8 of 16 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
Tina - Beatrix Theater Utrecht
  [ # 106 ] 24 January 2020 07:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

  21 januari 2020
Nurlaila Karim in TINA – De Tina Turner Musical
Nyassa Alberta en Nurlaila Karim delen de rol van Tina Turner
Nurlaila Karim gaat de hoofdrol van Tina Turner in TINA – De Tina Turner Musical delen met hoofdrolspeelster Nyassa Alberta. De rol van Tina is zo’n zware rol, dat deze onmogelijk door één acteur, zeven maal per week opgevoerd kan worden. De musical over het leven van Tina Turner is vanaf 1 februari te zien in het Beatrix Theater Utrecht.

Albert Verlinde, Algemeen Directeur en Producent van Stage Entertainment Nederland: ‘’De rol van Tina is een van de zwaarste rollen ooit, het is echt topsport. De actrice staat meer dan 40 scènes onafgebroken op het toneel, ze zingt 23 nummers, veel ook met dans en dan moet ze zich tussendoor ook nog vele malen verkleden. Ik ben daarom enorm blij met Nurlaila die de power en het talent heeft om deze zware rol te kunnen spelen’’.

Het Beatrix Theater is geen onbekend terrein voor Nurlaila. Al eerder speelde zij tweemaal in de week de rol van Donna in MAMMA MIA! en daarvoor speelde ze in de musicals On Your Feet!, The Bodyguard en The Wiz. “Tina Turner, die ondanks alle obstakels in haar kracht blijft staan, is altijd een voorbeeld en inspiratiebron geweest. Haar muziek geeft me kracht en ik zing niets liever dan dat. Ik vind het daarom een enorme eer om deze rol te mogen vertolken. Ik kan zelfs zeggen dat dit mijn allergrootste droomrol is,” aldus een enthousiaste Nurlaila Karim.

Naast haar rollen in MAMMA MIA!, On Your Feet!, The Bodyguard en The Wiz speelde de alleskunner de hoofdrol in musicals als Les Misérables, Fame, Miss Saigon en Sister Act. Het repertoire van Tina Turner is voor Nurlaila niet onbekend. In 2015 stond ze in de Nederlandse theaters met haar eigen show: Fourtina, een ode aan Tina Turner.

Een productie van Stage Entertainment
TINA – De Tina Turner Musical is een eigen productie van Stage Entertainment, oorspronkelijk geproduceerd door Stage Entertainment in nauwe samenwerking met Tina Turner. De musical is door Tina Turner geautoriseerd als de enige musicalproductie over haar leven. De voorstelling beleefde zijn wereldpremière in april 2018 in het Aldwych Theatre in Londen. De show brak vervolgens alle box officerecords van het Aldwych Theatre en speelt nog steeds voor uitverkochte zalen op het West End. In november ging de musical op Broadway in première.

TINA – De Tina Turner Musical gaat op 9 februari 2020 in het Beatrix Theater Utrecht in première.

  [ # 107 ] 29 January 2020 12:56 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Wat vinden jullie er van dat Nurlaila Tina gaat spelen?
Ik vind Nurlaila een hele sterke fijne actrice en zangeres.
Nu heb ik Tina 2x in Londen mogen zien en ben ik niet bepaald positief over deze keuze.
Nogmaals geen aanval naar de bovengenoemde eigenschappen. Ik vind Nurlaila gewoon te oud voor deze rol. De rol van moeder had haar mijn inziens beter gestaan.
De danskwaliteiten van Nurlaila zijn echt niet naar behoren.
Tina moet over het podium zweven en van de ene naar de andere dans over schakelen.
Ik hoop dan ook dat het speelschema geplaatst gaat worden. Ik wil een Tina die allround is.
Niet een te oude Tina die zeker weten prima gaat zingen en acteren maar het gewoon niet waar gaat maken.
Waar zijn al de dames uit Duitsland gebleven?
De Nederlandse Covers, neem aan dat die hier ook wel naam hadden willen maken en daarmee Alternate hadden kunnen worden.

