5 of 5 | ‹ First  < 3 4 5
We Will Rock You terug naar Nederland (Engelstalig)
  [ # 61 ] 06 December 2019 07:34 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Hoeveel try-outs zijn er eigenlijk al geweest hiervan? Ik hoor of zie vrijwel geen enkele reactie en als ik dan iets vind, is het niet al te positief.

  [ # 62 ] 06 December 2019 08:18 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2008-01-07

Ik ben woensdagavond 4 december naar We Will Rock You geweest in AFAS Live.

Ik heb de voorstelling ooit gezien in het Beatrix Theater. Hierdoor wist ik dus enigszins wat mij te wachten stond. Ik moet zeggen dat ik vrij confused de voorstelling heb verlaten.

Allereerst is de keuze op (naar mijn idee) 3/4 Italiaanse mensen in de cast niet slim geweest. Vooral de hoofdrollen van Galileo en Scaramouche zijn slecht te verstaan en verstoren hierdoor een groot deel van het verhaal. Wat mij betreft is de redding op dit gebied dan vooral het fijne Engelse accent van Britt en Ozzy en natuurlijk de Killer Queen genaamd Anastacia. Ook Stanley Burleson kan een goed woordje Engels en stoort op dit gebied niet. De rest van de cast is echter moeilijk te verstaan en dit doet het flinterdunne verhaal niet ten goede.

Wat de zang betreft moet ik zeggen dat ik weinig op- of aanmerkingen heb. Ook de Italiaanse castleden zingen goed. Het lied wat Stanley Burleson ten gehore brengt is prima alleen kan hij beter niet meer de hoogte in gaan, dit klonk pijnlijk en niet zuiver. Wat betreft Anastacia heeft deze kleine dame een dijk van een stem. Ze hadden haar wat mij betreft veel grootser mogen aankleden maar haar stem maakt ontzettend veel goed.

Het decor is simpel en wordt zodanig ingezet dat de verschillende locaties duidelijk naar voren komen. De grande entree van de Killer Queen ging echter mis waardoor het decor erg fragiel bleek te zijn en de Amerikaanse zangeres uiteindelijk via de zijkant van het toneel (al zingend zonder haar te zien) op het podium kwam. Dit probeerde ze met een grap op te lossen.

Dit brengt mij op het volgende punt. Ik werd niet meegenomen in het verhaal. Dit is wat mij betreft een vereiste aangezien het verhaal al flinterdun is, is het aan de spelers om ervoor te zorgen dat wij ze geloven. Waar de stemmen soms prachtig klonken was het acteerwerk van sommige spelers echt te min. Vooral Scaramouche en Killer Queen komen totaal niet uit de verf. Waar Anastacia zich soms beroept op haar personage als wereldberoemde zangeres kan ze het felle en beangstigende niet echt overbrengen. Ook Scaramouche, een personage waar je stiekem van wilt houden, komt totaal niet over. Of dit is omdat je merkt dat ze moeite heeft met de soms ingewikkelde Engelse woorden of omdat deze speelster gewoon geen actrice is kan ik niet benoemen. Ik heb me helaas soms wel een beetje aan haar zitten ergeren.

Verder ging er afgelopen woensdag veel fout op het gebied van licht en decor. Zo kwam het doek niet altijd vloeiend naar beneden en toen de pauze begon stond de cast zeker 30 sec op een half donker podium. Ook de entree van Killer Queen ging niet goed wat haast voor een hilarisch beeld zorgde en soms stonden microfoons niet aan waardoor je de spelers niet kon verstaan.

Korte samenvatting:
De musical is leuk door de prachtige muziek van Queen. Deze versie is het echter niet waard om de €89,- die betaald moet worden voor een Try-out daadwerkelijk te betalen. Ik kon via mijn werk gratis naar deze voorstelling en heb hierdoor met een ander blik kunnen kijken. Maar mocht ik de volle prijs hebben betaald zou ik me vrij bedrogen voelen door de producent. Laten we hopen dat de productie na de première vrij zal zijn van de fouten en dat de cast nog wat Engelse les krijgt voor ze verder gaan touren.

  [ # 63 ] 07 December 2019 08:08 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was op de première van We Will Rock You van TEC Entertainment. Bekijk ons videoverslag met gesprekken met Anastacia, Stanley Burleson en Massimo Piparo.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 64 ] 07 December 2019 01:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

En nu is ook Musicalworlds recensie van We Will Rock You te lezen: **1/2 ster.

