3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Musical Awards 2018
  [ # 31 ] 18 December 2017 04:43 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

S7rin - 18 December 2017 04:12 PM

Ik vraag mij af of Ruut Weissman en Dick van den Heuvel elkaar hebben gefeliciteeerd op de genomineerden lunch 😉

Hahaha oh dear :’) Aan de foto’s te zien waren overigens -naast Weissman- redelijk wat genomineerden afwezig.

milcof - 18 December 2017 04:30 PM

- The Full Monty

Wilde gok, maar ik vermoed een uitvoering van “Laat je gaan” inclusief flauwe reclameposter die alle crown jewels bedekt 😊

  [ # 32 ] 19 December 2017 04:51 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Laush - 16 December 2017 10:22 AM

Volgens mij hebben die met de eerste run niet meegedaan met de awards. Qua acteurs is van de genomineerden ook iedereen behalve Dick van den Toorn nieuw.

Overigens had ik -gezien de lovende reacties- Vajèn er wel tussen verwacht, net als Brigitte Heitzer, Freek Bartels, Lone van Roosendaal (voor ITW), Paul Groot, Dennis Willekens, Wim van den Driessche etc. Maar goed, sommige namen baseer ik echt puur op reacties/recensies van anderen, dus misschien is dat niet helemaal terecht.

Ik had ook meer nominaties voor de cast van Into the Woods verwacht.

Dacht dat de producent degene die ze genomineerd willen zien ook moet voordragen aan de jury (en daar geld voor moet betalen). Misschien heeft het daar mee te maken?

  [ # 33 ] 19 December 2017 08:16 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld luncht met de genomineerden voor de Musical Award 2018. We spreken met o.a. Robbert van den Bergh, Nurlaila Karim en René van Kooten.

De video is te zien onder Artikelen.

  [ # 34 ] 19 December 2017 11:15 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

charlie - 19 December 2017 04:51 PM

Dacht dat de producent degene die ze genomineerd willen zien ook moet voordragen aan de jury (en daar geld voor moet betalen). Misschien heeft het daar mee te maken?

Het voordragen door de producent klopt, het ervoor betalen niet.  😉
Het is aan de jury wie er genomineerd wordt van de voorgedragen personen.

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 35 ] 20 December 2017 02:04 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

marijke1 - 19 December 2017 11:15 PM
charlie - 19 December 2017 04:51 PM

Dacht dat de producent degene die ze genomineerd willen zien ook moet voordragen aan de jury (en daar geld voor moet betalen). Misschien heeft het daar mee te maken?

Het voordragen door de producent klopt, het ervoor betalen niet.  😉
Het is aan de jury wie er genomineerd wordt van de voorgedragen personen.

Er wordt zeker wel betaald door de producenten. Artikel VI-5 van het reglement stelt dat heel duidelijk. Als je niet meebetaalt, kun je geen artiesten voordragen.

  [ # 36 ] 20 December 2017 05:03 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

Ik heb het (eerst) aan een producent gevraagd die genomineerden voorgedragen heeft, voordat ik het hier postte. (Entreekaarten moeten wel betaald worden). Ze zullen per producent toch geen onderscheid maken. Buiten het feit dat nomineren geld kost, want dat zou ook een rare zaak zijn. Ik heb het nu niet over (betaalde) optredens op het MAG, maar alleen over het nomineren van castleden e.d.

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 37 ] 20 December 2017 05:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Ik denk dat er enige sprake is van miscommunicatie.
Het reglement stelt:
Door het Bestuur wordt jaarlijks een begroting opgesteld van de inkomsten en uitgaven met betrekking tot de jurering en de uitreiking van de Musical Awards. Het Bestuur stelt jaarlijks de door de Producent verschuldigde bijdrage vast.

Ze hoeven dus niet te betalen voor nominaties an sich (anders zou je de situatie kunnen krijgen van ‘hoe meer betaald, hoe meer kans om te winnen’), maar alle producenten die met hun producties willen meedingen, moeten een vastgesteld bedrag betalen om het gala mogelijk te maken. Zie het als een soort contributie dat je, als je betaald, mag sporten en dan maar hopen dat je goed genoeg bent dat je wint.

  [ # 38 ] 20 December 2017 05:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Jammer dat er geen optreden is van The Color Purple.

  [ # 39 ] 21 December 2017 11:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

milcof - 18 December 2017 04:30 PM

De volgende producties zullen optreden tijdens het gala (volgens de info in de Eventim-nieuwsbrief):
- On Your Feet
- Was Getekend, Annie M.G.
- The Lion King
- My Fair Lady
- The Full Monty
- From Sammy With Love
- Fiddler On The Roof
- Soldaat van Oranje

Geen Elisabeth ???

