4 of 6 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
Broadway aan de Amstel: editie 3 (2018) - Sunset Boulevard
  [ # 46 ] 06 March 2018 08:51 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Ik heb zo een sterjk vermoeden dat Kinky Boots wel eens de opvolger kan worden. Er is nml een gat in de aangekondigde UK Tour vanaf 9 maart.

  [ # 47 ] 07 March 2018 10:33 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Dat zou wel tof zijn!

  [ # 48 ] 07 March 2018 10:36 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik ben voor!!!
Zou deze ontzettend graag willen zien!

  [ # 49 ] 29 March 2018 03:18 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Iemand die hem gister heeft gezien en zijn/ haar mening wil delen?

  [ # 50 ] 29 March 2018 07:28 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

gisteren geweest in een redelijk gevuld carre.

Om mee te beginnen, wat een verademing om weer een volledig live orkest te horen. Toen het orkest begon met spelen kreeg ik meteen kippevel. Als je dit dan hoort denk je meteen wat zonde dat dit nu bijzonder is terwijl dit gewoon bij musicaltheater hoort.

Ria Jones als Norma is gewoon fantastisch. De gezichtsuitdrukkingen, haar spel hoor zang. Het is gewoon de grote diva. Ze leeft compleet in haar eigen waarheid dit is volgens mij zo als dit gespeeld hoort te worden. Heel indrukwekkend.

Danny Mac als Joe. Wat een verademing met de Nederlandse versie van jaren geleden. Vocaal sterkt mooie stem. acteren zeer overtuigend. en dat lichaam wauw haha

Adam Pearce als Max. Wat een stembeheersing, door de voorstelling heen ga je hem steeds meer begrijpen waarom hij dit leven zo leeft.

Molly Lynch als Betty. Ook dit was een verademing met de Nederlandse versie van jaren terug.

Decor was prima, Niet mega uitbundig maar gewoon goed zag er allemaal prima verzorgt uit.

Zou ik hem aanraden. JAZEKER een van de mooiste voorstellingen die ik de laatste jaren in Nederland heb mogen zien. Na de autorit naar huis van 2 uur, duurde het nog wel even voor ik in slaap viel omdat het verhaal en de muziek nog helemaal in mijn hoofd zat. Dat live orkest is toch wel echt fantastisch!!

  [ # 51 ] 29 March 2018 09:56 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik schrijf de Musicaword recensie niet, maar kan jullie al wel vertellen dat dit een uitstekende voorstelling is van een toch problematische Lloyd Webber. De show heeft het nooit van het plot of de briljante teksten moeten hebben, maar mijn hemel wat zitten er een paar onvergetelijke momenten in.

De show klinkt ronduit fantastisch met een heerlijk orkest (inderdaad, dat hoor je bijna nooit meer, zelfs niet op west end of Broadway) en een spectaculair lekker zingend ensemble. Wat een vocaal geweld, van werkelijk iedereen! De show ziet er mooi uit, met verrassend filmische elementen. Natuurlijk had ik wel wat heimwee naar het zwevende huis uit de originele versie, maar ach….

De hoofdrollen? Max! Max! Max! Hij steelt de show onder de reet van de rest vandaan. Danny Mac is lekker en zingt zeer stabiel. Maar dan…..Miss Jones…. ik vond het een beetje lompe Norma Desmond. Allemaal nogal camp, met veel grote gebaren en alle tekst op orkaankracht. Geen nuance. Geen emotie. En een Jordanese snik in de zangstem die ik slecht kon hebben. Haar vertolking vond ik de zwakke schakel in de voorstelling en dat maakte dat het lastig was je echt te verbinden met haar. Sunset wordt bevolkt door onaangename mensen, maar ze moeten je wel weten te raken. Maar dit is exht een smaak-ding. Ik heb Betty Buckley indertijd wel 10 keer gezien en heb daarna nooit meer een andere Norma echt in mijn hart kunnen sluiten.

Maar goed: GA GA GA! Echte West End klasse om de hoek! En met de aanbiedingen van nu ook nog eens voor belachelijke prijzen. Leve Carré!!!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 52 ] 30 March 2018 06:30 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

hoe is het decor?

  [ # 53 ] 30 March 2018 11:31 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Kijk Musicalworlds videoverslag van de première van Sunset Boulevard gisteren in Carré. Ook hebben we gesprekken met hoofdrolspelers Ria Jones, Danny Mac en Adam Pearce.

De video is te zien onder Artikelen.

Binnenkort onze recensie.

