7 of 10 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Best of Broadway
  [ # 91 ] 19 May 2019 03:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Theo - 18 May 2019 01:28 PM

In Breda is de voorstelling van zondag 26 mei geannuleerd.

Wat zonde eigenlijk. Als je naar de ‘originele’ line-up kijkt, zou je toch denken dat dit wel uitverkocht moet raken. Dit moedigt ook niet aan om in de toekomst nog van dit soort concerten te organiseren. Zou Nederland er klaar mee zijn na de edities van Musicals in Concert? Heb geen idee hoe de tour liep nadat ze het niet meer in Ziggo Dome deden.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 92 ] 20 May 2019 07:26 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Gisteren in Carre mogen zien. Wat een feestje. Sluit me volledig aan bij alle positieve verhalen van hiervoor. Ben blij dat ik ook nog kaartjes heb voor aanstaande zaterdag in Breda.

Zeer onder de indruk van Tessa. Ik kende haar niet , maar wat een geweldige en prettige stem.

  [ # 93 ] 20 May 2019 12:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Gisteren gezien in Carré, moedig om eens niet naar de bekende musicals te grijpen maar wat onbekender werk te zingen. Aan de andere kant is de keuze ook een reclamespot voor de musicals die we de komende jaren vast ook in Nederland te zien krijgen.
Jammer dat bij dit soort concerten de voorbereiding te kort is zodat er op het voortoneel drie beeldschermen moeten staan waar bij een groot aantal nummers en gesproken teksten voorbij rollen. Ik zat vooraan en kon één scherm letterlijk meelezen.
Freek was voor mij de ster van de avond, elk nummer die hij zong was kippenvel vooral Gethsemane dat na afloop een staande ovatie kreeg.
(Alleen jammer dat sommigen na 2/3 van het nummer al denken dat het afgelopen is en al beginnen te klappen.)
Willemijn was een verademing in het nummer uit Waitress, heerlijk ingetogen. Jammer dat ze zo vaak laat zien dat ze hoog en luid kan zingen en waardoor het zo op schreeuwen lijkt i.p.v. zingen.
Tessa is iemand waar we in de toekomst nog veel van zullen horen denk ik. Kijk nu al uit na haar hoofdrol in Anastasia.
Stanley heeft niet echt een solo maar een paar duetten met Freek en in het ensemble. Tarzan is erg leuk en ook de running gag doet hij goed. Hij is een goede danser alleen bij het zingen zijn de hogere nootjes lastig.
Anouk kon mij het minste boeien niet alleen door haar zang maar ook de liedjes die zij zong vond ik niet interessant.
Kortom een avond met best wat hoogtepunten alleen niet genoeg voor een Best Off ***

Voor degenen die net als ik een programma of een songlist op een simpel A4tje misten hier onder een lijst met nummers:


Nights on Broadway — Bee Gees

Broadway Baby — Follies

Another one bites the dust — We Will Rock You
I’m nothing without you — City of Angels
There’s gotta be something — Sweet Charity
Part of your world — Little Mermaid
Mijn leven is van mij 1 — Elisabeth

Blok 1 : Dear Evan Hansen:
-Waving Through A Window,
-So Big / So Small,
-You Will Be Found
-?
I
f I can’t have you — Saturday Night Fever

I will never leave you — Side Show

Voor het eerst — Tarzan

Giants in the sky — Into the Woods

Let it go — Frozen

Blok 2 : Hamilton:
-Alexander Hamilton
-My Shots
-The Schuyler Sisters
-I Know Him
-?


PAUZE

Mijn leven is van mij 2 — Elisabeth

For once in a lifetime — Sammy Davis Jr.

No Good Deed / Defying Grafity — Wicked
Nowadays / Hot Honey Rag — Chicago
Journey to the Past — Anastasia

She used to be mine — Waitress

What a feeling — Flashdance

Blok 3 : Disney a capella medley

Like a lover — Sergio Mendes

Honeymoon days of fame — Paramour
Gethsemane — Jesus Christ Superstar

Mijn leven is van mij 3 — Elisabeth

He’s my boy — Everybody’s talking about Jamie
Nights on Broadway — Bee Gees

Blok 4 : Moulin Rouge

Blok 5 : Les Misérables
-I Dreamed A Dream
-Do You Hear The People Sing?
-One Day More
-On My Own
-Bring Him Home
-?

[ Gewijzigd: 20 May 2019 12:22 PM by jasper050 ]
   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 94 ] 20 May 2019 12:11 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Ben het met je eens dat die monitors en autocues behoorlijk in de weg stonden ( wij zaten rij 1 in het midden). Daar zou een elegantere oplossing voor moeten zijn.

