Lone van Roozendaal over het huidige musical wereldje (in het AD)
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  133
Geregistreerd  2011-02-20

Vaak ook hier besproken, dus ik vond het wel opvallend.

Je hebt vorig jaar voor het eerst in je carrière eens een periode nà­et gewerkt. Hoe beviel dat?

,,Het was bijna verontrustend hoe prettig dat was, haha. Ik miste het niet eens zo. Daar moet ik bij zeggen dat het musical- en theaterlandschap er de laatste tijd ook niet veel gezelliger op wordt. Alles gaat om kaartverkoop en mijn tegenspelers worden steeds vaker gecast om hun bekendheid. Daar word ik verdrietig van, omdat de kwaliteit er met regelmaat bij inschiet. Het is ook een vorm van broodroof. Opgeleide, goede mensen zitten tegenwoordig soms thuis op de bank. Het publiek is snel tevreden, is de gedachte. Volgens mij klopt dat niet. Op de lange termijn wint altijd kwaliteit.’’

Bron:
https://www.ad.nl/show/lone-van-roosendaal-billy-de-palma-gaat-over-lijken~aaa6b085/

  [ # 1 ] 08 November 2018 08:56 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Ze heeft helemaal gelijk. Al kan ik haar mening dan niet rijmen dat ze zelf in een productie van expeditie eiland gaat staan. Ik snap wel dat ze ferry doedens bedoelt. Alleen is hij geen publiekstrekker

  [ # 2 ] 08 November 2018 10:08 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Het is wachten op de eerste acteur die zegt dat het maar eens afgelopen moet zijn met die musicalsterren in de soaps .. broodroof 😉

  [ # 3 ] 08 November 2018 11:02 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Amanda big - 08 November 2018 08:56 AM

Al kan ik haar mening dan niet rijmen dat ze zelf in een productie van expeditie eiland gaat staan.

Misschien was er geen andere productie voor haar?

jeroen100 - 08 November 2018 10:08 AM

Het is wachten op de eerste acteur die zegt dat het maar eens afgelopen moet zijn met die musicalsterren in de soaps .. broodroof 😉

“Musicalster” is (in mijn ogen iig) geen beroep, dat zijn gewoon acteurs/zangers en soms ook dansers. En iemand die acteur is kan dus best in een soap spelen.

Lone heeft natuurlijk helemaal gelijk, maar BN’ers in een musical is een praktijk die volgens mij nooit gaat eindigen.

  [ # 4 ] 08 November 2018 11:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Amanda big - 08 November 2018 08:56 AM

Ze heeft helemaal gelijk. Al kan ik haar mening dan niet rijmen dat ze zelf in een productie van expeditie eiland gaat staan. Ik snap wel dat ze ferry doedens bedoelt. Alleen is hij geen publiekstrekker

Ik denk niet dat ze op Ferry doelt. Alhoewel je over smaak kan twisten, hij heeft al aardig wat ervaring opgedaan in de musical. Ze bedoeld denk ik voornamelijk mensen als een Jack van Gelder in Les miserables (WTF wat was dat zeg?) of een TIm Douwsma in Grease. Leek op niets natuurlijk.

   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 5 ] 08 November 2018 01:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Musicalbeertje - 08 November 2018 11:42 AM
Amanda big - 08 November 2018 08:56 AM

Ze heeft helemaal gelijk. Al kan ik haar mening dan niet rijmen dat ze zelf in een productie van expeditie eiland gaat staan. Ik snap wel dat ze ferry doedens bedoelt. Alleen is hij geen publiekstrekker

Ik denk niet dat ze op Ferry doelt. Alhoewel je over smaak kan twisten, hij heeft al aardig wat ervaring opgedaan in de musical. Ze bedoeld denk ik voornamelijk mensen als een Jack van Gelder in Les miserables (WTF wat was dat zeg?) of een TIm Douwsma in Grease. Leek op niets natuurlijk.

Maar ervaring zegt natuurlijk niets over talent. Ik heb Ferry eerder gezien in Wicked, Grease en The Bodyguard, en iedere keer vond ik hem een verschrikking. Qua acteren lag dat misschien nog aan mijn smaak, maar qua zang en dans toch echt aan zijn gebrek aan kwaliteit.

Ik vind Ferry dan ook wel degelijk voldoen aan de beschrijving van Lone.

