1 of 10 |  1 2 3 >  Last ›
Volgende Productie Circustheater
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2012-11-04

In The Lion King - topic wordt er al een hoop gespeculeerd en heel veel mensen vragen het zich af.

De meest voorkomende geruchten zijn:

- Tarzan (met het “nieuwe” Oberhausen decor)
- Aladdin (Alhoewel deze nog met veel succes in Hamburg staat en er ook gespeculeerd wordt dat deze decorset via Stuttgart naar de UK Tour gaat)
- The Phantom of the Opera (Versie die ook in Oberhausen stond)

Wie weet er meer?

  [ # 1 ] 05 March 2018 11:48 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

De beste zet zou Frozen zijn, maar dat is net te snel denk ik. Aladdin zou het ook goed doen. Tarzan twijfel ik over, en POTO zou (ik zeg dit met pijn in het hart) een flop zijn. Te weinig publiek dat geïnteresseerd is, en te laag productieniveau bij Stage.

   Handtekening   

~

  [ # 2 ] 05 March 2018 02:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Een revival van Tarzan klinkt als een slechte grap, maar ik zie het nog gebeuren ook.  Zou John Vooijs dan weer alternate worden? 😉

Aladdin lijkt me wel een leuke productie voor Nederland. Ok, ik lees in reviews dat ‘ie wat panto-achtig is, maar het zou in ieder geval iets nieuws zijn. Al loop je dan wel kans dat we straks Carlo Boszhard en Buddy Vedder als Genie & Aladdin hebben. Die twee hebben de wens voor die rollen in ieder geval openlijk uitgesproken, en ze zijn voor SE vast bankable genoeg…

Phantom of the Opera terug lijkt me ook geen goede zet inderdaad. Te ouderwets voor wat (naar mijn idee) “het grote publiek” in Nederland tegenwoordig van een grote musical wil/verwacht. Persoonlijk vind ik het verhaal van Phantom ook niet bepaald intrigerend, maar dat valt nog best te compenseren met genoeg aandacht voor casting/aankleding/orkest. Maar ja, dan moet je wel een producent hebben die daarin wil/kan investeren.

Zijn eigenlijk alle Disney-musicals al eens geproduceerd in Nederland (Aladdin buiten beschouwing gelaten)?

  [ # 3 ] 05 March 2018 02:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Newsies 😜

  [ # 4 ] 05 March 2018 02:15 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

the Hunchback of Notre-Dame ook niet. Maar dat is een intieme voorstelling geschikt voor een kleinere zaal.
Newsies past ook beter in het Beatrix Theater.

Mijn gok blijft Tarzan eerst een jaartje en daarna Aladdin als ze er in Duitsland klaar mee zijn.

  [ # 5 ] 05 March 2018 02:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Newsies was maar een grap hoor, ik denk echt niet dat dat iets is waar Nederland voor naar het theater gaat. Vanwege het Amerikaanse karakter van het verhaal.

  [ # 6 ] 05 March 2018 02:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik kan me ook voorstellen dat het interessant is voor Stage om Harry Potter naar Nederland te halen, ondanks dat het geen musical is. Het Circustheater zou ik dan wel de meest voor de hand liggende locatie vinden.

  [ # 7 ] 05 March 2018 03:34 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Als fan van de muziek in de Kunze en Levay musicals zou ik Rebecca wel graag in het Circustheater willen zien.  Of Mozart zou ik ook leuk vinden, deze is laatst nog in België geweest. maar een revival van Elisabeth zou ik ook wel heen gaan.  Destijds in de tijd van Miss Saigon had Joop ook een optie op Sunset Boulevard in het Circustheater, maar deze gaat denk ik niet zo snel in revival

  [ # 8 ] 05 March 2018 04:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Jimmm - 05 March 2018 11:10 AM

In The Lion King - topic wordt er al een hoop gespeculeerd en heel veel mensen vragen het zich af.

De meest voorkomende geruchten zijn:

- Tarzan (met het “nieuwe” Oberhausen decor)
- Aladdin (Alhoewel deze nog met veel succes in Hamburg staat en er ook gespeculeerd wordt dat deze decorset via Stuttgart naar de UK Tour gaat)
- The Phantom of the Opera (Versie die ook in Oberhausen stond)

Wie weet er meer?

Ik hoop op The Phantom 😊

  [ # 9 ] 05 March 2018 07:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zowel The Phantom als Elisabeth zijn al genoemd. Ik had het er gisteren met mijn moeder over dat een revival van één van deze producties een mooie kans zou zijn voor Celinde Schoenmaker om echt naam te maken in Nederland (zodat men haar gaat noemen in hetzelfde rijtje als Pia Douwes, Simone Kleinsma en Stanley Burleson, to name a few). Maar ik vrees ook dat The Phantom niet meer gaat werken, of in ieder geval niet in het huidige musicalklimaat. En Stage heeft er met de concertantes nog wat extra voor gezorgd dat de naam Pia Douwes kleeft aan de musical Elisabeth. De komende jaren gaat niemand het pikken als bij een rivival de titelrol wordt gespeeld door iemand anders dan Pia, en haar in een bijrol schuiven zal ongetwijfeld scheve reacties geven vanuit het publiek bij de curtain call.

