1 of 13 |  1 2 3 >  Last ›
Aida in Concert 2019
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Er stond net heel kort even op MusicalJournaal dat dit jaar het openluchtconcert Aida in Concert zal zijn, in het Autotron te Rosmalen! Met in de hoofdrol Willemijn Verkaik .. Neem aan als Amneris.
Bericht is inmiddels weer offline gehaald, maar waar rook is…

  [ # 1 ] 13 January 2019 02:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Oi, dat zou wel een hele mooie titel zijn! Wellicht hebben ze het artikel per ongeluk te vroeg geplaatst? Autotron klinkt overigens niet echt glamoureus 😊 Maar ik zie dat het een grote evenementenhal is, dus dan kun je vast veel qua aankleding/decor doen.

  [ # 2 ] 13 January 2019 02:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Hmmm spannend… 😏

  [ # 3 ] 13 January 2019 03:09 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Misschien een onpopulaire mening maar ik hoop dat dit niet waar is. Hier word ik nu zo bedroefd van! Waarom mogen al die laagdrempelige disney sprookjes wel terug en een serieuzere musical niet? Omdat die commercieel gezien niet aantrekkelijk is? Maar een stuk vol onbegrijpelijk en *kunstzinnig* gedoe mag wel, omdat daar de nummers van David Bowie inzitten? Wat een onbeholpen waanzin. Begrijp me niet verkeerd: ik zie Aida dolgraag terug. Maar dan wel in een theater, als volwaardige productie. En niet op een of andere openlucht locatie waar het dan maar afwachten is hoe de akoestiek gaat zijn.  Ik weet zeker dat er genoeg publiek is om voor Aida een volwaardige revival op te zetten. In mijn ogen worden we blij gemaakt met een dooie mus. Dat Elisabeth Concert vond ik persoonlijk drie keer niks. Een musical -welke dan ook- hoort voor mij in een theater. Waarom niet in het DeLaMar na Lazarus? Ik denk dat als ze die lachwekkende enquàªte van hen nog eens -en dan zonder tenenkrommende spelfouten- rond lieten gaan, dat er meer dan genoeg mensen graag een revival van Aida wilen zien. Al is het dan maar drie maanden zoals Lazarus! Maar nee die laatste titel heeft voorrang omdat daar David Bowie nummers in zitten. Zodra het een jukebox musical is, in welke vorm dan ook, dan interesseert het die gekken van stage entertainment geen donder hoe dramatisch het is! Maar de echte musicals? Forget it. Nee sorry, ik wil graag een volwaardige nieuwe productie van een titel of anders niet. En als het dan met Romy Monteiro of stuntcasting moet in plaats van mensen die van het vak houden, laat dan sowieso maar dat concert én die revival zitten.

[ Gewijzigd: 13 January 2019 03:19 PM by RobinHanssen ]
  [ # 4 ] 13 January 2019 03:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

RobinHanssen - 13 January 2019 03:09 PM

Omdat die commercieel gezien niet aantrekkelijk is?

De vraag stellen is ‘m beantwoorden 😉 Als SE of een andere producent er ook zeker van zou zijn dat een revival van Aïda heel veel publiek zou aantrekken dan hadden ze ‘m wel op de planken gebracht. Een “3 maanden in DeLaMar”-constructie levert voor deze productie volgens mij echt niet genoeg op om uit de kosten kunnen komen, en dat is voor een theaterproducent toch wel handig als ‘ie aan het werk wil blijven. Dat er wel erg vaak jukebox-musicals geproduceerd worden en de grote dramatische musical lijkt te verdwijnen is natuurlijk jammer, maar niet louter de schuld van SE (en ook een andere discussie eigenlijk).

Dat in beschouwing genomen zou een Aïda concertante een hele mooie tussenweg zijn, naar mijn mening. Hopelijk krijgen we snel een officiële aankondiging!

  [ # 5 ] 13 January 2019 03:49 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Laush - 13 January 2019 03:41 PM
RobinHanssen - 13 January 2019 03:09 PM

Omdat die commercieel gezien niet aantrekkelijk is?

De vraag stellen is ‘m beantwoorden 😉 Als SE of een andere producent er ook zeker van zou zijn dat een revival van Aïda heel veel publiek zou aantrekken dan hadden ze ‘m wel op de planken gebracht. Een “3 maanden in DeLaMar”-constructie levert voor deze productie volgens mij echt niet genoeg op om uit de kosten kunnen komen, en dat is voor een theaterproducent toch wel handig als ‘ie aan het werk wil blijven. Dat er wel erg vaak jukebox-musicals geproduceerd worden en de grote dramatische musical lijkt te verdwijnen is natuurlijk jammer, maar niet louter de schuld van SE (en ook een andere discussie eigenlijk).

Dat in beschouwing genomen zou een Aïda concertante een hele mooie tussenweg zijn, naar mijn mening. Hopelijk krijgen we snel een officiële aankondiging!