  [ # 6 ] 09 November 2018 12:07 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  147
Geregistreerd  2018-03-21

Musicalbeertje - 08 November 2018 11:42 AM
Amanda big - 08 November 2018 08:56 AM

Ze heeft helemaal gelijk. Al kan ik haar mening dan niet rijmen dat ze zelf in een productie van expeditie eiland gaat staan. Ik snap wel dat ze ferry doedens bedoelt. Alleen is hij geen publiekstrekker

Ik denk niet dat ze op Ferry doelt. Alhoewel je over smaak kan twisten, hij heeft al aardig wat ervaring opgedaan in de musical. Ze bedoeld denk ik voornamelijk mensen als een Jack van Gelder in Les miserables (WTF wat was dat zeg?) of een TIm Douwsma in Grease. Leek op niets natuurlijk.

Nee sorry maar ferry lijkt wel ergens op. Ja iedereen een mening, maar als je kijkt naar ferry in wicked dat was me toch een partij slecht. Echt zonde was dat. Lone wordt trouwens vaak als een diva gezien, maar ik denk dat dite cht een vrouw is die voor haar vak staat. Denkt dat ze met publiekstrekker ook een Romy bedoelde. Romy kon goed zingen als ze een goede dag heeft, maar acteren en dansen was ze niet suler sterk in. Toch ook twee onderdelen die je moet bezitten om in een musical te staan.

  [ # 7 ] 09 November 2018 05:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Goed dat ze dit ter sprake brengt en ze heeft helemaal gelijk. Vera Mann heeft het in het verleden natuurlijk ook al eens uitgebreid ter sprake gebracht en het is jammer dat er eigenlijk niets veranderd is in de tussentijd. Sterker nog, ik denk zelfs dat het de laatste jaren erger is geworden. Zoals Lone ook al zegt: de crisis. Mensen gingen natuurlijk veel minder naar het theater dus producenten probeerden ze dan met BN’ers alsnog te trekken. Erg jammer…

Ferry Doedens idd, Romy Monteiro, Tim Douwsma…

Ik hoop dat het ooit zal veranderen, maar dat is denk ik tegen beter weten in, want ik vrees eerder dat dit zal blijven gebeuren. Ik moet zeggen dat ik bepaalde producties er echt om vermijd. Ik ging vroeger wel naar alle shows, maar kijk nu kritischer naar de cast. Je betaalt een hoop geld voor een kaartje, dus dan wil ik kwaliteit en geen 3e rangs bn’er die denkt: laat ik eens even leuk gaan doen in een musical.

  [ # 8 ] 09 November 2018 07:02 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

MarronSisters - 09 November 2018 05:10 AM

Goed dat ze dit ter sprake brengt en ze heeft helemaal gelijk. Vera Mann heeft het in het verleden natuurlijk ook al eens uitgebreid ter sprake gebracht en het is jammer dat er eigenlijk niets veranderd is in de tussentijd. Sterker nog, ik denk zelfs dat het de laatste jaren erger is geworden. Zoals Lone ook al zegt: de crisis. Mensen gingen natuurlijk veel minder naar het theater dus producenten probeerden ze dan met BN’ers alsnog te trekken. Erg jammer…

Ferry Doedens idd, Romy Monteiro, Tim Douwsma…

Ik hoop dat het ooit zal veranderen, maar dat is denk ik tegen beter weten in, want ik vrees eerder dat dit zal blijven gebeuren. Ik moet zeggen dat ik bepaalde producties er echt om vermijd. Ik ging vroeger wel naar alle shows, maar kijk nu kritischer naar de cast. Je betaalt een hoop geld voor een kaartje, dus dan wil ik kwaliteit en geen 3e rangs bn’er die denkt: laat ik eens even leuk gaan doen in een musical.

Dat is ook precies waarom ik eigenlijk alles van SE de laatste jaren niet meer zie. Ik voelde me vaak zo bekocht en teleurgesteld. Je betaalt inderdaad veel geld voor een kaartje en dan afgescheept worden met bedroevend slechte ‘sterren’, te zien dat orkest en decor zo minimaal (of afwezig!) zijn als maar kan, zodat de producent nog meer opstrijkt…. ik geniet nog wel van de kleine of nieuwe producties waar je nog echt de passie en de wil ziet om iets neer te zetten. En voor de rest spaar ik door om in Londen echt te genieten.