3 of 16 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Tina - Beatrix Theater Utrecht
  [ # 31 ] 22 July 2019 06:46 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Eliza20 - 20 July 2019 09:30 AM

Channah Hewitt wordt Tina in NL. Nurlaila Karim wordt understudy!

Dat zou wel onwijs gaaf zijn. Ik zag laatst op de castingsite van Stage dat ze op zoek zijn naar nieuwe mensen voor de show in Hamburg waaronder ook 2 nieuwe covers voor Tina en aangezien je geen 4 covers nodig hebt voor Tina heb ik zo"n vermoeden dar Channah weg gaat daar en hopelijk in de NL productie gaatr spelen.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 32 ] 28 July 2019 07:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik heb Channah afgelopen zondag mogen aanschouwen in Hamburg, en ze was werkelijk fantastisch. Zeer hoge kwaliteit in zang, energie, dans en spel.
Zou het super vinden om haar in haar moedertaal te zien.

Echter maak ik me ook zorgen als ze het ook in Nederland wordt. Waarom? Omdat ze in Hamburg 4 verschillende Tina’s hebben die ieder gemiddeld 2 of 3 shows per week spelen, waardoor haar kwaliteit (en die van de anderen) gewaarborgd wordt.  Als we in Nederland werken met het systeem van 1 eerste-cast en 1 alternate, kan dat funest worden bij deze veeleisende rol (5/6 shows per week voor de first cast, 2 voor de alternate).

Ik vind het overigens niet normaal dat ooit iemand deze rol zo bedacht heeft; ze staat de hele avond op het toneel en er is werkelijk geen scène zonder Tina. Nu snap ik dat er meer stukken zijn met dat soort veeleisende vrouwen/mannenrollen. Ik dacht dat rollen als Evita wel zo’n beetje de kroon spanden (90 procent van de avond op het toneel en een dijk van een stem), maar deze vrouw is - als ze niet om aan het kleden is - gewoon continu op het toneel aanwezig, en moet naast een dijk van een stem vrijwel continu op 100 procent energie spelen.

Laten we hopen dat we in Nederland dus ook een dergelijk systeem krijgen.

  [ # 33 ] 29 July 2019 05:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Quin - 28 July 2019 07:29 PM

Laten we hopen dat we in Nederland dus ook een dergelijk systeem krijgen.

Dat hebben we hier toch al jaren?
Dat noemen we de understudy parade (lees het bodyguard topic maar terug.)

Tina is inderdaad een pittige rol. Er word zelfs meerdere malen op het toneel verkleed en van pruik gewisseld. Wil niet zeggen dat deze rol niet gewoon door een hoofdrol en alternate gespeeld kan worden. Nkeki speelt 6!!! shows. Haar Understudy de overige 2. (Matinee) gewoon eerlijk en open verteld op de site (ovb)
Met 1 Tina adverteren (Ala Romy (laat me angst aub niet uitkomen dat zij Tina word)) En dan 3 andere meiden laten spelen wekt alleen maar irritatie op. (Ik had weer niet de echte, weer die vervangster die waarschijnlijk even goed is maar toch)
Gewoon een powerhouse neerzetten en een goede vergelijkbare understudy. (Soery vind Nurlaila echt te oud/meer de moeder van….

  [ # 34 ] 29 July 2019 09:20 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Ik zie me dan nog wel eens het principe voor mij wat ze met Emilio hebben gedaan in On your feet dus dat in dit geval dan 2 vrouwen de rol van Tina delen.  Zou ik leuk vinden!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 35 ] 29 July 2019 09:38 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

De Nederlandse Nyessa Alberta speelde in Duitsland Deloris in Sister Act Oberhausen, Rachel in the Bodyguard Köln en nu Tina in Tina Hamburg. Altijd als Alternate.
Misschien tijd voor haar om naar Nederland te komen ? Ze speelde ooit als Swing in The Lion King Scheveningen in 2004.

  [ # 36 ] 31 July 2019 07:35 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Volgens een medewerker van het Beatrix theater gaat Nurlaila in het ensemble spelen.

  [ # 37 ] 31 July 2019 08:11 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  32
Geregistreerd  2008-05-21

MammaMia - 29 July 2019 09:38 PM

De Nederlandse Nyessa Alberta speelde in Duitsland Deloris in Sister Act Oberhausen, Rachel in the Bodyguard Köln en nu Tina in Tina Hamburg. Altijd als Alternate.
Misschien tijd voor haar om naar Nederland te komen ? Ze speelde ooit als Swing in The Lion King Scheveningen in 2004.

Met alle respect, maar Nyassa wordt nooit first cast. Daar is ze simpelweg niet sterk genoeg voor. Zowel vocaal als speltechnisch.

