Docu Pia Douwes
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Artikel met veel belangstelling gelezen over de aankomende docu over Pia Douwes en ik wilde er toch iets over zeggen. Dan maar zelf even een topic starten als het er nog niet is.

Ik ben echt heel benieuwd naar deze docu. Het klinkt intiem, confronterend, persoonlijk en kwetsbaar. Lijkt me zeer boeiend. Zeker omdat Pia, hoe enorm goed ik haar ook vind als actrice, vaak juist iets afstandelijks en onbenaderbaars bij mij oproept. Ik heb al vaker van mensen gehoord die haar privé kennen en/of met haar gewerkt hebben, dat ze zo als mens totaal niet is, maar lijkt me dus echt heel boeiend om nu als musicalliefhebber eens deze kant van haar te zien. Ik heb de datum genoteerd en kijk er naar uit.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 04 June 2018 04:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zijn er verder nog plannen voor deze documentaire?

  [ # 2 ] 04 June 2018 06:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2005-05-08

martijn-j - 04 June 2018 04:19 PM

Zijn er verder nog plannen voor deze documentaire?

Hij wordt eind dit jaar uitgezonden op TV. Volgens mij in december.

  [ # 3 ] 04 June 2018 06:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat weet ik, maar ik bedoel in de tussentijd.

  [ # 4 ] 11 June 2018 12:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Op 27 juni te zien in Chassé Cinema ...

Op woensdag 27 juni wordt de documentaire Mijn leven is van mij over musicalster Pia Douwes vertoond in Chassé Cinema. Na afloop van de film is zij ook aanwezig voor een nagesprek met de aanwezige bezoekers. Omdat u al eerder een voorstelling met Pia Douwes in het Chassé Theater heeft bezocht of gaat bezoeken, vertellen wij u graag meer over deze bijzondere filmvertoning.

Over de film
Mijn leven is van mij is een intiem portret van musicalster Pia Douwes. Al dertig jaar lang wordt musicalster Pia Douwes internationaal geroemd. Haar grote doorbraak beleefde ze in 1992 toen zij de titelrol kreeg in Elisabeth in Wenen. Sindsdien is het lied Mijn leven is van mij onlosmakelijk met Pia verbonden. Ze speelde iconische hoofdrollen in musicals als Chicago, Evita, Cats, Les Misérables en Sunset Boulevard. Geprezen voor haar werk en in elke rol die ze zich wenste, reisde ze de hele wereld over.

Filmmaakster Emma Westermann volgde Pia Douwes in haar vertrouwde bestaan als musicalster dat haar al dertig jaar perfect past; een goedlachse diva die, met een overvolle agenda, rennend van repetitie naar repetitie, het uiterste uit zichzelf haalt. Voorstellingen, hotels, lange autoritten, spotlights, applaus en aandacht; het zijn de vaste waarden in haar bestaan. Net zoals haar ouders, die zeer betrokken zijn bij haar leven en geen voorstelling van haar missen. Haar vader — bekend als ‘Papapia’ in de musicalwereld - heeft zelfs haar gehele loopbaan vastgelegd en zorgvuldig gearchiveerd.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 11 June 2018 03:37 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Voor de geinteresseerden hier nog de link naar onze recensie:

http://www.musicalworld.nl/artikel/docu_pia_douwes_mijn_leven_is_van_mij/

  [ # 6 ] 20 June 2018 03:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Eerder dan verwacht is de docu MIJN LEVEN IS VAN MIJ opnieuw te zien! Na de première in het DeLaMar is dit indringende portret van Douwes op woensdag 27 juni te zien in de Chassé Cinema Breda. Pia Douwes zal zelf aanwezig zijn voor een nagesprek na de documentaire.

Er zijn nog kaarten verkrijgbaar à  â‚¬8,50 via http://www.chasse.nl/pia

Heb je een vraag voor Pia die je altijd al aan haar had willen (laten) stellen? Dat kan!
Laat je vraag aan ons weten, en wie weet wordt jouw vraag straks door Pia beantwoord!

  [ # 7 ] 25 June 2018 07:45 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik heb de docu gezien tijdens de premiere in het DeLaMar Theater eind mei. Vond het heel mooi en interessant om te zien. Iedereen weet dat ze altijd ongelooflijk druk is met werk, maar schrok ervan hoeveel ze doet in de docu. Zal niet teveel over de inhoud verklappen, maar vond het mooi om haar kwetsbare kant te zien. Ze is echt door een heel diep dal gegaan en liet dat gewoon zien. Ook na afloop van de documentaire toen ze de zaal nog even toesprak was ze zichtbaar geëmotioneerd toen het weer even over haar slechte periode ging.

  [ # 8 ] 25 June 2018 09:59 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Jouw bericht maakt me erg nieuwsgierig Marronsisters. Wellicht dat ik in Breda toch maar ga kijken

  [ # 9 ] 25 June 2018 10:54 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De screening van de documentaire in Breda is uitverkocht.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 25 June 2018 12:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Gelukkig heb ik nog een kaartje geregeld afgelopen week.

Gaan er veel bezoekers van MusicalWorld?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 11 ] 29 August 2018 11:02 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Vanavond 19:30 draait de film in Het Ketelhuis in Amsterdam. Met aansluitend een Q&A met de regiseuse en Pia.

  [ # 12 ] 14 December 2018 10:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

De docu op uitzending gemist net teruggekeken. Het roept veel in me op op allerlei vlakken. Haar moed ontroert me. Mensen die dapper zijn en zich zo durven laten zien hebben altijd mijn sympathie . Nou ja, ik moet het even laten zinken, maar wat ik er nu in 1e instantie ook aan overhou is een enorm gevoel van eenzaamheid. Ik vond het soms bijna ontluisterend hoe het bestaan van zo’n internationale top ster eruit ziet zonder de spotlights.

Hoe dan ook. Dapper en mooi dat ze dit zo deelt.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 13 ] 15 December 2018 01:41 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Prachtige documentaire. Wat een geweldige vrouw

https://www.avrotros.nl/close-up/gemist/detail/item/mijn-leven-is-van-mij-pia-douwes-13-12-2018/

  [ # 14 ] 15 December 2018 11:35 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Ook ik heb het net zojuist via uitzending gemist terug gekeken.
Prachtige film, erg aangrijpend.