Remake verfilming West Side Story (regie Steven Spielberg)
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb gezocht of hierover al iets binnen het forum stond, maar niet gevonden, dus bij deze:

De acteurs voor de remake van West Side Story zijn bekend

Regisseur Steven Spielberg heeft zijn hoofdrolspelers gevonden voor de remake die hij gaat maken van de klassieker West Side Story. Eerder meldde hij al dat Ansel Elgort (Baby Driver) de hoofdrol van Tony gaat spelen. De 17-jarige actrice Rachel Zegler, die nog op school zit, gaat naast hem de rol van Maria vertolken. Dat meldt Deadline maandag.
Voor de twee belangrijkste bijrollen van Anita en Shark-leden Bernardo en Chino koos Spielberg voor Broadway-acteurs. Ariana DeBose speelt Anita, David Alvarez is gekozen als Bernardo. Josh Andrés Rivera gaat de rol van Chino vertolken.
In totaal meldden zich meer dan 30.000 mensen om auditie te doen voor de film. Spielberg en zijn producententeam wilden voor de rollen van de Puerto Ricaanse immigranten daadwerkelijk acteurs van Latijns-Amerikaanse komaf vinden. Ook verdiepten de makers zich in de cultuur en historie van Puerto Rico.
Rita Moreno
Een bijzondere toevoeging aan de cast is Rita Moreno. De nu 87-jarige actrice speelde in het origineel uit 1961 de rol van Anita. Nu zal zij te zien zijn als Valentina, een vrouwelijk personage dat de rol van Doc, de eigenaar van een lokale buurtsuper, vervangt. Moreno is ook een van de producers van de film.
West Side Story is een eigentijdse bewerking van het verhaal van Romeo en Julia. De musical vertelt over twee jonge mensen uit rivaliserende bendes, Tony en Maria, die verliefd op elkaar worden.
Het stuk, dat in 1957 voor het eerst werd opgevoerd op Broadway, ontving destijds zes Tony-nominaties. De film die in 1961 volgde, waarin Richard Beymer en Natalie Wood de hoofdrollen speelden, won tien Oscars. De opnames van de remake gaan deze zomer van start.

Bron: ANP/RTL Boulevard 2 dagen geleden

Ik weet nog niet wat ik moet vinden van de vervanging van het personage Doc, maar verder ben ik wel benieuwd hoe dit gaat worden :-)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 1 ] 23 September 2020 08:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

I.v.m. de huidige pandemie is de première uitgesteld van december 2020 naar december 2021!!

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 2 ] 28 April 2021 12:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

De nieuwe trailer vergeleken met de beelden van de versie uit 1961

https://www.youtube.com/watch?v=18pNvg3ckdU&t=7s

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 3 ] 28 April 2021 01:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe film. Ik noem het bewust geen remake. Ben ook benieuwd of de nieuwe revival op Broadway terug zal keren als de theaters daar weer opengaan.