  [ # 38 ] 31 July 2019 09:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Nurlaila heeft al vaak aangegeven geen 6/7 show per week te willen spelen en niet meet verantwoordelijk te willen zijn voor een hoofdrol! Komend seizoen speelt ze haar eigen theater show over powervrouwen (concert theater over Whitney, Tina etc.).

Telegraaf sprak vandaag over beloftes zoals April, Tjinjara, Chana H.etc. Er wordt sowieso voor
meerder jong talent gegaan .... Een constructie zoals bij de bodyguard dus!

  [ # 39 ] 01 August 2019 01:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Alfredje - 31 July 2019 09:01 PM

Nurlaila heeft al vaak aangegeven geen 6/7 show per week te willen spelen en niet meet verantwoordelijk te willen zijn voor een hoofdrol! Komend seizoen speelt ze haar eigen theater show over powervrouwen (concert theater over Whitney, Tina etc.).

Ze heeft afgelopen maart bij ‘Rijswijk Musicalstad Gala’ wel degelijk gezegd dat ze auditie ging doen voor de rol van Tina. Ondanks dat haar eigenlijk was gemeld dat ze te oud was voor de rol. Vervolgens liet ze met een spetterend optreden zien wat een geweldige Tina ze zou kunnen zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat ze haar niet als first cast willen, omdat ze misschien niet de promotie in willen gaan met een wat oudere Tina (een tv-camera is op dat vlak onverbiddelijk). Maar in het theater is dat al een minder groot probleem.

  [ # 40 ] 01 August 2019 10:50 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

markkrambo - 31 July 2019 08:11 PM
MammaMia - 29 July 2019 09:38 PM

De Nederlandse Nyessa Alberta speelde in Duitsland Deloris in Sister Act Oberhausen, Rachel in the Bodyguard Köln en nu Tina in Tina Hamburg. Altijd als Alternate.
Misschien tijd voor haar om naar Nederland te komen ? Ze speelde ooit als Swing in The Lion King Scheveningen in 2004.

Met alle respect, maar Nyassa wordt nooit first cast. Daar is ze simpelweg niet sterk genoeg voor. Zowel vocaal als speltechnisch.

Oef, nogal een harde uitspraak als je het mij vraagt! Iedereen heeft z’n voorkeuren natuurljk. Ik zag Nyassa in Hamburg als Tina en had van te voren geen idee wie het was en ze stal de show! Vocaal briljant en zeer indrukwekkend en ook op spel gebied zat het helemaal goed! Dus ik zou zeker niet treurig zijn om haar in NL te aanschouwen!

  [ # 41 ] 01 August 2019 02:46 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

Leeggehaald. teveel fouten bericht opnieuw gepost.

  [ # 42 ] 01 August 2019 02:48 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

Alfredje - 31 July 2019 09:01 PM

Nurlaila heeft al vaak aangegeven geen 6/7 show per week te willen spelen en niet meet verantwoordelijk te willen zijn voor een hoofdrol! Komend seizoen speelt ze haar eigen theater show over powervrouwen (concert theater over Whitney, Tina etc.).

Telegraaf sprak vandaag over beloftes zoals April, Tjinjara, Chana H.etc. Er wordt sowieso voor
meerder jong talent gegaan .... Een constructie zoals bij de bodyguard dus!

En weer wordt er hier wat het forum opgeslingerd dat niet waar is. Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, maar in dat artikel dat jij bedoelde van de telegraaf wordt met geen word gerept over de casting. Laat staan de door de jou genoemde namen. En bovendien heeft Tjindara auditie gedaan. In een van haar Youtube was ze zeer emotioneel door iets dat niet was doorgegaan. Vervolgens heeft iemand in de commentsectie gevraagd waar het dan om ging en toen bevestigde Tjindara dat ze niet was aangenomen voor de rol. Bewijsmateriaal: https://www.youtube.com/watch?v=KUkQMRQO1vM. Voor de mensen die me niet geloven, kijk maar naar de commentsectie. De reactie is nog steeds daar.

  [ # 43 ] 04 August 2019 06:49 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-07-28

Waarom zou Caroline dijkhuizen deze rol niet kunnne spelen of april. Of zeg ik nu heet iets geks

  [ # 44 ] 04 August 2019 07:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Carolina heeft onlangs aangegeven met “musical-pensioen” te zijn, dus die zal in ieder geval voorlopig geen (of misschien wel nooit meer) audities voor musicals doen.

  [ # 45 ] 05 August 2019 06:56 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Afgelopen zaterdag was nurlaila karim bij de Pride.
Ze gaf een waanzinnig optreden met alleen maar Tina liedjes.
Chiel Harten die het presenteerde zei dat hij zeker naar haar musical kwam kijken…
Hint?

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 16
‹‹ De Nacht van Flipje      Hello Dolly ››