8 of 13 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
The Addams Family
  [ # 106 ] 24 August 2018 10:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Hahahahha jeroen verveelt zich. Dank je jeroen voor alle nieuwsberichten. Echt fijn dat je het erin zet. Mag ook wel eens gezegd wordem

  [ # 107 ] 28 August 2018 10:23 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Wij hebben kaarten geboekt. Verder niets over gezien en weinig over gelezen.  Ben wel weer eens in voor iets origineels met een goede cast op het Nederlandse podium naast alle revivals.viel me wel op dat er nog veel kaarten zijn.

  [ # 108 ] 09 October 2018 02:09 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

THE ADDAMS FAMILY BEGONNEN AAN REPETITIES
Grootste reizende musical vanaf November te zien in 9 theaters

De cast van de nieuwe Nederlandse versie van de Broadway hit-musical THE ADDAMS FAMILY is vandaag in Studio’s Aalsmeer begonnen met repetities. De première van de grootste reizende musical van het theaterseizoen staat gepland op zondag 2 december 2018 in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. De musical is tot en met 31 maart 2019 te zien in slechts negen theaters.

Regisseur Paul Eenens heeft veel zin in om aan de repetities te beginnen. “Na al die maanden van voorbereidingen, samen met het team, duik ik nu vijf intensieve weken lang de kerkers en catacomben, oftewel de repetitiestudio, in met de acteurs. Toen ik onze prachtige cast zo voor het eerst bij elkaar zag kon ik, net als zij, niet wachten om te beginnen. Eindelijk mogen we The Addams Family, hun aanverwanten, overige wezens en objecten tot leven gaan brengen. Niet normaal zo leuk!”
Ook producent Marc Muller is enthousiast over de start van het repetitieproces. “We zijn al zo lang bezig met de voorbereidingen dat ik niet kan wachten om THE ADDAMS FAMILY nu eindelijk in het echt te leren kennen. Het creatieve team is al maanden bezig met de voorbereidingen en Jon van Eerd heeft een fantastische bewerking van het script gemaakt en nu gaan onze prachtige acteurs dat komische verhaal onder leiding van regisseur Paul Eenens en choreograaf Stanley Burleson eigen maken. Ik verheug me op een geweldige en spannende repetitieperiode.”

De cast van THE ADDAMS Family bestaat uit Pia Douwes, Johnny Kraaijkamp, Tony Neef, Irene Kuiper, Marjolein Teepen, Martijn Vogel, Raymond Paardekooper, Mylène d’Anjou, Dick Cohen en Terence van der Loo, aangevuld met een ensemble en orkest. Het creatieve team wordt aangevoerd door regisseur Paul Eenens en bestaat verder uit Jon van Eerd (vertaling en bewerking), Stanley Burleson (choreografie), David Keech (muzikale leiding), Carla Janssen Höfelt (decorontwerp), Uri Rapaport (lichtontwerp), Jeroen Bas (geluidsontwerp), Eve Velthuijzen (kostuumontwerp) en Bobby Renooij (haar en make-up). De muzikale komedie THE ADDAMS FAMILY is gebaseerd op de personages gecreëerd door Charles Addams. Muziek en songteksten zijn geschreven door Andrew Lippa en het script werd geschreven door Marshall Brickman en Rick Elice.


Verhaal
De excentrieke Addams Family is springlevend! De gepassioneerde Gomez en zijn geliefde Morticia, hun kinderen Wednesday en Pugsley, Oom Fester, Oma Eudora en uiteraard butler Lurch treden uit de duisternis en verruilen hun bijzondere villa voor een zwarte komedie in het theater. Dochter Wednesday is volwassen geworden en draagt een groot geheim met zich mee: ze is verliefd op Lucas, een gewone jonge man die, tot overmaat van ramp, afkomstig is uit een doodnormaal Hollands gezin! Ze deelt haar geheim alleen met haar vader Gomez, die echter nog nooit iets voor zijn geliefde Morticia verborgen heeft gehouden. Als Lucas en zijn ouders Ellis en Henk Beineke worden uitgenodigd voor een kennismakingsdiner, komt de waarheid op tafel te liggen. De volle maan schijnt, de geesten worden wakker en de liefde wordt op alle fronten op de proef gesteld.

