1 of 2 |  1 2 > 
“A Night Between the Stars” - met René van Kooten, Tony Neef, Vajèn van den Bosch e.a.
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Via Musicaljournaal

Kijkje achter de schermen van de Musical Awards

Op maandag 5 maart organiseert het AD een eenmalige show, dat een kijkje geeft achter de schermen bij de Musical Awards. Gepresenteerd door Frits Sissing vertellen Tony Neef, Vajèn van den Bosch, Tommie Christiaan, René van Kooten, Lone van Roosendaal en Stanley Burleson over hun drijfveren en wat een Musical Award voor hen betekent. Daarnaast verzorgen ze de muzikale previews en optredens. Het evenement vindt plaats in het Beatrix Theater en begint om 20.00 uur. De show duurt 2 uur, inclusief pauze.

Kaarten zijn vanaf €29 te koop via Eventim.

Tony, Vajèn en Tommie hebben toch nog nooit een award gewonnen?

  [ # 1 ] 08 February 2018 09:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik snap het gegeven sowieso niet…
Een kijkje achter de schermen bij de Musical Awards.. Die zijn al geweest… In een ander theater dus niet hetzelfde decor..
Mensen die niet gewonnen hebben dit jaar.. Previews van wat?

Huh?
Of ben ik nou een sukkel…

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 2 ] 08 February 2018 10:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ben blij dat ik niet de enige ben die het onderwerp van deze avond niet begrijpt!

  [ # 3 ] 08 February 2018 10:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hahaha ja, het is echt een heel merkwaardig concept. AD is één van de sponsoren van het MAG, maar het lijkt me niet dat ze wat dat betreft hun lezers een avondje uit verschuldigd zijn ofzo. Zeker niet omdat er gewoon betaald moet worden.

  [ # 4 ] 09 February 2018 04:16 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Het is ook zo vreemd qua datum om dit nog aan de awards te linken. Die zijn al weken geleden als deze avond plaatsvindt. Overigens heeft nu al niemand het meer over de awards. En wat die previews betreft kan ik me niet voorstellen dat we iets nieuws gaan zien. Echt heel vreemd dit haha

  [ # 5 ] 13 February 2018 08:35 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Heel aprt dit… Forum leden die geboekt hebben?

  [ # 6 ] 05 March 2018 05:10 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2006-05-29

Gestrand met de trein… wie kan ik een plezier doen met mijn kaartje? Rij 5 in het midden!
E-mail:saxofoontje333@gmail.com

  [ # 7 ] 06 March 2018 06:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Iemand hier geweest? Ik hoor er zo weinig over en van tevoren is er ook weinig aandacht aan gegeven, dus ben benieuwd wat voor avond het nou is geworden

  [ # 8 ] 06 March 2018 10:47 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Dit was ondanks het wat vage concept een verrassend leuke avond!
Het kwam er op neer dat de 7 artiesten 2 nummers naar eigen keuze zongen, aangevuld met enkele duetten, wat anekdotes en een (wat flauwe) vraag en antwoord sessie.

Band onder leiding van Bernd van de Bos was fantastisch, bijzondere setlist met onder andere:

Rene van Kooten:
1. Het glipt me door mijn vingers / Mamma Mia (prachtig)
2. Nummer uit Bridges of Madison County, weet niet meer welke

Lone van Roosendaal
1. Zeur niet - Annie MG Schmidt
2. Breng hem thuis - Les Miserables

Vayen van den Bosch
1. coming out of the dark - On your feet: klonk niet al te best / paste niet zo goed met de band?
2. Still Hurting - Last 5 Years : prachtig gezongen

Renee van Wegberg
1. ? ik dacht “heb me lief”
2. No day but Today - Rent (mooi)

Tony Neef:
1. Medley Hazes nummers - oa zij gelooft in mij, beetje verliefd
2. Margotje - Wim Sonneveld

Tommie Christiaan
1. Haar stem - the litlle mermaid (dank voor de aanvulling @poohfan)
2. She used to be Mine - Waitress:  wat was dit fantatisch!  gezongen na een best heel persoonlijk verhaal verteld te hebben zong hij dit hoogtepunt van de avond. Behoorlijk wat natte ogen op podium en in het publiek

Stanley Burleson:
1. Oogley Woogely Piggy (oid) - From Sammy With Love

Duetten:

Rene / Lone : SOS - Mamma Mia
Stanley/Tony: Sorry dat ik besta - Willem Nijholt

Allen: Let me entertain you Robbie Williams.

Overige zaken die me opvielen:

- Het was niet vol. Denk 3/4 van de benedenzaal gevuld. Frits Sissing had het over 800 kaarten.
- Lone van Roosendaal en Rene van Kooten zijn niet gevraagd voor Mamma Mia
- Hopelijk organiseren ze dit nog een keer, met een wat betere marketing.

