Benjamin de Beer
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Bejubelde ‘Benjamin de Beer’ in Schouwburg Amstelveen

Een sprookje naar het boek van Herman van Veen voor de hele familie (4+)

‘Benjamin de Beer’ komt, op veler verzoek, weer terug! Herman van Veen schreef het gelijknamige kinderboek al in 2008, maar de thema’s uit deze muzikale voorstelling zijn actueler dan ooit: moeten vluchten omdat het ijs waarop je woont smelt. Toch is de voorstelling één en al vrolijkheid. Interactief en vol met liedjes. Benjamin de Beer brengt kinderen op een andere manier in aanraking met ingewikkelde onderwerpen. Tijdens de Kinderboekenweek — waarbij het thema “Kom Erbij” uitstekend aansluit op deze voorstelling - gaat de voorstelling in première. En wel op zondag 7 oktober in Schouwburg Amstelveen.


De kleine Benjamin IJsbrand Beer moet met zijn vader en moeder vluchten voor het smeltende ijs. IJs dat in het poolwater net zo snel oplost als een suikerklontje inde thee. Papa, mama en Benjamin komen na een avontuurlijke reis terecht in een groene wereld waar ze niet welkom zijn. Daar waar

beren wonen die bruin zijn en mensen leven die van hun vachten bontjassen maken willen.


‘Benjamin de Beer’

Als de bomen niet meer groeien, wie past er dan op mij
En de honing niet meer vloeien zal, wie zorgt er dan voor mij
Als mijn vacht me niet verwarmen kan, wie knuffelt dan met mij
En de zon me niet verwarmen kan, wie kijkt er dan naar mij

Enkele reacties op Facebook
“Zo n mooie. voorstelling Drie keer gezien Een absolute AANRADER” (Rob Suter)
“Hij is geweldig!!!! Lees het boek ook zo graag voor!” (Maartje Jansen)

Tour
In de periode tussen 7 oktober 2018 en 19 mei 2018 zal de voorstelling door het hele land gespeeld worden. De speellijst is terug te vinden op onze site: http://www.vanengelenburgtheater.nl  en www.theaterinschool.nl.

Cast
Spel: Saskia Egtberts, Bo van Vliet, Femke Krist
Scriptbewerking en Regie: Femke Krist

Verhaal, tekst &Muziek;: Herman van Veen, Edith Leerkes Illustraties van het boek: Doesjka Bramlage Foto’s: Bob van Deurzen Producent:  Kristal Theater i.s.m. Harlekijn Holland Impresariaat: Van Engelenburg Theaterproducties en Stichting OTO