8 of 10 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
Best of Broadway
  [ # 106 ] 21 May 2019 08:22 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Theo - 21 May 2019 08:17 AM

The Light In The Piazza in de Royal Festival Hall in Londen.

Ah, die had ik niet gezien inderdaad, dank Theo. Leuke productie denk ik wel.

  [ # 107 ] 21 May 2019 09:47 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2005-05-08

Gisteren naar de voorstelling geweest. Ja, ook ik was teleurgesteld toen Pia niet mee zou doen. Maar ik heb een zeer leuke avond gehad!
Leuke interactie met publiek en achtergrondzangers, mooie liedjes. Met als hoogtepunt Gethsemane door Freek. Ik heb voor het eerst van mijn leven een staande ovatie gegeven gedurende een voorstelling. Het kwam uit zijn tenen!!
Heb je nog geen kaartjes? GAAAN!!! De beste concertversie die ik heb gezien in Nederland. Niet alleen met de bekende musicals en liedjes maar ook de In Nederland wat onbekendere.

  [ # 108 ] 21 May 2019 06:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

jasper050 - 20 May 2019 12:01 PM

Voor degenen die net als ik een programma of een songlist op een simpel A4tje misten hier onder een lijst met nummers:


Nights on Broadway — Bee Gees

Broadway Baby — Follies

Another one bites the dust — We Will Rock You
I’m nothing without you — City of Angels
There’s gotta be something — Sweet Charity
Part of your world — Little Mermaid
Mijn leven is van mij 1 — Elisabeth

Blok 1 : Dear Evan Hansen:
-Waving Through A Window,
-So Big / So Small,
-You Will Be Found
-?
I
f I can’t have you — Saturday Night Fever

I will never leave you — Side Show

Voor het eerst — Tarzan

Giants in the sky — Into the Woods

Let it go — Frozen

Blok 2 : Hamilton:
-Alexander Hamilton
-My Shots
-The Schuyler Sisters
-I Know Him
-?


PAUZE

Mijn leven is van mij 2 — Elisabeth

For once in a lifetime — Sammy Davis Jr.

No Good Deed / Defying Grafity — Wicked
Nowadays / Hot Honey Rag — Chicago
Journey to the Past — Anastasia

She used to be mine — Waitress

What a feeling — Flashdance

Blok 3 : Disney a capella medley

Like a lover — Sergio Mendes

Honeymoon days of fame — Paramour
Gethsemane — Jesus Christ Superstar

Mijn leven is van mij 3 — Elisabeth

He’s my boy — Everybody’s talking about Jamie
Nights on Broadway — Bee Gees

Blok 4 : Moulin Rouge

Blok 5 : Les Misérables
-I Dreamed A Dream
-Do You Hear The People Sing?
-One Day More
-On My Own
-Bring Him Home
-?

Ben inderdaad ook heel benieuwd naar een volledige lijst. Van Hamilton werd ook ‘Burn’ gezongen.

Ik ben gisteren geweest en heb echt genoten. Het begon al met het feit dat ze inderdaad door de zaal heen liepen en we op die manier een kort praatje/foto konden maken. Qua nummers vond ik het erg leuk dat ze juist eens andere nummers deden dan die ze normaal altijd doen. Had het persoonlijk wel leuk gevonden als er ook iets van ‘Come from away’ in had gezeten. Oh en ik had Willemijn graag de Broadwayversie van ‘Let it go’ horen zingen of ‘Monster’. Om het bij Frozen te houden, maar het net iets anders te maken. Voor mij waren Willemijn en Freek de sterren van de avond. Ik vond Freek altijd wel goed, maar ‘Gethsemane’ was echt meesterlijk goed. Terechte staande ovatie.