THE ADDAMS FAMILY is vanaf 21 november 2018 te zien in Schouwburg Hengelo. De première staat gepland op zondag 2 december 2018 in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam en is daarna te zien in Theater Orpheus Apeldoorn, World Forum Theater Den Haag, MartiniPlaza Groningen, Chassé Theater Breda, Parkstad Limburg Theater Heerlen, Schouwburg Amphion Doetinchem en DeLaMar Amsterdam.  Kaarten voor de voorstellingen van THE ADDAMS FAMILY zijn te koop via http://www.theaddamsfamily.nl

  [ # 109 ] 01 November 2018 08:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Vond het optreden van Marjolein Teepen een stuk beter 😊 (bij tijd voor Max)

[ Gewijzigd: 01 November 2018 09:24 PM by Alfredje ]
  [ # 110 ] 23 November 2018 01:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Iemand al geweest? Ben erg benieuwd. Wil graag tijds de kerst gaan als ik in NL ben en heb nog gewacht met boeken.

  [ # 111 ] 23 November 2018 02:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  210
Geregistreerd  2008-12-24

Twananas - 23 November 2018 01:29 PM

Iemand al geweest? Ben erg benieuwd. Wil graag tijds de kerst gaan als ik in NL ben en heb nog gewacht met boeken.

Ik ga vanavond zal dan wel even hier iets neer zetten er over 😊

  [ # 112 ] 24 November 2018 12:35 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  210
Geregistreerd  2008-12-24

Pas op kan spoilers bevatten!

Vanavond na The Addams Family musical geweest. 1e akte duurde ongeveer anderhalf uur en 2e akte uur en 10 min.
Het is een voorstelling waar je flink kan lachen. De vertaling van Jon van Eerd is fantastisch.  Hij heeft zelf een knipoog in verwerkt naar een alter ego van hem(benieuwd of andere hem ook horen). Daarnaast stoor ik mij nog wel eens na de vertaling van de nummers maar dit is ook super goed gedaan. Ik zie hiervoor wel een award aankomen!
Het decor is ook super met alle special effects. Het ziet er heel simpel uit maar wel heel vindingrijk. Met 2 draaischijven en een geheime trap achter het orgel is het ook zeer wisselend met wat ze gebruiken en doen.

De cast is super gecast. Ze zijn allemaal goed gecast. Het ensemble wie alle voorvaderen spelen zijn super. Ze dragen ook echt bij in zowel spel, dans en vocaal. Zowiezo was van iedereen vocaal super goed.

Het commentaar wat sommige hier hadden op Marjolijn als Wednesday kunnen ze na het zien van de voorstelling beter terugnemen. Ze zet naar mijn mening echt een geloofwaardig jongvolwassenen/begin twintiger neer. Pia laat in deze voorstelling ook maar weer eens zien waarom ze met recht een van Nederlands grootste musicalster genoemd mag worden. Haar humor als Morticia is echt fantastisch. Ook de boog wie ze in het verhaal heeft wordt goed gespeeld. Daarnaast de nummers wie ze zingt komt gewoon als goed er uit(bij iedereen wel). Tony Neef als Oom Fester heeft niet grote rol maar wel paar hele mooie nummers om te zingen en heeft ook een soort van vertelrol in sommige momenten. Als laatste wil ik wat kwijt over Raymond Paardekooper als Lurch. Met weinig tekst(of beter gezegd gebrom) en lopen op hele dikke plateauzolen en zo’n sterke mimiek zet hij ook een goede butler neer.

Nog leuke momenten in de voorstelling:
In het nummer voor de pauze (full disclosure/met de billen bloot) zit er een leuke knipoog naar defying grafity van Wicked.
Verwijzingen/grappen naar o.a. Marijke Helwegen en Albert Heijn(en zijn bekende hamsters)

Conclusie: heb een super avond gehad. Het is echt een komedie musical. De vertaling is subliem en de zang is top. De sterrencast zoals sommige wel eens zeggen doet zijn naam zeker aan. Ik raad zeker aan om deze musical niet te missen!

