1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
Mamma Mia - Vlaanderen (Deep Bridge)
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Deep Bridge heeft de rechten verworven om een eigen versie te maken van Mamma Mia! Try-outs vanaf 17 februari 2020 in het Ethias Theater, première in de Antwerpse Stadsschouwburg in het weekend van 7 maart 2020. De kaartverkoop start op 1 juli. http://www.deepbridge.be

Aansluitend op de Nederlandse revival, wellicht?

[ Gewijzigd: 02 May 2022 08:40 AM by Jeroen ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1 ] 15 June 2018 05:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

VIND IK LEUK!!

Hoop dat Dieter Troubleyn ook bij Deel Bridge mee zal doen 😊

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 2 ] 15 June 2018 05:21 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

June - 15 June 2018 08:23 AM

Deep Bridge heeft de rechten verworven om een eigen versie te maken van Mamma Mia!

Eigen versie als in : zelfde show die overal wereldwijd speelt maar dan onder hun productienaam ? Of eigen als in: andere regie, ander decor .... kortom een nieuw ontwikkelde voorstelling op het bestaande mamma Mia ! concept ?
Ik vermoed het eerste, maar als het het 2e is, is het in ieder geval weer eens wat anders.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 3 ] 15 June 2018 06:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zijn er in het verleden non-replica-producties geweest?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 15 June 2018 06:09 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Sinds dit jaar (of vorig jaar) is het inderdaad mogelijk je eigen versie van Mamma Mia!  te maken!
In Amerika zijn er al twee geweest..

  [ # 5 ] 18 June 2018 05:35 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ah ok , dat wist ik niet. Nou, dat zou leuk zijn, biedt perspectief voor wat hernieuwde creativiteit.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 6 ] 18 June 2018 07:51 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Ik hoop alleen niet dat het een Stanny Crets versie wordt.

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

  [ # 7 ] 30 January 2019 06:41 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zojuist bekend gemaakt: Tinne Oltmans en Ann Van den Broeck (verrassend! ...) als Sophie en Donna.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 8 ] 30 January 2019 04:32 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2019-01-30

En nu nog de rest van de DB & Stany vriendjes.. Wat een leuke cast wordt dit!

   Handtekening   

hippoliet.simplesite.com

  [ # 9 ] 30 January 2019 07:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En de hele tekst voor de liefhebber

Tinne Oltmans en Ann Van den Broeck schitteren volgend jaar als Sophie en Donna in de volledig Vlaamse versie van hitmusical ‘MAMMA MIA!’
 
De wereldwijde hit ‘MAMMA MIA!’ komt in 2020 naar Vlaanderen! De eerste namen van de — volledig Vlaamse -  cast stellen we u graag voor: Tinne Oltmans wordt Sophie, Ann Van den Broeck mag zich als mama Donna ‘ontfermen’ over Tinne. De regie is in handen van Stany Crets, Ad van Dijk is verantwoordelijk als music supervisor en Laurent Flament tekent voor de choreografie.
Vanaf 22 februari kan Vlaanderen opnieuw dansen op de grootste ABBA hits in Ethias Theater Hasselt en Stadsschouwburg Antwerpen.

Cast: de eerste namen
Naar Ann Van den Broeck mag inmiddels verwezen worden als echte musical royalty: na een indrukwekkend carrière en hoofdrollen in (inter)nationale producties, was de keuze voor de rol van Donna snel gemaakt. Tinne Oltmans, de immens populaire muzikale duizendpoot, werd bij het grote publiek bekend als Mila Santiago in ‘Ghost Rockers’, maar ze was al jong gebeten door de musical-microbe. Na ‘Zoo Of Life’ en ‘Doornroosje’ is het nu de hoogste tijd voor een hoofdrol in een internationale voorstelling. Stany Crets tekende de laatste jaren voor succesvolle Vlaamse versies van Broadway en West End titels. ‘Evita’ en ‘The Rocky Horror Show’ waren de meest recente, binnenkort mag hij terug aan de slag met ‘Monty Python’s Spamalot’ en neemt hij ‘La Cage Aux Folles’ onder handen. 
“Als tiener mocht ik meespelen in een amateur versie van MAMMA MIA!. Sindsdien was ik helemaal verkocht. Deze hoofdrol is een droom die uitkomt, én ik mag het ondertussen ook nog eens mijn beroep noemen!”
  Tinne Oltmans
***
  “Abba : Het was eigenlijk goed, maar men vond het fout. Toen werd het dus zeer fout, maar vond men het plots ook weer goed eigenlijk. Jamaar, wat is het nu? De beste foutste musical? Of de foutste beste musical? Mamma Mia! wordt in elk geval het beste foute feestje van volgend theaterseizoen!”
Stany Crets

