5 of 10 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Kinky Boots Nederland
  [ # 61 ] 17 August 2018 02:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Nou.. Ik ken die hele originele versie niet.. En ik denk Truus uit Delft ook niet.. En ach, als ze geen Swarovski steentjes gebruiken kan ik daar ook echt niet wakker van liggen.. Als we dan maar een live orkest/ band krijgen..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 62 ] 17 August 2018 02:44 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

berber15 - 17 August 2018 02:27 PM

dus dan brengen ze eens wat nieuws en dan is er zelfs al gezeur voordat de show uberhaupt staat?
Dan is het niet zo gek dat producenten op een gegeven moment denken ik trek dit maar weer uit de kast als en het oude en het nieuwe niet gewaardeerd is..

Precies.. Het is nooit goed en er moet áltijd gezeken worden.. Ik ga er zeker heen!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 63 ] 17 August 2018 02:49 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Elphie1984 - 17 August 2018 02:43 PM

Nou.. Ik ken die hele originele versie niet.. En ik denk Truus uit Delft ook niet.. En ach, als ze geen Swarovski steentjes gebruiken kan ik daar ook echt niet wakker van liggen.. Als we dan maar een live orkest/ band krijgen..

Oh dus alleen omdat ik pleit voor de enige goede versies van een bestaande musical, in plaats van een goedkope matige variant ben ik een zeikerd? Nou lekker sympathiek van je.

Nou dat die kristallen geen swarvoski zijn interesseert me geen donder. Er zijn vast andere goedkopere kristallen die net zo goed werken op dezelfde kostuums in plaats van de swarovski kristallen. Maar waarom moet dan perse daardoor het gehele uiterlijk worden aangepast? Daar erger ik me aan. We hebben het hierover een musical die 6 tony awards heeft gewonnen voor onder andere de kostuums.

[ Gewijzigd: 17 August 2018 02:58 PM by Alexander. ]
  [ # 64 ] 17 August 2018 10:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ken de originele versie niet, dus of dit een slap aftreksel wordt zoals waar voor wordt gevreesd weet ik niet en zal ik ook dus niet kunnen beoordelen. Het lijkt me een leuke productie dus ik ga sowieso kijken. Persoonlijk hoop ik wel op een live orkest (dat zou ik zo graag gewoon bij elke show zien overigens). Jonathan vind ik altijd een zeer fijne zanger/acteur dus dat hij is de cast zit vind ik erg fijn! Met Naidjim heb ik persoonlijk wat minder. Vind zijn acteerwerk in TLK niet bepaald overtuigend. Eerder een beetje alsof hij z’n tekst opleest, maar wie weet laat hij hier een andere kant van zichzelf zien. Vajen…tja ze is wel goed, maar ben eerlijk gezegd lichtelijk “Vajen-moe”. Iets te vaak voorbij zien komen de afgelopen jaren…

  [ # 65 ] 18 August 2018 12:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Het is heel simpel: aan alles wat anderen hebben gemaakt en bedacht hangt een prijskaartje. Regie, decor, kostuums en choreografie zijn dingen waar allemaal los rechten over betaald moeten worden. En aangezien iedereen hier op dit forum keer op keer vindt dat alles te duur wordt en liever naar Londen of Duitsland gaat (£80,- plus hotel, plus vlucht dus volgens mij altijd duurder) is het mede jullie eigen schuld dat er overal goedkopere versies van moeten komen. Als iedereen nou eens gewoon betaalde wat ze in het buitenland vragen voor tickets, dan komen er vanzelf versies die zo rijkelijk versierd zijn. Maar bijna iedereen wil in Nederland voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Het zijn juist die ‘fans’ die in combinatie met al die stunts van Stage met kaartprijzen en acties die de markt hebben verpest.
Want het kan nog wel in Nederland. Ga maar eens kijken naar filmpjes van de Nationale Opera. Daar staan enorme decors, rijke kostuums en deels omdat daar nog wel €125,- voor een kaartje betaald wordt.

[ Gewijzigd: 18 August 2018 12:21 PM by MeMartijn ]
  [ # 66 ] 18 August 2018 01:16 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Martin Michel heeft voor V&V Entertainment eigen versies van Hairspray en Legally Blonde gemaakt.
Leuke voorstellingen, maak haalde het absoluut niet bij de originele Broadway versies.

Ik verwacht dan ook dat Kinky Boots net zo gaat zijn. Een prima Nederlandse eigen versie. Die vermakelijk is voor iedereen.
Maar niet vergelijkbaar met het origineel. Maar dat kan ook niet als je weet wat voor geld ze daar in decors en kostuums stoppen.

