Beatrix Theater 2019/2020
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Inmiddels is het bijna 2019
Zou Stage weten of ze Mamma Mia! Rekken tot eind 2019 ?
Komende zondagmiddag is de zaal nagenoeg vol
On your Feet had andere bezettingen met kerst vorig jaar.
Zou Stage behalve Duitsland nog een Tina productie produceren ?
En wie zien we dan in de hoofdrol van Tina? Ik denk aan Anne Appelo of Tjindjara.
Of zijn er andere suggesties als opvolger van Mamma Mia ?

  [ # 1 ] 28 December 2018 11:44 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik weet niet of de zaalbezetting voor MM gemiddeld goed is/blijft, maar als er na de zomer een nieuwe productie in het Beatrix Theater komt verwacht ik dat het opnieuw een feel good musical zal zijn. Misschien komt 9 to 5 alsnog?

  [ # 2 ] 28 December 2018 03:48 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Tja…. hoe zeer ik ook de wens heb op niet nà³g een jukebox musical, ben ik bang dat Tina the musical nog wel eens aardig snel zou kunnen gaan komen. Ik zou me eigenlijk niet een twee drie een andere show kunnen indenken als vervanger…. Tis sowieso best wel zonde dat stage entertainment klaarblijkelijk denkt dat alle feel good shows jukebox musicals moeten zijn…. Maar vraag me zelf sterk af welke andere show daar zou moeten komen. En ook of het uberhaupt wel gaat gebeuren! Ik bedoel normaal gesproken voor een open einde productie, zouden er nu al audities moeten zijn aangekondigd. Dat is nog niet gebeurt maar wie weet.

  [ # 3 ] 29 December 2018 10:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Misschien Tina al wel, wat denken jullie van Pricilla Queen of the Dessert?

  [ # 4 ] 30 December 2018 01:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

voor Tina wordt het denk ik Gaia Aikman als die voorstelling gaat komen.

Zelf hoop ik op 9 to 5 het castalbum draai ik regelmatig, klinkt altijd lekker die muziek.

  [ # 5 ] 30 December 2018 06:58 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Interessant topic.
Zelf hoop ik dat Stage inziet dat jukebox musicals nu even moeten worden opzij gezet.
Er zijn zat producties waar Nederlandse musical fans al tijden om vragen
Mozart (why not, in België kon het toch ook)
Rebecca
etc. etc.

  [ # 6 ] 30 December 2018 08:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik hoop dat het geen jukebox musical wordt dit keer, maar ik vrees van wel en denk dan ook aan Tina. Daar zou ik Carolina Dijkhuizen graag in zien, maar ik denk dat Nurlaila Karim ook een grote kanshebber voor die rol zou kunnen zijn…

Zelf hoop ik meer op Rebecca idd of toch Aida weer een keer terug in de theaters.

  [ # 7 ] 30 December 2018 10:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

MarronSisters - 30 December 2018 08:43 PM

Ik hoop dat het geen jukebox musical wordt dit keer, maar ik vrees van wel en denk dan ook aan Tina .......Zelf hoop ik meer op Rebecca idd of toch Aida weer een keer terug in de theaters.

Ik hoop ook geen jukebox musical, maar acht de kans wel groot dat het dat wel gaat worden in het Beatrix. Lijkt toch wel een beetje het concept te zijn: Beatrix jukebox/uplifting/dansmusical, Circus Disney/drama/serieuzer.

Misschien is Tina wel een hele goeie voorstelling, ik heb ‘m niet gezien dus kan er geen mening over geven. Ik zit op voorhand echter niet te wachten op weer een show met muziek van een popartiest/over een popartiest. Als het dan toch jukebox moet zijn dan vind ik Priscilla niet eens zo’n slechte suggestie. Beetje jammer dat we net de UK-versie in Carré hebben gehad, maar volgens mij zou dat het ook nog wel redelijk kunnen doen ook. En binnen het genre dan toch wel één van de leukere voorstellingen.

Rebecca gaat naar mijn mening helemaal niet als open eind productie naar NL komen, noch in het Beatrix noch in het Circus, omdat ik denk dat het concept/verhaal van de musical gewoon niet gaat verkopen hier en Levay/Kunze zijn hier niet de namen die ze in Wenen zijn, dus op die titel komen mensen ook niet naar het theater.

Mozart heeft als naam meer potentie maar die musical is volgens mij te “Duits” ook dat gaat niet lopen hier als open eind. Dus die 2 kun je veilig schrappen mijns inziens. Zelfde (te “Duits” ) geldt ook een beetje voor Tanz der Vampire.