Het succes van ‘MAMMA MIA!’
‘MAMMA MIA!’ ging op 6 april 1999 in wereldpremière op de Londonse West End. De show loopt er nog steeds en haalde wereldwijd al 60 miljoen bezoekers. In 2008 ging de filmversie van ‘MAMMA MIA! The Movie’ in première en in juli van dit jaar verschijnt het vervolg ‘MAMMA MIA! Here we go again’. In 2019 viert ‘MAMMA MIA!’ de musical zijn 20e verjaardag in de Londense West End.

Deep Bridge brengt ‘MAMMA MIA!’ naar Vlaanderen

‘MAMMA MIA!’ wordt in Vlaanderen geproduceerd door Deep Bridge in de Vlaamse taal, met toestemming van Music Theatre International (Europe) en Auteursbureau ALMO. De voorstelling wordt een volledig nieuwe versie die uiteraard met het grootste respect voor het origineel en in nauwe samenwerking met de licentiegevers zal worden gemaakt.

Het verhaal: oude liefdes en geweldige nummers
‘MAMMA MIA!’ combineert de grootste hits van ABBA met een humoristisch liefdesverhaal over alleenstaande moeder Donna en haar dochter Sophie, die op het punt staat om te trouwen. Sophie wil dolgraag worden weggegeven door haar echte vader, maar het blijkt niet eenvoudig om te ontdekken wie dat is… Ze wil een antwoord krijgen op haar vraag en nodigt daarom drie voormalige liefdes van haar moeder uit op het Griekse eiland waar ze wonen. Donna wordt compleet verrast door het weerzien met de mannen en staat plots oog in oog haar bruisende verleden. Samen met haar vriendinnen haalt Donna herinneringen op aan vroeger, aan oude liefdes en aan hun tijd als het zangtrio Donna and the Dynamo’s. Alle bekende ABBA hits passeren de revue, waaronder ‘Dancing Queen’, ‘Knowing Me, Knowing You’, ‘Super Trouper’ en uiteraard ‘Mamma Mia’. 

De voorstelling speelt try-outs in Ethias Theater vanaf 22 februari 2020 en gaat op 7 maart 2020 in première in Stadsschouwburg Antwerpen. Tickets te koop via http://www.deepbridge.be en www.teleticketservice.be

  [ # 10 ] 09 February 2019 05:11 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2010-10-07

Mag ik toch even opmerken dat het mij, en met mij heel veel musicalfans, mateloos begint te storen dat “experimentele” Stany Crets bij elke regie-opdracht die hij krijgt de hoofdrol aan zijn vrouw Ann Van Den Broeck geeft, lang niet de beste musicalstem die ons land rijk is. Ze zingt niet slecht, maar niet in die mate dat ze élke hoofdrol in élke productie van haar echtgenoot moet krijgen … Deborah De Ridder, Vera Mann, Fre Souffriau, iemand ? Het wordt ééntonig en vriendjespolitiek … Ik sla vanaf nu élke musical van regisseur Crets en hoofdrol Ann VDB over, en met mij vele anderen … en maar jammeren dat de zalen in Vlaanderen niet vollopen …

  [ # 11 ] 09 February 2019 06:31 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

June - 30 January 2019 06:41 AM

Zojuist bekend gemaakt: Tinne Oltmans en Ann Van den Broeck (verrassend! ...) als Sophie en Donna.

