8 of 12 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
Evita 2018/2019
  [ # 106 ] 16 October 2018 01:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Waarom hebben ze nou gekozen voor microfoons op de wang…

  [ # 107 ] 16 October 2018 08:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

berber15 - 16 October 2018 01:18 PM

Waarom hebben ze nou gekozen voor microfoons op de wang…

Omdat dat de goedkopere variant is, en het verplichte orkest waarschijnlijk al te duur was…;-)

  [ # 108 ] 16 October 2018 10:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Volgens een vriendin van mij die vanavond in de zaal zat speelde Esmee Dekker vandaag voor het eerst Evita

  [ # 109 ] 17 October 2018 07:27 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Quin - 16 October 2018 08:47 PM
berber15 - 16 October 2018 01:18 PM

Waarom hebben ze nou gekozen voor microfoons op de wang…

Omdat dat de goedkopere variant is, en het verplichte orkest waarschijnlijk al te duur was…;-)

Zou het?
Staat mij een klein beetje tegen…

  [ # 110 ] 17 October 2018 12:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Utrecht, 15 oktober 2018

In vijftien jaar tijd uitgegroeid tot één na grootste theaterproducent
De Graaf & Cornelissen: ‘Evita is onze veertigste productie’

Met de musicalvoorstelling Evita vieren De Graaf & Cornelissen Entertainment hun veertigste gezamenlijke productie. In vijftien jaar tijd brachten Hans Cornelissen en Ruud de Graaf musicals als Heerlijk duurt het langst, De Jantjes, Cabaret, A Chorus Line, Liesbeth-de musical en My Fair Lady, toneelstukken als Fatal Attraction, Indecent Proposal en Happy Hour, de theaterconcerten Vive la France en Belle Italia, de theatersolo Courbois-parels van poëzie. De musical Evita is nu hun veertigste productie en daarmee zijn ze de één na grootste theaterproducent van Nederland.

‘Vijftien jaar geleden ontmoetten we elkaar. We kenden elkaar uit de wandelgangen,’ laat Hans Cornelissen weten. ‘Ruud was impresario en ik verdiende mijn geld als acteur. Ruud vroeg of ik een toneelstuk wilde spelen. Op mijn voorstel bekeken we op Broadway The Dinner Party van Neil Simon en verworven hiervan de rechten.’ Hans speelde één van de hoofdrollen en voerde de artistieke leiding en Ruud had de zakelijke leiding. Het toneelstuk trok volle zalen, kreeg lovende recensies en werd genomineerd voor de NRC Handelsblad Toneelpubliekprijs. Het werd het begin van een succesvolle samenwerking.

Als Rotterdammer wilde Ruud de Graaf de musical Pietje Bell produceren en Hans, een rasechte Amsterdammer, kwam met Wat zien ik?!, gebaseerd op het boek van Albert Mol.  Beide musicalsproducties werden succesvol. Hans Cornelissen initieerde een toneelversie van de tv-comedy Zeg ‘ns AAA met de originele cast. Het werd een ongekende hit met meer dan 220 uitverkochte voorstellingen en wederom een nominatie.

In vijftien jaar tijd wonnen ze vele prijzen met hun producties. Dit jaar wonnen de producenten met de in eigen huis ontwikkelde musical Adele Conny Jasperina — de Grote Drie de Musical Award voor de beste kleine musical 2018. En in 2008 wonnen ze de ANWB-publieksprijs beste musical voor De Fabeltjeskrant.
In dit jubileumjaar brengt De Graaf & Cornelissen Entertainment met hun ‘eigen’ versie van Evita de veertigste productie op de planken. Later in het seizoen volgen een musicalversie van Herman Heijermans Op Hoop van Zegen en het theaterconcert List Shaffy & Piaf.

Ook voor komende jaren staan kleine en grote producties op stapel.  Voor het theaterseizoen 2019/2020 is inmiddels de ‘Cyndi Lauper-musical’ Kinky Boots aangekondigd. Deze feelgood-musical is zeer succesvol op Broadway en West End en werd daar veelvuldig onderscheiden.

Al 50.000 tickets voor musical EVITA verkocht

De première van de musical EVITA moet nog plaatsvinden, maar nu al kan producent De Graaf & Cornelissen Entertainment bekendmaken dat er al vijftigduizend kaarten voor deze voorstelling zijn verkocht en er diverse extra voorstellingen zijn geboekt in onder anderen Maastricht, Gouda, Heerlen, Nijmegen en Rijswijk.
Elf jaar na de première in 2007 blijkt dat de musical, met Brigitte Heitzer opnieuw als Evita, nog altijd populair is. ‘Het overtreft onze verwachtingen,’ laten producenten Ruud de Graaf en Hans Cornelissen weten. ‘Voor De Graaf & Cornelissen Entertainment is Evita de veertigste theaterproductie en dat hoop je toch te memoreren met goede kaartverkoop. Maar dat er al voor de première vijftigduizend kaarten zijn verkocht, hadden we niet durven denken.’