Ik miste Pia wel een beetje. Vooral met bepaalde grapjes, maar eigenlijk omdat ik benieuwd was geweest hoe zij erop had gereageerd. Ik betwijfel wel of ze nog mee gaat doen aan de tour. Ze heeft haar eigen concert in Duitsland nu ook geannuleerd. Ik vond dat Anouk het best goed deed. Snap dat het allemaal erg last minute is geweest. Ik heb echt een leuke avond gehad en zou er best nog eens naar toe willen. Ik zou het liefst meteen een ticket naar West End boeken om een paar shows te gaan bekijken.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 109 ] 23 May 2019 02:59 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb de voorstelling gisteren gezien en vond het ook erg leuk. Ik was nog nooit eerder naar een musical concert achtig iets geweest omdat me dat niet zo trekt. Maar na het lezen van de positieve reacties en vooral Freek die gethsemane zingt haha dacht ik Laat ik toch maar gaan. Oh en de 50% kortingsactie. 😊 Dus ik zou zeggen gaan!

  [ # 110 ] 23 May 2019 03:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Trouw en De Volkskrant geven allebei 4 sterren, met in de recensies hele lovende woorden voor met name Freek en Willemijn. Ben zelf ook niet zo van dit type concerten, maar de positieve reacties prikkelen wel. Uiteraard kan ik juist nu ze dichtbij staan niet, helaas.

  [ # 111 ] 25 May 2019 10:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteren en vandaag naar deze show geweest. Over het algemeen een show van bijna ongezien hoge kwaliteit, met vijf performers met gelijkwaardige inbreng aan het geheel (en een liveband en drie backing vocals).

Stanley laat zien dat hij meer een all-round showman is in plaats van een enorm begaafd zanger, maar ook hij kan in een paar nummers mooie dingen laten horen (gelukkig géén Bojangles!). Voor Tessa is nog plaats gevonden voor eigen inbreng, met een nummer uit Tarzan, The Little Mermaid en Anastasia, waar Anouk er duidelijker pas laat is ingeschoven en het naar mijn indruk moest doen met twee relatief eenvoudige, weinig spannende solonummers. In de nummers met anderen brengt ze het er redelijk vanaf, maar het kost haar zichtbaar enorme moeite. Met Tessa had ik vooral moeite als ze iets moest vertellen, te gespeeld, te gemaakt, en dat maakt me onrustig ten aanzien van Anastasia.

Freek en Willemijn komen wat mij betreft het beste uit de verf. Deze twee zouden toch net zo goed “household names” moeten zijn als een Pia of Simone en gewoon alle hoofdrollen krijgen? Willemijn kan wat mij betreft zà³ door naar Waitress, Dear Evan Hansen en Everybody’s Talking About Jamie (waar dan ook). Tja, en Pia en Celinde… Bij het nummer uit Frozen schoot er door mijn hoofd hoe indrukwekkend dit geweest moest zijn met hen erbij. En dat is jammer, want met Tessa en Anouk klonk het ook fantastisch. Verder ben ik, gezien de zaalbezetting van deze editie, waarschijnlijk te optimistisch dat er nog een deel 2 komt waar Celinde en Pia wél bij kunnen zijn.

Voor wie nog twijfelt om te gaan: ga gewoon, het is het geld dubbel en dwars waard. :lol:

[ Gewijzigd: 25 May 2019 11:00 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 112 ] 25 May 2019 11:29 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2018-06-21

jasper050 - 20 May 2019 12:01 PM

Stanley heeft niet echt een solo maar een paar duetten met Freek en in het ensemble.

Like a lover was een solo van Stanley.

  [ # 113 ] 27 May 2019 09:50 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

June - 25 May 2019 10:57 PM

Gisteren en vandaag naar deze show geweest. Over het algemeen een show van bijna ongezien hoge kwaliteit, met vijf performers met gelijkwaardige inbreng aan het geheel (en een liveband en drie backing vocals).

