zeker niet de doelgroep, mijn 14 jarige dochter ook niet meer denk ik, zij zat met opgetrokken wenkbrauw over haar telefoon heen te kijken, niet omdat ze er zo enthousiast van werd maar van verbijstering schat ik. Ik kan me echt neit voorstellen dat er meisjes op de basisschool zijn die voor deze sinterklaas rijmelarij warm voor draaien. Maar ik kan me vergissen.

Elisabeth:
was wel heel makkelijk om na 2 slechte optredens te schitteren maar Pia delivers. Zo goed.

De Marathon:
Gewoon goed gedaan, maar als je de context van de show kent is het natuurlijk beter te plaatsen, lijkt me moeilijk voor twijfelend publiek om op deze preview te baseren of je wel or niet gaat.

Liesbeth:
Renee maakte een heel sterke indruk, zeker, gedegen voorbereid. Knap.

The Bridges of Madison County:
heel fijn dat ze nog een ronde gaan krijgen, prachtige voorstelling en een heel sterke performance van René en Lone.

The Lion King:
Goed optreden, gaat zeker mensen naar het circustheater trekken. Zo jammer dat het de uitgeklede versie is alleen….


Was getekend, Annie MG:
Vond ik een beetje nietszeggend. Een paar nummers van Annie, maar ik ben juist nieuwsgierig waar het heengaat in het verhaal, had wel een soort ban cliffhanger gehoopt. Maar neit slecht gedaan.

From Sammy with LovE:
Weer Mr Bojangles, pffffff, kom toch eens met wat nieuws… maar ok, goed gedaan, ook daarna met Freek samen, energiek optreden.

Vamos:
Het zag eruit en klonk als een feestje dus die missen is geslaagd denk ik. Maar mijn feestje is het niet, die sla ik even over.

On your feet
Hysterisch was het en dat is niet positief bedoeld. Hoeveel nummers kun je in een medley stoppen??? De casting moet ik, nu ik ze op het podium zie, alleen maar meer van grinniken. Ik denk nog steeds dat het een 1 april grap is, alleen op de verkeerde datum. Vajen was halverwege het nummer totaal kwijt, viel helemaal weg in de chaos. Dikke nee. 1 positief punt: Nurlaila, zong ijzersterk, daarna viel het meteen weer weg.

Ik heb me overigens dood geërgerd aan het gegiechel tussendoor van Romy, dat deed ze na elke zin zo’n beetje… Frits is Frits. Je kunt er van alles over vinden maar het is wel lekker voorspelbaar wat hij doet. Orkest weer puik en godzijdank mooi weer. Maar laten we volgend jaar proberen om eens wat meer nieuwe dingen te laten zien….

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4