2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Soof De Musical 2018
  [ # 16 ] 19 September 2017 07:32 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Maike Boerdam is Nederlands.

  [ # 17 ] 19 September 2017 08:31 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Zeker niet.. Ze is geboren in Knokke en heeft in Belgie ook haar opleidingen genoten.. Dat hoor je ook wel aan haar Belgisch accent…
Ze heeft wel de NL nationaliteit en heeft Nl ouders, toch hoor je duidelijk een Belgisch accent.

Ik ben helaas ook niet enthousiast over deze keuze.. Heb haar nooit echt leuk gevonden..

[ Gewijzigd: 19 September 2017 08:34 AM by Elphie1984 ]
   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 18 ] 19 September 2017 09:05 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Elphie1984 - 19 September 2017 08:31 AM

Ze heeft wel de NL nationaliteit en heeft Nl ouders

Dan is ze in principe toch Nederlands?

Anyhow, vind het wel een verrassende keuze. In een interview met het AD geeft ze aan dat ze zelf had gedacht dat ze voor een grote naam zouden gaan, en ik dacht - gezien het huidige “castingbeleid” van SE -  eigenlijk hetzelfde (aan Chantal Janzen bijvoorbeeld). Ben geen enorme fan van Maikes stem en ken haar ook niet echt van komische rollen, maar gelukkig nemen ze voor deze voorstelling de moeite om (voor Nederlandse begrippen) uitgebreid te workshoppen.

  [ # 19 ] 19 September 2017 09:06 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Je zegt het zelf al: ze heeft de Nederlandse nationaliteit en Nederlandse ouders. Dan ben je dus Nederlands. Dat ze België een opleiding heeft gedaan of daar geboren is heeft daar niets mee te maken.

  [ # 20 ] 19 September 2017 09:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

martijn-j - 19 September 2017 09:06 AM

Je zegt het zelf al: ze heeft de Nederlandse nationaliteit en Nederlandse ouders. Dan ben je dus Nederlands. Dat ze België een opleiding heeft gedaan of daar geboren is heeft daar niets mee te maken.

Ik meen mij te herinneren dat ze uit Zeeland komt. Waarschijnlijk was het ziekenhuis in Knokke het dichts bijzijnde om te bevallen?

  [ # 21 ] 19 September 2017 09:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Jaa klopt.. T was nog vroeg🙈. Maar ze heeft overduidelijk een Belgisch accent..
Ach, Belgische, Nederlandse.. Maaaakt niet uit, heb dr nooit fantastisch gevonden. Ik denk nog even na of ik er dan wel heen wil…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 22 ] 19 September 2017 03:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Iets met Big&Betsy; show .... Humor!

  [ # 23 ] 19 September 2017 04:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben wel blij met de keuze voor Maike Boerdam en de overigen in de cast. En met een accent is mijns inziens helemaal niets mis.

Er komen ook podiumplaatsen, ik kreeg vandaag een mail van het Chassé met de mogelijkheid de kaarten om te boeken.

De voorbereidingen voor Soof, de musical zijn in volle gang! Vandaag is bekendgemaakt dat de titelrol wordt gespeeld door musicalactrice Maike Boerdam. Samen met haar zullen onder andere Matteo van der Grijn en Henriëtte Tol te zien zijn.

Er wordt steeds meer bekend over de voorstelling en zo is er nu de mogelijkheid bijgekomen om op het toneel in de keuken van Soof plaats te nemen! Dichterbij kan niet. Er wordt gedronken, gepraat, gekookt en geprutst, en natuurlijk geniet u mee van de heerlijke hapjes.

Omdat reeds kaarten heeft gekocht, bieden we u graag de mogelijkheid om uw kaarten op de tribune om te boeken voor kaarten op het podium en zodoende deel te nemen aan deze bijzondere ervaring.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 24 ] 19 September 2017 04:53 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

T gaat mij niet om haar accent hoor.. Ook zonder haar accent vind ik haar niet leuk…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 25 ] 20 September 2017 11:41 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik snap de aversie tegen Maike Boerdam niet. Ik heb erg van haar genoten in bijvoorbeeld De Rozenoorlog.