Stanley laat zien dat hij meer een all-round showman is in plaats van een enorm begaafd zanger, maar ook hij kan in een paar nummers mooie dingen laten horen (gelukkig géén Bojangles!). Voor Tessa is nog plaats gevonden voor eigen inbreng, met een nummer uit Tarzan, The Little Mermaid en Anastasia, waar Anouk er duidelijker pas laat is ingeschoven en het naar mijn indruk moest doen met twee relatief eenvoudige, weinig spannende solonummers. In de nummers met anderen brengt ze het er redelijk vanaf, maar het kost haar zichtbaar enorme moeite. Met Tessa had ik vooral moeite als ze iets moest vertellen, te gespeeld, te gemaakt, en dat maakt me onrustig ten aanzien van Anastasia.

Freek en Willemijn komen wat mij betreft het beste uit de verf. Deze twee zouden toch net zo goed “household names” moeten zijn als een Pia of Simone en gewoon alle hoofdrollen krijgen? Willemijn kan wat mij betreft zà³ door naar Waitress, Dear Evan Hansen en Everybody’s Talking About Jamie (waar dan ook). Tja, en Pia en Celinde… Bij het nummer uit Frozen schoot er door mijn hoofd hoe indrukwekkend dit geweest moest zijn met hen erbij. En dat is jammer, want met Tessa en Anouk klonk het ook fantastisch. Verder ben ik, gezien de zaalbezetting van deze editie, waarschijnlijk te optimistisch dat er nog een deel 2 komt waar Celinde en Pia wél bij kunnen zijn.

Voor wie nog twijfelt om te gaan: ga gewoon, het is het geld dubbel en dwars waard. :lol:

Echt alles wat June zegt!

Ik vond Freek al geweldig, maar na afgelopen weekend ben ik echt fan. Waanzinnige Ghetsemane (eat your heart out Ted Neeley) en de gimmick met Elisabeth was briljant.
In het kader van gimmicks mag Stanley als Tessa’s Tarzan trouwens ook niet onvermeld blijven; het bleef ook de tweede avond hilarisch.
En ja, Willemijn. Wat kun je daar nog over zeggen? Ik las in een andere recensie dat “die vrouw altijd aan staat”. Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. Niet alleen en uiteraard bij de killerknallers (hoe kun je na 7 jaar Defying Gravity nog steeds nieuwe riffjes verzinnen?) maar ook kippenvel tot op mijn tenen bij de gevoelige, ingetogen nummers.

Mocht je nog willen en kunnen gaan, doe dit zoveel mogelijk 😊 !

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 114 ] 31 May 2019 09:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Vanavond genoten van een prachtige Willemijn Verkaik (ik vind haar zo leuk en goed; die vrouw kent en beheerst vele stijlen en is van internationale klasse), een fantastische Freek Bartels met Gethsemane (Holy F*cking Shit!) en een heerlijke cast met ensemble waarbij ik met name Anouk Maas even wil noemen die zich goed profileerde naast Stanley Burleson in de choreografie van Fosse (Chicago).
Stanley heeft nog echt een goed lijf voor zijn leeftijd, maar mijn kippenvel bij Jane was wel weg zodra Tarzan binnen kwam ;-)
Na vanavond zie ik extra uit naar Anastasia met de prachtige stem van Tessa.
Waar ik ook erg naar uit kijk is ‘Dear Evan Hansen’ ; wat een prachtige score!
Ook Willemijn’s uitvoering van ‘It’s my boy’ wist mij te raken met de emotionele opbouw. The billboards van Jamie heb ik diverse malen zien hangen toen ik in Londen was en die foto sprak me toen al aan.
Ik was gecharmeerd door de uitvoering op het einde van Les Mis.
Het was mooi, respectvol en verfrissend anders.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 115 ] 08 June 2019 08:39 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik ben gisteravond geweest in Apeldoorn en zoals de meeste hier heb ik ook genoten. Normaal ben ik niet zo van dit soort concerten, ik zie liever een echte musical met een verhaal, maar na de positieve reacties hier toch nog een kaartje geboekt. En er geen spijt van! Het was erg mooi gedaan en juist omdat het een concert was hoefden de acteurs geen rol te spelen en was het lekker informeel, met wat interactie met het publiek. Een aantal erg mooie liedjes die ik nog niet kende. Hoogtepunten waren voor mij ook Gethsemane (Freek kreeg na afloop spontaan een staande ovatie van een deel van de zaal) en He’s my boy. De Disney medley en Les Mis medley ook heel mooi gemaakt.

