Hans en Grietje, de sprookjesmusical (Vlaanderen 2018-2019)
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hoofdrolspelers gloednieuwe sprookjesmusical ‘Hans en Grietje’ bekend!
‘De Buurtpolitie’-ster Ianthe Tavernier wordt (opnieuw) ‘Grietje’
‘Ghost Rocker’ Wout Verstappen pakt eerste musical hoofdrol als ‘Hans’
Vanaf oktober 2018 Antwerpen - Hasselt - Gent

Na het enorme succes en de fantastische reacties op ‘Roodkapje, de Sprookjesmusical’, zal hetzelfde creatieve team voor Music Hall een ander iconisch sprookje in een modern jasje steken. Vanaf oktober 2018 kan u in Stadsschouwburg Antwerpen, Ethias Theater Hasselt en Capitole Gent gaan genieten van een gloednieuwe, sprankelende bewerking van de alom geliefde klassieker ‘Hans en Grietje’, boordevol aanstekelijke, originele liedjes, coole dansjes, verrassende personages en een gezonde dosis humor. Dat publiekslievelingen Whoppie en Floppie, de hilarische, kibbelende konijntjes met West-Vlaamse tongval uit ‘Roodkapje, de sprookjesmusical’, ook opduiken in ‘Hans en Grietje’, werd eerder al bekendgemaakt, maar nu weten we ook wie de felbegeerde hoofdrollen wist weg te kapen in ‘Hans en Grietje’!


Ianthe Tavernier wordt (opnieuw) ‘Grietje’!
Nadat er enkele maanden geleden definitief een punt werd gezet achter het muzikale meidentrio ‘De Grietjes’, waar ze deel van uitmaakte, mag Ianthe Tavernier (29, Lint) zich - ook voor zichzelf sneller dan verwacht - opnieuw ‘Grietje’ noemen. Ianthe, bij het grote publiek vooral bekend als ‘Floor’ uit ‘De Buurpolitie’, wist met een glansprestatie als Ariël in de musicalversie van ‘De Kleine Zeemeermin’ en indrukwekkende doortochten in het één-programma ‘Steracteur Sterartiest’, vriend en vijand te overtuigen van haar capaciteiten. Als zingend ‘Grietje’ mag ze dan al wel enige ervaring hebben, toch kijkt Ianthe vol spanning uit naar deze nieuwe uitdaging.
“Ik ben van nature een zenuwachtig en ietwat onzeker persoon, dat krijgen ze er nooit meer uit vrees ik”, zo zegt Ianthe Tavernier. “Ik speelde eerder al de rol van Hofdame Anna in ‘Sneeuwwitje, de sprookjesmusical’ en maakte ook deel uit van de cast van de schitterende productie ‘War Horse’, maar dit wordt mijn eerste hoofdrol voor Music Hall. Dat het als ‘Grietje’ is, vind ik eigenlijk heel fijn. Niet alleen omdat ‘Hans en Grietje’ één van mijn favoriete sprookjes is, maar ook omdat ik niet vreemd zal opkijken wanneer mensen mij als ‘Grietje’ zouden aanspreken”, besluit Ianthe met de glimlach. 

Wout Verstappen wordt ‘Hans’! 
Hoewel Wout Verstappen (24, Zoersel) een theater- en musicalopleiding volgde, was het voor hem wachten tot vorig seizoen, toen hij als Salieri en lid van het ensemble mocht opdraven in de bejubelde Music Hall-productie ‘Mozart!’, op zijn debuut als musicalacteur. Wout a.k.a. ‘Ghost Rocker’ Alex, mag zich als ‘Hans’ opmaken voor zijn eerste hoofdrol en kijkt er enorm naar uit om zich daar volledig op te smijten.
“Ik kan niet wachten tot de repetities beginnen. Ik ben gaan kijken naar ‘Roodkapje, de sprookjesmusical’ en was meteen verkocht. De liedjes, dansjes, de humor voor jong en oud…ik ben vol enthousiasme buitengegaan en zei toen al tegen mijn vrienden: Ik zou zo graag in hun volgende sprookjesmusical staan! Dat het de mannelijke hoofdrol is geworden, dat had ik niet verwacht, maar ik kijk er enorm naar uit. Het ‘klikt’ goed tussen Ianthe en mij, ze is erg sympathiek, echt “een lieveke”, dus dat komt wel goed tussen ons als broer en zus”, zo besluit Wout.