Lees de recensie (en bekijk ons videoverslag van de première) onder Artikelen.

  [ # 65 ] 09 December 2019 09:03 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

De eerste reacties van de schrijvende pers zijn inmiddels uitgekomen: het AD is het meest positief en geeft vier sterren, vooral vanwege de inbreng van Anastacia. Maar er staat ook “Het verhaal is dun, een manco dat het musicalgenre vaak treft”. Nou, dat hoeft niet hoor, maar is in dit geval natuurlijk wel zo (en is in het algemeen een gevaar bij Jukebox musicals). In een reportage van RTV Oost zegt producent Maxim Bezembinder dat de nadruk in vergelijking met de 2010-versie minder ligt op het verhaal, meer op de songs. NRC en Trouw zijn minder positief dan het AD: Trouw zegt: “Waarom toch nog twee sterren? Omdat verschillende acteurs lekker zingen, zoals Stanley Burleson, Lilly-Jane Young en inderdaad Anastacia. En omdat de liveband echt te gek is. Met hun kracht en hun vet jakkerende gitaren doen zij Queen wél eer aan”. NRC vraagt zich af wat de meerwaarde van een musical is, als er coverbands zijn en Queen met zanger Adam Lambert zelf ook nog toert.

  [ # 66 ] 09 December 2019 09:12 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Op nu.nl ook een overzicht van recensies. Die zijn niet mals.

  [ # 67 ] 09 December 2019 10:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik vind het opvallend dat het AD zo positief is (het aantal sterren matcht voor mij ook niet helemaal met de tekst van de review) en ga bijna denken dat de positieve review gekocht is.

Harry - 07 September 2019 06:57 AM
June - 06 September 2019 12:52 PM

De kaarten mogen al zeker een week bij Kruidvat met -25% weg.

Het verbaast me dan wel dat het logo van het AD er niet bij staat, want ik zie daar ook continu aanbiedingen in voorbij komen.

Kruidvat schrijft geen recensies. Die prominent als sponsor vermelden geeft geen schijn van belangenverstrengeling.

Jammer. Alleen gratis kaarten kunnen mij nog naar deze show krijgen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 68 ] 09 December 2019 10:36 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb ‘We Will Rock You’ nog nooit gezien en iets zegt me dat deze versie daar geen verandering in gaat brengen 😊

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 69 ] 09 December 2019 11:01 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Lijkt me een verstandige keuze Theo. WWRY goed uitgevoerd is voor het grootste deel al een gedrocht, laat staan als er zo’n Ryan Air Cast op het podium staat. Soms best fijn als ik met een veilig gevoel iets over kan slaan zoals dit.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 70 ] 09 December 2019 11:28 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Gisteren gezien en ik vond deze uitvoering erg slecht. Londen had tenminste de stemmen die de muziek konden dragen en betere timing. De Italiaanse leads irriteerden me, qua uitspraak, acteerwerk en zang. Ozzy was goed en Anastacia vermakelijk maar bespaar je de moeite en het geld.

[ Gewijzigd: 09 December 2019 03:54 PM by martinev2 ]
  [ # 71 ] 09 December 2019 12:19 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2019-10-12

martinev2 - 09 December 2019 11:28 AM

Gisteren gezien en ik vond deze uitvoering erg slecht. Londen had tenminste de stemmen die de muziek konden dragen en betere timing. De Spaanse?

Italiaanse 😊

Leads irriteerde me, qua uitspraak, acteerwerk en zang. Ozzy was goed en Anastacia vermakelijk maar bespaar je de moeite en het geld.

Ik sluit me hier volledig bij aan, het was dat ik gratis tickets had maar anders… Ozzy & Brit waren voor mij de sterren van de show. Anastacia zingt uiteraard fantastisch, maar qua acteerwerk vond ik ook haar erg tegenvallen.

  [ # 72 ] 05 January 2020 06:47 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2020-01-05

Ben hier eergisteren geweest. Was het echt wel waard, Anastasia speelde ook erg goed als Killer Queen!
Het is weliswaar een beetje een apart verhaal, wat op het einde wel heel gemakkelijk tot z’n einde kwam. Maar door het goede werk van de acteurs en de fantastische muziek die erbij kwamen kijken, was het een echt spektakel!

‹ First  < 3 4 5
5 of 5
‹‹ Hotel Vocaal      Benjamin de Beer ››