4 of 10 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Best of Broadway
  [ # 46 ] 07 April 2019 07:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

“We halen Broadway naar Nederland”
Best of Broadway is een feestje

Broadway in New York is het mekka van de musicals. Artiesten dromen er vaak van daar een keer te spelen en ook het publiek heeft het bezoeken van een show op Broadway vaak op de bucket list staan. Een magische plek voor de musicalliefhebber. Stanley Burleson, Willemijn Verkaik, Freek Bartels, Tessa Sunniva en Pia Douwes halen nu het mekka van de musical naar Nederland met de voorstelling ‘Best of Broadway’.

De droom om op Broadway te staan is voor Willemijn Verkaik inmiddels al uitgekomen. In 2013 speelde ze in Wicked ook op Broadway de rol van Elphaba. “Je groeit op met het idee dat Broadway het ultieme is wat je als musicalartiest kan bereiken. Er is zo’n lange muziektheatergeschiedenis en alle grote iconen hebben op Broadway gestaan”, zegt Verkaik. “Het was ook een geweldige ervaring. Ik weet nog dat toen ik mijn première met Wicked op Broadway had, ik door het publiek werd toegejuicht. Een geweldig moment. Ik heb een fantastische tijd beleefd op Broadway maar het was soms ook een beetje eenzaam. Ik werk veel in het buitenland en moet mijn man dan veel missen maar in Amerika was dat door de afstand en het tijdsverschil nà³g lastiger.”
Tijdens de show ‘Best of Broadway’ wordt het Amerikaanse theatermekka naar Nederland gehaald. “Ik vind het een ontzettend leuk concept dat door Stanley Burleson is bedacht”, zegt Freek Bartels. Zelf hoefde de 32-jarige musicalacteur niet lang na te denken om mee te doen. “Het is verschrikkelijk leuk. We brengen musicalklassiekers maar ook onbekender werk ten gehore. Daarnaast is er ook veel interactie en zelfspot tussen ons als groep. Het wordt dus vooral ook een zeer vrolijke show. Het is daardoor heel anders dan een rol in een musical. Ik ben daar wel beter en losser in geworden” Stanley Burleson en de producent hebben de speellijst van nummers bepaald maar de acteurs hebben ook zeker hun inbreng gehad. “We mochten een lijstje met nummers indienen”, vertellen Freek en Willemijn. Stanley en de producent hebben vervolgens bepaald welk nummer wel en wat niet. “Voor mij is het in ieder geval Gethsamene uit ‘Jesus Christ Superstar’. Een geweldig nummer wat ik ook zong bij de finale van ‘Op zoek naar Joseph’. Maar ik vind het ook leuk dat we onbekender Broadway-materiaal doen zoals Dear Evan Hansen”, vertelt Freek. “Ik vind het allerleukste dat we musicals laten zien die nog nooit in Nederland zijn geweest en misschien ook wel nooit hierheen komen. We laten zoveel verschillende stijlen zien. Er zijn grote uitspattingen maar ook intieme nummers. De variatie is enorm”, vult Willemijn Verkaik aan. Voor Verkaik staat uiteraard ‘Wicked’ op haar lijstje. “Maar het is ook erg tof om ‘Side Show of City of Angels’ te laten zien. Je begeeft je soms op onbekend terrein maar dat vind ik juist de uitdaging en de charme.”

De show ‘Best of Broadway’ is van 14 mei tot en met 16 juni te zien in de Nederlandse theaters. Meer informatie op http://www.bestofbroadway.nl.

  [ # 47 ] 07 April 2019 11:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Verkoop gaat niet zo goed. Weet iemand of er ook kortingen zijn voor Groningen met een leuke korting ga ik wel, jammer dat Céline niet meespeel. Maar daar heb ik al over gezeurd

  [ # 48 ] 08 April 2019 06:31 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb de show al een aantal keer in de dump gezien bij ofwel vakantieveilingen.nl ofwel Ticketveiling.nl. Misschien kun je het daar proberen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 49 ] 08 April 2019 12:57 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Dank je voor jouw tip. Ik heb via ticket veilig zo kaarten gewonnen

  [ # 50 ] 10 May 2019 09:35 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2016-02-03

Bron: ad.nl
Pia is voorlopig niet te zien. Dit vanwege fysieke problemen.
Anouk Maas zal haar vervangen.

