Come From away naar Londen
Datum: 08 juni 2018 05:38 AM
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  474
Geregistreerd  2013-12-14

Wow, hier word ik blij van ........Volgens de doorgaans betrouwbare Daily Mail entertainment journalist Baz Bamigboye maakt de aangrijpende musical Come from Away begin 2019 de oversteek van Broadway via Dublin naar het Phoenix in Londen. Met een Engelse cast.

Come from Away is a musical with book, music and lyrics by Irene Sankoff and David Hein. It is set in the week following the September 11 attacks and tells the true story of what transpired when 38 planes were ordered to land unexpectedly in the small town of Gander, Newfoundland and Labrador, as part of Operation Yellow Ribbon. The characters in the musical are based on (and in most cases share the names of) real Gander residents as well as some of the 7,000 stranded travelers they housed and fed.

The musical has been received by audiences and critics as a cathartic reminder of the capacity for human kindness in even the darkest of times] and the triumph of humanity over hate.

Naar boven

[ # 1 ] Datum: 08 juni 2018 09:07 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  548
Geregistreerd  2005-05-05

Ja kan me er ook erg op verheugen. Zag het paar maanden geleden op Broadway en was denk ik in die week de meest aangrijpende 100 minuten in het theater.

Denk dat The Phoenix hier prima geschikt voor is. Alleen jammer dat de toneelvloer zo hoog is dus op de eerste rij zitten is niet zo geschikt in dit theater.

Handtekening 

Les Mis
Company
Waitress
9to5
Little Ms Sunshine
Piloci
Follies
Night Music
Evita
Addams Family
Schaep
Best of Broadway
Chicago
Book Mormon
Dr Schiwago
Titanic
Anastasia

Naar boven

[ # 2 ] Datum: 08 juni 2018 05:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  732
Geregistreerd  2015-04-02

fantastisch nieuws! Heb hier zo van genoten in new york

Handtekening 

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

Naar boven

[ # 3 ] Datum: 30 juni 2018 01:08 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  3874
Geregistreerd  2003-02-28

‘Come From Away’ is vanaf 30 januari 2019 in het Phoenix Theatre te zien. De voorverkoop is gisteren gestart.

Website Londen

Handtekening 

’...Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue…’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

Naar boven

[ # 4 ] Datum: 06 februari 2019 10:12 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal posts  46
Geregistreerd  2015-07-19

Vraagje !
Het Phoenix lees ik wisselende verhalen over de hoogte van het podium.
Row A of B kan ik nog op de hoek voor £ 40 een Seat krijgen in de Stalls of voor £ 60 op rij F meer naar het midden. Wat adviseren jullie ?

Naar boven

[ # 5 ] Datum: 07 februari 2019 07:26 AM
Broadway Ster
Totaal aantal posts  3546
Geregistreerd  2012-03-09

Als je zit is het podium wel boven ooghoogte. Ik zou voor rij F gaan, maar misschien is B een beter compromis tussen prijs en afstand…

Handtekening 

“Elphaba, je bent de mooiste…”

Naar boven

[ # 6 ] Datum: 24 februari 2019 07:31 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal posts  76
Geregistreerd  2015-10-04

Gister deze voorstelling mogen aanschouwen en wat was het geweldig. Het is een echt ensamblestuk waar iedereen een moment krijgt om te laten zien wat ze in huis hebben. Ik vind het dan ook heel lastig om nou 1 persoon uit te kiezen die ik vond opvallen in deze cast.

De voorstelling duurt 100 minuten zonder pauze en dat doet het verhaal goed. De ontwikkelingen van de verschillende verhaallijnen kunnen zo optimaal uitgewerkt worden. De spanningsboog van de nagen na 9/11 blijft zo ook ondoorbroken.

Het enige minpunt aan deze voorstelling vond ik dat het na 100 minuten was afgelopen. Het had van mij wel twee keer zo lang mogen duren.

Binnenkort in Londen? Ga dan alsjeblieft naar Come From Away!

Naar boven

[ # 7 ] Datum: 25 februari 2019 11:56 AM
Toeschouwer
Totaal aantal posts  7
Geregistreerd  2019-02-14

Ik heb al heel wat positieve recensies gelezen over Come From Away. De Verenigde Staten leek me iets te ver, maar ja ja ... Londen zei mij wel iets. Ons weekendje Londen is dan ook geboekt met de voorstelling op 4 mei. Ben al volop aan het aftellen!

Naar boven

[ # 8 ] Datum: 03 maart 2019 05:50 PM
Broadway Ster
Totaal aantal posts  3546
Geregistreerd  2012-03-09

Inmiddels heb ik deze voorstelling drie keer mogen zien in Londen. Vorige maand voor het eerst, afgelopen week nog twee keer en ondanks dat ik het dus al eerder gezien had, heb ik ook de tweede en derde keer hardop moeten lachen en de ogen uit mijn kop gejankt. Deze musical heeft bij mij een paar gevoelige snaren geraakt en ik heb mezelf er de afgelopen dagen meermaals op betrapt dat ik opnieuw emotioneel werd door de gedachte eraan (zo erg dat ik er zelf van schrik). Zo mooi dat ondanks zokn bizarre situatie zo iets moois gewoon ontstaat en dat iemand er dan vervolgens zo’n musical van kan maken… Zwaar onder de indruk hier. Zoals hierboven al staat, een echt ensemblestuk waarbij niemand echt er met kop en schouders bovenuit steekt qua prestatie. Ik hoop oprecht dat deze show nog lang in West End mag blijven en anders naar Nederland komt (ehm, onvertaald!), want dit wil ik nog vaak zien. Absoluut in mijn top-3 beste musicals. LOL

[ Gewijzigd: 03 maart 2019 05:52 PM door June ]
 Handtekening 

“Elphaba, je bent de mooiste…”

Naar boven