Als mensen meer info willen over de voorstelling vraag maar raak 😉

  [ # 113 ] 27 November 2018 05:37 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  210
Geregistreerd  2008-12-24

sorry voor 3e post achter elkaar. Maar nieuwsgierig of al meer mensen waren geweest en wat ze er van vonden?
Daarnaast zijn Pia en Johnny vanavond te gast bij RTL Late Night en gaan ze het ook over de voorstelling hebben! Misschien treden ze ook nog op?

  [ # 114 ] 28 November 2018 05:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

THE ADDAMS FAMILY MAAKT LANGSTE STER COMMERCIAL
Zondag 2 december om 19.50 uur op NPO1

Ter gelegenheid van de landelijke première van THE ADDAMS FAMILY wordt door de STER in het reclameblok voor het NOS Journaal van 20.00 uur op zondagavond 2 december 2018, de langste STER commercial van het jaar uitgezonden.

THE ADDAMS FAMILY commercial wordt in opdracht van producent TEC Entertainment gemaakt door Chapel Media. In de commercial geeft presentatrice Lucille Werner een bijzondere blik achter de schermen tijdens de totstandkoming van de grootste reizende musical van dit seizoen. Vanaf de eerste repetities tot en met de landelijke première op zondagmiddag 2 december worden cast en crew op de voet gevolgd. Lucille Werner spreekt ook uitvoerig met hoofdrolspelers Pia Douwes, Johnny Kraaijkamp en Tony Neef. De zeven minuten durende commercial, die het hele STER blok voor het Journaal van 20.00 uur in beslag neemt, wordt op de dag zelf gemonteerd en voor uitzending gereed gemaakt.

Voor Lucille Werner is de commercial een grote uitdaging. ‘Natuurlijk willen we de commercial zo actueel mogelijk maken. Zondag 2 december zullen we in het theater de laatste opnames maken en die vervolgens monteren. Het wordt een race tegen de klok om zo vlak voor het Journaal het allemaal voor elkaar te krijgen en ik ben heel benieuwd naar de reacties op hetgeen we aan het maken zijn.” Marc Muller, producent van THE ADDAMS FAMILY en opdrachtgever voor de commercial: ”Vanaf de eerste aankondiging dat TEC Entertainment een geheel eigen, Nederlandse bewerking van de Broadway hit musical THE ADDAMS FAMILY zou gaan maken, hebben we ons op alle mogelijke manieren geprobeerd te onderscheiden van andere producties. Deze commercial, die we maandenlang hebben voorbereid, is daar slechts een voorbeeld van. Na zondag zal bijna heel Nederland op de hoogte zijn van het bestaan van THE ADDAMS FAMILY.”

In aanwezigheid van vele bekende Nederlanders gaat THE ADDAMS FAMILY op zondagmiddag 2 december in première in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. De musical kent een absolute sterrencast. Hoofdrollen worden gespeeld door Pia Douwes, Johnny Kraaijkamp, Tony Neef en Marjolein Teepen. Samen met een live orkest, special effects en een opzienbarend decor maakt THE ADDAMS FAMILY de meest spraakmakende show van dit theaterseizoen. Naast de eerder genoemde hoofdrolspelers schitteren verder o.a. Martijn Vogel, Irene Kuiper, Raymond Paardekooper, Mylene d’Anjou, Dick Cohen en Terence van der Loo in deze humoristische productie.

Verhaal
De gepassioneerde Gomez en zijn geliefde Morticia wonen met hun kinderen Wednesday en Pugsley in een bijzondere villa, samen met Oom Fester, Oma Eudora en butler Lurch. Dochter Wednesday draag een groot geheim mee: ze is verliefd op Lucas, een doodnormale jongen uit de Achterhoek. Alleen Gomez kent haar geheim en hij heeft nog nooit iets voor zijn geliefde Morticia verborgen gehouden. Maar nu komt Lucas, samen met zijn ouders Ellis en Henk Beineke,  voor het eerst op bezoek. En terwijl de volle maan schijnt en de geesten wakker worden, zal de liefde op alle fronten op de proef worden gesteld.

