5 of 5 | ‹ First  < 3 4 5
Engelse Cats in Nederland en België
  [ # 61 ] 13 April 2019 07:14 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Luna24 - 12 April 2019 06:49 PM

maar West End topt het nog net even iets meer!

Mag ik aannemen dat je de laatste versie van Cats op West End niet hebt gezien?
Dat vond ik namelijk een van de slechtst (bewerkte en) uitgevoerde West End musical sinds een flink aantal jaar,

  [ # 62 ] 13 April 2019 12:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ja dat mag Jeroen.
Eigenlijk trok ik mijn vergelijking aan de hand van de diverse uiteenlopende voorstellingen die ik in Nederland en op West End heb gezien.
Daar in begrepen zijn wel de Engelse Cats (West End cast) in Nederland van de huidige toernee, maar geen enkele andere productie van Cats in Nederland of Londen.
Wel weer verschillende andere musicals of het Nationaal Ballet in zowel Engeland als Nederland.
Daarbij opgemerkt dat ik Cats voor de huidige West End cast in Nederland nog nooit had gezien.
Kort gezegd merk ik op dat ik de kwaliteit van dans, zang en spel op basis van wat ik door de jaren heb gezien, op West End net iets perfecter en strakker vind.

[ Gewijzigd: 13 April 2019 12:37 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 63 ] 16 April 2019 09:49 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2019-02-14

Een prachtige voorstelling! Adembenemend! Mijn zitplaats van 75 euro was zeker de moeite waard en ik ben nog steeds aan het nagenieten van een heerlijke cats-avond. Zeker een aanrader voor alle musical- (en katten-) liefhebbers 😊

  [ # 64 ] 16 April 2019 09:59 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Joline - 16 April 2019 09:49 AM

Een prachtige voorstelling! Adembenemend! Mijn zitplaats van 75 euro was zeker de moeite waard en ik ben nog steeds aan het nagenieten van een heerlijke cats-avond. Zeker een aanrader voor alle musical- (en katten-) liefhebbers 😊

Ik ben een echte musicalliefhebber, maar Cats is een van de vreselijkste shows die ik ooit heb gezien😂😬

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 65 ] 16 April 2019 04:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik denk dat je bij Cats vooral aan je trekken komt als je ook erg van dans houdt, aangezien er niet echt een compleet verhaal in zit 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 66 ] 16 April 2019 04:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik denk dat je bij Cats vooral aan je trekken komt als je ook erg van dans houdt, aangezien er niet echt een compleet verhaal in zit 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 67 ] 10 November 2019 10:59 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Zijn er momenteel signalen bekend dat de voorstelling nogmaals naar Nederland komt ?  LiTong Hsu speelt momenteel de eerste partij van Grizabella in de Internationale tour.

  [ # 68 ] 04 May 2022 05:24 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Cats komt weer naar Nederland, dit keer als arenashow.

CATS KOMT TERUG! Een van de langstlopende musicals officieel bevestigd voor Nederland! We zijn enorm trots om aan te kondigen dat de originele en succesvolle musical CATS van Andrew Lloyd Webber, een van de meest geliefde musicals aller tijden, gepland staat voor slechts zes shows in de arena van Rotterdam Ahoy. Vlak voor de kerstvakantie | tussen 14 en 18 december van dit jaar 2022 | worden daar zes shows gespeeld in een unieke theateropstelling. “Na een succesvolle tour in 2019 zijn ze terug met slechts 6 shows en we zijn ervan overtuigd dat het publiek er vroeg bij moet zijn om deze tickets te kopen. Vooral omdat de showdata perfect zijn voor een pre-kerstevenement”; zegt Frederik van Alkemade - senior boeker van MOJO.