Volg vanaf oktober 2018 het kruimelspoor van ‘Hans en Grietje’ naar Stadsschouwburg Antwerpen, Ethias Theater Hasselt en Capitole Gent, en ga mee op zoek naar de wensput! Het wordt een avontuurlijke zoektocht door het grote toverbos, waar we tal van leuke personages tegen het lijf lopen. Zo komen we naast Whoppie en Floppie ook een echte prins met zijn lakeien tegen, en ontdekken we het lekkere, maar o zo verraderlijke, peperkoekenhuisje… Weerstaan Hans & Grietje de zoete verleiding van de heks? En vinden ze de weg terug naar huis? Het belooft een spannend avontuur te worden!
Ook nu zal de mooie Music Hall-traditie bewaard worden en kunnen de kids na afloop van de voorstelling op de foto met hun favoriete sprookjesfiguren, tijdens een geanimeerde meet & greet.

Praktisch
‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’
Stadsschouwburg Antwerpen
- 28 oktober 2018 - 15u
- 2 november 2018 - 11u en 14u
Ethias Theater Hasselt
- 11 november 2018 - 14u
Capitole Gent
- 22 december 2018 - 11u en 14u
- 23 december 2018 - 11u en 14u
Stadsschouwburg Antwerpen
- 4 januari 2019 - 14u en 16u30
- 5 januari 2019 - 11u en 14u
- 6 januari 2019 - 11u en 14u

Tickets & info: http://www.musichall.be

  [ # 1 ] 05 June 2018 06:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ianthe Tavernier en Wout Verstappen krijgen Buurtpolitie- en Ghost Rockers-collega naast zich in sprookjesmusical ‘Hans en Grietje’

Ilse La Monaca pakt als ‘Boze Heks’ eerste rol in een sprookjesmusical
Matthew Michel mag als ‘Prins’ gestalte geven aan nieuw personage
 
Vanaf oktober 2018 kan u in Stadsschouwburg Antwerpen, Ethias Theater Hasselt en Capitole Gent gaan genieten van een gloednieuwe, sprankelende bewerking van de alom geliefde klassieker ‘Hans en Grietje’. Hoofdrolspelers Wout Verstappen en Ianthe Tavernier krijgen als Hans en Grietje in deze familievoorstelling niet alleen het gezelschap van de hilarische West-Vlaamse konijntjes Whoppie en Floppie, die de harten reeds wisten te stelen in ‘Roodkapje, de sprookjesmusical’, maar zullen natuurlijk ook moeten afrekenen met de ‘Boze Heks’, én zullen op hun avontuurlijke pad ook een echte ‘Prins’ ontmoeten.

Voor deze rollen mogen Ianthe en Wout trouwens enkele oude bekenden begroeten. Zo pakt Ianthe’s Buurtpolitie-collega Ilse La Monaca (38, Heusden-Zolder) als ‘Boze Heks’ haar eerste rol in een sprookjesmusical en mag Wout zijn voormalige Ghost Rockers-collega Matthew Michel (29, Schepdaal) verwelkomen. Matthew zal de rol van ‘Prins’, een nieuw personage dat gecreëerd wordt voor deze moderne versie van ‘Hans en Grietje’, vertolken. Dat Ilse La Monaca ooit les gaf aan Wout Verstappen en Ianthe Tavernier vroeger nog in de klas zat met Matthew Michel, zorgt voor nog wat extra leuk pigment aan de samenwerking tussen dit fijne viertal.