  [ # 40 ] 22 December 2017 11:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

milcof - 20 December 2017 05:25 PM

Ik denk dat er enige sprake is van miscommunicatie.
Het reglement stelt:
Door het Bestuur wordt jaarlijks een begroting opgesteld van de inkomsten en uitgaven met betrekking tot de jurering en de uitreiking van de Musical Awards. Het Bestuur stelt jaarlijks de door de Producent verschuldigde bijdrage vast.

Ze hoeven dus niet te betalen voor nominaties an sich (anders zou je de situatie kunnen krijgen van ‘hoe meer betaald, hoe meer kans om te winnen’), maar alle producenten die met hun producties willen meedingen, moeten een vastgesteld bedrag betalen om het gala mogelijk te maken. Zie het als een soort contributie dat je, als je betaald, mag sporten en dan maar hopen dat je goed genoeg bent dat je wint.

Geen miscommunicatie, dat is exact wat ik bedoel. Je betaalt om überhaupt te mogen nomineren. En je hebt zelf geen enkele invloed over de hoogte van je bijdrage. Ik zou het logischer vinden als de Musicalawards gewoon onderdeel werden van de VSCD-prijzen. Dan betaal je gewoon een vast lidmaatschapsbedrag ieder jaar en daarvan wordt de vereniging in stand gehouden, alsmede de activiteiten die ze ontplooien. Maar helaas zijn we nog steeds niet zover…

  [ # 41 ] 22 December 2017 01:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Hier staat alleen dat een producent een bijdrage verschuldigd is, maar niets over of de hoogte ervan afhangt van hoeveel geld een producent heeft. Als alle producenten naar draagkracht betalen, is er weinig aan de hand, maar dat staat niet in deze passage.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 42 ] 22 January 2018 01:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Zou er een stukje van The Addams Family komen of is dat te snel?

Hoop ook op Elisabeth maar vorig jaar was dat ook niet.  Zou ze misschien woensdagavond bekent maken waar Elisabeth komt??

  [ # 43 ] 22 January 2018 01:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

June - 22 December 2017 01:40 PM

Hier staat alleen dat een producent een bijdrage verschuldigd is, maar niets over of de hoogte ervan afhangt van hoeveel geld een producent heeft. Als alle producenten naar draagkracht betalen, is er weinig aan de hand, maar dat staat niet in deze passage.

Een opmerking die ik hoorde over de regels, de regelmatig aan Stage zijn aangepast, doet niet vermoeden dat er financieel geen onderscheid wordt gemaakt. De voorkeur van de jury de laatste jaren om vooral de ´is dit wel een musical´-producties te laten winnen (de pantomimes van voorheen RO,, de Terugkeer van Hans & Grietje) geeft me dan wel weer een tegenovergesteld gevoel.


Ik sta trouwens versteld van de hoeveelheid nominaties voor Was Getekend, dat ik een paar weken geleden zag. Ik zou ze geen van allen hebben voorgedragen. Acteurs die doen wat ze altijd doen (met wat mij betreft als zwakste schakel William Spaaij), een script dat zich voortsleept. en een regie dat niet echt kan boeien. Choreografie kan ik nog wel in berusten. En sterkste punten wat mij betreft, Sjoerd Spruijt in het ensemble, en het decor, worden dan juist overgeslagen.

  [ # 44 ] 22 January 2018 02:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Was Getekend… zie ik pas over een maand, dus of de prestaties daarin nominatie-waardig zijn weet ik niet. Ik heb wel soms het idee dat de jury een handvol acteurs/creatives vrijwel standaard nomineert elke keer dat ze in aanmerking komen, Simone Kleinsma en William Spaaij incluis. Misschien te wantrouwig gedacht, maar ik vraag me serieus af of ze iemand als Simone buiten beschouwing zullen laten als ze een keer een niet-zo-uitzonderlijke prestatie levert. Puur omdat de jury nou eenmaal haar favorieten lijkt te hebben.

  [ # 45 ] 22 January 2018 05:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

sanjay - 22 January 2018 01:30 PM

Zou er een stukje van The Addams Family komen of is dat te snel?

Hoop ook op Elisabeth maar vorig jaar was dat ook niet.  Zou ze misschien woensdagavond bekent maken waar Elisabeth komt??

Addams Fam. gaat waarschijnlijk niet optreden, desalniettemin dat dat wel heel leuk zou zijn. Ook een lekkere publiciteitsstunt natuurlijk vooral omdat de Kvk ong tegelijkertijd met de uitzending begint

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6