Overigens is dit de volledige perstekst:

Maike Boerdam is Soof in het theater
ervaren actrice krijgt musicalrol na indrukwekkende auditie, naast Matteo van der Grijn en Henriëtte Tol

Actrice Maike Boerdam (41) is na een zeer indrukwekkende auditie gekozen voor de rol van Soof, in de gelijknamige musical. De met een Musical Award onderscheiden actrice, die eerder hoofdrollen vertolkte in Nederland en in het buitenland (o.a. The Sound of Music, Elisabeth, Miss Saigon en Evita) is te zien naast Matteo van der Grijn. Hij neemt de rol van haar man op zich. Henriëtte Tol kruipt in de huid van de geëmancipeerde moeder. Soof de musical gaat 18 november 2018 in première, maar is dit najaar al te zien tijdens de unieke openbare testvoorstellingen (workshops) in Rotterdam en Breda.

Producent Ulrike Bürger-Bruijs (Cook a Dream): “We moesten al vroeg in het proces casten vanwege de testvoorstellingen die we straks gaan spelen. En het was niet eenvoudig om Soof te vinden. Naast dat het een zware rol is, waarbij je goed moet kunnen acteren, zingen en dansen, is de rol inmiddels ook iconisch. Veel actrices durfden niet eens te komen auditeren. Maike maakte echter zo’n indruk, misschien omdat ze in real life ook een echte ‘soof’ is, dat het hele creatieve team er geen seconde meer over na hoefde te denken: Maike is dé theaterSoof.”

Soof - Unieke eerste testvoorstellingen — naar Amerikaans voorbeeld
De eerste voorstellingen van Soof, de makers noemen het workshops, zijn te zien van 22 november tot 17 december in Rotterdam en Breda. Deze workshops zijn volwaardige voorstellingen die bedoeld zijn om de voorstelling te kunnen testen en tot in detail uit te kunnen werken. Luxor Theater Rotterdam en Chassé Theater Breda, zijn net als Parkstad Limburg Theaters, co-producenten van de voorstelling. In deze twee eerstgenoemde theaters kan het publiek al vanaf 25 euro de testvoorstellingen bijwonen. Na afloop zal het om zijn mening worden gevraagd. Op basis van onder andere deze publieksreacties passen de makers bijvoorbeeld het script en de muziek aan. Op Broadway en in Londen worden bijna alle nieuwe shows op deze manier ontwikkeld. Nederland kent deze workshop-traditie niet. De kaartverkoop voor de Soof-workshops in Rotterdam en Breda is geopend. (http://www.soofdemusical.nl)

Soof, de musical — met nieuw creatief team
Soof, de musical is, net als de eerste film waarop het script gebaseerd is, een ode aan de onvolmaaktheid van het leven. We zien Soof, een chaotische veertiger, die probeert haar gezin draaiende te houden, naast haar baan als cateraar. Haar huwelijk staat onder behoorlijke spanning. Het publiek beleeft haar dagelijkse herkenbare avonturen vol liefde, muziek en humor, van zeer dichtbij, doordat men letterlijk plaats neemt in haar keuken op het toneel.

De musical wordt geproduceerd door Cook a Dream en RTL Live Entertainment, in samenwerking met drie theaters. De voorstelling wordt gemaakt door een geheel nieuw creatief team, dat later bekend wordt gemaakt. De film was van de hand van Marjolein Beumer (naar aanleiding van de columns van Sylvia Witteman), werd geregisseerd door Antoinette Beumer en geproduceerd door KeyFilm en Millstreet Films.

  [ # 26 ] 20 September 2017 03:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik ben ook best wel tevreden met Maike als Soof, heb van haar genoten in Hartsvrienden!

  [ # 27 ] 20 September 2017 04:07 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2012-03-03

Jeroen - 20 September 2017 11:41 AM

Ik snap de aversie tegen Maike Boerdam niet. Ik heb erg van haar genoten in bijvoorbeeld De Rozenoorlog.

Eens! Ik vind haar ook leuk, zowel in Mary Poppins als in Hartsvrienden.
Wil ik toch ook even kwijt als tegengeluid 😉

  [ # 28 ] 20 September 2017 04:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik had ook een Chantal Janzen, Brigitte Heitzer of Elise Schaap verwacht, maar ben niet tegen Maike Boerdam. Vind het (juist vanwege die verwachting) wel een interessante keuze.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 29 ] 20 September 2017 06:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is er al ergens gezegd hoe dit vormgegeven wordt? Krijgt het publiek na afloop een enquàªte of worden er nagespreklen gehouden?

