11 of 13 | ‹ First  < 9 10 11 12 13 > 
The Addams Family
  [ # 151 ] 08 December 2018 10:44 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Op de website staat dat de voorstelling 2,5 uur incl pauze is, maar hier lees ik regelmatig dat het 3 uur duurt.
Even ivm OV-aansluitingen: staat het fout op de website, of is die 3 uur heel ruim genomen? 😊

  [ # 152 ] 08 December 2018 11:01 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Vanmiddag begon het half 3 en was het 10 voor half 6 afgelopen 😉

  [ # 153 ] 08 December 2018 11:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Bij de Nieuwe Luxor begon het om acht en stonden we om kwart over elf buiten.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 154 ] 09 December 2018 06:45 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  112
Geregistreerd  2011-04-29

Gistermiddag zag ik deze voorstelling. Heb een leuke middag gehad, genoten van de uitstekende cast, prachtig decor, kleding en make-up.
Wel een beetje moeite met het verhaal, waarom speelt het ensemble geen enkele rol van betekenis meer na de openingsscène? Zo jammer dat ze alleen maar podiumvulling zijn, fantastisch zingen en dansen, maar niet actief aan het verhaal deelnemen. Ik snap daar niets van.
In het programmaboek hebben alle voorvaderen een naam en karaktertrekken, daar zie je echter niets van terug. Als er één of twee niet zouden spelen, zou het niemand opvallen.
Voor wat betreft de eerdere vraag over de voorvaderen, Suzanne de Heij en Dieter Spileers zijn volgens het programmaboek ook swing. Hun personages vervallen als zij op een andere plek spelen. Zo speelde Dieter gisteren Disruptus op de plek van Thomas en was er dus geen Ambigues in de voorstelling.
Verder vind ik de flauwe grappen over bekende Nederlanders echt niet meer van deze tijd. Zo flauw allemaal.
Ik snap ook niet dat de familie Beineke uit de Achterhoek komt, maar vervolgens ABN spreekt. Waarom geen enkel accent?
Met name Tony Neef als Fester, Irene Kuiper als Oma Eudora en Thomas Kuiper als Lurch waren voor mij de echte uitschieters, hun rol had van mij groter mogen zijn. Cast is sowieso van hoog niveau.
Inderdaad ook jammer dat de zaal niet voller zit, 85 euro voor een eersterangskaartje voor een nog onbekende voorstelling is voor veel mensen toch wel een drempel om niet te gaan.
Hopelijk wordt hier nog op ingespeeld, want juist in die grote zalen, die maar voor de helft gevuld zijn, slaan al die grappen dood en zal het voor de cast ook niet zo fijn zijn om te spelen.
Al met al toch echt wel een voorstelling die je dit seizoen moet gaan zien!

  [ # 155 ] 09 December 2018 07:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Dank voor de reacties! Ze zijn volgens mij nog aardig gaan schrappen in de scenes, dus ik denk dat de 2:50 van vandaag een beter beeld geeft dan de 3:15 van voor de première. Dan red ik de trein in ieder geval nog haha. Ben heel benieuwd!

  [ # 156 ] 10 December 2018 10:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Kan iemand een foto plaatsen van het programmaboek?
Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet en of ik het nog kan bestellen 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 157 ] 15 December 2018 02:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Is er inmiddels bekend welke dag(en) Pia niet speelt? En is Marjolein al een keer op geweest als Morticia?

  [ # 158 ] 16 December 2018 03:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Volgens mij is Marjolein nog niet opgeweest voor Pia, ik weet wel dat gisteren Julia Berendse Wednesday speelde. Iemand die haar toevallig heeft gezien? Het is hierboven ook al genoemd, maar ik heb ook een sterk gevoel dat aanstaande donderdag Frank van Hengel voor het eerst opgaat als Gomez Addams, aangezien het zeer waarschijnlijk is dat Johnny in het Ziggo Dome is bij de finale van Expeditie Robinson.

  [ # 159 ] 16 December 2018 05:01 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2016-12-08

Marjolein is vanmiddag opgegaan als Morticia

  [ # 160 ] 16 December 2018 06:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2004-10-29

Wij gaan woensdag!
Benieuwd wie er spelen.

Hoewel ik heel graag Irene Kuiper als Oma Eudora zie; wie is haar understudy?

   Handtekening   

Zelfs in een orkaan blijft je suikerspin staan!

  [ # 161 ] 22 December 2018 03:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  311
Geregistreerd  2006-08-07

lmluiten - 15 December 2018 02:55 PM

Is er inmiddels bekend welke dag(en) Pia niet speelt? En is Marjolein al een keer op geweest als Morticia?

Pia heeft toen de kaart erkoop startte aangegeven alles te spelen behalve de zondag. (En afgelopen zondag ging dus Marjolein op, dus dit lijkt te kloppen)

   Handtekening   

Mijn leven is van mij

  [ # 162 ] 25 December 2018 11:02 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Pia speelde afgelopen zondag de middag voorstelling. De zaal waar goed vol (balkon was dicht).

Ik heb zelf de voorstelling gespeeld in 2014 (amateur) en de UK tour gezien in 2018.
Ik moet zeggen dan ze er een heel geslaagde show van hebben gemaakt. Het decor is echt fantastisch! Er zitten veel effecten in en kleine vondsten zoals de nagelknipper en extra martelwerktuigen zijn een welkome toevoeging aan de anders vrij lege kerkers in vorige versies.

De cast is erg sterk, geen zwakke schakel te vinden.
Pia ziet er fantastisch uit met een gedurfde decolleté (geweldige vertaling daar in de show). Het enige wat ik echt jammer vind, is de split in de jurk. Ik snap dat het makkelijker is, maar onnodig. Dit haalt een typisch karakterienmerk weg en de grap later in de show slaat nergens meer op.

Verder de grotere rol van Thing en een grotere feature van Cousin Itt waren ook heel fijn. Waar zij in andere shows slechts enkele seconden tijd krijgen of zelfs zijn weggelaten, heeft TEC hen extra stukjes gegeven.

Het viel me wel op dat er best vaak stukjes uit de muziek zijn gehaald zoals de dansroutine in het openingsnummer en stuk tijdens “Om het hoekje” (dat is de titiel geloof ik).
Aan de andere kant heeft Morticia meer zang gekregen van Gomez, wat goed werkte. Het duet stukje tijdens “Happy/Sad” was prachtig.

Al met al genoten van een heerlijke voorstelling!

  [ # 163 ] 26 December 2018 09:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De split in de jurk is er mijns inziens om het dansen mogelijk te maken.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 164 ] 27 December 2018 09:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Luna24 - 26 December 2018 09:24 PM

De split in de jurk is er mijns inziens om het dansen mogelijk te maken.

Bebe deed t zonder. Je kan stretch stof of meer volume in de achterkant gebruiken etc om dat te doen. Dus dat had niet gehoeven.

  [ # 165 ] 27 December 2018 04:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik kan me er nog geen voorstelling bij maken, gezien de passen in de tango.
Maar goed, mij heeft het dan ook niet gestoord.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 9 10 11 12 13 > 
11 of 13