Bovendien daar touren ze er ook mee, maar met een gigantische crew. Dat is hier überhaupt onbetaalbaar tegenwoordig.
Dus het decor moet reisbaarder en de kostuums makkelijker.

Ben in ieder geval blij met Jonathan. Toch iemand die constant kwaliteit toont en ondanks dat hij niet bekend is bij het grote publiek, wel veel hoofdrollen heeft gespeeld en kan blijven spelen.

  [ # 67 ] 18 August 2018 01:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

MeMartijn - 18 August 2018 12:13 PM

Want het kan nog wel in Nederland. Ga maar eens kijken naar filmpjes van de Nationale Opera. Daar staan enorme decors, rijke kostuums en deels omdat daar nog wel €125,- voor een kaartje betaald wordt.

...en deels omdat er enorme subsidies gaan naar de opera.

  [ # 68 ] 18 August 2018 02:21 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

MeMartijn - 18 August 2018 12:13 PM

Het is heel simpel: aan alles wat anderen hebben gemaakt en bedacht hangt een prijskaartje. Regie, decor, kostuums en choreografie zijn dingen waar allemaal los rechten over betaald moeten worden. En aangezien iedereen hier op dit forum keer op keer vindt dat alles te duur wordt en liever naar Londen of Duitsland gaat (£80,- plus hotel, plus vlucht dus volgens mij altijd duurder) is het mede jullie eigen schuld dat er overal goedkopere versies van moeten komen. Als iedereen nou eens gewoon betaalde wat ze in het buitenland vragen voor tickets, dan komen er vanzelf versies die zo rijkelijk versierd zijn. Maar bijna iedereen wil in Nederland voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Het zijn juist die ‘fans’ die in combinatie met al die stunts van Stage met kaartprijzen en acties die de markt hebben verpest.
Want het kan nog wel in Nederland. Ga maar eens kijken naar filmpjes van de Nationale Opera. Daar staan enorme decors, rijke kostuums en deels omdat daar nog wel €125,- voor een kaartje betaald wordt.

Sorry hoor maar iedereen op dit forum? Mij heb je absoluut NERGENS horen klagen sinds de paar dagen dat ik hier lid ben, over kaartprijzen. Tuurlijk als ik iets het niet waard vind doe ik dat ook niet. Maar het gaat mij puur om het feit dat hier wederom een slap aftreksel van de broadway versie komt. Maar als het de originele broadway versie is dan had ik er met liefde 90 of 100 euro voor over gehad. Het probleem ligt denk ik eerder bij het grote publiek, die vinden dat dat soort prijzen voor een avond musical belachelijk vinden. Maar probeer mij niks te vertellen over de kosten van een musical. Ik heb dit jaar nog 200 pond voor een kaartje van Hamilton neergelegd hoor! Sorry dat ik wat bozig hier reageer, maar als je zegt iedereen, bedoel je dus mij en jezelf. Jeetje zeg, dat hier soms -terecht over bepaalde dingen- geklaagd word ja. En dat sommige mensen 90 euro niet waard voor een afgerafelde Mamma mia, kan ik in komen. Nogmaals: ik heb nergens gezeurd over de prijzen. Ik besef me donders goed wat t in houd zo’n productie. En als de nederlandse producenten met echte grote producties kwam vergelijkbaar met broadway had ik echt niet gezeurd over een hoge prijs. Maar ik wil gewoon waar mijn geld. En het is ook niet zo dat de producenten daar helemaal niks aan kunnen doen. Tevens vind ik het ook volsagen onzin om te stellen dat een paar duizenden forum members het verschil kunnen maken door massaal naar de theaters te gaan. Het komt niet door ons, het komt door het grote en dezer dagen steeds negatievere en vooral bevooroordeelde publiek dat nog nooit een musical heeft gezien al meteen zegt dat hij er een hekel aan heeft als iemand erover begint.

[ Gewijzigd: 18 August 2018 02:25 PM by Alexander. ]
  [ # 69 ] 18 August 2018 04:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Volgens mij begint het allemaal met kwaliteit op het podium.  Als een voorstelling de moeite van het bekijken meer dan waard is met een kwalitatief goede cast, dan is een deel van het publiek - de echte theaterdieren -  zeker bereid daar de juiste prijs voor te betalen. De rest volgt dan meestal vanzelf vanwege de goede recensies en de mond tot mondreclame. Helaas hebben we wel het probleem dat toeristen de theaters doorgaans links laten liggen door het taalissue, anders dan in Londen of New York. Dus het bereik in Nederland zal altijd minder zijn dan in Engeland of de USA. Een producent zal hier dus nog harder moeten werken om zijn publiek te bereiken en een productie succesvol te krijgen.