“Ik kijk er enorm naar uit om in de huid én het peperkoekenhuisje van de ‘Boze Heks’ te kruipen”, zegt Ilse La Monaca. “Het is mijn eerste rol in een sprookjesmusical en natuurlijk is er nog eens het extra leuke gegeven dat de hoofdrolspelers in deze ‘Hans en Grietje’ hoegenaamd geen onbekenden voor me zijn. Ianthe Tavernier is een uiterst getalenteerde, maar vooral zeer fijne collega in ‘De Buurtpolitie’ en met Wout Verstappen, aan wie ik ooit nog zangles gaf trouwens, stond ik dit seizoen nog op de planken in de prachtige productie ‘Mozart! - de Musical’. Voor ons beiden betekende dit ons grote musicaldebuut in Vlaanderen en ik ben heel blij voor Wout dat hij nu ook zijn eerste hoofdrol te pakken heeft. Met ook de sympathieke Matthew Michel in de cast, bevind ik me dus tussen behoorlijk wat getalenteerd jong geweld. Heel fijn en hopelijk kan ik ze nog wat van mijn ervaring als ‘oude rot in het vak’ meegeven, besluit Ilse met de glimlach.

“Ook voor mij wordt het in ‘Hans en Grietje’ een blij weerzien met oude bekenden”, aldus Matthew Michel. “Niet enkel wat de cast betreft, maar ook met Music Hall, want in 2016 speelde ik de mannelijke hoofdrol (Danny) in hun bewerking van ‘Grease’. Een fantastische ervaring, waar ik met heel veel plezier op terugkijk. Maar nu dus ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’ en dat lijkt me wederom een leuke uitdaging en een bijzonder avontuur, mét bovendien een erg fijne cast! Wout en ik hebben niet alleen een gezamenlijk Ghost Rockers-verleden, we zijn ook goede vrienden en ik weet zeker dat hij een schitterende ‘Hans’ zal neerzetten. Ianthe is een ex-klasgenote van me, we zetten samen destijds onze eerste stapjes in de musicalwereld in het zevende jaar vooropleiding ‘Musical’ aan de Kunsthumaniora te Antwerpen en daarna zaten we samen op school aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg. Mijn rol in ‘Hans en Grietje’,de Prins, is een personage dat niet voorkomt in het originele sprookje, dus ik laat me wat dat betreft compleet verrassen door wat er in het script zal staan. Spannend natuurlijk, maar ik kan niet wachten om te ontdekken wat ze voor me in petto hebben!”, zo besluit een enthousiaste Matthew.

 

‘Hans en Grietje’ wordt een sprookjesmusical boordevol aanstekelijke, originele liedjes, coole dansjes, verrassende personages en een gezonde dosis humor. Ook nu zal de mooie Music Hall-traditie bewaard worden en kunnen de kids na afloop van de voorstelling op de foto met hun favoriete sprookjesfiguren, tijdens een geanimeerde meet & greet.

Praktisch
‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’
Stadsschouwburg Antwerpen
- 28 oktober 2018 - 15u
- 2 november 2018 - 11u en 14u
Ethias Theater Hasselt
- 11 november 2018 - 14u
Capitole Gent
- 22 december 2018 - 11u en 14u
- 23 december 2018 - 11u en 14u
Stadsschouwburg Antwerpen
- 4 januari 2019 - 14u en 16u30
- 5 januari 2019 - 11u en 14u
- 6 januari 2019 - 11u en 14u

Tickets & info: http://www.30jaarmusichall.be

  [ # 2 ] 24 August 2018 07:11 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Music Hall lanceert eerste single én clip van gloednieuwe sprookjesmusical ‘Hans en Grietje’

Ianthe Tavernier en Wout Verstappen duiken het bos in
voor videoclip ‘Zo gaan wij op pad’

Vanaf 28 oktober kan je in Stadsschouwburg Antwerpen, Ethias Theater Hasselt, Capitole Gent en Kursaal Oostende gaan kijken naar ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’. Het alom geliefde sprookje over broer en zus die in het peperkoekenhuisje ten prooi vallen aan de boze heks, wordt in een modern jasje gestoken met originele liedjes, coole dansjes, verrassende personages en een gezonde dosis humor.

Om alvast helemaal in de sfeer te geraken, lanceert Music Hall nu reeds het themaliedje van ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’. Dat is het heerlijk aanstekelijke ‘Zo gaan wij op pad’ geworden, een instant meezinger die jong en oud meteen in de juiste sfeer brengt. Voor de opname van de bijhorende videoclip, trokken hoofdrolspelers Ianthe Tavernier en Wout Verstappen onlangs naar het prachtige natuurdomein De Averegten in Hallaar (Heist-op-den-Berg). Het leuke resultaat van hun noeste arbeid op deze tropisch warme zomerdag, kan u HIER bekijken!


