4 of 16 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Tina - Beatrix Theater Utrecht
  [ # 46 ] 05 August 2019 09:53 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Wat ik me dan toch afvraag, is Nurlaila niet wat aan de oude kant vergeleken met de casting op west-end/Broadway en Duitsland?

Adrienne Warren is 31, Kristina Love (Duitsland) is 35 en de huidige west-end Tina: Nkeki Obi-Melekwe, is pas 22..
Nurlaila is 44 inmiddels.
Niet dat ik Nurlaila te oud vind, meer dat ze over het algemeen de rol jonger casten..

  [ # 47 ] 05 August 2019 12:57 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

na wat ik gehoord heb was ze qua stem in ieder geval echt waanzinnig.
Ze zou het zo kunnen

  [ # 48 ] 05 August 2019 02:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik neem aan dat het een soort bio musical, m.a.w. woorden dat verschillende levensfases van Tina voorbijkomen ? Dan heeft elke lead uiteindelijk fases die beter aansluiten die bij de eigen leeftijd en andere die wat lastiger worden.
Tenzij het echt over de jongere Tina alleen gaat dan zou een wat jongere casting lijkt me meer voor de hand liggen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 49 ] 05 August 2019 04:04 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

In de eerste akte gaat het voornamelijk over het hele gebeuren rondom Ike. Dus van de ontmoeting tot aan dat ze uit elkaar gingen. De tweede akte gaat over haar solocarrière en met name dat die zo lastig van de grond kwam omdat niemand op een donkere vrouwelijke artiest zat te wachten die tegen de 40 liep.

Ik heb even opgezocht wanneer Tina Turner echt doorbrak. Dat was toen ze 44 was in 1983.

Ongeveer 1,5 jaar geleden zag ik de voorstelling en bij mij kwam direct Nurlaila op voor de casting in Nederland.

  [ # 50 ] 10 September 2019 01:43 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Ik heb ergens een voorgevoel dat April Darby Tina wordt met Nurlaila als alternate… Zou het beide dames sowieso graag zien doen.

  [ # 51 ] 10 September 2019 06:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Nurlaila had het op haat blog over een loodzware auditie (ze gaat met auditie “pensioen” hierna..) en zegt hier binnenkort meer over te kunnen vertellen! Ze lijkt me een goede Tina ... April is goed, alleen geen Tina voor mij?

Channah H. gezien op filmpjes; heerlijke jonge energie! En looks van ...

  [ # 52 ] 10 September 2019 07:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Als April te lang werd bevonden voor Gloria dan gaat ze dat voor Tina toch ook te horen krijgen?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 53 ] 12 September 2019 05:41 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

musicalmens - 10 September 2019 01:43 PM

Ik heb ergens een voorgevoel dat April Darby Tina wordt met Nurlaila als alternate… Zou het beide dames sowieso graag zien doen.

Van mij mag het! En ja de lengte…. ik vind t belangrijker dat iemand de rol ook daadwerkelijk aan kan

  [ # 54 ] 12 September 2019 03:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

AfterForever - 12 September 2019 05:41 AM

En ja de lengte…. ik vind t belangrijker dat iemand de rol ook daadwerkelijk aan kan

Dat vind ik ook, maar voor de creatives kan het dus blijkbaar wel een struikelblok zijn.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 55 ] 23 September 2019 01:24 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ik denk dat het bij On Your Feet ook te maken had met het feit dat ‘wij’ in Nederland de decorstukken en kostuums uit Amerika kregen. Misschien was het niet mogelijk om deze aan te passen voor een langere zangeres (Gloria’s kostuums bestaan toch vaak uit jasjes en broeken die waarschijnlijk wel korter gemaakt konden worden, maar niet langer).

Ik weet niet waar deze productie van Tina vandaan gaat komen, misschien hangt het af van de kostuums uit die productie.

Tenzij er totaal nieuwe kostuums komen, dan heb ik niks gezegd.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 56 ] 24 September 2019 08:00 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Albert Verlinde zei vorige week in “Beau” dat ze Tina gevonden hebben en dat het een nieuw meisje is die niemand kent….  dus ja zeg het maar.

En we spraken laatst ook een theatermedewerker in het Beatrix theater en we hadden het over Nurlaila, dat we haar zo goed vinden als Donna, en toen zei zij dat ze in Tina in het ensemble gaat spelen, met een us positie…..

  [ # 57 ] 24 September 2019 11:05 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Ik zie Nurlaila eigenlijk niet echt voor me in het ensemble, maar ik denk dat het een beetje zo’n zelfde soort situatie wordt als bij Mamma Mia waarbij ze alternate voor de hoofdrol wordt.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 58 ] 25 September 2019 08:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Supertalies - 23 September 2019 01:24 PM

Ik denk dat het bij On Your Feet ook te maken had met het feit dat ‘wij’ in Nederland de decorstukken en kostuums uit Amerika kregen. Misschien was het niet mogelijk om deze aan te passen voor een langere zangeres (Gloria’s kostuums bestaan toch vaak uit jasjes en broeken die waarschijnlijk wel korter gemaakt konden worden, maar niet langer).

Ik weet niet waar deze productie van Tina vandaan gaat komen, misschien hangt het af van de kostuums uit die productie.

Tenzij er totaal nieuwe kostuums komen, dan heb ik niks gezegd.

Als West End costume maker even wat opheldering:
Bij een show als Mamma Mia! hebben ze al zoveel in stock dat dat eerst gepast en vermaakt wordt, voor er nieuwe kostuums moeten worden gemaakt, maar ze gaan de lengte echt niet als reden hebben om voor een nieuwe show voor een hoofdrol iemand anders te casten die kleiner is.

Volgens mij hadden in Wicked Chantal en zeker Celine (Duitse versie zelfs) een bestaande Bubble Dress, met misschien een nieuw lijf, maar beiden rokken waren volgens mij uit bestaande stock. Volgens de persoon die ze maakt, had Keet! een hele nieuwe jurk, mits ze het zich goed herinnerde.

The Lion King is grotendeels Stage in Europa, in West End and Broadway is het Disney zelf, maar hier is Stage de eigenaar van de kostuums. Disney kan dan de kostuums terugkopen wat ook gebeurd. Zelfde bij andere producties. The Lion King had deze keer kostuums van oudere/andere producties en hele nieuwe (een decoratief iets was nu anders dan voorheen en we zagen beiden versies op instagram).

Hoop dat dit een beetje helpt 😊

  [ # 59 ] 26 September 2019 11:12 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Channah wordt idd Tina, Nurlaila gaat niet het ensemble in maar wordt de alternate van de Channah. Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar beide dames!

Ben nu eigenlijk wel heel benieuwd naar de rest vd cast, wie gaat bv Ike spelen?

  [ # 60 ] 26 September 2019 02:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

En je bron?

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 16
‹‹ De Nacht van Flipje      Hello Dolly ››