4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
She Loves Me - De Kernploeg (2018)
  [ # 46 ] 10 July 2018 02:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@Londonmark Ben het niet helemaal met je eens over de prijs. Ik heb Showponies bv gezien in Parktheater in Eindhoven voor 28 euro inclusief drankje. Daar zit ik in een “echt” theater met alles erop en eraan met een professionele cast etc.

  [ # 47 ] 10 July 2018 03:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Showponies speelt volgens mij alleen in veel grotere zalen dan dat She Loves Me nu doet.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 48 ] 10 July 2018 04:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

She Loves Me krijgt 4 sterren in de NRC en 3 van Theaterkrant. Het Parool is echter niet zo positief en noemt de voorstelling een lach-of-ik-schiet-draak, al worden Christanne de Bruijn en Freek Bartels wel uitgelicht als pluspunten. Ben deze recensie overigens alleen nog op Blendle tegengekomen.

Ik moet na A New Brain ook deze voorstelling aan me voorbij laten gaan, maar ik lees zowel nu als vorig jaar wat opmerkingen over de overdreven speelstijl. ‘t Lijkt wel een dingetje van regisseur Benno Hoogveld te zijn?

  [ # 49 ] 10 July 2018 05:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik weet niet of alle recensenten dezelfde voorstelling hebben gezien. Ik was bij de eerste try-out en neig daarbij naar wat je beschrijft als de Parool-recensie. Waar de voorstelling in het Menier Theatre grappig was door de situaties en, ondanks de overdreven reacties die worden gegeven, toch wel vrij subtiel spel vond ik deze voorstelling veel te groot gespeeld. De enige die er niet te ver over ging was Jip Bartels, die ik allercharmant vond acteren. Christanne en Freek waren qua zang overigens wel uitstekend.
En natuurlijk is het extraatje met de mobieltjes totaal onnodig, en niet grappig genoeg om het er überhaupt in te stoppen.

En dan de theaterbeleving. Echte stoelen ditmaal, maar wel van het type dat je blij bent dat het pauze is (en dan heb ik het over de vaste tribune).

Ik hoor dat de voorstelling inmiddels wel wat minder overdreven wordt gespeeld, dus dat is een goed teken. Laten we hopen dat dit zich doorzet. (Normaal gezien zou ik ook niet de eerste try-out gaan zien, maar in dit geval was het nog onbekend of ik een latere gelegenheid zou hebben, en ik wilde m toch wel heel graag zien).

  [ # 50 ] 11 July 2018 11:14 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2017-12-07

Ik was ook bij de eerste Try-Out. omdat dit mijn enige gelegendheid was, en ik sluit me bij de wat matigere recensies aan. Overacting was dan niet zo erg als bij A New Brain, maar daar had het dan wel een dramaturgische reden, hier is het gewoon te groot voor de intieme setting. Dus goed als ze dat een beetje aangepast hebben.

De mobieltjes vond ik ook onnodig, het voegde niks toe, en de connectie met het verhaal was tot op het einde niet te zien. Hadden ze dan de hele voorstelling gemoderniseerd.

Ook het stuk zelfs boeit me überhaupt niet. Ik snap niet echt de noodzaak om het te spelen, het is gewoon een oubollig verhaal zoals je het al duizend keer hebt gezien, en al die overbodige bijpersonages, je zou ze zomaar weg kunnen laten zonder dat er iets verandert. Te veel losse draadjes die geen geheel vormen.

Verder vond ik het een fantastische cast, al hebben de meesten weinig te doen, maar iedereen heeft zo zijn mooie momentjes,  al merkte ik niet altijd de chemie tussen Joey en Christianne.  Qua zang zijn vooral Freek en Christianne uitstekend.
Ik heb me wel vermaakt, maar helaas niet meer, voor mij niet echt een blijvende ervaring.

[ Gewijzigd: 11 July 2018 11:23 AM by Molino ]
  [ # 51 ] 11 July 2018 11:18 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Er hoefde toch ook geen chemie te zijn tussen Christanne en Freek? Joey en Christanne zijn het setje.

  [ # 52 ] 11 July 2018 11:21 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2017-12-07

Oh sorry, ja, bedoelde ook Joey. Aangepast!

[ Gewijzigd: 11 July 2018 11:23 AM by Molino ]
  [ # 53 ] 14 July 2018 11:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Hoe lang duurt de voorstelling ongeveer?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 54 ] 14 July 2018 12:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Volgens mij, als ik het mij goed herinner, 2 uur 20 minuten inclusief pauze.

  [ # 55 ] 16 July 2018 06:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

De run is inmiddels achter de rug maar toch nog even een korte review:
Wat heb ik afgelopen zaterdag genoten van She Loves Me!
Het was inderdaad over de top, maar ik vond het helemaal passen in het sfeertje, beetje klucht-achtingen enscenering.
Zeer hoge kwaliteit qua zang, ik vond Joey schalker er echt uitspringen. Wat een heerlijk geluid heeft hij toch.
Maar het meest onder de indruk was ik van Jip Bartels; charmant, innemend en heel fijn om Nasr te luisteren.
Verder was de locatie echt top, fijne enthousiaste mensen ook daar. Kortom, genoten.
Ik verheug me nu al op de volgende fijne voorstelling van De Kernploeg.

‹ First  < 2 3 4
4 of 4