  [ # 116 ] 08 June 2019 09:48 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb de voorstelling gezien in Gouda, en de opmerking over eindelijk een volle zaal geeft zal vrees ik wel uit het hart zijn gegrepen.. Na wat positieve reacties ben ik ook gaan kijken, en helaas, ik deel die reactie niet.

In zekere zin is het tekenend dat het enige nummer dat me echt wat deed niet van Broadway komt. Bij Willemijn’‘s He’s ,my boy kwam er zowaar een traan. Natuurlijk: Getsemane werd door Freek prachtig gezongen. maar dat was ook mijn gedachte. Ik werd niet echt geraakt. En dat waren de twee echte hoogtepunten.

Natuurlijk begint het bij Best of Broadway als titel. Moet er dan zo veel worden gesmokkeld. Het derde nummer is van Queen (vanwege het Broadway-succes van WWRY?  Flashdance? Hoezo? 
De associatie die iedereen maakt bij Broadway is die van show, en show was er natuurlijk niet zo veel, met 5 vocalisten en 3 backingvocals. Interessant danswerk bleef tot maximaal 2 personen beperkt. Maar zelfs als je dat buiten beschouwing laat, en zelfs het gesmokkel met liedjes voor lief neemt, blijken wij ook vocaal het niveau van Broadway maar moeilijk te kunnen benaderen. Wat dat betreft was de kakofonie van het openingsnummer, waar geen eenheid in te ontdekken viel, wel een duidelijk signaal. Natuurlijk, Willemijn was als altijd goed, en Freek over het geheel genomen ook. Tessa doet als prinsesje leuk mee, maar moet duidelijk nog groeien,  Anouk valt op momenten positief op, maar over het geheel genomen is zij verre van all round, wat dit soort shows wel nodig heeft. En Stanley: nog mooi afgetraind op zijn leeftijd, en bewegen kan hij ook nog goed, maar vocaal maakt hij geen indruk.

Natuurlijk zijn er de blokken. Dear Evan Hansen en Hamilton als huidige Broadway-successen. De eerste was wel een aardige teaser, de tweede vond ik niet echt een duidelijk beeld geven. In mijn geval zou ik nog gedacht kunnen hebben dat Hamilton nog best aan te horen was, terwijl ik het ‘‘muzikaal een verschrikking vind. Het Disney-blok was best ok (al zaten ook daar nummers uit films tussen waarvan ik dacht, goh, die musical ken ik niet)., Gelukkig was er na de goedkope afsluiter van de voorstelling Moulin Rouge (moet zich nog gaan bewijzen op Broadway)  niet hetgeen ik als laatste herinnering meekreeg. Het blokje Les MIs (er zat wel een duidelijke hint in Freek’s jasje he) was heel wat aantrekkelijker Wel de reden om niet droog maar doorweekt thuis te komen, maar soi.

Het bleef wat mij betreft kwalitatief dus bij niet onaardig, en het was met name de zelfspot, de knipoog en het vleugje sarcasme dat de motor van deze voorstelling was. Maar ik kan me goed voorstellen dat er een veel betere voorstelling in de pen heeft gezeten met de oorspronkelijke cast.

  [ # 117 ] 10 June 2019 09:45 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Jeroen - 08 June 2019 09:48 AM

Na wat positieve reacties ben ik ook gaan kijken, en helaas, ik deel die reactie niet.

Ik quote slechts dit gedeelte van jouw reactie omdat ik de rest te zuur en onterecht vind om te herhalen.

