1 of 2 |  1 2 > 
CD Pia Douwes
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT                         19 oktober 2017

EERSTE MUSICAL SOLO-CD PIA DOUWES
After all this time vanaf eind november verkrijgbaar

Eind November verschijnt de allereerste solo CD van Pia Douwes, Nederlands meest succesvolle, veelzijdigste en onderscheiden musical-actrice, met als titel After all this time. De CD wordt uitgebracht door platenmaatschappij HitSquad.

“Ik heb in de afgelopen dertig jaar heel veel prachtige rollen mogen spelen met iconische musicalsongs: van “I Dreamed A Dream” uit Les Misérables en “All That Jazz” uit Chicago tot “MiLady ist Zurück”, dat werd geschreven voor de Duitse versie van 3 Musketiers.  Toen ik door mijn CD collectie bladerde, kwam ik tot de ontdekking dat ik op 65 verschillende albums te horen ben: musical-CD’s, verzamel CD’s en CD’s van andere artiesten. Maar geen eigen CD met al die prachtige nummers die mensen vaak met mij associëren, nummers die een grote rol hebben gespeeld in mijn carrière en mijn leven hebben verrijkt.”

Veertien nummers, plus een verrassende bonus-track, zijn met een groot orkest onder leiding van Koen Schoots het afgelopen jaar opgenomen in een studio in Wenen. “Het bijzondere van mijn album is dat het geheel Engelstalig is en dus een aantal grote songs uit Nederlandse en Duitse producties speciaal voor dit album zijn vertaald door een grootheid uit de internationale musicalwereld. Ook “Ich Gehör Nur Mir” (“Mijn Leven Is Van Mij”), uit de musical Elisabeth waarin ik 25 jaar geleden bij de wereldpremière in Wenen de titelrol creëerde en mijn internationale doorbraak heb mogen beleven.” De complete lijst met liedtitels wordt in November bekend gemaakt.

De CD After all this time van Pia Douwes wordt uitgebracht door platenmaatschappij HitSquad en is vanaf eind november verkrijgbaar in Nederland, Duitsland en Oostenrijk.

http://www.piadouwes.com[/quote[

  [ # 1 ] 08 November 2017 04:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Nummers:

1. Milady is a Phoenix - 3 Musketiers*
2. I Dreamed a Dream - Les Misérables
3. With One Look - Sunset Boulevard
4. Maybe This Time - Cabaret
5. Diva’s Lament (Whatever Happened to My Part) - Spamalot
6. Memory - Cats
7. Rebecca - Rebecca
8. I Miss the Mountains - Next to Normal
9. I Live This Life for Me - Elisabeth*
10. Don’t Cry for Me, Argentina - Evita
11. All That Jazz - Chicago
12. Queen of the World - ????*
13. Life is Just a Bowl of Cherries - Fosse
14. Bonus: I Live This Life for Me (in 7 languages) - Elisabeth

*Engelse vertaling Charles Hart

Mooie lijst. Ik kan zo gauw niet bedenken waar Queen of the World uit komt. Der Besuch der alten Dame? Ik mis wel Grease, Passion en Pocahontas. Ik had wel verwacht dat Colors of the Wind er ook op zou staan. Die bonustrack lijkt me geweldig.

  [ # 2 ] 08 November 2017 05:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Zou The Queen of the World niet een vertaling zijn van Die Welt gehört mir, inderdaad uit Der Besuch der alten Dame? Qua klank zou het wel kunnen…

  [ # 3 ] 09 November 2017 07:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Pocahontas vind ik wel jammer. Had ik wel leuk gevonden, maar misschien kon dat niet met rechten oid. Ik ben wel benieuwd in welke 7 talen ze ‘Mijn leven is van mij’ zingt.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 4 ] 10 November 2017 11:39 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Singingrosa - 09 November 2017 07:30 PM

Ik ben wel benieuwd in welke 7 talen ze ‘Mijn leven is van mij’ zingt.

