Pia Douwes - Seasons
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

In februari en maart is Pia Douwes in verschillende theaters te zien met de voorstelling Seasons.

Deze voorstelling wordt als volgt aangekondigd: In Seasons neemt Pia Douwes het publiek mee op een spannende muzikale reis door de seizoenen heen. Een waterval van verschillende stijlen muziek. Alles is aanwezig van pop tot musical en meer “music for the millions”. Een avond waar voor elke bezoeker een bekend nummer voorbij ziet komen. Van tranentrekker tot vreugdelied. Ondersteund door Addo Kruizinga, orkest en plaatselijk koor wordt het een groots spektakel waar de bezoekers moeite zullen hebben om te blijven zitten.

Als musicalliefhebber mocht ik deze voorstelling natuurlijk niet missen. Dus ging ik op woensdag 21 februari met hoge verwachtingen naar theater Orpheus in Apeldoorn. Hoewel Pia Douwes enkele musical nummers geweldig zong, was de voorstelling erg teleurstellend. De reden is simpel, Pia zong slechts de helft van de tijd. De rest werd opgevuld door de Apeldoornse musicalgroep Colours (tevens achtergrondkoor) die 4 ‘eigen nummers’ zong en het orkest Maxemillecorde dat 4 gedeelten uit de 4 jaargetijden van Vivaldi speelde (overigens prachtig). Daarnaast heeft Pia Douwes op deze tour Addo Kruizinga meegenomen. Ik zag Addo vorig jaar naast Pia bij Paleis Het Loo tijdens de Elisabeth concerten en was toen erg onder de indruk van zijn zang . Helaas was zijn zang op deze avond erg teleurstellend en geregeld vals. Hij nam daarbij ook een aanzienlijk aantal solo nummers voor zijn rekening. Tot slot was geluid veelvuldig niet goed en stonden de mensen op het podium geregeld op te treden in de schaduw omdat het licht niet goed afgesteld was. Dit alles werd helaas niet goed gemaakt door de prachtige solonummers van Pia Douwes uit onder andere de musicals Cats, Elisabeth en Frozen, die zij afwisselde met niet overtuigend gezongen nummers van onder andere Adele.

Het ‘grote spektakel waarbij de bezoekers moeilijk stil kunnen blijven zitten’ bleek een slecht geregiseerde/geproduceerde voorstelling te zijn, waarbij Pia Douwes af en toe ook een nummer kwam zingen en waarbij het koor, orkest en Addo Kruizinga de boventoon voerden. Een gemiste kans voor Pia Douwes om een goede solo voorstelling te brengen die zelfs resulteerde in het vetrek van meerdere bezoekers in de pauze.

[ Gewijzigd: 23 February 2018 10:02 AM by tberends ]
   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 1 ] 23 February 2018 10:52 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Klinkt als een vervolg op het vorig seizoen gespeelde ‘A mid winters tale’.
Precies dezelfde formule, maar dan met Dimitri Verhoef al gast zanger.
Was ook net niks.. Zonde.

  [ # 2 ] 23 February 2018 12:43 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

dokter_P - 23 February 2018 10:52 AM

Klinkt als een vervolg op het vorig seizoen gespeelde ‘A mid winters tale’.
Precies dezelfde formule, maar dan met Dimitri Verhoef al gast zanger.
Was ook net niks.. Zonde.

Sterker nog, ze gebruikt ook exact hetzelfde decor en dezelfde podiumindeling als vorig seizoen, zo ook voor haar concert(en) in De La Mar. Geef het beestje een ander naampje en wat andere liedjes en je kunt het gewoon herhalen.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 3 ] 23 February 2018 04:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Het lijkt wel alsof ze graag concerten wil geven maar zelf zo min mogelijk tijd wil investeren.
Het concert voor Welhalo in leiden vond ik echt tenenkrommend slecht. En ik voelde me echt belazerd dat ik naar een concert van Pia ging met mmv anderen en mevrouw nog geen 5 nummers heeft gezongen.
Sinds dien ben ik klaar met de Pia concerten. Die ene keer ‘Dromen"in de La mar was geweldig. 1,5 uur Pia. Daar kom ik voor.

  [ # 4 ] 23 February 2018 06:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Ik ben 9 februari geweest en vond het ook niet voor herhaling vatbaar. Vooral dat koor vond ik echt niks. Leek wel Best of Musical van Musicalcamp, maar dan met een plaatselijk koor. Het geluid was ook heel slecht. Ik hoorde ze meer naast de microfoon dan in de microfoon. Ik zat vooraan en had het idee dat we een van de weinigen waren die uberhaupt hadden betaald voor een kaartje. Ik ga woensdag nog naar Pia’s concert in Delamar en hoop dat het wat beter is dan dit…

Wel leuk dat ze Elisabeth, Mamma Mia en Frozen zong.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 5 ] 26 February 2018 10:16 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Dit weekend kreeg ik ineens een reactie van Pia op twiiter:

Mijn oorspronkelijke bericht

@berendst

Teleurstellend dat @PDouwesOfficial zich er in haar voorstelling Seasons zo makkelijk van af maakt. 50% van het concert op laten vullen door een orkest, musicalgroep en collega zanger is niet waar ik voor kwam. De mooie nummers van Pia maakte dat helaas niet goed.

De reactie van Pia

@PDouwesOfficial

Tom, Het is niet mijn eigen solo programma maar het concept van Max Smeets, de producent.Ik ben deel van dit programma waar ook het orkest, de koren en addo ruimte krijgen te performen. Als je mij solo wilt zien kom naar @delamartheater op 28.2.18

Mijn reactie daarna

@berendst

Het programma heet toch echt ‘Pia Douwes - Seasons’. In de theaterbrochure staat niets over Max met zijn orkest, Addo en een koor. Daar sta jij alleen benoemd. Zodoende breng je niet wat men verwacht of mag verwachten en dat is zonde. De La Mar is mij trouwens te ver weg helaas.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 6 ] 27 February 2018 06:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Tja, ergens heeft ze natuurlijk wel gelijk: het is niet aan haar om over die show te communiceren maar aan de producent. Ze zou hooguit aan de producent kunnen aangeven dat ze zich er niet goed bij voelt dat het als haar soloshow gepresenteerd wordt in plaats van wat het daadwerkelijk is. Niet gek dat bezoekers dan teleurgesteld zijn.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 7 ] 27 February 2018 10:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

tberends - 26 February 2018 10:16 PM

@berendst

Het programma heet toch echt ‘Pia Douwes - Seasons’. In de theaterbrochure staat niets over Max met zijn orkest, Addo en een koor. Daar sta jij alleen benoemd. Zodoende breng je niet wat men verwacht of mag verwachten en dat is zonde. De La Mar is mij trouwens te ver weg helaas.

Zo wordt het inderdaad wel gecommuniceerd… Maar goed ben erg benieuwd naar morgen.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new