Het feit dat veel musicalliefhebbers kritisch zijn op producties in Nederland en de hoge kosten graag voor lief nemen om voorstellingen op West End en Broadway te bezoeken, zou de producenten tot nadenken moeten stemmen.

Wij hebben geen West End of Broadway, Het is niet anders. Wij hebben niet dezelfde lange theatertraditie, niet dezelfde middelen, niet dezelfde aantallen fantastische acteurs die allemaal vechten om een felbegeerde rol.  Niet dezelfde toeschouwersaantallen.
Dus wellicht is het aantal voorstellingen wel te groot voor de vraag. Maar hoe dan ook, het begint allemaal met kwaliteit op het podium. Een aansprekende voorstelling, een topcast - en niet alleen op de poster, maar ook op het podium - en een live orkest.  Het is nog niet zo heel lang geleden dat de ‘grote musicaldoorbraak’ in Nederland plaatsvond en kwalitatief zeer goede uitvoeringen opleverde. Ik denk aan bijvoorbeeld Les Miserables, Phantom, MIss Saigon, Chicago en Elisabeth. Het was een feest naar het Circustheater of Beatrix te gaan, Nederland was betoverd en de theaters werden moeiteloos gevuld.  Het is in mijn ogen helaas niet gelukt dat niveau heel lang vast te houden.  Teveel van hetzelfde middels telkens terugkerende voorstellingen,  teleurstellende casting, gebrek aan kwaliteit, het langzamerhand verdwijnen van het live orkest. Maar ondertussen stegen de prijzen steeds verder en verder. Tot idiote hoogten. Daar is het misgegaan. Op een enkele uitzondering na.

Het publiek is niet gek. Het publiek wil kwaliteit, en wat dat betreft is theater echt niet anders dan voetbal of een popconcert.  Het lijkt me dan ook niet juist het publiek de schuld te geven van de ontstane situatie.

[ Gewijzigd: 18 August 2018 06:00 PM by MarkZ ]
  [ # 70 ] 19 August 2018 01:54 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Om even in te springen op kostuums:
Veel van de kleding was gewoon van Primark hoor, voornamelijk de ensemble kleding en alle Drag BH’s die versiert zijn met kristallen (ja Swarovski, maar er is goedkoper te krijgen dat prima werkt). Als je naar de Laurens kijkt, zie je dat ze bijna op elke productie foto een ander topje aan heeft in dezelfde scene.
Verder zijn Lola’s kostuums wel allemaal hetzelfde en speciaal gemaakt en ook een deel van de Angels kostuums.

Ze schrijven wel dat de musical allemaal awards heeft gewonnen, zoals best costume design, wat natuurlijk nergens op slaat als ze die niet gaan gebruiken…

  [ # 71 ] 24 October 2018 12:52 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Hoofdrollen zijn geheel bekend:

Lola: Naidjim Severina
Charlie: Jonathan Demoor
Lauren: Vajen vd Bosch
Nicola: Esmee Dekker
Don: Dennis Willekens
George: Ad Knippels

Leuke groep mensen zo bij elkaar… Ensemble is natuurlijk ook al grotendeels bekend 😉. Angels zijn nu audities voor geweest.

  [ # 72 ] 24 October 2018 02:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Geen verkeerd lijstje, maar ik begin me zo langzamerhand wel af te vragen of bepaalde acteurs nog wel auditie hoeven te doen om een rol te krijgen bij De Graaf & Cornelissen.

  [ # 73 ] 24 October 2018 02:27 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Laush - 24 October 2018 02:01 PM

Geen verkeerd lijstje, maar ik begin me zo langzamerhand wel af te vragen of bepaalde acteurs nog wel auditie hoeven te doen om een rol te krijgen bij De Graaf & Cornelissen.

Voor zover ik weet zijn Dennis, Vajen en Jonathan door de producent benaderd om de rollen te gaan spelen… De enige open audities waren die van de Angelas en Lola… Denk dat voor het ensemble gewoon de hele stal gevraagd is om auditie te komen doen en daarvan zullen we zo een 15 mensen gekozen zijn.

  [ # 74 ] 24 October 2018 02:33 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Eerlijk is eerlijk, Jonathan en Dennis zijn de gedroomde vertolkers van deze rollen.
Ik ben eerder een beetje Esmee moe aan het worden. Ook zo voorspelbaar dat ze deze (uiterst kleine rol) gaat spelen.

  [ # 75 ] 24 October 2018 02:59 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Esmee zal ook wel alterate van Vajen worden… En Willemijn Maandag zal dan wel US Lauren worden en US Nicola voor als Esmee Lauren speelt..

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 10