De Broadway hit-musical THE ADDAMS FAMILY is gebaseerd op de personages gecreëerd door Charles Addams. Muziek en songteksten zijn geschreven door Andrew Lippa. Marshall Brickman en Rick Elice schreven samen het script voor de bekroonde Broadway musical Jersey Boys. THE ADDAMS FAMILY is een productie van TEC Entertainment en de Nederlandse bewerking is gemaakt door Jon van Eerd. Voor de regie tekent de gerenommeerde theatermaker Paul Eenens (o.a. Was Getekend Annie M.G. Schmidt en Ciske de Rat), terwijl de choreografie in handen is van Stanley Burleson. De muziek wordt live uitgevoerd en samen met het decor ontworpen door Carla Janssen Höfelt zijn alle ingrediënten aanwezig om THE ADDAMS FAMILY dé theater hit van het seizoen te maken.

THE ADDAMS FAMILY is nog tot en met 31 maart 2019 nog te zien in Nieuwe Luxor Theater Rotterdam, Theater Orpheus Apeldoorn, World Forum Theater Den Haag, MartiniPlaza Groningen, Chassé Theater Breda, Parkstad Limburg Theater Heerlen, Schouwburg Amphion Doetinchem en DeLaMar Theater Amsterdam. 

Kaarten voor alle voorstellingen van THE ADDAMS FAMILY zijn te koop via http://www.theaddamsfamily.nl

  [ # 115 ] 28 November 2018 10:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Kan iemand mij vertellen wie die vampierachtige danser met het blonde lange haar en het rode jasje was die (vanavond 28/11 Rotterdam) met Pia ‘Morticia’ Douwes de tango danste?
Heb erg van hem (hen) genoten!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 116 ] 28 November 2018 10:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

daffy88 - 27 November 2018 05:37 PM

sorry voor 3e post achter elkaar. Maar nieuwsgierig of al meer mensen waren geweest en wat ze er van vonden?
Daarnaast zijn Pia en Johnny vanavond te gast bij RTL Late Night en gaan ze het ook over de voorstelling hebben! Misschien treden ze ook nog op?

Cast en decor fantastisch!
Belichting en choreo ook fenomenaal.
Erg genoten van de special effects (met name de wind voor de pauze)
Eén minder puntje vond ik eigenlijk, als zijnde iemand die de films kent, dat het verhaal voor mij niet klopte met de Addams; het thema verliefdheid en de uitwerking ervan was veel te zonnig.
Ook hoeven die grapjes met verwijzingen naar hedendaagse politiek en televisiewereld van mij niet zo. Dat vind ik niet bij het stuk passen en haalt mij uit de beleving van het verhaal.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 117 ] 29 November 2018 08:18 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  210
Geregistreerd  2008-12-24

Luna24 - 28 November 2018 10:53 PM

Kan iemand mij vertellen wie die vampierachtige danser met het blonde lange haar en het rode jasje was die (vanavond 28/11 Rotterdam) met Pia ‘Morticia’ Douwes de tango danste?
Heb erg van hem (hen) genoten!

Als ik het goed heb is dat Javan Hoen.

Daarnaast vindt die verwijzingen juist niet erg naar nu. Want in Amerika is het ook zo vol met grappen naar politieke en bekende mensen.
En het windje is idd prettig eind 1e akte helemaal als je vooraan zit XD

  [ # 118 ] 29 November 2018 09:06 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

daffy88 - 29 November 2018 08:18 AM

Als ik het goed heb is dat Javan Hoen.

(...)

En het windje is idd prettig eind 1e akte helemaal als je vooraan zit XD

Dank je :-)
Wij zaten midden op rij 2 ;-)

PS: ik denk dat ik die verwijzingen ook in Amerika niet leuk had gevonden; ik hou daar überhaupt niet zo van.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 119 ] 29 November 2018 04:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Is het al bekend wie de alternate/understudy van Pia gaat worden, aangezien ze niet op zondag gaat spelen? Wordt het gewoon Marjolein?

  [ # 120 ] 29 November 2018 04:51 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben sowieso wel benieuwd naar de coverposities…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
8 of 13