Dit lag idd in de lijn der verwachtingen.
Ik zag in Maike Boerdam ook een nieuwe ‘Vlaamse’ jongere Donna.
Ik gok op Goele De Raedt als Tanya en Daisy Thys als Roos.
En bij de heren Juan Gerlo of Michiel De Meyer als Matthew Michel als Pepper.
Voor de vaders Sébastien De Smet en zeker nog wat namen uit de cast van Spamelot.

[ Gewijzigd: 09 February 2019 06:34 PM by charlie ]
  [ # 12 ] 15 April 2019 07:00 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

De cast wordt volgende week dinsdag bekend gemaakt.

[ Gewijzigd: 16 April 2019 05:36 PM by Deborah Adam ]
  [ # 13 ] 23 April 2019 10:15 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Evi Hanssen is aangekondigd als Tanya.

Heb even de kalender na gekeken. We zijn vandaag echt niet 1 april.

  [ # 14 ] 23 April 2019 07:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

EVI HANSSEN in gloednieuwe Vlaamse versie van hitmusical MAMMA MIA!


Foto: Terre Bleue
Later vandaag wordt de volledige cast van de Vlaamse versie van MAMMA MIA! voorgesteld, maar nu al maakt producent Deep Bridge één van de verrassende namen bekend. EVI HANSSEN vervoegt de cast, na Tinne Oltmans (Sophie) en Ann Van den Broeck (Donna), die eerder werden aangekondigd. Evi zal de rol van Tanya, de beste vriendin van Donna, op zich nemen. Hiermee zet de tv-presentatrice haar eerste stappen in de, voor haar alsnog eerder onbekende maar niet onbeminde, musicalwereld.

Evi Hanssen: “Als Stany Crets je vraagt voor een musical,  dan zeg je niet nee. Ik was als kind grote fan van musicals als ‘Mary Poppins’, ‘Annie’ en ‘The Sound of Music’. Zingen en dansen was mijn wereldje. Meedoen in een musical was dan ook een stille droom van mij. En kijk, op mijn 40ste komt het er van! En dan nog met een fantastische cast en een getalenteerd regisseur die op het genre zijn eigenwijze unieke stempel drukt. Ik kus mijn beide handjes!

Evi is bij het grote publiek vooral gekend als presentatrice, maar al van jongs af aan was ze intensief bezig met acteren en muziek. Als jongvolwassene behaalde ze haar kandidatuur als zangeres in de jazzmuziek aan het conservatorium. Met dat diploma op zak, ondernam ze enkele muzikale avonturen. In MAMMA MIA! kan ze nu beide passies combineren.

Evi over de rol van Tanya: “Een rijke grappige vrouw die houdt van mannen en wijn? Mja, ik kan me daar wel mee vereenzelvigen.”. (Lacht)

Stany Crets vertelt waarom zijn keuze naar Evi uitging: “Soms ruik je van op afstand dat er bij sommige mensen een musical op hun bucketlist staat. Bij Evi rook ik dat al door de telefoon”.

MAMMA MIA! is zonder twijfel een musicalsensatie. Wereldwijd haalde de musical al meer dan 60 miljoen bezoekers. MAMMA MIA! ging op 6 april 1999 in wereldpremière op de Londonse West End en vierde daar recent zijn 20e verjaardag. Het is van 2006 geleden dat de voorstelling in Vlaanderen te zien was. De versie die vanaf februari 2020 te zien zal zijn, zal bovendien — op de verhaallijnen en muziek na — gloednieuw zijn.

Sophie staat op het punt te trouwen op een mooi Grieks eiland en wil door haar vader worden weggeven. Alleen is het niet duidelijk wie dat is. Ze nodigt drie voormalige liefdes van haar moeder Donna uit voor het huwelijksfeest. Donna wordt compleet verrast door het weerzien met de mannen en staat plots oog in oog met haar bruisende verleden. Samen met haar vriendinnen haalt Donna herinneringen op aan vroeger, aan oude liefdes en aan hun tijd als zangtrio.