  [ # 30 ] 11 October 2017 07:48 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Roos Schlikker en songwriter Blà¸f schrijven Soof de musical

Uitnodiging aan publiek om script en liedjes te beoordelen in proefvoorstellingen


Auteur, columnist en scriptschrijver Roos Schlikker en oprichter van de populaire Zeeuwse band Blà¸f, Peter Slager, maken deel uit van het creatieve team van Soof, de musical. Vanaf 22 november is de voorstelling met Maike Boerdam in de hoofdrol een maand lang te zien als proefvoorstelling, eerst in Rotterdam en daarna in Breda. Samen met Erris van Ginkel (o.a. Op een mooie pinksterdag, Dansen met de vijand) bewerkte ze hiervoor het script van de eerste film. Van Ginkel en Schlikker vormen sinds 2016 een vast schrijversduo in de theaterwereld. Peter Slager, als componist en tekstschrijver mede-verantwoordelijk voor alle hits van Blà¸f, is samen met singer-songwriter Ed Struijlaart, degene die de songs voor de musical schrijft en componeert.

Peter Slager: “Toen Ed en ik werden gevraagd waren we even bang dat we echte musicalssongs moesten gaan schrijven. Daar houden wij namelijk niet zo van. Maar Soof wordt een musical met songs geschikt voor musical, zonder dat je denkt: dat is nou echt een musicalnummer. We zijn inmiddels bijna klaar met de liedjes en ik moet zeggen: het verhaal van Soof gaat over de schoonheid van imperfectie, en de liedjes sluiten daar op hun eigen manier bij aan. We hebben gebruik gemaakt van een heel breed scala aan muzikale smaken, en ik ben erg benieuwd hoe dat straks uitpakt.”

Maaike van Langen - regie
De regie van de Soof, de musical is in handen van Maaike van Langen (o.a. het Nationale Toneel, De Theatercompagnie) en Pim Veulings (o.a. De Tweeling, Orkater), is verantwoordelijk voor de choreografie. Decorontwerper Thomas Rupert (o.a. RoTheater) heeft voor het pop-up theater in Rotterdam een grootse set ontworpen waarbij het publiek daadwerkelijk plaatsneemt in de keuken van Soof en een hapje mee eet. De kostuums zijn van Miek Uittenhout en Wim Veenhof is muzikaal leider en verantwoordelijk voor de arrangementen.


Soof - Unieke eerste proefvoorstellingen — naar Amerikaans voorbeeld
De eerste voorstellingen van Soof, de makers noemen het proefvoorstellingen, zijn te zien van 22 november tot 17 december in Rotterdam en Breda. Deze zijn bedoeld om de voorstelling, die al helemaal klaar is, te kunnen testen en tot in detail uit te kunnen werken. Luxor Theater Rotterdam en Chassé Theater Breda, zijn net als Parkstad Limburg Theaters, co-producenten van de voorstelling. In deze twee eerstgenoemde theaters kan het publiek al vanaf 25 euro de proefvoorstellingen bijwonen. Na afloop zal het om zijn mening worden gevraagd. Op basis van onder andere deze publieksreacties passen de makers bijvoorbeeld het script en de muziek aan. Op Broadway en in Londen worden bijna alle nieuwe shows op deze manier ontwikkeld. Nederland kent deze traditie niet. Er kunnen al kaarten voor de voorstellingen in Rotterdam en Breda worden gekocht ( zie http://www.soofdemusical.nl)

Soof, de musical
Soof, de musical is, net als de eerste film waarop het script gebaseerd is, een ode aan de onvolmaaktheid. We zien Maike Boerdam, als Soof; een chaotische veertiger, die probeert haar gezin draaiende te houden, naast haar baan als cateraar. Haar huwelijk, ze is getrouwd met Casper (Matteo van der Grijn) staat onder behoorlijke spanning. Haar feministisch moeder (Henriëtte Tol) helpt haar, of toch niet? Het publiek beleeft Soofs dagelijkse herkenbare avonturen vol liefde, muziek en humor. De voorstelling wordt geproduceerd door Cook a Dream en RTL Live Entertainment, in samenwerking met drie genoemde theaters. De film was van de hand van Marjolein Beumer (naar aanleiding van de columns van Sylvia Witteman), werd geregisseerd door Antoinette Beumer en geproduceerd door KeyFilm en Millstreet Films. Soof, de musical gaat 18 november 2018 in première.

En René van Kooten heeft het al verwoord:
https://www.facebook.com/rene.vankooten.7?hc_ref=ARR5kEq2HKGcmqLC07hpTDW6lZ-8nP4lAZc2cLk6Tdqt2SOnG9zt3NNF_zyt567xkI4&fref=nf&pnref=story

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6
‹‹ Doornroosje (Deep Bridge)      Brammetje Baas ››