2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Broadway aan de Amstel: editie 3 (2018) - Sunset Boulevard
  [ # 16 ] 31 October 2017 08:35 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2017-10-10

Mijn eerste reactie is ook : Waarom een voorstelling niet die nog “redelijk” (9/8 jaar geleden) recent in Nederland te zien is geweest. Er zijn zoveel voorstellingen die nog niet in Nederland te zien zijn geweest of die je ook nooit in Nederland te zien zal krijgen om diverse redenen. En vooral om die laatste reden ben ik zo’n fan van het initiatief dat Carré toont met Broadway aan de Amstel. Het geeft ook een compleet andere ervaring dan voorstellingen die in Nederland te zien zijn geweest tenminste dat had ik wel.

Of ik hem oversla weet ik niet aangezien ik heb 9 jaar geleden niet heb gezien maar ik weet niet of het verhaal me nu zo trekt.

  [ # 17 ] 31 October 2017 09:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben erg enthousiast. Sunset is toch wel een klassieker inmiddels en hoe vaak krijg je de kans om een klassieker te zien met de originele bezetting in de hoofdrol?

  [ # 18 ] 31 October 2017 10:47 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Inderdaad een klassieker met machtige muziek. Voor hen die niet in de gelegenheid zijn om zomaar even naar Londen of Engeland op en neer te reizen om een voorstelling te zien is dit de uitgelezen kans om een kwalitatief hoogstaande Engelstalige productie te zien…. met een prima cast….... met een groot orkest…....tegen goede prijzen….. in het prachtige Carre.

Carre is te prijzen dat ze hun nek uitsteken en in staat zijn dit soort voorstellingen naar Nederland te halen.
Ik denk dat het hiernaar toe halen van Pippin uniek genoemd mag worden. Natuurlijk hoop je dat zo’n huzarenstukje nog een keer herhaald wordt, maar het moet wel (financieel) mogelijk zijn.

Pippin, Curious, Sunset Boulevard: toch een serie om best heel trots op te mogen zijn.  En wie weet wat nog gaat volgen?

  [ # 19 ] 31 October 2017 10:56 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik ben niet per se een fan van de voorstelling, maar Sunset Boulevard past wel helemaal binnen het “Broadway aan de Amstel”-concept. Mooie klassieker, en dan ook nog met de bejubelde Ria Jones! Of het nou een goede of slechte keuze is, ik ben allang blij dat ze bij Carré zo snel iets nieuws aan konden kondigen en dat ze dus doorgaan met voorstellingen hierheen halen.

  [ # 20 ] 31 October 2017 11:13 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik heb mijn kaartje gekocht. Ben blij met deze keuze en kijk er nu al naar uit!

  [ # 21 ] 31 October 2017 11:17 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik heb mijn kaartjes binnen.
Toen hij in nederland uit kwam gezien en ben nog steeds iedere keer als ik de muziek hoor de weg kwijt.
Kippenvel..

  [ # 22 ] 31 October 2017 11:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Fijne keuze !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 23 ] 31 October 2017 03:10 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Ik vind het een goeie keuze: Sunset Boulevard met oer-Norma Ria Jones. Ik heb de Nederlandse versie niet gezien dus ik ga er zeker heen.

  [ # 24 ] 31 October 2017 03:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Eden15 - 31 October 2017 03:10 PM

Ik vind het een goeie keuze: Sunset Boulevard met oer-Norma Ria Jones. Ik heb de Nederlandse versie niet gezien dus ik ga er zeker heen.

Is ze echt zo goed? ik ken haar niet… :O

  [ # 25 ] 31 October 2017 05:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ria Jones vertolkte Norma in de workshops, maar werd te jong bevonden om de rol als eerste te spelen in de afgewerkte productie (is er een Nederlands woord voor originate?). In Londen was ze understudy voor Glenn Close, toen die ziek was werd ze door de mensen die hun kaartje niet terugbrachten schijnbaar eerst verwelkomd met boe-geroep, en later met staande ovaties. Nu is ze principal bij de tour die nu dus blijkbaar naar Nederland komt. (Ik hoop dat ik het zo goed uitleg…)

Vind de keuze niet echt spannend, maar ik heb de show nog niet gezien dus ik ga zeker een kaartje kopen. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 26 ] 31 October 2017 06:23 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

June - 31 October 2017 05:16 PM

(is er een Nederlands woord voor originate?)

Creëren ? 😉

  [ # 27 ] 31 October 2017 07:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Kaartjes besteld.

Waar ik mij over verbaas, ze spelen zondagavond 8 april de laatste voorstelling in Carré en 9 april gaan ze al weer verder met de UK tour in Wimbledon.
Neem toch niet aan dat het decor in de handbagage mee kan 😊

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 28 ] 01 November 2017 10:21 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Editie 4 kondigt zich al aan? Kinky Boots gaat op (UK) tour vanaf 19 september 2018 en loopt vooralsnog door tot 9 maart 2019, maar het tourschema is nog niet compleet. Zou me niet verbazen als daar een paar weekjes Carré aan worden vastgeplakt.

  [ # 29 ] 01 November 2017 04:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

In Duitsland wordt de show nu ook gespeeld, zou Stage dit niet naar Nederland willen brengen? Dan zou ik het stom vinden als Carré de Engelstalige show gaat inplannen (maar mij hoor je niet klagen dan, ik ben huiverig voor een Nederlandse vertaling).

IngeG - 31 October 2017 06:23 PM
June - 31 October 2017 05:16 PM

(is er een Nederlands woord voor originate?)

Creëren ? 😉

Vind ik een prima woord, thx. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 30 ] 01 November 2017 05:49 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Sunset Boulevard was een paar jaar geleden al in Nederland, toen met afwisselend Pia Douwes en Simone Kleinsma in de hoofdrol. Antonie Kamerling speelde nog de mannelijke hoofdrol.
Ik ben toen geweest, en met die vertaling was niets mis. Ik weet niet meer wie ‘m heeft gemaakt, maar was echt een prima vertaling, die ik geloof in de recensies ook veel complimenten kreeg. En dat gebeurt niet vaak 😉. Dus wat dat betreft zou ik me niet zoveel zorgen maken. Ik betwijfel alleen of de Duitse versie naar NL komt, omdat het dus nog niet zà³ lang geleden is dat deze voorstelling in NL te zien was, en zo populair is-ie nou ook weer niet..

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6