  [ # 108 ] 29 January 2020 01:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Nurlaila is 15 kilo afgevallen en keíhard aan het trainen.. Over het dansen maak ik me echt geen zorgen..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 109 ] 29 January 2020 02:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

musicalgoeroe - 29 January 2020 12:56 PM

Waar zijn al de dames uit Duitsland gebleven?
De Nederlandse Covers, neem aan dat die hier ook wel naam hadden willen maken en daarmee Alternate hadden kunnen worden.

Die Nederlandse delegatie in Duitsland moet nog steeds naar Nederland willen. Het is geen geheim dat bij de oosterburen meer kansen liggen en de lonen stukken hoger zijn. Plus dat een casting-team en een producent een keuze maken in wie wat doet en waar moet blijven. Ze kunnen de show in Duitsland wel leeg willen plukken maar daar moeten dan ook weer vervangers voor gevonden worden!

Dat terzijde, Nurlaila.. Ik ben ook heel benieuwd. Als moeder ja, Tina?? Zeker na een ontzettend sterk optreden van Nyassa op de musical awards heeft ze veel op naar op te leven!

  [ # 110 ] 29 January 2020 02:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Ik denk dat er te onderhandelen valt. Een Channah die nl understudy in duitsland is had ook gewoon de kans kunnen krijgen. Het loon van Nurlaila lijkt me ook geen kleintje. (Ze heeft een naam en grote cv) nogmaals. Ik ben benieuwd. Zie t alleen niet echt voor me. Vind Nurlaila altijd houterig en geen dans wonder. En nogmaals te oud. Ik had zo gehoopt op vergelijkbare Tina’s als in Londen en Duitsland. Ik kan niet wachten om Nyassa te zien

  [ # 111 ] 29 January 2020 06:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Nyassa is 37. Wel een stukje jonger dus dan Nurlaila (45), maar zeker een stuk ouder dan Adrienne Warren, die 29 was toen ze de rol in Londen kreeg.

  [ # 112 ] 04 February 2020 02:06 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Iemand hier die al geweest is? Ben erg benieuwd!

  [ # 113 ] 05 February 2020 01:20 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2019-12-12

Kom net thuis van Tina de musical. Ik had de voorstelling al gezien in Londen met de ontzettend getalenteerde Nkeki Obi-Melekwe, aan Nyassa dus de moeilijke taak om dat te evenaren. Maar wauw! Wat een ster, Nyassa zet een geweldige Tina neer die bij de finale het dak van het Beatrix theater eraf blaast. Ik ben overtuigd dat we hiermee een super musical erbij hebben in Nederland. Ik was wat twijfelachtig over het vertalen van sommige Tina Turner nummers maar ik vond dit toch wel prettiger dan dan de volledig Engels gezongen maar Nederlands gesproken Lazarus.

  [ # 114 ] 05 February 2020 06:46 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Gisteren ben ik naar de show geweest. Ik heb de show 2 jaar geleden in Londen gezien met Adrienme Warren als Tina en wist wat ik kon verwachten. Ook hou ik van de muziek van Tina Turner.

Dat de rol van Tina niet onbekend is voor Nyassa, dat is heel fijn en wat een stem! In haar spel is ze ook overtuigend. Verder vond ik Juneoer Mers (Ike Turner) en Noah Blindenburg (Zelma) eruit springen.

Ik zat op rij 0 in het midden en ik zat er dus bovenop! In de eerste akte komt de ontmoeting met Ike aan bod maar ook de gewelddadige relatie. Ik merkte wel ongemakkelijkheid bij mezelf bij de scènes waarin Ike de eikel uithing. Het was of net teveel ‘in mijn face’ of gewoon goed geacteerd.

Dat de liedjes vertaald zijn dat heeft mij niet gestoord. Verder een functioneel decor.