Van Newsies heb ik de live-registratie in de bioscoop gezien. Die kwaliteit van dansen én zingen, ik heb in Nederlandse musicals nog niet iets van die kwaliteit gezien. Desalnietemin zou ik ‘m graag in Nederland zien; met een internationale tour ben ik ook blij.

Ik kan me niet voorstellen dat Stage na The Lion King iets anders gaat programmeren dan Tarzan, maar het hoeft van mij ook niet persé als ze er een soort budgetrevival van maken zoals tegenwoordig de standaard is.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 10 ] 05 March 2018 08:23 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik denk dat, juist vanwege de concertante, Elisabeth niet gaat komen. Als Stage had gedacht dat een echte revival rendabel zou zijn, hadden ze dat wel gedaan. In plaats daarvan hebben ze gekozen voor de concertante, in mijn ogen als soort van tussenoplossing om toch tegemoet te komen aan de vele vele mensen die de show bijna 20 jaar geleden zagen, maar omdat ze denken dat een echt nieuwe opvoering ervan niet gaat werken. En dus bewust met de oude cast zodat al die mensen de herinneringen van 20 jaar geleden weer kunnen ophalen.
Zelfde met Rebecca. Jaren geleden heeft Erwin van Lambaart in een vragenuurtje met fans op de Uitmarkt eens gezegd, dat hij persoonlijk Rebecca prachtig vindt, maar dat dat in Nederland gewoon niet gaat werken (hij zei het niet letterlijk zo, maar daar kwam het wel op neer). Verkoopt niet genoeg kaarten. Van Lambaart is al lang weg, maar ik denk dat dit beleid nog steeds geldt. Hoe jammer ik dat ook vind, want ook ik zou liever Elisabeth of Rebecca zien in het Circustheater in plaats van de volgende Disney musical.

The Phantom vind ik nog wel een kanshebber. Dat is toch écht een internationaal bekende show, trekt meer publiek dan Elisabeth denk ik. En daarvan is nog geen concert uitvoering geweest…

  [ # 11 ] 05 March 2018 08:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Als het aan mij zou liggen even geen Disney musicals, geef mij maar juist Rebecca 😊
mijn top 3 op dit moment
1:Rebecca
2:Der Besuch der alten Dame
3:Mozart

maar deze mogen van mij wel een revival krijgen in het Circustheater
Sunset Boulevard
La Cage Aux Folles
The Phantom
Joe
Les Miserables

[ Gewijzigd: 05 March 2018 08:26 PM by Reindert ]
  [ # 12 ] 05 March 2018 08:28 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

June - 05 March 2018 07:14 PM

Ik had het er gisteren met mijn moeder over dat een revival van één van deze producties een mooie kans zou zijn voor Celinde Schoenmaker om echt naam te maken in Nederland (zodat men haar gaat noemen in hetzelfde rijtje als Pia Douwes, Simone Kleinsma en Stanley Burleson, to name a few).

Ik vraag me af of Celinde hier in de nabije toekomst überhaupt nog een (lang spelende) productie gaat doen, aangezien ze nogal gesetteld in Engeland lijkt. Maar goed, ik weet ook niet hoe het qua aanbod van rollen in Londen e.o. zit, dus wie weet.

Had Albert Verlinde het een tijdje terug niet over een mogelijke terugkeer van Aïda? Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

  [ # 13 ] 05 March 2018 10:23 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Tarzan zou een afknapper zijn als die terugkomst !
Buddy als Tarzan, Vajen als Jane ?
René van Kooten Kerchak en Nurlaila Karim Nala ?
Carlo Boszhard als Clayton en Edwin Rutten Porter
Blijft Ferry Doedens over voor Tark

  [ # 14 ] 05 March 2018 10:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

sky14 - 05 March 2018 10:23 PM

Tarzan zou een afknapper zijn als die terugkomst !
Buddy als Tarzan, Vajen als Jane ?
René van Kooten Kerchak en Nurlaila Karim Nala ?
Carlo Boszhard als Clayton en Edwin Rutten Porter
Blijft Ferry Doedens over voor Tark

Het Stage beleid een beetje kennende zal Ferry eerder gecast worden voor Tarzan, ze vinden hem daar natuurlijk geknipt voor 😜
Een serieuze Tarzan zou ik Tommie Christiaan vinden, hij heeft zich echt ontwikkeld en lijkt ook een vaste keuze in het Stage kringetje. Vajen zal dan inderdaad wel Jane worden…

  [ # 15 ] 06 March 2018 06:54 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik vond Tarzan destijds fantastisch (ik was dan ook een stuk jonger toen) maar sta absoluut niet te springen nu als deze voorstelling terugkomt! Als het per se een Disney productie moet zijn dan hoop ik op Alladin, maar heb liever Aida (zonder Romy Monteiro graag) of Elisabeth, Phantom of Les Mis. Al denk ik, zoals door meerdere mensen ook al is gezegd, dat Phantom helaas niet in het huidige Nederlandse musicalklimaat past. Merendeel van de Nederlanders lijken toch meer van de wat “simpelere” shows te houden, dan muzikaal goede stukken als Phantom of producties van Sondheim. Jammer! Overigens hoop ik stiekem ook wel op Anastasia, al weet ik niet of die geschikt is voor het Circustheater…

 1 2 3 >  Last ›
1 of 10