Oh ja: er zaten fotografen met telelenzen op rij 5/6 die het nodig vonden om tijdens de stiile gedeeltes van de prachtige liedjes enorm veel foto’s te maken waardoor het geklik van de cameras de muziek af en toe overstemde…

[ Gewijzigd: 06 March 2018 10:59 AM by jeroen100 ]
  [ # 9 ] 06 March 2018 10:55 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Het eerste nummer van Tommie was “Haar stem” uit “The little Mermaid”. Zijn eigen “Prins Erik”nummer dus. Leuk om weer eens te horen.

  [ # 10 ] 06 March 2018 11:11 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Bijzondere setlist inderdaad! Gingen de anekdotes ook daadwerkelijk over de Musical Awards?

  [ # 11 ] 06 March 2018 11:27 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@Laush: Nee, het enige wat over de Awards is gezegd is, dat Renée en Stanley hem dit jaar hebben gewonnen. Verder niet veel. Dat sloeg dus helemaal nergens op eigenlijk.

  [ # 12 ] 06 March 2018 11:38 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hahaha, oké. Leuk “kijkje achter de schermen” dan. 😉

  [ # 13 ] 07 March 2018 12:43 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

jeroen100 - 06 March 2018 10:47 AM

Rene van Kooten:
1. Het glipt me door mijn vingers / Mamma Mia (prachtig)
2. Nummer uit Bridges of Madison County, weet niet meer welke

It All Fades Away. Maar ik weet niet zeker wat de Nederlandse titel is (volgens mij Alles Vervaagt).

jeroen100 - 06 March 2018 10:47 AM

... en een (wat flauwe) vraag en antwoord sessie.

Maar het was vooral flauw door een paar stompzinnige (en soms ook platte) vragen van het publiek. Ik heb ook bij een aantal koffieconcerten meegemaakt dat er vragen konden worden gesteld, en bijvoorbeeld ook bij het concert van Willemijn Verkaik in het DeLaMar. En dat werkte best leuk. Maar als mensen hun vragen op een papiertje moeten invullen durven ze ineens vragen te stellen die ze in eigen persoon waarschijnlijk niet zouden vragen. En dat maakte het vragendeel vrij irritant.

jeroen100 - 06 March 2018 10:47 AM

Oh ja: er zaten fotografen met telelenzen op rij 5/6 die het nodig vonden om tijdens de stiile gedeeltes van de prachtige liedjes enorm veel foto’s te maken waardoor het geklik van de cameras de muziek af en toe overstemde…

Ik zag dat inderdaad. Ik heb ook weleens in de buurt van een fotograaf gezeten en dat kan inderdaad heel storend zijn. Af en toe een foto is wel mee te leven. Maar als ze een complete reportage willen maken zouden ze dat eigenlijk vanaf een andere plek moeten doen, bijvoorbeeld aan de zijkant van de zaal.

[ Gewijzigd: 07 March 2018 02:56 AM by Magic ]
  [ # 14 ] 23 December 2018 07:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Het fameuze concept van het AD krijgt op maandag 18 februari 2019 een vervolg, met een iets andere cast:

A Night Between the Stars

Speciaal voor jou als lezer organiseren wij een spectaculaire show als ‘aftershow’ van de Musical Awards. A Night Between the Stars biedt je een unieke, intieme voorstelling met de bekendste namen uit de Musical wereld!

Zet zeven grote musicalsterren bij elkaar, laat ze zelf hun nummers kiezen en die met elkaar zingen, en je krijgt een bijzondere musicalavond. Een avond als een ware revue waarin de sterren ook een heel andere kant van zichzelf laten zien.

Wat drijft onze musicalsterren en wat betekent een award voor hen? Onder leiding van Frits Sissing vertellen sterren als Freek Bartels, Stanley Burleson, René van Kooten, Brigitte Heitzer, Renee van Wegberg en Nurlaila Karim alles wat je altijd al wilde weten. Tevens trakteren deze sterren je op muzikale previews en optredens. Het belooft een avond vol muziek en vermaak te worden!

Aangezien er over zeven musicalsterren gesproken wordt en er maar zes namen worden genoemd zal er nog wel iemand bijkomen. Of ze moeten Frits Sissing meerekenen 😉 Tickets zijn te verkrijgen via Eventim.

  [ # 15 ] 23 December 2018 07:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ehm… klein detail: ’ Sorry dat ik besta’, dit nummer is niet van Willem Nijholt. Het komt uit de musical Foxtrot en Willem Nijholt was de eerste vertolker van het nummer.

 1 2 > 
1 of 2