1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
Broadway aan de Amstel: editie 3 (2018) - Sunset Boulevard
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Ik zie net dat de pagina van Broadway aan de Amstel aangeeft dat er zeer binnenkort een nieuwe voorstelling zal worden aangekondigd.

Iemand enig idee? Iets horen waaien?

1 musical denk ik dat sowieso al geschrapt kan worden is de UK Tour van Miss Saigon, hun tourlijst voor volgend jaar lijkt deze namelijk compleet volzet.

Een andere tour die vrij dichtbij komt is Wicked. De UK tour stopt namelijk ook in Zürich. Maar dat zou deze enkel in januari 2018 halt kunnen houden. Wat me toch vrij snel zou lijken. Dus wellicht ook te schrappen.

Matilda zou enkel lukken als het voor maart 2018 is.

Groundhog Day en Bat out of hell zouden terugkeren naar Londen in 2018, misschien dat ervoor even in Amsterdam kunnen spelen?

Welke Amerikaanse tours zijn nu aan het rondreizen en hebben tijd volgend jaar?

[ Gewijzigd: 31 October 2017 02:00 PM by Fentom ]
  [ # 1 ] 28 October 2017 07:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Kinky boots please!

  [ # 2 ] 28 October 2017 08:23 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

^Ik ben voor! Zou het volgens mij ook prima doen hier. De Noord-Amerikaanse tournee van An American in Paris eindigt begin juli 2018, maar ik weet niet of dat iets voor Carré is. Zou wel een originele titel zijn.

  [ # 3 ] 28 October 2017 08:38 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2017-10-10

Ik heb ook aan Matilda zitten denken. Aangezien ik die ook wel in Nederland een heel seizoen ergens had zien draaien. Alleen weet ik niet wat de grenzen zijn als het gaat om de rollen van de kinderen en arbeidsinspectie? Als dat te ingewikkeld is of zelfs niet mogelijk is lijkt het mij geen optie.

The book of Mormon zou ook leuk zijn maar moet meer je ding zijn misschien. En de eerder genoemde kinky boots zie ik het ook wel goed doen.

Persoonlijk zou ik graag Anastasia willen zien maar die speelt nog niet zo lang dus lijkt mij geen optie.

Ik ga sowieso want ik heb erg genoten van The curious incident of the dog in the nighttime.

  [ # 4 ] 28 October 2017 04:48 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik zou Mathilda heel erg leuk vinden. Maar lijkt me niet dat ze dat doen inderdaad met al die kinderen… curious incident vond ik ook super goed in Londen. Zo jammer dat ik niet in de gelegenheid was om hem in carre te zien. Ones zou ik zo graag nog eens zien. Speelt niet meer in Londen. Maar ik weet niet of ie op broadway te zien is? Ik snap niet dat die voorstelling zo kort te zien was in Londen…

  [ # 5 ] 28 October 2017 05:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Sunset Boulevard met Ria Jones zou heel leuk zijn! Ook goed mogelijk…

  [ # 6 ] 28 October 2017 10:47 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Bat out of Hell zou ik heeg graag willen zien omdat ik de muziek van Meatloaf fantastisch vind. Ik zat ook te denken dat ze misschien Kevin Spacey met Clarence Darrow onder de noemer van Broadway aan de Amstel naar Nederland halen. We zullen het, denk ik, aankomende week wel horen.

  [ # 7 ] 29 October 2017 06:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik hoop dat ze voor iets kiezen wat in Nederland gewoonweg niet te realiseren valt. Matilda, The Book of Mormon, Newsies, ...

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 8 ] 29 October 2017 10:37 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2017-10-10

June - 29 October 2017 06:40 AM

Ik hoop dat ze voor iets kiezen wat in Nederland gewoonweg niet te realiseren valt. Matilda, The Book of Mormon, Newsies, ...

Ik denk juist dat Matilda prima kan worden gerealiseerd in Nederland. Waarom niet?  Ik denk bijvoorbeeld dat je ook voor de kindercast genoeg kinderen kan casten.

Ik ben het wat The book of Mormon en Newsies betreft wel met je eens. Die moet je gewoon in het engels zien anders werken de grappen,  het verhaal en dergelijke niet meer. Dan krijg je legally blonde achtige taferelen waarbij er in het Nederlands niks meer overblijft van de humor en dubbelzinnigheden. Het is te Amerikaans om nog goed over te komen. Geldt ook voor Hamilton overigens. Die zit tekstueel gezien zo ontzettend goed in elkaar dat je die niet moet vertalen.

  [ # 9 ] 29 October 2017 11:56 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

The Book of Mormon is wel een mooie titel, maar ik denk dat ze iets zullen kiezen wat voor een breder publiek geschikt is. Bovendien loop je met BOM de kans dat mensen bij het horen van het verhaal net zo raar opkijken als bij The Producers destijds 😉

Finding Neverland en Something Rotten hebben tours die in april/mei 2018 eindigen, zouden ook opties kunnen zijn. ‘t Zijn misschien niet echt klassiekers/household names, maar wel producties die hier niet zo snel gemaakt zouden worden.

  [ # 10 ] 30 October 2017 09:10 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Book of Mormon zou ik als Carre nooit doen. Veel te link commercieel gezien. Daarnaast moet je behoorlijk Engels spreken wil je de soms rappe teksten kunnen volgen. Maar meest belangrijke: ik vraag me ernstig af of BOM - ook al was het in een Nederlandse vertaling - hier zou werken. Volgens mij zijn de meeste Nederlanders na 5 of 10 minuten wel uitgelachen over de gein dat men een musical over een heilig boek van een geloofsovertuiging gemaakt heeft.

En als je daar eenmaal over uitgelachen bent vind ik BOM maar een zeer middelmatige musical met een slap script, slappe muziek en goedkoop decor. Opgeleukt met her en der een goede grap, maar die grap komt eigenlijk altijd op het zelfde neer “kijk eens hoe ver wij durven gaan om een geloof op de korrel te nemen” . Ik ben duidelijk geen fan van BOM. Laat die overhypte voorstelling maar aan de andere kant van de oceaan blijven.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 11 ] 31 October 2017 06:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Het wordt Sunset Boulevard met Ria Jones ;(

  [ # 12 ] 31 October 2017 07:24 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Zal mooi zijn maar bijzonder vind ik ‘t niet…

  [ # 13 ] 31 October 2017 07:28 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Niet mijn eerste keuze, zeker gezien sommige hierboven genoemde opties,  maar gezien de kwaliteit van de vorige 2 producties zal ik zeker gaan kijken

  [ # 14 ] 31 October 2017 08:16 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Gelukkig iets wat we in Nederland anders nooit zouden krijgen. O, wacht…

  [ # 15 ] 31 October 2017 08:21 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ik had ook gehoopt op iets dat ik nog niet kende.. Sunset heb ik al eens gezien (in Carré). Weliswaar in het Nederlands, maar toch.. Nee, deze sla ik over..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6