Er zijn gisteren ook opnames gemaakt. Vermoedelijk voor de commercial.

Ik ben ook benieuwd naar Nurlaila in deze rol. Toen ik de show in Londen zag lag Nurlaila voor mij voor de hand gezien haar power. Ik kon me op dat moment even niemand anders voorstellen, maar dat is wel anders na gisteren. Ik ga de show zeker nog een keer bekijken!

(Overigens vind ik een discussie rondom de leeftijd van Nurlaila een non-issue aangezien ze de leeftijd heeft van Tina toen zij doorbrak als solo artiest)

  [ # 115 ] 06 February 2020 08:19 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Net een filmpje van het slotapplaus gezien van Nurlaila. Helaas precies wat ik dacht.
PRIMA ZANG, bewegingen echt niet op niveau. Uit de maat of heel klein vergeleken met de danseressen. Zonde!

  [ # 116 ] 07 February 2020 11:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Gisteravond de voorstelling gezien. Een inhoudelijke reactie op de voorstelling laat ik graag aan onze recensenten over na de premiere van as zondag, maar ik zou toch graag even stilstaan bij het tokkie publiek dat het voorste blok van het Beatrix gisteren in bezit leek te hebben genomen.  Er kwam werkelijk van alle kanten geluid. Mensen die meezongen, meeklapten met de muziek, reageerden op teksten van acteurs (Tina zegt ‘hallo’ in de voorstelling om te verkennen of er iemand aanwezig is en krijgt vervolgens vanuit de zaal de nodige hallo’s en he’s terug, wat door anderen weer hilarisch wordt gevonden) of acteurs zelfs op lullige wijze nadeden, een mevrouw die brulde dat zij ook zo’n oude taperecorder heeft gehad (zoals in de voorstelling wordt gebruikt) en relatief veel publiek die de show onderling bespraken en niet bepaald op fluisterniveau. En iemand die toch nog even met haar oplichtende mobiel een foto wil maken tijdens de voorstelling. Gisteren wat dat betreft wel weer een nieuw dieptepunt bereikt.

Voor veel mensen was Simply the Best + de toegift de kers op de taart gisteren. Een soort collectieve eruptie van opspringend zitvlees die eindelijk toegestaan was. ‘He, he’ zullen velen gedacht hebben. En prima dat een show als Tina dit inbouwt om de sfeer naar een hoogtepunt te brengen, maar houd alsjeblieft je SNAVEL voor die tijd. Als er iemand van STAGE mocht meelezen, het is tegenwoordig helaas niet meer voldoende te zeggen dat er niet gefilmd mag worden en de telefoons uit moeten. Voeg svp toe dat het publiek geacht wordt tijdens de voorstelling stil te zijn en dat er aan het eind ruim de tijd is voor meebrullen, dansen, gek doen etc etc. Er zijn ook genoeg bezoekers die geen 80 Euro neerleggen om naar een stel idioten om hen heen te luisteren. En doen jullie het niet voor hen, doe het dan voor de acteurs die er ongetwijfeld ook door afgeleid worden. Dank u!

  [ # 117 ] 07 February 2020 12:55 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

MarkZ - 07 February 2020 11:46 AM

Gisteravond de voorstelling gezien. Een inhoudelijke reactie op de voorstelling laat ik graag aan onze recensenten over na de premiere van as zondag, maar ik zou toch graag even stilstaan bij het tokkie publiek dat het voorste blok van het Beatrix gisteren in bezit leek te hebben genomen.  Er kwam werkelijk van alle kanten geluid. Mensen die meezongen, meeklapten met de muziek, reageerden op teksten van acteurs (Tina zegt ‘hallo’ in de voorstelling om te verkennen of er iemand aanwezig is en krijgt vervolgens vanuit de zaal de nodige hallo’s en he’s terug, wat door anderen weer hilarisch wordt gevonden) of acteurs zelfs op lullige wijze nadeden, een mevrouw die brulde dat zij ook zo’n oude taperecorder heeft gehad (zoals in de voorstelling wordt gebruikt) en relatief veel publiek die de show onderling bespraken en niet bepaald op fluisterniveau. En iemand die toch nog even met haar oplichtende mobiel een foto wil maken tijdens de voorstelling. Gisteren wat dat betreft wel weer een nieuw dieptepunt bereikt.