Ontdek ‘Hans en Grietje’ op de Cultuurmarkt van Vlaanderen!
Nu zondag kan je op de Cultuurmarkt van Vlaanderen in Antwerpen al even komen kennismaken / meezingen met de cast van ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical . Tussen 11u30 en 11u45, maar ook tussen 14u en 14u15 wordt er een voorproefje gegeven op het musicalpodium op de Groenplaats en tussen 12u en 13u30 komt de aanwezige cast van ‘Hans en Grietje’ naar de stand van Music Hall op de Groenplaats en kunnen de kids (en ouders) op de foto met Hans (Wout Verstappen), Grietje (Ianthe Tavernier), de Boze Heks (Ilse La Monaca) én de hilarische, West-Vlaamse konijntjes Whoppie & Floppie (Michael Zanders en Charline Catrysse).

Volg vanaf 28 oktober 2018 het kruimelspoor van ‘Hans en Grietje’ naar Stadsschouwburg Antwerpen, Ethias Theater Hasselt, Capitole Gent en Kursaal Oostende, en ga mee op zoek naar de wensput! Weerstaan Hans & Grietje de zoete verleiding van de heks en haar heerlijke, maar o zo verraderlijke peperkoekenhuisje? En vinden ze de weg terug naar huis? Het belooft een spannend avontuur te worden!

Ook nu zal de mooie Music Hall-traditie bewaard worden en kunnen de kids na afloop van de voorstelling op de foto met hun favoriete sprookjesfiguren, tijdens een geanimeerde meet & greet.

Praktisch
‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’
Stadsschouwburg Antwerpen
- 28 oktober 2018 - 15u
- 2 november 2018 - 11u en 14u
Ethias Theater Hasselt
- 11 november 2018 - 14u
Capitole Gent
- 22 december 2018 - 11u en 14u
- 23 december 2018 - 11u en 14u
Kursaal Oostende
- 27 december 2018 - 14u
Stadsschouwburg Antwerpen
- 4 januari 2019 - 13u30 en 16u
- 5 januari 2019 - 11u en 14u
- 6 januari 2019 - 11u en 14u

Tickets & info: http://www.30jaarmusichall.be

  [ # 3 ] 10 January 2019 03:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Extra voorstellingen ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’
op 27 en 28 april 2019 in Stadsschouwburg Antwerpen


 

Afgelopen zondag vloeiden er in Stadsschouwburg Antwerpen enkele traantjes bij de cast van ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’. Na succesvolle doortochten van deze gloednieuwe, superleuke familievoorstelling eerder dit seizoen in Antwerpen, Hasselt, Gent en Oostende, mocht de fantastische cast met o.a. Ianthe Tavernier, Wout Verstappen, Ilse La Monaca en Matthew Michel, een laatste keer een staande ovatie en oorverdovend applaus in ontvangst nemen. Althans dat dachten ze, want het publiek wil duidelijk meer en dat krijgt het dan ook! Music Hall biedt met trots 2 EXTRA shows van ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’ aan. Volg dus op 27 en 28 april 2019 voor een laatste keer het kruimelspoor van Hans en Grietje naar Stadsschouwburg Antwerpen en ga mee op zoek naar de wensput! Tickets & info: http://www.30jaarmusichall.be


Bekijk HIER de trailer

‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’ is net als het succesvolle ‘Roodkapje, de sprookjesmusical’ een leuke, interactieve familiemusical waar jong én oud van kunnen genieten. Het wereldberoemde sprookje van de gebroeders Grimm is in een nieuw jasje gestoken met een Vlaamse cast, leuke liedjes, veel humor en aanstekelijke dansjes!

Het wordt een avontuurlijke zoektocht door het grote toverbos waar we tal van leuke personages tegen het lijf lopen. Zo ontmoet het hilarische konijnenduo Whoppie en Floppie uit ‘Roodkapje, de sprookjesmusical’ deze keer Hans en Grietje, komen we een echte prins met zijn lakeien tegen en ontdekken we het lekkere, maar o zo verraderlijke peperkoeken snoephuisje…Het belooft een spannend avontuur te worden!