  [ # 54 ] 30 March 2018 03:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

En ook onze recensie staat inmiddels op de website.

http://www.musicalworld.nl/artikel/sunset_boulevard_in_broadway_aan_de_amstel/

  [ # 55 ] 01 April 2018 06:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

De 3e editie van Broadway aan de Amstel alweer, en ook dit keer voldoet het volledig aan mijn verwachtingen; ik heb een geweldige Sunset Boulevard gezien vanmiddag.
Het orkest was werkelijk heerlijk, wat mis ik dat de laatste jaren…
Ria Jones vond ik heel geloofwaardig als Norma Desmond; ze zong niet alles zuiver en kraakt hier en daar, en haar spel is over de top. Maar dat vind ik zo passen bij de vergane glorie die ze is, door het groteske (stomme) spel dat in haar tijd wel op zijn plek was, vind ik haar extra kwetsbaar overkomen.
Ik heb genoten van Danny Mac, als Joe Gilles. Hij heeft me de magere prestatie van Antonie Kamerling destijds helemaal doen vergeten. Ik ben een sucker voor een mooie mannenstem en die heeft hij. En hi speelt lekker soepel, een genot om naar te kijken!
En dan Adam Pierce als Max, wat een pracht om naar te kijken en te luisteren. Wat mij betreft DE ster van de avond. Ik geloofde alles wat hij deed. Indrukwekkend gewoon.
Molly Lynch is gewoon goed als Betty, fijne stem en ontwapenend spel.
Het ensemble is fantastisch, alle rolletjes worden erg fijn ingevuld.
Kortom, ik heb genoten. Erg jammer dat het niet vol zat, maar de enthousiaste reacties met veel gejoel na een aantal nummers was echt heel fijn voor de cast, gaf een leuke reactie bij hen.
Twijfel of ik volgende week nog een keertje ga want zulke kwaliteit zie je maar zelden in Nederland.
Maar als je de kans hebt: GA!

  [ # 56 ] 02 April 2018 04:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Zondagmiddag 1 april deze Sunset gezien. Ik ben minder lyrisch over deze productie dan de meesten hier en de recensies. Vooropgesteld :  het was een fijne middag en ik heb een degelijke voorstelling gezien. Dikke voldoende.

Live orkest, kwaliteit van ensemble en de mannenrollen zoals al veel genoemd als sterke punten. Ria Jones en staging als zwakke schakels.

Sunset is één van mijn favoriete shows en ik heb vele verschillende producties gezien, inclusief de ENO/Glenn Close versie in Londen Dus ik realiseer me dat ik vergelijk en daarom wellicht kritischer ben dan bij een andere voorstelling. Wat ik miste in deze productie was “zwartheid” , spanning, energie én magie. De originele “Adelphi” productie overweldigde door het over the top spectaculaire decor en gaf daarmee een passend kader voor een verhaal waarin schijn, illusie, bedrog en waanzin belangrijke elementen zijn. De ENO versie was vanaf de start donker, bijna sinister ondersteund door de minimalistische maar effectieve vormgeving en de overweldigende aanwezigheid van het orkest. De Londense productie van ca. 10 jaar geleden boeide vanaf het begin doordat juist alle glitter en glamour eruit gehaald was en de rauwheid soms bijna pijnlijk was. Ik vond deze vormgeving een “ vlees nog vis” effect hebben. Veilig maar daardoor duurde het voor mij tot ver in de 2e acte voordat ik de waanzin en donkerheid van het verhaal kon voelen.

Het spel en de zang van “leading” lady Jones hielpen ook niet om mee te voelen in het verhaal. Voor mij was het groete probleem eigenlijk dat Jones nergens de “leading” lady is die ze zou moeten zijn. Bij Glenn Close was het vanaf moment 1 van opkomst duidelijk dat zà­j de diva, de spil van de show is. Onontkoombaar. Bij Elaine Page gebeurde dat vanaf moment 1 dat ze haar strot opentrok. Bij Jones gebeurt het nooit. Integendeel : het zijn de mannenrollen en stemmen die mijn aandacht trekken en waar ik ontspan en in het verhaal meega. En bij Jones moet ik gaan werken: haalt ze het vocaal en blijft ze speltechnisch staande naast de mannen.

Als er voor mij één voorstelling is waarbij alles ondersteunend hoort te zijn aan de diva hoofdrol is het deze wel. En als dan die diva wordt weggespeeld door haar mannelijke tegenspelers en het orkest is dat voor mij een probleem.

Daarnaast vond ik dat gedraai van het decor en heen -en weer geloop op het toneel afleiden en niets toevoegen . Storend. Al met al: dikke voldoende door geweldige orkest en de sterke cast en de 2 mannenrollen. Gemiste kansen : de vrouwelijke hoofdrol , onrustige enscenering en gemis aan zwartheid .

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 57 ] 03 April 2018 08:39 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Is er een programmaboekje/ souvenirbrochure verkijgbaar? Zo ja, is dat tegen betaling of krijg je die sowieos

  [ # 58 ] 03 April 2018 10:17 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Er was vanavond een showstop tijdens de voorstelling,
Waarna Ria Jones werd vervangen door haar understudy.

  [ # 59 ] 04 April 2018 03:11 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

musicalmens - 03 April 2018 08:39 PM

Is er een programmaboekje/ souvenirbrochure verkijgbaar? Zo ja, is dat tegen betaling of krijg je die sowieos

Er is geen programma beschikbaar, wel een prachtige souvenirbrochure die 10 Euro kost.

  [ # 60 ] 04 April 2018 06:05 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

musical-stitch - 03 April 2018 10:17 PM

Er was vanavond een showstop tijdens de voorstelling,
Waarna Ria Jones werd vervangen door haar understudy.

Ik ga vanavond. Ben heel benieuwd of de eerste cast of understudy speelt..

‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
4 of 6