Ik zelf denk dat er van Romeo & Juliette nog steeds een hele mooie voorstelling te maken is, maar dan wél met een groot live orkest, extravagant decor, groot ensemble én een topcast. Maar dat zal het ook wel nooit worden. Maar toch blijf ik die muziek wel graag horen.

Maar de kans is groot dat het weer iets a la On your feet / Tina / SNF gaat worden en ook deze avond Beatrixtheater aan mij voorbijgaat.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 8 ] 31 December 2018 09:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik denk dat het Circustheater op dit moment echt een Disneytheater is en ik kan me dan ook niet goed voorstellen dat ze snel zouden overschakelen naar iets als Rebecca, Der Besuch der alten Damen, Tanz der Vampire of Mozart. Die zie ik eerder naar Delamar gaan, wetende dat het daar waarschijnlijk een flinke uitdaging wordt om dit rendabel te krijgen tegen Nederlandse ticketprijzen. Maar goh, wat zou ik zulke voorstellingen graag in Nederland zien. Misschien dat een revival van Elisabeth (met Celinde Schoenmaker ofzo) een reeks van dergelijke voorstellingen op gang kan brengen.

Tina zie ik absoluut snel naar Nederland komen, en hoewel het in vergelijking met The Bodyguard of Mamma Mia! geen vrolijke show is, zie ik dit absoluut in het Beatrix Theater staan. Voor Priscilla is denk ik onvoldoende publiek in Nederland.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 31 December 2018 10:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Ik kan me niet voorstellen dat het iets anders wordt dan Tina. Waarom zouden ze licensiekosten nemen, als ze een eigen productie op de plank hebben liggen die perfect in de reeks Bodyguard - On Your Feet - Mamma Mia past. Het Circustheater blijft dan de plaats voor de grote familiemusicals (al ben ik erg benieuwd of en wanneer Stage weer met een nieuwe Disney-productie komt) en meer dramatische musicals in DeLaMar. Lazarus zal geen langloper zijn, dus een aankondiging voor de opvolger daarvan verwacht ik ook al snel.

  [ # 10 ] 31 December 2018 10:16 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zie Pretty Woman ook nog wel naar Utrecht gaan. Geen jukeboxmusical maar wel muziek van Bryan Adams. Daarnaast valt ‘ie onder de noemer “nostalgie” en daar vallen alle musicals van Stage onder de laatste jaren.

  [ # 11 ] 31 December 2018 01:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Harry - 31 December 2018 10:10 AM

Ik kan me niet voorstellen dat het iets anders wordt dan Tina.

Ik zag dat Albert Verlinde in een interview van afgelopen september inderdaad heeft toegezegd dat Tina naar Nederland zal komen. Enkele jaren terug werd Nurlaila Karim nog als ideale Tina-vertolker aangewezen, maar die is nu misschien te oud? Ken de musical niet..

Harry - 31 December 2018 10:10 AM

Lazarus zal geen langloper zijn, dus een aankondiging voor de opvolger daarvan verwacht ik ook al snel.

De Jacques Brel-musical misschien? Die was eigenlijk voor dit seizoen aangekondigd. Zou wel erg veel bio/jukebox-musical in één seizoen zijn, maar daar is SE volgens mij niet vies van.

  [ # 12 ] 01 January 2019 09:48 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Laush - 31 December 2018 01:12 PM
Harry - 31 December 2018 10:10 AM

Ik kan me niet voorstellen dat het iets anders wordt dan Tina.

Ik zag dat Albert Verlinde in een interview van afgelopen september inderdaad heeft toegezegd dat Tina naar Nederland zal komen. Enkele jaren terug werd Nurlaila Karim nog als ideale Tina-vertolker aangewezen, maar die is nu misschien te oud? Ken de musical niet..

Een paar jaar geleden was de opzet dat Tina door verschillende actrices gespeeld zou worden, op 18-jarige, 40-jarige en huidige leeftijd. In de productie die in Londen speelt is er 1 actrice, die de rol van 17-45 jaar oud speelt. Dat gaat (met alle respect) voor Nurlaila moeilijk worden.

  [ # 13 ] 01 January 2019 10:32 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Moeilijk, maar niet onmogelijk.

Jaren geleden zag ik Billie Holiday met Ruth Jacott. Van kind tot 44-jarige geloofwaardig van de eerste tot de laatste minuut. Bizar om dit mee te mogen maken, zo hoog was het niveau.
Natuurlijk was dat een bescheiden tour met 4 castleden en niks in vergelijking met een productie als Tina, maar qua kwaliteit, stem en energie kan ik me (met Billie Holiday in mijn achterhoofd) het zelfs vreemd vinden als Nurlaila het niet zou worden. Maar echt heel vreemd.

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 14 ] 19 January 2019 03:10 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Ik verwacht dat Mamma Mia! na de zomer nog wel even loopt .....