Het is een gok maar ik kan me voorstellen dat ze de Aziatische versies van ‘Elisabeth’ buiten beschouwing hebben gelaten dus dan zou het gaan om Nederlands, Duits, Engels, Fins, Zweeds, Hongaars en Italiaans. Maar erg fijn dat er een CD komt met groot orkest met al deze klassiekers !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 15 November 2017 06:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2005-05-08

De CD is te reserveren via bol.com
https://www.bol.com/nl/p/after-all-this-time/9200000085130162/?suggestionType=suggestedsearch

  [ # 6 ] 25 November 2017 09:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb nog geen tijd gehad om de cd helemaal te beluisteren, maar wat ik heb gehoor klinkt goed. De bonustrack bestaat in ieder geval uit Nederlands en Duits. Engels zit er niet in. Ik denk dat de overige talen Italiaans en Zweeds zijn. Waarschijnlijk ook Japans. Misschien staat het in het cd-boekje, maar dat heb ik niet.

  [ # 7 ] 25 November 2017 11:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb even onderzoek gedaan. Deze volgorde is het:

- ??????? (In mijn oren klinkt het Russisch.)
- Italiaans (Ik weet het niet 100% zeker, maar het klinkt heel erg Italiaans)
- Hongaars
- Nederlands
- Japans
- Zweeds
- Duits

  [ # 8 ] 25 November 2017 05:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  311
Geregistreerd  2006-08-07

Pools - Italiaans - Hongaars - Nederlands - Japans - Zweeds - Duits 😊 staat in het boekje van de cd. Ik kreeg hem vandaag binnen vanuit Duitsland.

   Handtekening   

Mijn leven is van mij

  [ # 9 ] 25 November 2017 06:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dank! Pools zou ik nooit achter gekomen zijn, want ik wist niet dat Elisabeth daar gespeeld heeft.

Inmiddels de hele cd geluisterd. Vooral het orkest is fantastisch. Pia zet af en toe een iets te overdreven Amerikaans accent op en daar hou ik niet zo van, maar verder heb ik weinig op de cd aan te merken. Je kunt wel horen dat de nieuwe Engelse teksten minder makkelijk uit haar mond komen.

  [ # 10 ] 25 November 2017 10:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ik heb de CD helaas nog niet binnen. Had hem via Bol.com besteld en daar stond dat het vrijdag geleverd zou worden. Jammer genoeg niet dus. Ik zie ook dat de release 1 december is? Gaat ze nog iets van een cd-presentatie doen?

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 11 ] 26 November 2017 10:24 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Singingrosa - 25 November 2017 10:23 PM

Ik heb de CD helaas nog niet binnen. Had hem via Bol.com besteld en daar stond dat het vrijdag geleverd zou worden. Jammer genoeg niet dus. Ik zie ook dat de release 1 december is? Gaat ze nog iets van een cd-presentatie doen?

De CD presentatie is morgen, 27 november. Het kan ook ook best kloppen dat je van wat je online besteld hebt nog niks binnen hebt, omdat het eerste exemplaar aan Joop vd Ende wordt uitgereikt. Vanaf het moment van de uitreiking komen de cd jullie kant op.

  [ # 12 ] 26 November 2017 09:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Dat verklaart een hoop, hahah. Kijk er nu al naar uit in elk geval.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 13 ] 27 November 2017 01:28 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Gaat musicalworld verslag doen van de CD presentatie vanmiddag?

  [ # 14 ] 27 November 2017 04:12 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2013-09-08

De CD is al sinds afgelopen vrijdag (24 november) digitaal te koop via iTunes & te beluisteren op Apple Music ondanks de met een week uitgestelde release-datum van het fysieke exemplaar.

  [ # 15 ] 27 November 2017 07:14 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

musicalmens - 27 November 2017 01:28 PM

Gaat musicalworld verslag doen van de CD presentatie vanmiddag?

dit is een linkje naar het verslag van broadwayinholland, ziet er goed uit! heb de cd ook maar meteen besteld 😉

 1 2 > 
1 of 2