Ik heb de show ook gezien maar dan in Apeldoorn. Was het als geheel de Best of Broadway, nee. Qua liedjes was het een leuke combinatie tussen oudere en nieuwere voorstellingen waarbij betere keuzes gemaakt hadden kunnen worden. Maar ik heb desondanks gekregen waar ik voor kwam.

Als ik aan Best of Broadway denk, dan denk ik aan show&entertaiment; en aan diversiteit. En laat dit nou precies zijn wat deze avond bracht. Een goede band, een functioneel decor waar niet op bespaard is, mooie kleding (en vele kledingwisselingen), een stel goede zangers en zangeressen uit verschillende generaties die weten wat ze staan te doen. Daarbij een achtergrondkoor wat ook op de voorgrond (acapella) hun kwaliteit liet zien, wat humor, wat dans, wat groepsnummers, enkele geweldige solo’s, en wat gewaagde andere versies van nummers.

Tuurlijk waren er wat mindere aspecten. Anouk is niet de beste zangeres en zong ‘If i cant have you’ als feestnummer met een glimlach. Stanley zong op een kruk een verschrikkelijke solo. De praatjes tussendoor waren verre van spontaan. Maar maakte dat het geheel slecht? In mijn ogen niet. Als je het bedenkt om een komisch moment van Freek in Elisabeth jurk, enkele momenten later om te vormen in een prachtig moment door diezelfde Freek als een soort ballerina uit een speeldoosje rondjes te laten draaien bij het door Willemijn geweldig gezongen nummer ‘He’s my boy’, dan heb je (Stanley in dit geval) verdomd goed begrepen hoe theater werkt.

Show&entertaiment; en diversiteit, ik heb het in Apeldoorn gekregen tijdens een fijne musicalavond, waarbij ik vooral het informele karakter (alle artiesten die 15 minuten voor aanvang ontspannen door de zaal liepen voor een praatje en een foto) erg kon waarderen. Daarbij heb ik nummers gehoord van musicals die hopelijk in de toekomst nog naar Nederland gaan komen en die ik dan zeker wil gaan bekijken. Jammer dat er mensen zijn die het nodig vinden om vooral een hele zure reactie te geven, mijnsinziens op basis van een ander en/of te hoog verwachtingspatroon.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 118 ] 11 June 2019 07:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  409
Geregistreerd  2011-11-23

‘Jammer dat er mensen zijn die het nodig vinden om vooral een hele zure reactie te geven, mijnsinziens op basis van een ander en/of te hoog verwachtingspatroon’

Dit alleen al is waarom Nederland als musicalland de laatste tijd zo teleurstelt

Je mag niet eens meer hoge verwachtingen hebben…..

  [ # 119 ] 11 June 2019 08:18 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

tberends - 10 June 2019 09:45 PM

Als je het bedenkt om een komisch moment van Freek in Elisabeth jurk, enkele momenten later om te vormen in een prachtig moment door diezelfde Freek als een soort ballerina uit een speeldoosje rondjes te laten draaien bij het door Willemijn geweldig gezongen nummer ‘He’s my boy’, dan heb je (Stanley in dit geval) verdomd goed begrepen hoe theater werkt.

Bedankt voor de spoiler

  [ # 120 ] 11 June 2019 03:18 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Het is ieders goed recht om welke voorstelling dan ook niet goed te vinden, toch…? En dat mag dan ook gezegd worden, zolang je het in nog respectvolle bewoordingen doet. Wat hier zeker zo is, naar mijn mening. En niet iedereen heeft hetzelfde beeld bij ‘Broadway’ dus dat dan ook niet iedereen dezelfde verwachtingen heeft bij ‘Best of Broadway’ vind ik ook niet gek.
Ik vond Jeroen’s reactie helemaal niet zuur, simpelweg zijn mening. Niet alles is iedereens smaak, maar dat moet je ook gewoon kunnen ventileren.

‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
8 of 10