Voor veel mensen was Simply the Best + de toegift de kers op de taart gisteren. Een soort collectieve eruptie van opspringend zitvlees die eindelijk toegestaan was. ‘He, he’ zullen velen gedacht hebben. En prima dat een show als Tina dit inbouwt om de sfeer naar een hoogtepunt te brengen, maar houd alsjeblieft je SNAVEL voor die tijd. Als er iemand van STAGE mocht meelezen, het is tegenwoordig helaas niet meer voldoende te zeggen dat er niet gefilmd mag worden en de telefoons uit moeten. Voeg svp toe dat het publiek geacht wordt tijdens de voorstelling stil te zijn en dat er aan het eind ruim de tijd is voor meebrullen, dansen, gek doen etc etc. Er zijn ook genoeg bezoekers die geen 80 Euro neerleggen om naar een stel idioten om hen heen te luisteren. En doen jullie het niet voor hen, doe het dan voor de acteurs die er ongetwijfeld ook door afgeleid worden. Dank u!

Amen! Heb dit wel vaker gehad bij Mamma Mia. Je zou eigenlijk misschien een geldboete op moeten kunnen leggen voor dat soort mensen die telkens zitten te filmen tijdens de show, misschien dan dat meerdere personen 2x denken voordat ze het doen. Al vraag ik mij ook af of dat te handhaven is…

Hoe was Nurlaila? Past ze wel een beetje in het plaatje? Ik heb namelijk nog steeds mijn twijfels(en dat bedoel ik niet respectloos naar haar toe, ze is een fantastische actrice maar nog steeds niet zeker van haar rol als Tina, mede omdat ik de show al in Hamburg heb gezien met een veel jongere actrice…)

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 118 ] 07 February 2020 01:11 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2011-12-27

Ik heb de voorstelling in London gezien met de fenomenale Adrienne Warren en ook ik zag gisteravond Nurlaila als Tina. Laat ik voorop stellen dat Nurlaila een fantastische actrice en zangeres is, maar ze is geen Tina. Ik heb geen enkel moment het gevoel gehad dat ik naar Tina keek, maar gewoon naar Nurlaila. Qua energie en dansen kwam ze ook moeizaam mee met de Ikettes.
Verder was er veel meer vertaald dan ik had verwacht. Persoonlijk vond ik het fijne vertalingen, maar je merkte aan het grote publiek dat ze een soort Tina Tribute hadden verwacht. Bij de zoveelste vertaling van een hit begonnen mensen te sussen en geluiden te maken.
Ik kan me ook in bovenstaande post vinden dat het erg onrustig was in de zaal. Mensen begonnen bijv. vanaf moment 1 al te zeggen ‘oh dat is Ike’ gevolgd door de slechte dingen die hij heeft gedaan. Terwijl Ike nog niet eens op het podium was verschenen. En het eindeloze gekuch en gehoest irriteerde me ook enorm.
Al met al vind ik wel dat er een sterke versie van deze musical wordt opgevoerd en ik ben erg benieuwd naar Nyassa.

  [ # 119 ] 07 February 2020 01:16 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2014-11-29

Ik heb afgelopen dinsdag de show mogen aanschouwen. Ik heb absoluut niets met Tina Turner, maar man wat ben ik verbaasd naar buiten gekomen. Over de inhoud van de show ga ik niets vertellen, dat zullen jullie maar moeten aanschouwen met eigen ogen hahah.