MAMMA MIA! is een muzikaal feest met de grootste hits van ABBA, maar tegelijkertijd ook een heerlijke romantische komedie, een trip down memory lane, bruisend en energiek.

Met enorm veel trots stelt producent Deep Bridge vandaag de volledig Vlaamse cast voor van de hitmusical ‘MAMMA MIA!’ Na de eerder aangekondigde namen van Ann Van den Broeck, Tinne Oltmans en Evi Hanssen, is de cast nu volledig met volgende topacteurs: Michiel De Meyer, Jeroen van Dyck, Johan Terryn, Ilse La Monaca, Helle Vanderheyden, Shana Pieters, Matthew Michel en Kenny Verelst. En ook regisseur Stany Crets zal een rol voor zijn rekening nemen. De internationale musicalsensatie verovert Vlaanderen vanaf februari 2020.

De fans hebben er 14 jaar op moeten wachten, maar volgend jaar is het zover: dan komt dé feelgood musical terug naar Vlaanderen. De première van de vorige editie was op 6 april 1999, de dag na Paasmaandag. Het is dan ook geen toeval dat Deep Bridge juist vandaag de cast voorstelt.

Donna zal zoals eerder aangekondigd gespeeld worden door Ann Van den Broeck. Haar dochter Sophie wordt vertolkt door Tinne Oltmans. Vanmorgen werd al een tipje van de sluier gelicht en niemand minder dan Evi Hanssen werd aangekondigd als Tanya, één van de jeugdvriendinnen van Donna. En nu is ook de derde vriendin bekend: Ilse La Monaca zal Rosie spelen. De vriendinnen en bruidsmeisjes van Sophie zullen vormgegeven worden door Helle Vanderheyden (Ellie + Alternate Sophie) en Shana Pieters (Lisa).

Uiteraard zijn er ook enkele sterke mannen opgetrommeld om tegengewicht te bieden voor al dat vrouwelijk geweld: Michiel De Meyer (Sky) zal de verloofde van Sophie spelen, bijgestaan door zijn vrienden Matthew Michel (Eddie) en Kenny Verelst (Pepper). De drie mogelijke vaders van Sophie worden gespeeld door Jeroen van Dyck, Johan Terryn en ... niemand minder dan regisseur Stany Crets. Wie welke rol voor zich neemt, is nog een verrassing.

De strakke groepsdansen en heldere zangpartijen worden gebracht door het ensemble, bestaande uit Laurenz Hoorelbeke, Jasmine Jaspers, Kars Huijink, Yannick Dijck, Jervin Weckx, Sven Tummeleer, Oonagh Jacobs, Barbara De Winter, Joke Van Robbroeck, Marije Van Sonsbeek, Sarah Goethals en Samantha De Water.

De regie en vertaling is in handen van Stany Crets die een volledig nieuwe versie maakt met het grootste respect voor het origineel en in nauwe samenwerking met de licentiegevers. Ad van Dijk maakt de arrangementen en Laurent Flament zorgt voor een flitsende choreografie.

Kortom: een dreamteam dat ervoor zorgt dat zelfs de grootste pessimist na de show weer neuriënd naar huis gaat.
‘MAMMA MIA!’ wordt in Vlaanderen geproduceerd door Deep Bridge in de Vlaamse taal, met toestemming van Music Theatre International (Europe) en Auteursbureau ALMO. De voorstelling wordt een volledig nieuwe versie die uiteraard met het grootste respect voor het origineel en in nauwe samenwerking met de licentiegevers zal worden gemaakt.

  [ # 15 ] 23 April 2019 07:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Er zitten tenminste nog een aantal enigszins bekende namen uit de musicalwereld in het ensemble, anders had ik echt alleen maar kunnen zuurpruimen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4