Na afloop van deze familievoorstelling kunnen de kids op de foto gaan met de sprookjesfiguren tijdens een geanimeerde meet & greet!

Praktisch
‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’
Stadsschouwburg Antwerpen
- 27 april 2019 - 14u
- 28 april 2019 - 11u

Duur voorstelling: ±90 minuten zonder pauze
Geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar

Tickets & info: http://www.30jaarmusichall.be

  [ # 4 ] 30 March 2019 06:18 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Extra shows Hans & Grietje, de sprookjesmusical
Volg voor een allerlaatste keer het kruimelspoor naar de wensput!
Na het grote succes van ‘Hans & Grietje, de sprookjesmusical’ afgelopen najaar in Antwerpen, Hasselt, Gent en Oostende, kondigt Music Hall met trots EXTRA shows aan op 27 en 28 april 2019. Volg eind april voor een laatste keer het kruimelspoor van Hans & Grietje naar Stadsschouwburg Antwerpen en ga mee op zoek naar de wensput!

Het wordt een avontuurlijke zoektocht door het grote toverbos waar we tal van leuke personages tegen het lijf lopen, gespeeld door een spetterende Vlaamse cast bestaande uit o.a. de Buurtpolitie-sterren Ianthe Tavernier & Ilse La Monaca en Ghost Rockers Wout Verstappen & Matthew Michel. Het wordt een sprookjesmusical vol leuke liedjes, aanstekelijke dansjes en veel humor die de héle familie zal bekoren!

Na afloop van deze familie-voorstelling kunnen de kids op de foto gaan met de sprookjesfiguren tijdens een geanimeerde meet & greet.

  [ # 5 ] 10 April 2019 09:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Extra voorstellingen wegens succes!

Laatste rondje ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’
in Stadsschouwburg Antwerpen
27 en 28 april 2019

De paashaas zit op 27 en 28 april waarschijnlijk al met de pootjes in het zand op één of ander tropisch strand, maar voor de West-Vlaamse konijntjes Whoppie en Floppie ligt er die dagen nog werk op de plank. Na succesvolle doortochten van de superleuke sprookjesmusical ‘Hans en Grietje’ eerder dit seizoen in Antwerpen, Hasselt, Gent en Oostende, maken de hilarische kibbelende ‘keunen’ en de rest van de fantastische cast, met o.a. Ianthe Tavernier, Wout Verstappen, Ilse La Monaca en Matthew Michel, zich namelijk op voor de 2 extra shows in Stadsschouwburg Antwerpen. Volg dus op 27 en 28 april 2019 voor een laatste keer het kruimelspoor van Hans en Grietje naar Stadsschouwburg Antwerpen en ga mee op zoek naar de wensput! Tickets & info: http://www.30jaarmusichall.be


‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’ is net als het succesvolle ‘Roodkapje, de sprookjesmusical’ een leuke, interactieve familiemusical waar jong én oud van kunnen genieten. Het wereldberoemde sprookje van de gebroeders Grimm is in een nieuw jasje gestoken met een Vlaamse cast, leuke liedjes, veel humor en aanstekelijke dansjes!

Het wordt een avontuurlijke zoektocht door het grote toverbos waar we tal van leuke personages tegen het lijf lopen. Zo ontmoet het hilarische konijnenduo Whoppie en Floppie uit ‘Roodkapje, de sprookjesmusical’ deze keer Hans en Grietje, komen we een echte prins met zijn lakeien tegen en ontdekken we het lekkere, maar o zo verraderlijke peperkoeken snoephuisje…Het belooft een spannend avontuur te worden!

Na afloop van deze familievoorstelling kunnen de kids op de foto gaan met de sprookjesfiguren tijdens een geanimeerde meet & greet!

Praktisch
‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’
Stadsschouwburg Antwerpen
- 27 april 2019 - 14u
- 28 april 2019 - 11u

Duur voorstelling: ±90 minuten zonder pauze
Geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar

Tickets & info: http://www.30jaarmusichall.be