  [ # 51 ] 10 May 2019 09:44 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Hoe erg. Ook voor Pia heel erg, maar ik vind dit zo erg voor haar maar ook een klein beetje voor mijzelf. De ergste musical artiest vind ik anouk Maas. Ik vind haar zo vreselijk onsympathiek. Maar ja nogmaals vind het super erg voor Pia

  [ # 52 ] 10 May 2019 10:03 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Lijkt me echt een noodgreep om Anouk erin te schuiven, wat zonde en sneu voor Pia. Jammer ook voor de rest, want het verkoopt volgens mij al beroerd en zonder Celinde en Pia is deze productie zijn internationale allure en geloofwaardigheid wel een beetje kwijt. Hopelijk is Pia snel opgeknapt en kan ze snel weer aansluiten.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 53 ] 10 May 2019 10:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Twijfelde al om te gaan.. Ga op een Zondag in Carre en heb die Maandag geen vrij kunnen krijgen van werk, maar de keus om niet meer te gaan is nu wel erg makkelijk te nemen..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 54 ] 10 May 2019 12:52 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Ja snaps ik heel goed elphie. Ik ga naar Groningen, maar heb ze via ticketveiling en de nummer van Willemijn zouden wel geweldig zijn. Maar jammer, maar vooral voor Pia. Ik hoop echt dat ze zich snel beter gaat voelen voor haar, ze is zo lief mens

  [ # 55 ] 10 May 2019 01:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Oh, wat ontzettend naar voor Pia allereerst en vooral. Lijkt me een enorm moeilijke beslissing om te nemen voor haar.

En van een hele andere orde is dat ik hier ook natuurlijk ontzettend van baal. Dat Célinde afhaakte was al erg zonde, maar geen Pia meer is pas echt k*t met peren. Van de vervanging word ik ook niet heel gelukkig, kunnen ze echt niets beters vinden dan Anouk?
Waarom niet April, die dan alsnog wat Aïda nummers als teaser kan zingen bijvoorbeeld. Het is dat Willemijn (nog?) meedoet, maar anders…..

Er wordt trouwens wel gezegd dat Pia mogelijk later wel weer aanhaakt. Ik hoop en bid dat dat vanaf Breda het geval zal zijn.

Hier de link naar het artikel in het AD.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 56 ] 10 May 2019 04:26 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  75
Geregistreerd  2010-10-27

Ik heb vrij vroeg kaartjes geboekt. Eigenlijk alleen om Celinde en Pia te zien.
Erg balen, natuurlijk voornamelijk voor Pia, maar enthousiast voor deze avond ben ik niet meer.

  [ # 57 ] 11 May 2019 12:41 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik baalde al enorm dat Celinde moest afhaken (nog meer dan nu van Pia). Maar ik was in ieder geval nog wel enthousiast over haar vervangster. Dat ben ik in dit geval zeker niet.
Ik vind Anouk niet eens hoofdrolwaardig. Laat staan dat ik haar geschikt vind als ‘ster’ in dit soort musicalconcerten.

Ik zal overigens nog wel gewoon naar de voorstelling gaan. Met de overige solisten staat er wat mij betreft nog steeds voldoende kwaliteit op het podium.

  [ # 58 ] 11 May 2019 12:49 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Ja klopt helemaal. Anouk Maas is ook echt niet hoofdrol waardig. Was er dan helemaal niet anders beschikbaar. Simone had toch wel gekund. Die heeft nu niks, maar mag misschien niet bij deze producent. Had dan nog Romy gedaan die nummers van Whitney had gedaan. Anouk Maas gaat vast weer het nummer van Belle en het beest verkrachten. Wat was ze toen een slechte Belle. Nou ik ben benieuwd wat ik zal aantreffen volgende week.

  [ # 59 ] 11 May 2019 02:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik denk niet dat Anouk iets anders gaat zingen dan dat Pia zou doen. De setlist ligt nu gewoon vast en Anouk was beschikbaar om het over te nemen. Elisabeth stond niet op Broadway dus daar hoeft ze in ieder geval niet aan.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 60 ] 11 May 2019 11:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

June - 11 May 2019 02:14 PM

Ik denk niet dat Anouk iets anders gaat zingen dan dat Pia zou doen. De setlist ligt nu gewoon vast en Anouk was beschikbaar om het over te nemen. Elisabeth stond niet op Broadway dus daar hoeft ze in ieder geval niet aan.

Nou ik mag toch hopen van wel. Ik zie anouk echt geen nummers zingen van Chicago, fosse en cabaret. Ze heeft niet eens 1 procent van het talent wat Pia heeft. Ik denk dat anouk leuk wat ik al eerder zei het nummer van Belle en het beest gaat verkrachten en dat nummer van flashdance en als we al helemaal geen geluk hebben gaat ze misschien iets doen als ellen uit miss Saigon. Vreselijk vind ik het. Ik weet het heeft met smaak te maken, maar ik vind haar zo n omhoog gevallen tuttenbel. Ik was zo blij dat ze in GTST zat, want dan was lekker niet in het theater, maar daar is ze ontslagen en nu jammer genoeg gaat ze weer he5 theater in.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 10