Waar is OpusOne??
change_status
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik vroeg het me al een tijdje af, en in de chatbox tijdens het MAG kwam het ook ter sprake, omdat ineens gezegd werd dat de tour van Bridges door DG&C wordt gedaan (geen idee of dit een foutje was of niet??):

Gaat OpusOne nog door met zijn prachtige producties in een klein theater in de zomer, zoals Bridges en Sweeney Todd?

Er is voor deze zomer niets aangekondigd. Het Zonnehuis is geen optie meer geloof ik, al weet ik niet meer precies hoe dat zat. Koen van Dijk lijkt zich weer op M-lab te richten (ook fijn, daar niet van).

Weet iemand iets meer?

  [ # 1 ] 24 January 2019 06:53 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

De tournees van Opus One worden verkocht door Impact Entertainment dus die link is zo gek niet, maar geen idee hoe het echt zit. Voor zover ik weet is er nog steeds een tour-versie van een Opus One stuk in de verkoop aan theaters voor voorjaar 2020. Wat er deze zomer gaat gebeuren weet ik niet.

  [ # 2 ] 29 January 2019 07:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik zat ook te wachten tot OpusOne kwam met een nieuwe mooie productie voor aankomende zomer, maar dat lijkt er niet in te zitten vrees ik. Dan had het nu toch allang aangekondigd moeten zijn?

  [ # 3 ] 06 February 2019 01:17 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Zo te zien was het tijdens de MAG geen foutje dat DG&C genoemd werd als producent van Bridges. Hoewel de poster niet op de website van DG&C staat zijn zij wel op zoek naar een stagiair theatertechnicus voor Bridges. Het lijkt er dus sterk op dat deze productie door hen is overgenomen. Echter staan er op de site van Bridges zelf nog de contactgegevens van OpusOne.
Daarnaast krijg je als je naar de website van Opus One gaat, de melding dat er aan de website gewerkt wordt en wordt je doorgestuurd naar de websites van Color en Bridges. Dit lijkt mij geen toeval en naar mijn mening klinkt het dus alsof Opus One stopt, wat ik persoonlijk erg jammer zou vinden.

  [ # 4 ] 06 February 2019 02:17 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Ik was afgelopen weekend in het theater en toevallig was Koen van Dijk daar ook. Na de voorstelling zat ik nog even iets te drinken in de foyer en aan het tafeltje naast mij zat Koen met iemand uit de cast te kletsen. Van wat ik kon opvangen begreep ik dat hij hard bezig is met nieuwe shows voor OpusOne. Degene met wie hij sprak wenste hem aan het eind ook erg veel succes met Opus…

  [ # 5 ] 06 February 2019 02:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Misschien gaan OpusOne en DG&C de tour samen produceren?

  [ # 6 ] 07 February 2019 12:36 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Esmee vT - 06 February 2019 01:17 PM

Daarnaast krijg je als je naar de website van Opus One gaat, de melding dat er aan de website gewerkt wordt en wordt je doorgestuurd naar de websites van Color en Bridges.

Die melding staat er volgens mij al een paar maanden. Dat is op zich al erg vreemd.

  [ # 7 ] 07 March 2019 11:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

OpusOne’s website is nog steeds niet gefixt en op hun social media is het ook al een tijdje stil… Iemand die inmiddels weet wat er/of er iets aan de hand is? DG&C begint nu ook Bridges als eigen productie te presenteren op hun website, dus ze hebben die tour sowieso overgenomen.

  [ # 8 ] 07 March 2019 12:42 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Klinkt niet goed! Was erg groot liefhebber van de producties van Opus..

  [ # 9 ] 07 March 2019 02:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Het is inderdaad al een tijdje stil rondom OpusOne. Zou het echt zonde vinden als we geen producties meer van ze gaan zien. Ik heb de afgelopen jaren echt van ze genoten. Met name Kiss of the Spider Woman en Sweeney Todd waren favorieten, maar vond Bridges ook prachtig. Color Purple overigens ook, al raakte die me minder dan de voorgaande producties

  [ # 10 ] 22 March 2019 04:02 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Opus One gaat zometeen bij omroep Max “groot nieuws” bekend maken.

  [ # 11 ] 22 March 2019 04:23 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Fun Home komt naar NL deze zomer. https://funhome.nl

  [ # 12 ] 22 March 2019 04:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Speelt in het Internationaal Theater Amsterdam zie ik, dus in ieder geval in een echte theaterzaal. Als ik op de wiki van Fun Home afga lijkt Renée me wat jong voor de hoofdrol, maar ik ken de show verder niet dus misschien kan het prima. In ieder geval een titel met mooie thematiek!

  [ # 13 ] 23 March 2019 04:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

De website doet het inmiddels ook weer…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 14 ] 03 August 2020 08:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik las vandaag in het adviezenoverzicht van Fonds Podiumkunsten dat OpusOne voor de periode 2021-2024 een jaarlijkse subsidie toegewezen heeft gekregen. Sowieso mooi nieuws natuurlijk, maar het interessantste uit het advies vind ik wat er over (mogelijk?) toekomstige producties wordt gezegd:

De historische verhalen en thema’s die bij een aantal producties naar voren komen, hebben volgens de commissie actuele maatschappelijke relevantie, wat bijdraagt aan de zeggingskracht voor het publiek. Sterke voorbeelden zijn in dit verband de musicals ‘Ghetto’ en ‘De Schreeuw van Ambon’.

Allebei al bestaande teksten (zo leerde Google me), maar wel bijzonder interessant qua thematiek. Ik ben erg benieuwd wanneer we hier wat concreters over horen. Het hele advies kun je overigens hier lezen.