Mag ik je eraan herinneren dat Aida een van de meest geliefde musicals in nederland is? Er is ooit al eens poll geweest waar uitkwam dat een meerderheid naast the Lion king ook graag Aida terug wilt!  En Lazarus gaat zeker wel goed uit de kosten komen? Niet lullig bedoelt maar dat lijkt me volslagen onzin. Zelfs in de commentsecties op facebook bij de officiele pagina van Lazarus zeggen Bowie fans dat hen de musical drie keer niks lijkt. Sommige spreken er zelfs schande van. Je maakt mij niet wijs, dat Aida minder duur is om te produceren dan Lazarus, waar dan ook nog eens licentie kosten voor moeten betaald worden. Dat hoeft bij Aida juist niet meer! Plus daar komt bij: DeLaMar krijgt in de zomer volgend jaar een verbouwing. De grote zaal krijgt dan 1100 stoelen, juist om er voor te zorgen dat producties als Lazarus of welke dan ook er langer kunnen spelen.

EDIT: bron naar die poll van een aantal jaar terug volgt hier onder!
http://www.musical-info.nl/entry/4549/the-lion-king-en-aida-moeten-terug-naar-benelux

[ Gewijzigd: 13 January 2019 03:53 PM by RobinHanssen ]
  [ # 6 ] 13 January 2019 04:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

“Aan de poll deden ruim 367 mensen mee” Sorry, maar dat is echt niet representatief. De poll is ook nog eens bijna 7 jaar oud. Ik geloof best dat Aïda onder musicalfans waanzinnig geliefd is, maar als theaterproducent moet je bij grote producties voor heel Nederland denken. Ik rep ook geen woord over de productiekosten of eventuele winstboeking van Lazarus, ik zeg alleen wat ik denk mbt de productiekosten van Aïda. Als je met concrete cijfers kan komen mag je me best vertellen hoe het allemaal zit.

En nu back on topic, dit gaat over een eventueel concertante van Aïda.

  [ # 7 ] 13 January 2019 05:56 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Dat bovenstaande allemaal terzijde. Mocht dit echt door gaan, dan denk ik dat nog wel een neven reden weet waarom Romy haar tournee gecanceld heeft….

  [ # 8 ] 13 January 2019 08:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Het mooie/leuke van de concerten (zoals eerder Elisabeth) is toch naast een unieke locatie ook een soort reünie/ weerzien met (een deel van) de oorspronkelijke castleden?!

Ik kan me een Aida-concert niet voorstellen zonder Antje, Rene of Bastiaan en Carolina.
Uiteraard aangevuld door Marlon als Mereb, Peggy Sandaal als Nehebka en Ben Cramer of Jeroen Phaff of Frans van Deursen als Zoser.
Chaira zal niet benaderd worden (hoewel ik destijds erg van haar genoten heb).


Aida staat bovenaan mijn wensenlijst om weer terug te zien in de theaters. Het is helemaal onbegrijpelijk dat, naast alle revivalproducties ala Les Miserables, My Fair Lady en Evita, The Phantom ook niet ooit eens is teruggekomen. Ja, ongetwijfeld een geld- en rechtenkwestie.

  [ # 9 ] 14 January 2019 12:29 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Het is officieel

https://www.omroepbrabant.nl/media/206820/

  [ # 10 ] 14 January 2019 05:06 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

MammaMia - 14 January 2019 12:29 AM

Het is officieel

https://www.omroepbrabant.nl/media/206820/

Ik geen artikel.. Waarschijnlijk ook verwijderd?

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 11 ] 14 January 2019 05:26 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Het artikel bij Omroep Brabant is inmiddels ook verdwenen…

  [ # 12 ] 14 January 2019 07:44 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Zou het kunnen dat het officieel aangekondigd wordt op het Musical Awards Gala en dat Willemijn een lied komt zingen? Ik hoop het van harte!

  [ # 13 ] 14 January 2019 08:07 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Willemijn is in ieder geval wel vrij die dag.

Ik kan me voorstellen dat ze voor Amneris iemand anders vragen, omdat Antje natuurlijk al in Mamma Mia staat nu.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14 ] 14 January 2019 08:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ze kunnen toch Nurlaila laten spelen als Donna, zodat Antje Amneris kan spelen? Hoeft geen probleem te zijn.
Hoe meer originele cast van toen, hoe leuker/logischer. Dat hebben ze met Elisabeth tenslotte ook gedaan.

Desalniettemin ben ik uitermate gelukkig als Willemijn ‘m doet.

@June, wat was de datum precies? Dan zet ik die met potlood in de agenda.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 15 ] 14 January 2019 09:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Ik weet niet wanneer Aida evt zou zijn, maar de dag van het MAG (23/1) is Willemijn iig vrij bij Bat Out of Hell…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

 1 2 3 >  Last ›
1 of 13