Aanstaande maandag gaat de musical Evita in Koninklijk Theater Carré in Amsterdam in première. Met opnieuw Brigitte Heitzer in de hoofdrol van Evita. Elf jaar geleden won zij het televisieprogramma Op zoek naar Evita. Twee seizoenen lang speelde ze Evita. Dit keer hoefde ze geen auditie te doen en zei ze direct ja toen Hans Cornelissen haar voor deze rol vroeg. De rol van Ché wordt gespeeld door René van Kooten en Juan Péron wordt vertolkt door Paul Donkers.
Het verhaal
De tomeloze ambitie van de jonge Eva Duarte brengt haar van tweederangs actrice tot first lady en machtigste vrouw van Argentinië. Geliefd bij haar volk, gehaat door de elite en omstreden tot op de dag van vandaag. Een vrouw die tot het uiterste ging en door het noodlot jong stierf. Een heilige en een hoer. Maar nog altijd een mythe…
Informatie en kaartverkoop
http://www.eventim.nl en www.degraafencornelissen.nl

  [ # 111 ] 17 October 2018 12:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

MarronSisters - 16 October 2018 10:19 PM

Volgens een vriendin van mij die vanavond in de zaal zat speelde Esmee Dekker vandaag voor het eerst Evita

Ik hoop zondagavond (generale repetitie zeg maar) toch Brigitte te hebben..

  [ # 112 ] 23 October 2018 09:25 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Ik was zondagavond en WAUW: wat een show, wat een cast en wat was dit fantastisch! Heel kort: Brigitte, TOP! Niks op aan te merken… Rene maakt de rol heel erg eigen en het lijkt wel alsof het hem allemaal heel simpel afgaat. Ook van Yoran’s stemgeluid heb ik erg genoten. Esmee heeft niet echt een rol (behalve de kleine rol van Maitresse). Ze zibgt weliswaar formidabel, maar is toch meer onderdeel ensemble. Ik zou haar graag als evita willen zien… In het kort; GA HIER HEEN!

  [ # 113 ] 23 October 2018 02:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Ik ben zondagavond geweest (voor de eerste keer Evita) en ik was helemaal van de kaart..
Deze heeft nog lang in mijn hoofd gespookt…

Ik heb alleen een hele (misschien stomme) vraag.. waarom Che Guevara, is er een connectie tusen hun of gaat het meer om hem als geweten/verteller

  [ # 114 ] 23 October 2018 03:54 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Het is niet Che Guevara. Gewoon Che/verteller.

  [ # 115 ] 23 October 2018 04:36 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Hmm ik las ergens dat hij Argentijns marxistisch revolutionair was vandaar dat ik dacht misschien is er een connectie met Evita en het feit dat hij in een argentijns verhaal zit.
Ze zingt ook over tot je naam bekend is en je op alle platen staat en je roek en beroemd zijn ervaart

  [ # 116 ] 23 October 2018 04:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De eerste recensies zijn er: superlatieven van de NRC, maar Theaterkrant is een stuk gematigder.

  [ # 117 ] 23 October 2018 05:00 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

berber15 - 23 October 2018 04:36 PM

Hmm ik las ergens dat hij Argentijns marxistisch revolutionair was vandaar dat ik dacht misschien is er een connectie met Evita en het feit dat hij in een argentijns verhaal zit.
Ze zingt ook over tot je naam bekend is en je op alle platen staat en je roek en beroemd zijn ervaart

Er zijn volgens mij wel versies van Evita waarin Che als Che Guevara wordt neergezet. En dan ook weer versies waarin hij gewoon een man is. Door de jaren heen is dat nog wel eens veranderd.

  [ # 118 ] 23 October 2018 09:58 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Er was toch gisteren première, was daar gene pers bij. Je ziet helemaal geen leuke première foto s

  [ # 119 ] 24 October 2018 07:25 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Amanda big - 23 October 2018 09:58 PM

Er was toch gisteren première, was daar gene pers bij. Je ziet helemaal geen leuke première foto s

Dit zijn foto’s van de première.

[ Gewijzigd: 24 October 2018 07:27 AM by Harry ]
  [ # 120 ] 24 October 2018 07:34 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Dank je Harry. Toch vind ik het vreemd dat de landelijke pers hier niet geel aandacht voor heeft gegeven. Heel bijzonder.

‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
8 of 12