Dat sommige liedjes vertaald zijn heeft mij alles behalve gestoord. Nogmaals ben ik geen Tina fan en ken ik dus ook haar liedjes niet. De liedjes zijn een logisch verhaal in het geheel en vormen daarmee ook een verhaal lijn. Daarnaast staan de “show/optredens’van Tina met de originele teksten. Dus geen tina fans zullen alles meekrijgen.

En dan de cast. Prima cast en mooi dat de cast meerendeel donker is. Het brengt gelijk een bepaalde sfeer en dat bedoel ik uiterst positief. Ika turner kreeg ik al snel een hekel aan. Mede door zijn krachtige manier van spelen en het goede spel tussen hem en de kinderen en Tina. Tina….. Nyassa Alberta…. Schrijf je speech maar alvast want jij bent een ster!! Een sterke eigen sound en met vlagen zelfs het gevoel alsof je naar Tina luistert. Fantastisch wat een strot. Af en toe versprak ze zich nog of had ze moeilijkheden met het snelle praten maar dat maakte het voor mij menselijk… Het hoeft niet perfect te zijn, wij komen ook wel eens niet uit de woorden.

Verder de cast dik in orde en met kers op de taart het laatste kwartier waarin iedereen ging staan en je ook zag dat Nyassa zichtbaar aangedaan was… Een glimlach van oor tot oor en een powerhouse on stage !! Ik ben echt verbaasd naar buiten gelopen en heb een fantastische avond gehad… Is het een van de beste musicals die ik heb gezien?? Nee dat absoluut niet want het verhaal is in de kern 1 uit duizend, maar perfectie en goede casting maken het wel een geweldige avond…

Dan nog Nurlaila… In de zaal kijken naar Nyassa dacht ik aa nNurlaila… Ik denk niet dat ze brengt   wat ik gezien heb.. .Daarnaast kan ik mij soms irriteren aan haar manier van zingen… Te veel vibrato, ogen dicht, etc etc etc maar das meer mijn ding. Wat ik wel op het filmpje zag van het slotapplaus is dat ze bij Proud MAry wel de oudere Tina beter kan neerzetten dus dat is wel weer positief maar ik zou bij een 2e keer Tina wel problemen hebben als ik Nurlaila op het castbord zou zien staan .

En dan het publiek zoals hierboven vermeld staat. Tja ik had ook iemand voor mij die telkens staand ging dansen. En dat wes letterlijk de stoel voor mij. Ik stoorde mij er ook aan maar dacht ook weer, ze is fan en dit is voor haar een manier om te genieten… Maar ook ik kreeg de lachers op mijn hand want bij de tweede keer dat ze wilde gaan staan riep ik iets te hard:“ONEEE ZE HEEFT M WEER HOOR !!!“zelfs de creatives naast ons schoten in de lach hahahaha .EN het filmen tijdens de show, dat werd goed aangepakt mijn inziens. Vaak zag ik iemand naar beneden lopen met het verzoek te stoppen en te wissen !!! Zo ieders een eigen mening denk ik dan.

  [ # 120 ] 07 February 2020 02:13 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

TheWickedLion - 07 February 2020 12:55 PM

Amen! Heb dit wel vaker gehad bij Mamma Mia. Je zou eigenlijk misschien een geldboete op moeten kunnen leggen voor dat soort mensen die telkens zitten te filmen tijdens de show, misschien dan dat meerdere personen 2x denken voordat ze het doen. Al vraag ik mij ook af of dat te handhaven is…

Hoe was Nurlaila? Past ze wel een beetje in het plaatje? Ik heb namelijk nog steeds mijn twijfels(en dat bedoel ik niet respectloos naar haar toe, ze is een fantastische actrice maar nog steeds niet zeker van haar rol als Tina, mede omdat ik de show al in Hamburg heb gezien met een veel jongere actrice…)

Ik heb je even een PM gestuurd.
Mark

‹ First  < 6 7 8 9 10 >  Last ›
8 of 16
‹‹ De Nacht van Flipje      Hello Dolly ››