De exclusieve presales start op donderdag 5 mei 10:00u. De reguliere kaartverkoop start zaterdag 7 mei om 10.00 uur via o.a. deze website. Een beperkt aantal VIP-tickets/-arrangementen is ook verkrijgbaar via partner Tuned Hospitality. Meer info over deze tickets via tunehospitality.nl Houd er rekening mee dat er vanwege slechts zes shows een beperkt aantal (VIP) zitplaatsen beschikbaar is. Afhankelijk van de showvoorkeur kan het publiek kiezen tussen week- of weekendprijzen. CATS is gebaseerd op T.S. Eliot’s Old Possum’s Book of Practical Cats en is een van de langstlopende shows in de geschiedenis van West End en Broadway. CATS vierde zijn 40e verjaardag op 14 mei 2021 en beleefde zijn wereldpremière in het New London Theatre (nu bekend als de Gillian Lynne) in 1981, waar het 21 recordjaren en bijna 9.000 uitvoeringen speelde, waarbij het zowel de Olivier als de Evening Standard won: prijzen voor beste musical.

https://www.ahoy.nl/agenda/show/cats-the-musical

Ik ben hier eigenlijk best wel teleurgesteld over. Ik heb de versie van 2019 twee keer gezien in het Nieuwe Luxor Theater. En ik vond het echt waanzinnig goed. Ik heb zó intens genoten.

En daar zit nou net mijn probleem. Ik heb in het verleden een aantal arenashows bezocht. En daar heb ik die intense beleving eigenlijk nooit gehad. Ik kwam altijd met een onvoldaan gevoel de zaal uit. Op de een of andere manier werkt musical voor mij gewoon niet in een dergelijke setting. Het komt niet echt goed tot zijn recht. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik tegen een voorstelling aan zit te kijken, in plaats van dat ik er echt word ingetrokken.

Ik had dan ook veel liever gehad dat de voorstelling weer naar de gewone theaters zou komen.

  [ # 69 ] 04 May 2022 06:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Magic - 04 May 2022 05:24 AM

Ik heb in het verleden een aantal arenashows bezocht. En daar heb ik die intense beleving eigenlijk nooit gehad. Ik kwam altijd met een onvoldaan gevoel de zaal uit. Op de een of andere manier werkt musical voor mij gewoon niet in een dergelijke setting. Het komt niet echt goed tot zijn recht. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik tegen een voorstelling aan zit te kijken, in plaats van dat ik er echt word ingetrokken..

Cats in Carré (1987) is mijn eerste (echte) musicalervaring, en dat was eigenlijk een arena-show. Prachtig. , die vuilnisbelt in het midden waar overal katten vandaan konden komen. En omdat een verhaal ontbreekt is het ook niet erg als je daar iets mist, als dat wordt gecompenseerd door iets anders moois. Dus wat dat betreft vind ik een arena-opstelling niet per definitie verkeerd voor deze voorstelling.
Nu denk ik bij Ahoy natuurlijk ook aan een enorme zaal waarin elke musical verzuipt, dus het is voor mij vooral de schaalgrootte (en natuurlijk de uiteindelijke uitvoering) die bepaalt of dit gaat werken.

[ Gewijzigd: 04 May 2022 06:46 AM by Jeroen ]
  [ # 70 ] 04 May 2022 09:59 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Er is wel een verschilletje tussen de arena opstelling van Carré met 1.400 stoelen en de arena opstelling van Ahoy met 14.000 stoelen ;)

  [ # 71 ] 05 May 2022 03:17 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik had iets duidelijker moeten zijn. Met arenashows doel ik op shows in zalen als Ahoy en Ziggo Dome. Met een arena-opstelling heb ik verder geen probleem.

  [ # 72 ] 28 December 2022 07:17 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Er zat ook nog een Nederlander in de cast: Roan Pronk. Roan was een van de Billy‘s in Billy Elliot (uit de eerste lichting). Bij Cats is hij swing en understudy voor de rollen van Quaxo/Mistoffelees, Mungojerrie en Skimbleshanks.

En om nog maar even bij Billy Elliot te blijven: de rol van Quaxo/Mistoffelees werd vertolkt door Liam Mower. Liam was een van de drie oorspronkelijke Billy’s op West End.

‹ First  < 3 4 5
5 of 5