Waarom hou jij van musicals?
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Een nieuw topic waar ik erg nieuwsgierig ben naar de verhalen en herinneringen van jullie.

Wanneer ben je nu echt zo van musicals gaan houden?
Ben je erin gegroeid door iemand? of is het al vanaf het begin?

Ik zal beginnen :

Mijn eerste (grote mensen) musical was Saturday Night Fever toen nog in het Beatrix Theater in utrecht (met joost de jong kan ik mij herinneren).
We aten eerst in het Queens restaurant, ik kreeg een rondleiding door het restaurant en zaten eerste rang.
Mijn oma was waanzinnig musical fan (ik heb het denk ik van haar) en sleepte ons overal mee naartoe, Carre, Scheveningen en Utrecht maar soms was ik nog te klein voor een productie als bijvoorbeeld Elisabeth

Mijn ouders namen dan altijd een programmaboek mee die ik tot op de dag van vandaag nog steeds spaar.
Nu ongeveer een koffer vol die af en toe van stal gehaald wordt.

Mijn man daarentegen is er door mij ingegroeid.
Nu zie ik sommige stukken voor de tweede of (mamma mia) derde keer en kijk ik met hele andere ogen dan toen.

Wat is jullie verhaal? Altijd al fan geweest of geworden?

[ Gewijzigd: 07 March 2018 12:38 PM by berber15 ]
  [ # 1 ] 07 March 2018 12:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Wat een leuk verhaal om te lezen. Mooie herinnering ook van je oma

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 2 ] 07 March 2018 01:40 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Dit wordt een heel persoonlijk verhaal. Dus gelieve niet te quoten, het kan zijn dat ik het later weer weg haal.

Mijn moeder had een vriend die in tijden van The Phantom in het Circustheater werkte. Ze nam mij toen wel eens mee naar andere voorstellingen (o.a. Paul de Leeuw stond er wel eens tussendoor) maar voor The Phantom vond ze mij nog te jong. Alhoewel ik na het zien van de kroonluchter en haar meermaals uitgehoord te hebben over dat ding juist heel graag ook de voorstelling wilde zien. Zelf was ze weg van de muziek en draaide deze altijd keihard als ze thuis aan het schoonmaken was.

Nog geen jaar later is ze plotseling overleden. Die muziek was voor mij (ik was toen 10) op dat moment zo met haar verbonden dat mijn oom en tante besloten mij tà³ch mee te nemen naar een voorstelling. We zaten op rij 3 en ik heb de nacht erna niet kunnen slapen van alle opwinding.

Ik ben overigens een categorie apart: ik hou hoofdzakelijk van changementen. Die liedjes die tussendoor gezongen worden, neem ik op de koop toe. Maar mijn hart gaat pas echt sneller kloppen van mooie plaatjes en bewegende delen die muzikaal mooi samen komen. En laat ik nou van die rare hobby uiteindelijk mijn beroep hebben gemaakt.

Detail: de eerste professionele productie die ik na mijn opleiding deed was: Phantom. Alsof het altijd al zo heeft moeten zijn.

[ Gewijzigd: 07 March 2018 01:51 PM by S7rin ]
  [ # 3 ] 07 March 2018 01:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Mooi om te lezen S7rin!

  [ # 4 ] 07 March 2018 02:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat een prachtige verhalen. Dank.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 5 ] 10 March 2018 04:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Vanaf kleins af aan had ik al erg veel studio 100 musicals op dvd, was er dol op! Mijn eerste echte musical was The Little Mermaid in 2012, ik was toen 11, het was de tweede try-out in Groningen. De avond/ochtend ervoor wou ik dat we de kaarten nooit hadden gekocht, ik was zo ontzettend zenuwachtig voor wat er zou komen. Mijn moeder en ik hadden plekken op rij 6, maar doordat rij 1 t/m 4 orkestbak was zaten we eigenlijk rij 2. Toen begon de show, het licht ging uit en het doek omhoog, dat moment vergeet ik nooit meer het was magisch! Sindsdien is mijn musical liefde gegroeid en vind ik de paar minuten voor de show nog steeds zenuwslopen hahah. Vooral als je de deuren ziet dicht gaan en je je voorbereidt op de “Dames en heren welkom bij…..”