Verder nog complimentje voor het uitstekende achtergrond koor. Alleen had ik graag She Used To be Mine zonder hen willen horen (alleen Willemijn solo).

  [ # 95 ] 20 May 2019 12:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

jasper050 - 20 May 2019 12:01 PM

Freek was voor mij de ster van de avond, elk nummer die hij zong was kippenvel vooral Gethsemane dat na afloop een staande ovatie kreeg.
(Alleen jammer dat sommigen na 2/3 van het nummer al denken dat het afgelopen is en al beginnen te klappen.)

Is dat niet meer een zaak van het orkest/performer om de opbouw zou te hebben dat het publiek niet in de war raakt?
Of misschien zelfs de componist?

  [ # 96 ] 20 May 2019 12:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

@ Jeroen, ik stoorde mij ook aan de achtergrond zangers bij dat nummer maar ja wil niet overal over zeuren want dan weet ik er nog wel een paar.

Het is toch belachelijk dat er autocues moeten staan, geef de artiesten wat meer voorbereiding zodat ze hun teksten kunnen leren. En geef ze dan gelijk oordoppen die passen zodat men niet de hele voorstelling die dingen zit in te proppen.

@Klaske het is een 50 jaar oud nummer dan mag je toch ook wat van je publiek verwachten. Maar ja met muziek dat meer dan honderd jaar oud is gaat het ook in het Concertgebouw nog regelmatig mis.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 97 ] 20 May 2019 01:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik denk dat je het publiek dan echt overschat, ik ken het nummer nauwelijks (Ik hou niet van Jesus Christ Superstar) en was waarschijnlijk ook gaan klappen 😉

Juist doordat het zo’n oud stuk is, zal de jongere generatie het niet kennen.

  [ # 98 ] 20 May 2019 02:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik voelde me een jonkie gisteravond, er was een hele grote groep 65+ers van Stichting 4 het Leven 😊

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 99 ] 20 May 2019 03:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wanneer stond Elisabeth ook alweer precies op Broadway? En We Will Rock You? Flashdance?

En dan geen Phantom? De langstlopende musical op Broadway? Ik vind het een hele vreemde setlist.

  [ # 100 ] 20 May 2019 05:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Best of Broadway is natuurlijk maar aan een hele dunne hanger opgehangen.
“Mijn leven is van mij” is een running gag die ik nog wel kon waarderen vooral mooi naar de overgang met het nummer uit Jamie. Moet je gezien hebben om dit goed te begrijpen maar was echt ontroerend.
We Will Rock You en Flashdance hebben alleen maar US tour versie gehad Maar ja in de eerste had Willemijn een hoofdrol in Duitsland en de andere Anouk in Nederland dus dat kon zonder autocue net als het nummer van Sammy Davis Jr.

Maar zoals Klaske al zei: “Ik denk dat je het publiek dan echt overschat” dat het publiek dat weet 😊

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 101 ] 20 May 2019 09:54 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

jasper050 - 20 May 2019 12:01 PM

She used to be mine — Waitress


Blok 5 : Les Misérables
-I Dreamed A Dream
-Do You Hear The People Sing?
-One Day More
-On My Own
-Bring Him Home
-?

Ik ben wel erg benieuwd wie ‘She used to be mine’ zong. Sinds ik Tommie Christiaan dit in het Beatrix heb horen zingen, is het een favoriet nummer van mij.

En hoe hebben ze e.e.a. verdeeld bij het Les Miserables stuk (gokje I dreamed a dream door Tessa, On my own door Anouk en Bring him home door Stanley?)

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 102 ] 21 May 2019 06:43 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Willemijn zong “She used to be mine” en dat deed ze voortreffelijk. Ik heb de versie van Tommie ook gezien en die was - naar mijn mening - nog mooier. Volgens mijn vrouw was Tommie er trouwens ook, zondagavond.

  [ # 103 ] 21 May 2019 07:09 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Celinde heeft afgehaakt omdat ze een rond deze tijd een groot internationaal project had toch? heb ik iets gemist? Heb niet gezien dat ze nu ergens mee bezig is?

  [ # 104 ] 21 May 2019 08:17 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

The Light In The Piazza in de Royal Festival Hall in Londen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 105 ] 21 May 2019 08:18 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

jeroen100 - 21 May 2019 07:09 AM

Celinde heeft afgehaakt omdat ze een rond deze tijd een groot internationaal project had toch? heb ik iets gemist? Heb niet gezien dat ze nu ergens mee bezig is?

Misschien de promotie van Rocketman.

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 10